Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-25@11:16:34 GMT

آخرین وضعیت مسکن ملی نیروهای مسلح

تاریخ انتشار: ۵ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۳۵۹۹۷۸

تیرماه سال ۱۳۹۸ تفاهم‌نامه ساخت ۱۰۰ هزار واحد مسکونی برای کارکنان نیروهای مسلح (ارتش، سپاه، نیروی انتظامی و ودجا) بین وزارت راه و شهرسازی و وزارت دفاع به امضا رسید. این تفاهم نامه یکی از موارد همکاری وزارت راه و شهرسازی با دستگاههای دولتی برای احداث واحدهای اقدام ملی مسکن است.

در خصوص مسکن ملی نیروهای مسلح تا کنون تامین زمین برای ۵۵ هزار واحد عملیاتی شده  و از طرفی موضوع تعیین تکلیف اراضی در اختیار با توجه به جلسات استانی و کمیسیون فرعی با حضور نماینده‌گان طرفین در   ۴۸ هزار هکتار اراضی اجرایی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به تازگی نیز نشست مشترک مدیرعامل و اعضای هیات مدیره سازمان ملی زمین و مسکن با نمایندگان نیروهای مسلح (ارتش، سپاه ونیروی انتظامی و ودجا) در راستای اجرای تفاهمنامه سه جانبه وزارت راه و شهرسازی، وزارت دفاع و پشتیبانی و ستاد کل نیروهای مسلح ایران در سازمان ملی زمین و مسکن برگزار شد.

در این خصوص، احمد اصغری مهرآبادی ـ مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن ـ با اشاره به اینکه این تفاهمنامه سه جانبه برای تعیین تکلیف اراضی در اختیار نیروهای مسلح  در سال ۹۷ به امضا رسیده، گفت: براساس توافق‌های انجام شده مقرر شد اراضی بندهای ۲ و ۴ توافقنامه در وهله اول در اختیار نیروهای مسلح برای ساخت واحدهای مسکونی در قالب طرح اقدام ملی و تامین مسکن نیروهای مسلح استفاده شود و در استان‌هایی که در آنها کسری زمین وجود دارد اولویت تامین زمین از اراضی بندهای ۲ و ۴  صورت بگیرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین با تاکید بر ضرورت تسریع در روند اجرای این تفاهمنامه سه جانبه افزود: بحث آماده‌سازی زمین‌های واگذار شده، میزان قدرالسهم طرفین و کمبود زمین در برخی استان‌ها از مواردی بود که در این نشست مورد بحث و بررسی قرار گرفت و همچنین نحوه استفاده از اراضی بند ۲ و ۴ این توافقنامه برای طرح اقدام ملی مسکن به امضای طرفین رسید.

وی با بیان اینکه محورهای کلی اجرای این تفاهمنامه در کارگروه‌های تخصصی در جریان پیگیری و اقدام قرار دارد  اظهار داشت: بحث تامین مسکن کارکنان دستگاه‌های اجرایی از جمله برنامه‌هایی است که  همچون گذشته به طور جدی در دستور کار سازمان  قرار دارد.

منبع: ایسنا

منبع: ساعت24

کلیدواژه: راه و شهرسازی نیروهای مسلح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۵۹۹۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

الحاق ۴۱ هزار هکتار اراضی به شهرهای کشور

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن از الحاق ۴۱ هزار هکتار زمین به شهرها خبر داد و گفت: ۱۵ هزار هکتار زمین دیگر نیز پس از انجام فرایند لازم به محدوده شهرها در اجرای طرح نهضت ملی مسکن الحاق می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، ارسلان مالکی امشب در جمع خبرنگاران در بوشهر با بیان اینکه بین 50 تا 70 درصد درآمد خانوارها در مسکن هزینه می‌شود اظهار داشت: دولت توجه ویژه‌ای برای مسکن افراد نیازمند کرده و در این راستا ساخت 4 میلیون واحد مسکونی در دست ساخت قرار گرفته است.

وی از الحاق 41 هزار هکتار زمین به شهرها خبر داد و گفت: برای الحاق 41 هزار هکتار این اراضی به محدوده شهرها بیش از 81 هزار هکتار زمین در کارگروه و شورای عالی مسکن مورد بررسی قرار گرفته است. 15 هزار هکتار زمین دیگر نیز پس از انجام فرایند لازم به اراضی شهرها در اجرای طرح نهضت ملی مسکن الحاق می‌شود.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن بیان کرد: 53 نقطه کشور نیز برای شهرک‌سازی مصوب شده که عملیات اجرایی شماری از آنها آغاز شده است و اکنون 2.5 میلیون واحد مسکونی در مراحل مختلف اجرا هستند.

مالکی افزود: در دولت سیزدهم یک میلیون و 200 هزار متقاضی مسکن به به زمین و طرح‌های نهضت ملی مسکن متصل شدند. در استان بوشهر 2 هزار هکتار زمین برای اجرا طرح نهضت ملی آماده شده که یک‌هزار و 600 هکتار آن از محل الحاق اراضی جدید به محدوده شهرها انجام شده است.

انتهای پیام/190

دیگر خبرها

  • واگذاری زمین به متقاضیان نهضت ملی مسکن در بخش ناغان، به شرط تامین زمین
  • بررسی موانع و چالش‌های تامین مسکن نیروهای مسلح در آذربایجان شرقی
  • روسیه: ۲۹۹ پهپاد اوکراینی منهدم شد
  • رفع تعرض از ۱۷۷ هکتار زمین دولتی
  • ساخت بیش از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن در کشور آغاز شده است
  • تخریب ساخت و ساز‌های غیرمجاز در ٢٠ هکتار از اراضی کرمان
  • وضعیت منطقه قبل و بعد از حمله ایران به اسرائیل تغییر کرده است | همه سناریوها را در سطح عملیاتی دقیقا بررسی می‌کنیم
  • الحاق ۴۱ هزار هکتار اراضی به شهرهای کشور
  • وزارت نفت اراضی مستعد ساخت مسکن در ۹ استان کشور را اعلام کرد
  • وزارت نفت اراضی ساخت مسکن در ۹ استان کشور را اعلام کرد