Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-24@20:33:07 GMT

دوخطه شدن راه آهن اراک در اسرع وقت انجام شود

تاریخ انتشار: ۵ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۳۶۰۸۶۵

دوخطه شدن راه آهن اراک در اسرع وقت انجام شود

ایسنا/مرکزی نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی گفت: راه‌آهن ۲ خطه اراک - قم، بیمارستان ۵۰۰ تخت‌خوابی اراک، پل سنجان با حجم تردد روزانه بیش از ۵۰ هزار خودرو، مسیر درمن دایر از مسیر خار پهلو، مسیر وفس آقچه قلعه و چندین سالن ورزشی روستایی از جمله مهمترین طرح‌های نیمه تمام در استان مرکزی است که باید هرچه زودتر به اتمام برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسن آصفری روز شنبه ۵ تیر در شورای برنامه ریزی و توسعه استان مرکزی اظهار کرد: امروز سفر از اراک تا قم از طریق راه آهن اراک حدود ۴ ساعت زمان می برد اما از تهران تا قم ۴۵ دقیقه طول می کشد که نیاز است، بر این اساس راه آهن اراک قم در اسرع وقت باید دوخطه شود.

وی افزود: در خصوص انتخاب پیمانکار انتظار می‌رود دستگاه ها تا حد امکان از پیمانکاران داخلی استفاده کنند چراکه به اندازه کافی پیمانکار با ظرفیت و توانمند در استان وجود دارد و نیاز نیست از خارج استان استفاده شود.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر استان مرکزی در بحث بودجه به سهم قائل شده در قانون و مبلغ ۹۲۷ میلیارد تومانی اکتفا کند اتفاقات خوبی در این استان رخ نمی‌دهد. زمانی یک مدیر در مجموعه کاری خود موفق است که بتواند سهم بیشتری از اعتبارات را جذب و پروژه های بیشتری را اجرا کند.

آصفری عنوان کرد: ردیف‌های خوبی در بودجه از جمله اعتبارات پروژه‌های مشترک دیده شده که نیاز است مدیران مربوطه با جدیت وارد شوند و سهم خوبی را برای استان جذب کنند و قطعا این مدیران تشویق خواهند شد.

وی تصریح کرد: تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام در استان مرکزی باید در اولویت برنامه‌ها قرار گیرد زیرا برخی از طرح‌ها در حال تبدیل شدن به ابنیه‌ تاریخی و یا ثبت تاریخی هستند.

نماینده مردم اراک، کمیجان وخنداب در مجلس شورای اسلامی افزود: راه‌آهن دو خطه اراک - قم، بیمارستان ۵۰۰ تخت‌خوابی اراک، پل سنجان با حجم تردد روزانه بیش از ۵۰ هزار خودرو، مسیر درمن دائن از مسیر خار پهلو، مسیر وفس آقچه قلعه و چندین سالن ورزشی روستایی از جمله مهمترین طرح‌های نیمه تمام در استان مرکزی است که باید هرچه زودتر به اتمام برسد.

آصفری اضافه کرد: در بحث محرومیت‌زدایی اعتبارات خوبی لحاظ شده که نیاز است تلاش ویژه‌ای در این خصوص صورت گیرد و از این محل مشکل آب ۴۶ روستای شمال اراک، خنداب و کمیجان رفع شود. کار مطالعاتی فاضلاب کمیجان - میلاجرد به اتمام رسیده و برای اجرا نیازمند تامین اعتبار است. مطالعه فاضلاب خنداب و لایروبی قنوات و تامین اعتبار لازم برای آنتن‌دهی روستاهای باقی مانده  نیز از دیگر ضروریات است.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی ادامه داد:  تلاش های زیادی از سوی دشمنان صورت گرفت که مردم در انتخابات شرکت نکنند اما با توجه به مشکلات افتصادی و معیشتی موجود؛ مردم حضور خوبی داشتند و امیدواریم دولت با کمک نظام بتواند دغدغه های مردم را حل کند.

