Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار کرمان با اشاره به وضعیت خطرناک استان کرمان به لحاظ شیوع کرونا گفت: دانشگاه های علوم‌پزشکی تجهیزات خود را تکمیل کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از کرمان؛ علی زینی وند، شنبه(۵تیر) در جلسه ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا ابتدا با اشاره به انتخابات ۲۸ خرداد و اعتراضاتی که در انتخابات شوراها مطرح شد؛ تصریح کرد: همه اعتراضات باید در مسیر قانونی خود مطرح شود و کشاندن آن به رسانه بدون استناد قانونی جرم محسوب می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 



استاندار کرمان با تاکید بر اینکه مدیران در بازه زمانی تا پایان دولت به لحاظ قانونی، اخلاقی و شرعی مجاز نیستند کار مردم را رها کنند؛ افزود: با پایان یافتن انتخابات، مقداری از حجم کارها کاهش یافته و مدیران حق ندارند یک ذره در کارهای خود کوتاه بیایند.




وی با درخواست از فرمانداران برای نظارت بر کار مدیران گفت: معاونت سیاسی استانداری نیز بر کار فرمانداران نظارت داشته باشد و هیچ گونه کوتاهی از مدیران پذیرفته نیست و جایی که خود می توانم برخورد و فرماندار کم کار را حتما" عزل می کنم.

 



زینی وند در ادامه با اشاره به وضعیت نامطلوب استان به لحاظ کرونا بر لزوم اعمال سختگیرانه حتی بالاتر از طرح محدودیت‌های هوشمند تاکید کرد و از فرمانده انتظامی استان کرمان درخواست محدودیت‌های ترددی از سمت سیستان و هرمزگان به داخل شهرهای استان کرد.

 



وی با اعلام اینکه حتی یک خودرو از استان های هرمزگان و سیستان وارد استان نشود و اگر مشاهده کنم برای فرمانداران و نیروی انتظامی تخلف حساب می کنم؛ اظهار کرد: اکنون مهمترین مسئله جان مردم است و باید مردم را در برابر کرونا محافظت کنید.

 



استاندار کرمان هرگونه تجمع و مراسم در شهرهای قرمز خارج از چهارچوب ‌های ابلاغی وزارت بهداشت را غیرمجاز دانست و افزود: نمازهای جمعه نیز باید طبق پروتکل‌ها در فضای باز و با تعداد 70 تا 100 نفر باشد و پیشنهاد می کنم نماز جمعه ها در شهرهای قرمز و نارنجی دیگر برگزار نشود یا در فضای باز برگزار شود.

 



وی ادامه داد: فرماندارن در صورت مشاهده مراسم عروسی در خانه داماد و پدر داماد را به دستگاه قضا معرفی کنند، ضمن اینکه تالارها در شهرهای قرمز و نارنجی بسته شود.

 



زینی وند شواهد را حاکی از آن دانست که واکسن ها نتوانستند از شیوع بیماری بکاهند اما در میزان مرگ و میر موثر بوده؛ تنها راه را رعایت مسائل بهداشتی عنوان و تاکید کرد: به عنوان حاکمیت اول باید از خودمان در تعطیلی مراسم و همایش‌ها شروع کنیم، دعوت به مراسم به هیچ عنوان نداریم و تفرجگاه و بوستان‌ها هم در شهرهای قرمز و نارنجی باید بسته باشند.

 




وی با تاکید بر اینکه دانشگاه‌‌های علوم پزشکی تجهیزات ها خود را تکمیل کنند و نیروی انتظامی تا اطلاع ثانوی هیچ جریمه‌ای را از تردد بین شهری و شبانه نبخشد؛ گفت: فرمانداران نیز موظف هستند همه بازارهای شلوغ را تعطیل کنند و برای سایر صنوف هم در کمیته اقتصادی ستاد مقابله با کرونای استان با سقف محدودیت فعالیت‌ها برنامه‌ریزی شود.

 



استاندار کرمان در پایان گفت: استان کرمان بعد از سیستان و بلوچستان در وضعیت خطرناک کرونایی قرار دارد، لذا هیجگونه تسامحی نداشته باشید.

پایان پیام/80

منبع: شبستان

کلیدواژه: بیماری کرونا تجهیزات پزشکی استاندار کرمان استاندار کرمان شهرهای قرمز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۵۹۵۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واگذاری آزمون‌های ارتقا و گواهینامه دستیاران پزشکی به دانشگاه‌ها

به گزارش خبرنگار مهر، شورای آموزش پزشکی و تخصصی در یکصدمین نشست خود جزییات واگذاری آزمون‌های ارتقا / گواهینامه دستیاران تخصصی به دانشگاه‌های علوم پزشکی را اعلام کرده است و از دوره چهل و سوم برگزاری این آزمون‌ها به دانشگاه‌های کلان مناطق منتخب کشور واگذار شده است.

چهل و سومین دوره آزمون‌های ارتقا / گواهینامه رشته‌های تخصصی بالینی، توسط کلان مناطق منتخب دانشگاه‌های علوم پزشکی تهران، مشهد، شیراز، اصفهان و تبریز در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور برگزار خواهد شد.

