Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - رئیس کمیته آب مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در جلسه کارگروه کارشناسی محیط زیست، تونل بهشت آباد منتفی شد، گفت: این تونل در سال‌های گذشته توسط شورای عالی آب منتفی شده بود. - اخبار استانها -

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین امیرقلی جعفری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در  شهرکرد ‌اظهار داشت: چند سال گذشته تونل بهشت آباد با مصوبه شورای عالی آب منتفی شد، در این مصوبه انتقال آب را با لوله بیان کردند و حفر تونل 65 کیلومتری تایید نشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اما به دلیل فشارها از جوانب مختلف توسط برخی خواص، وزارت نیرو بدون مجوز و بدون توجه به مصوبه شورای عالی آب آن را در دستور کار قرار داد و درصدد شروع کار تونل غیرقانونی بهشت آباد بودند که با واکنش‌های مسئولان، نمایندگان و مهم‌تر از همه مردم استان‌ مواجه شدند.

رئیس کمیته آب کمیسیون کشاورزی،آب، منابع طبیعی، محیط زیست مجلس شورای اسلامی بیان داشت: سال گذشته، سردار محمد فرمانده سابق قرارگاه خاتم الانبیاء به استان دعوت شد و با بررسی وضعیت گفت که تا زمانی که دغدغه‌های زیست‌محیطی و اجتماعی این پروژه حل نشود، قرارگاه خاتم به عنوان پیمانکار این پروژه برای اجرای آن اقدام نخواهد کرد و کار متوقف شد.

نماینده مردم بروجن در مجلس شورای اسلامی افزود: اما پس از آن متاسفانه از سوی برخی فشارهای متعدد توسط مقامات زیادی در خصوص انجام تونل بهشت آباد شکل گرفت که هرگز آقایان نگفتند که پس از انتقال آب از تونل بهشت آباد چه بلایی بر سر مردم استان چهارمحال و بختیاری می‌آید.

جعفری تصریح کرد: تصور آقایان این بود که بزرگترین مانع، مجوز زیست محیطی است و به همین دلیل به محیط زیست فشار آوردند اما نمایندگان استان چهارمحال و بختیاری به همراه مسئولین تصویر درستی از این فاجعه را برای مسئولین کشور و محیط زیست ترسیم نمودند.

وی ادامه داد: جلسات متعددی برگزار و نکات زیادی در این خصوص گوشزد شد، حدود سه نامه مشترک توسط نمایندگان استان چهارمحال و بختیاری و خوزستان نوشته شد که مخالفت خود را علنا در آن نامه‌ها اعلام کردیم.

نامه نمایندگان خوزستان و چهارمحال و بختیاری به "روحانی" / طرح "بهشت‌آباد" نابودی معیشت ‌مردم را به دنبال داردرؤسای مجمع نمایندگان چهارمحال و بختیاری و خوزستان خواستار رعایت قانون در طرح "بهشت‌آباد" شدندفرمانده قرارگاه خاتم در شهرکرد: تا برطرف شدن مشکلات پروژه بهشت‌آباد این پروژه شروع به‌کار نمی‌کند

رئیس کمیته آب مجلس شورای اسلامی در پایان با اشاره به نامه اخیر محیط زیست در خصوص منتفی‌شدن انتقال آب بهشت آباد توسط تونل، خاطرنشان کرد: خوشبختانه در جلسه کارگروه کارشناسی محیط زیست تونل بهشت آباد هم منتفی شد البته این تونل در سال‌های گذشته توسط شورای عالی آب منتفی شده بود که این خبر جدیدی نیست و تنها فشارها به محیط زیست موجب شد که نظر تخصصی خود را صراحتا در خصوص تونل بهشت آباد بیان کند.

انتهای پیام/7540/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ۸ ۴۲ درصد ۳ ۴۶ درصد چهارمحال و بختیاری مجلس شورای اسلامی تونل بهشت آباد شورای عالی آب محیط زیست انتقال آب کمیته آب منتفی شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۶۴۴۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود مجلس به ماجرای حمله مسلحانه به منازل جنگل‌بانان

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سمیه رفیعی رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با اشاره به حادثه حمله افراد مسلح به منازل جنگل‌بانان در آمل گفت: از دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی انتظار داریم هرچه سریعتر این افراد شناسایی و دستگیر شوند.

بنابر گزارش تسنیم، وی افزود: در عین حال از دستگاه قضایی نیز انتظار می‌رود این افراد را به اشد مجازات برسانند تا ضمن بازدارندگی از اقدامات مشابه متخلفان بدانند که هیچ مماشاتی در برخورد با متجاوزان به عرصه‌های طبیعی کشور صورت نمی‌گیرد.

رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس با اشاره به شکننده بودن طبیعت کشور گفت: متاسفانه زمانی که متخلفان با ممانعت نیروهای حفاظتی برای تخریب منابع طبیعی مواجه می‌شوند تصور می‌کنند با ایجاد رعب و وحشت می‌توانند به فعالیت‌های غیرقانونی خود بپردازند در حالی که قطعا این امر با برخورد قاطع دستگاه‌های مسئول مواجه خواهد شد.

رفیعی با اشاره به زخمی شدن 42 جنگل‌بان در سال گذشته توسط متجاوزان به عرصه‌های طبیعی از پیگیری ویژه این پرونده توسط فراکسیون محیط زیست مجلس خبر داد و گفت: جنگل‌بانان و محیط بانان جزو زحمتکش‌ترین اقشار جامعه هستند که حفاظت از طبیعت و حیات وحش کشور را برعهده دارند و قطعا نیازمند حمایت‌های قانونی در عرصه‌های مختلف هستند که مجلس در این خصوص تمام توان خود را بکار خواهد گرفت.

27215

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1897527

دیگر خبرها

  • شورای فرهنگی محیط زیست در همه استان‌ها فعال می‌شود
  • نظارت بر ٣ هزار و ١٨٦ درخواست انتقال پسماند صنعتی و ویژه در کشور
  • ماموریت مجلس به سازمان محیط زیست برای رفع مشکلات زیستی
  • طرح پتروشیمی «میانکاله» دیگر وجود ندارد
  • طرح‌های صنعتی باید پیوست زیست محیطی داشته باشد
  • انتقاد منتخب مردم قم در مجلس از نوع شهرسازی در کلانشهرها
  • عملیات اجرایی طرح انتقال آب از سد کارون ۳ به ایذه اجرا شد
  • انتقال روزانه زباله به تموشل لاهیجان به ۱۸۰ تن رسید
  • ورود مجلس به ماجرای حمله مسلحانه به منازل جنگل‌بانان
  • پیگیری ویژه حمله مسلحانه به منازل جنگل‌بانان در مجلس