دیگر نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست کفت: حمایت از حقوق سربازان به یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان و اختصاص هزینه برای غذا و لباس آنها، همسان سازی حقوق بازنشستگان و پیش بینی ۱۵۰ هزار میلیارد تومان از محل واگذاری سهام به این مهم، عدم افزایش تعرفه اینترنت در سال جاری، اختصاص ۲۲ هزار میلیارد تومان برای خرید تصمینی گندم از اقدامات خوب در بودجه ۱۴۰۰ بوده است‌.

علی اکبر کریمی بیان کرد: حمایت از ازدواج جوانان با افزایش وام ازدواج، اعتبار ویژه برای راه روستایی و آب شرب، رایگان شدن هزینه مصرفی آب و برق و گاز برای مشترکین کم مصرف نیز از دیگر اقدامات ویژه در این مهم بوده است.

وی ادامه داد: بودجه سال ۱۴۰۰ به نسبت سال های گذشته بودجه ای مطلوب بوده و امتیازات ویژه دارد، جابجایی دولت نباید باعث شود فرآیند توزیع اعتبارات ۱۴۰۰ با مشکل مواجه شود.

کریمی افزود: رقم بودجه عمومی ۱۴۰۰ دولت از ۸۴۰ هزار میلیارد تومان به یک هزار و ۲۷۷ میلیارد تومان افزایش یافته که این میزان افزایش به دلیل بحث شفاف سازی بودجه بوده است. در بودجه سال جاری میزان اعتبار شرکت های دولتی رشد چندانی نداشته و این افزایش اعتبار مربوط به بودجه عمومی دولت بوده است‌.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی گفت:  در بودجه ۱۴۰۰ دغدغه های رهبری و بحث اصلاح بودجه ۱۴۰۰ مدنظر ویژه قرار گرفته و در خصوص حمایت از تولید و اشتغال در کشور نیز رقم ۳۲هزار میلیارد تومانی پیش بینی شد.

کریمی ادامه داد: برای محرومیت زدایی، در ردیف بودجه‌ای جدید ۱۹ هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شد که سهم استان مرکزی ۳۴۲ میلیارد تومان است که این رقم به استان تخصیص یافته و در شهرستانها توزیع شده است.

نماینده مردم اراک، خنداب و ‌کمیجان در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: امسال چالش های زیادی در خصوص ارز چهار هزار و ۲۰۰ تومانی در بودجه ۱۴۰۰ وجود داشت که این رقم محدود شد، به طوری که ۵.۵ میلیون دلار برای کالاهای اساسی و ۲.۵ میلیون دلار نیز برای تامین دارو اختصاص یافت‌.

 کریمی ادامه داد:  در راستای حمایت از اقشار ضعیف جامعه، معافیت مالیاتی تا سقف ۴ میلیون تومان برای جامعه هدف پیش بینی و همچنین تصمیم بر این شد که حداقل حقوق کارمندان پیمانی و رسمی دولت به ۳.۵ میلیون تومان برسد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی راه آهن اراك بودجه خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی هزار میلیارد تومان نماینده مردم اراک استان مرکزی بودجه ۱۴۰۰ راه آهن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۶۰۸۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قالیباف: تأخیر بانک مرکزی در تأمین ارز دارو محرز است

رئیس مجلس در پاسخ به تذکر نماینده مردم شاهین شهر درباره استنکاف دستگاه‌ها از وظایف خود که باعث اشکالات توزیع دارو شد، گفت: مسئولیت کمبود و گرانی دارو بر عهده سه دستگاه وزارت بهداشت، سازمان برنامه و بانک مرکزی بوده و قطعاً بانک مرکزی در تأمین ارز دارو تأخیر داشته است.

به گزارش عصر ایران به نقل از خانه ملت؛  حسینعلی حاجی دلیگانی در نشست علنی امروز (سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان رسیدگی به گزارش کمیسیون بهداشت درباره کمبود و گرانی دارو و تجهیزات مصرفی پزشکی ناشی از استنکاف از اجرای جزء (۱) بند (س) تبصره (۱) قانون بودجه سال ۱۴۰۱ در تذکری با استناد به ماده ۲۳۴ قانون آیین‌نامه داخلی مجلس با اشاره به اینکه موضوع دارو تاکنون ۴ مرتبه در جلسه نظارتی مجلس مورد بررسی قرار گرفته، اما تاکنون مشکل مردم در حوزه کمبود و گرانی دارو حل نشده است، گفت:آخرین جلسه نظارتی در این خصوص در ۱۹ دی ماه سال گذشته بود که رئیس مجلس به وزارت بهداشت، سازمان برنامه و بودجه و بانک مرکزی فرصت دو ماه برای اصلاح وضعیت داد.

