Web Analytics Made Easy - Statcounter

مرکز ملی مدیریت دفاع روسیه با اشاره به ورود ناوشکن نیروی دریایی آمریکا به دریای سیاه برای شرکت در مانورهای نظامی مشترک اوکراین و ناتو، اعلام کرد که کلیه فعالیت‌های این کشتی نظامی آمریکایی تحت کنترل قرار گرفته است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «اینترفکس»، سفارت ایالات متحده در اوکراین روز شنبه اعلام کرد که ناوشکن موشک انداز "USS Ross" نیروی دریایی آمریکا در حال ورود به آب‌های دریای سیاه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این ناو آمریکایی به منظور شرکت در مانورهای بین المللی سالانه «سی بریز-2021» در سواحل اوکراین به منطقه عزیمت کرده است.

بعد از انتشار این خبر، مرکز ملی مدیریت دفاع روسیه نیز اعلام کرد که ناوشکن موشک انداز "USS Ross" برای شرکت در مانورهای نظامی مشترک اوکراین و ناتو وارد منطقه دریای سیاه شده و نیروهای ناوگان دریای سیاه روسیه کنترل کلیه فعالیت‌های این کشتی نظامی آمریکایی را زیر نظر گرفته‌اند.

ناوگان ششم نیروی دریایی آمریکا پیش از این خبر داده بود که در عملیات مانورهای نظامی-دریایی چندملیتی سی بریز در سال جاری بیش از 5 هزار نیروی نظامی، 32 کشتی و 40 هواپیما از 32 کشور جهان شرکت دارند. این مانورها از تاریخ 28 ژوئن الی 10 جولای (7 الی 19 تیر ماه) در خاک، آسمان و آب‌های ساحلی اوکراین در دریای سیاه برگزار خواهد شد.

مقامات مسکو بارها نسبت به افزایش فعالیت‌های ناتو و آمریکا در نزدیکی مرزهای روسیه هشدار داده‌اند. "سرگئی لاوروف" وزیر امور خارجه روسیه پیش از این گفته بود که آمریکا و متحدانش در ناتو، اقدامات نظامی خود در خاک اوکراین و دریای سیاه را گسترش داده و صلح و امنیت منطقه را در معرض تهدید قرار داده‌اند.

"سرگئی شایگو" وزیر دفاع روسیه نیز کشورهای عضو پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) را به تلاش برای نظامی کردن منطقه دریای سیاه متهم کرده است. وی یادآور شده که کشتی‌های نظامی آمریکا و متحدانش از کشورهای فرامنطقه‌ای، بطور مرتب در آب‌های ساحلی دریای سیاه حضور پیدا می‌کنند.

روسیه: آمریکا و ناتو عامل تهدیدات نظامی در اروپا هستندوزیر دفاع روسیه: وخامت اوضاع در منطقه دریای سیاه به تحریکات آمریکا و ناتو مربوط استمانور نظامی-دریایی مشترک اوکراین و انگلیس در دریای سیاه

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ناتو اخبار روسیه ۸ ۴۲ درصد ۳ ۴۶ درصد ناتو اخبار روسیه دریای سیاه دفاع روسیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۶۵۳۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واشنگتن‌تایمز: حمله ایران به اسرائیل، شکست سیاست بایدن را نشان داد

به گزارش خبرآنلاین روابط عمومی کل سپاه روز یکشنبه در اطلاعیه‌ای از پاسخ نیروی هوا فضای سپاه به جنایات اخیر رژیم صهیونیستی در حمله به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق و شهادت جمعی از مستشاران ایران در سوریه، از جمله با شلیک ده‌ها فروند موشک و پهپاد به اهدافی درون سرزمین‌های اشغالی خبر داد.

روزنامه واشنگتن تایمز در گزارشی می‌نویسد: «حمله ایران به اسرائیل دومین شکست دولت ایالات متحده به‌حساب می‌آید و این دولت به‌رغم هشدارهای قریب‌الوقوع، نتوانست بازدارندگی از خود نشان دهد.»