چهل و سومین دوره آزمون های ارتقا و گواهینامه تخصصی پزشکی صبح روز پنجشنبه ۴ مردادماه ۱۴۰۳ به طور همزمان در دانشگاه های علوم پزشکی که به تربیت دستیار اشتغال دارند و دارای مجوز اجرای آزمون ارتقا - گواهینامه از دبیرخانه شورای آموزش پزشکی و تخصصی هستند، برگزار خواهد شد.

مقررات کلی محاسبه نمرات در آزمون های ارتقا دستیاری و گواهینامه تخصصی:

الف) آزمون ارتقاء

آزمون ارتقا شامل دو بخش است:

۱- ارزشیابی درونی دانشگاهی با ۱۵۰ نمره که توسط گروه های آموزشی و با تایید دانشگاه علوم پزشکی که دستیار در آن مشغول به تحصیل است براساس ارزشیابی در سه حیطه به شرح زیر انجام می شود:

ارزیابی صلاحیت (competency) با روش هایی نظیر KFP, KFOSCE, PMP و روش های مشابه (۶۰ نمره). (روش OSCE + یکی از روش های دیگر) میانگین دو نمره ارسال شود.

ارزیابی عملکرد (performance) با روش هایی نظیر MiniCEX , DOPS , MSF و روش های مشابه (۶۰ نمره). (یکی از روش ها کفایت می کند)

ارزیابی رفتار حرفه ای (professionalism) (۳۰ نمره).

هر دستیار ملزم به کسب حد نصاب قبولی در هر یک از بند های فوق (۷۰ درصد نمره کل هر بند) است.

نمرات و مستندات مربوط به سه بند فوق باید توسط هر دانشگاه علوم پزشکی در سامانه مرکز سنجش آموزش پزشکی به نشانی http://www.sanjeshp.ir قسمت سیستم دانشگاه وارد شود.

تبصره ۱: متدولوژی و برگزاری ارزیابی های فوق باید به تأیید مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه های علوم پزشکی رسیده باشد.

آزمون کتبی با ۱۵۰ نمره که تحت نظارت دبیرخانه شورای آموزش پزشکی و تخصصی، توسط کلان مناطق منتخب دانشگاه های علوم پزشکی در دانشگاه های مجری برنامه های دستیاری، برگزار می شود.

مجموع نمرات ارتقا هر سال برابر ۳۰۰ است.

میانگین نمره ۲۰ درصد شرکت کنندگان برتر هر رشته در هر کلان منطقه که بالاترین نمرات را کسب کرده اند، به عنوان ملاک مقایسه تعیین می شود.

چنانچه ۲۰ درصد تعداد شرکت کنندگان کمتر از یک نفر شود ملاک همان یک نفر محاسبه شود.

در مواردی که ۲۰ درصد تعداد شرکت کنندگان بصورت اعشاری در بیاید اگر کمتر از نیم باشد به سمت پایین و در صورتی که عدد حاصله بالاتر و یا مساوی نیم محاسبه شود به سمت نمره بالاتر گرد شود.

تقسیم بندی دانشگاه های علوم پزشکی مجری برنامه های دستیاری بر اساس کلان مناطق منتخب

ردیف مرکز کلان منطقه منتخب شماره کلان منطقه دانشگاه های علوم پزشکی
۱ دانشگاه علوم پزشکی تبریز ۱ و ۲ ارومیه، اردبیل، گیلان، مازندران، بابل، گلستان، سمنان، شاهرود
۲ دانشگاه علوم پزشکی شیراز ۳ و ۴ و ۵ جهرم، فسا، بندرعباس، بوشهر، یاسوج، کرمانشاه، همدان، کردستان، ایلام، اهواز، لرستان، دزفول
۳ دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ۶ و ۷ یزد، کاشان، شهرکرد، زنجان، اراک، قزوین، قم، البرز
۴ دانشگاه علوم پزشکی مشهد ۸ و ۹ بیرجند، سبزوار، بجنورد، کرمان، زاهدان، رفسنجان، زابل
۵ دانشگاه علوم پزشکی تهران ۱۰ شهیدبهشتی، ایران، بقیه الله، ارتش، علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی، دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی واحد تهران

به گزارش مهر، آزمون ارتقای به منظور ارتقای سالیانه دستیاران تخصصی پزشکی که در دانشگاه های علوم پزشکی در مقطع دستیاری مشغول تحصیل هستند و آزمون گواهینامه نیز برای دستیاران سال آخر به عنوان آزمون پایانی برگزار می شود.

کد خبر 6080314

دیگر خبرها

  • جزئیات تغییرات آزمون دستیاران پزشکی اعلام شد
  • برنامه های هفته ملی سلامت در مازندران اعلام شد
  • ثبت نام بیش از ۵۰ دانشجوی خارجی در دانشگاه زنجان
  • شهرداری‌ها پیشگام در خدمات‌رسانی به مناطق تحت تاثیر سیل جنوب کرمان
  • زمان شروع نقل و انتقال دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی اعلام شد
  • سه برابر شدن مبتلایان به دیابت در نیشابور
  • واگذاری آزمون‌های ارتقا و گواهینامه دستیاران پزشکی به دانشگاه‌ها
  • سگ‌ها عامل ۸۰ درصد حیوان گزیدگی‌ها در مشهد
  • برپایی بیمارستان صحرایی در دانشگاه علوم پزشکی کرمان
  • کشف بیس از ۵۰۰ قلم تجهیزات پزشکی قاچاق در سمنان