نماینده مردم شاهین شهر، میمه و برخوار در مجلس در ادامه با اشاره به دو اتفاقی که قرار بود در حوزه دارو رخ دهد، عنوان کرد: بنا بود ۷۰ درصد هزینه دارو را بیمه‌ها و ۳۰ درصد آن را مردم پرداخت کنند، اما در حال حاضر این هزینه بین بیمه و مردم نصف شده است.   وی افزود: از سوی دیگر بیش از وزارت بهداشت، سازمان برنامه و بودجه و بانک مرکزی مسئول این قضیه بودند به نحوی که بانک مرکزی باید به موقع منابع ارزی را تأمین می‌کرد که این اتفاق صورت نگرفت و به جای آن شاهد ارزپاشی برای سفر‌های خارجی و افزایش ۵۰۰ دلار به هزار دلار بودیم.   عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس اضافه کرد: سازمان برنامه و بودجه نیز تاکنون ۷۰ هزار میلیارد تومان طلب داروسازان و داروفروشان را نداده است، همچنین سازمان تأمین اجتماعی نیز هزینه‌های دانشگاه‌های علوم پزشکی را پرداخت نکرده؛ این در حالی است که مجلس شورای اسلامی حکیمانه و به صورت مقبول این موضوع را دنبال کرده است.   قالیباف: تأخیر بانک مرکزی در تأمین ارز که باعث اشکالات توزیع دارو شد، محرز است   محمدباقر قالیباف در پاسخ به این تذکر با بیان اینکه بعد از بررسی‌ها و جلسات برگزار شده درخصوص دارو، شخص بنده نیز جلسه جداگانه‌ای با بانک مرکزی و وزارت بهداشت داشتم، گفت: بر اساس گزارش جمع‌بندی نظارتی کمیسیون بهداشت از این جلسه، سه دستگاه سازمان برنامه و بودجه، بانک مرکزی و وزارت بهداشت در این خصوص مسئول هستند.   رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه قطعا بانک مرکزی در واگذاری ارز در اواخر بهار و ابتدای تابستان تأخیر داشته است، یادآور شد: این موضوع اشکالاتی را در توزیع دارو به وجود آورد که البته در پایان سال ۱۴۰۲ توانست به تعهدات خود عمل کند، اما به هر حال تأخیر داشت.   رئیس قوه مقننه همچنین تصریح کرد: موضوع کمبود و گرانی دارو و تجهیزات مصرفی پزشکی در این جلسه بر اساس ماده ۲۳۴ قانون آیین‌نامه داخلی مجلس به رأی گذاشته می‌شود تا مجلس تشخیص خود را درباره آن اعلام کند، اما به هرحال موضوعات دیگر در حوزه ارزی و بودجه را پیگیری خواهیم کرد. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • (عکس) جلسه فنی اوسمار برای شاگردانش
  • اوسمار برای شاگردانش جلسه فنی گذاشت
  • اجرای برنامه های تاکتیکی پرسپولیس پس از جلسه اوسمار با بازیکنان
  • قم میزبان اجلاسیه سراسری روسای شوراهای اسلامی می‌شود
  • رفع آب شستگی جاده امرآباد به شانق اراک تا ۲۴ساعت آتی انجام می شود
  • قالیباف: تأخیر بانک مرکزی در تأمین ارز دارو محرز است
  • عدم تعیین تکلیف لایحه بودجه ۱۴۰۳ شهرداری کرمانشاه
  • امور شهری کرمانشاه در انتظار تصویب لایحه بودجه!
  • تامین بودجه دولت از جیب مردم / عوارض خروج از کشور هیچ نقشی در بخش گردشگری ندارد
  • بودجه شهرداری شیراز رشد ۵۰۰ درصدی داشت/عملکرد مطلوب تیم اقتصادی