به نقل از ایسنا در سال ۲۰۲۲ آژانس‌های اطلاعاتی آمریکا جزئیات قابل‌توجهی را درباره برنامه عملیات روسیه در اوکراین ارائه کردند اما با این حال دولت آمریکا موفق نشد جلوی  این جنگ را بگیرد و به بزرگترین درگیری اروپا پس از جنگ‌جهانی دوم بدل شد.

واشنگتن تایمز می‌نویسد: «این شکست‌ها می‌تواند پیامدهای چشمگیری به همراه داشته باشد. به عبارتی، نگرانی‌ها از اینکه شاید رهبران چینی با محاسبه قدرت رو به افول آمریکا آماده یک حرکت نظامی شوند، در حال افزایش است.»

چین که جزیره خودگردان تایوان را بخشی از خاک خود می‌داند، بارها به مقامات غربی و آمریکایی هشدار داده که هرگونه دخالت آنها در مسئله تایوان به‌مثابه «دخالت در امور داخلی چین» خواهد بود. افزون بر این، چین مناقشاتی بر سر جزایر سنکاکو در دریای چین شرقی با ژاپن و در دریای چین جنوبی با فیلیپین دارد.

ژاپن و فیلیپین از متحدان دفاعی ایالات متحده هستند و هرگونه حمله احتمالی چین به این کشورها می‌تواند آمریکا را به یک درگیری منطقه‌ای در آسیا برای اولین بار پس از جنگ ویتنام بکشاند.

منتقدان بر این باورند که شکست‌های آمریکا ناشی از «سیاست‌های ضعیف» این کشور است. اگرچه آمریکا به دنبال عملیات نظامی روسیه در اوکراین، تحریم‌های گسترده‌ای را علیه مسکو وضع کرد، اما این مسئله برای همه واضح و مبرهن است که این تحریم‌ها تاثیر خاصی بر تصمیمات کرملین نداشته و حتی به گفته «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه موجب تقویت اقتصاد هم شده است.

روزنامه آمریکایی واشنگتن تایمز در پایان تاکید می‌کند: «شکست سیاست‌های بازدارندگی آمریکا هم‌چنین می‌تواند حامیان ایران از جمله ارتش یمن را قوی‌تر کند؛ ارتشی که ماه‌هاست به دلیل حمایت از فلسطین کشتی‌های اسرائیلی را در دریای سرخ هدف قرار داده است.»

«مایک راجرز» رئیس کمیته نیروهای مسلح مجلس نمایندگان و یک چهره جمهوری‌خواه از ایالت آلاباما ضمن ابراز نگرانی درباره تضعیف جایگاه آمریکا گفت: «سیاست‌های دولت آمریکا، بازدارندگی علیه چین، روسیه، ایران و کره‌شمالی را تضعیف کرده است. ما باید بازدارندگی آمریکا را احیا کنیم.»

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1896324

دیگر خبرها

  • کارشناسان آمریکایی: اوکراین و اسراییل تبدیل به آزمایشگاه های جنگی روسیه و ایران شده اند
  • انفجار مهیب در پایگاه هوایی روسیه در کریمه و نابودی سامانه های موشکی+ فیلم/پیش بینی رسانه آمریکایی از نزدیک بودن شکست اوکراین در برابر روسیه
  • انفجار مهیب در پایگاه هوایی روسیه در کریمه و نابودی سامانه های موشکی
  • اسکورت کشتی‌های ایران تا دریای سرخ/ فرمانده نیروی دریایی ارتش: ناوشکن جماران با همه توان در خلیج عدن حضور دارد
  • واشنگتن‌تایمز: حمله ایران به اسرائیل، شکست سیاست بایدن را نشان داد
  • هزینه یک میلیارد دلاری آمریکا برای مقابله با حملات به کشتی‌ها در دریای سرخ
  • حمله ایران به اسراییل تاثیری بر ماموریت ما در دریای سرخ نداشت
  • تحولات اوکراین| استفاده آمریکا از کی‌یف برای اهداف نظامی
  • دیپلمات آمریکایی ادعاها درباره نقش ایران را در منطقه تکرار کرد
  • جورج فریدمن، استراتژیست آمریکایی مطرح کرد: پاسخ نظامی ایران به اسرائیل و استراتژی ایالات متحده