Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-25@11:18:46 GMT

زنجان زندانی سیاسی و امنیتی ندارد!

تاریخ انتشار: ۶ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۳۶۵۵۰۲

زنجان زندانی سیاسی و امنیتی ندارد!

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، حجت‌الاسلام بنیادی سرپرست اداره‌کل امور زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان زنجان بااشاره  به اینکه جمعیت کیفری و جرائم در استان زنجان خیلی بالا نیست و دستگاه قضا تلاش کرده که تعداد ورودی زندان‌ها را کاهش دهد، گفت: نخستین فراوانی جرائم در استان زنجان در حوزه موادمخدر بوده و دومین مورد هم  به سرقت اختصاص دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: در حال حاضر کمتر از ۵۰ نفر زندانی خانم در زندان‌های استان زنجان هستند که جرائم آن‌ها شامل قتل، سرقت، موادمخدر و محکومیت‌های مالی است.

حجت الاسلام بنیادی با اشاره به اینکه هیچ دختری در کانون اصلاح و تربیت که افراد زیر ۱۸ هستند، نداریم، افزود: با اقدامات انجام شده تعداد آقایان این مراکز نیز به زودی به کمتر از ۱۰ نفر می‌رسد.

او بابیان اینکه تعداد زندانیان مربوط به نزاع نیز حدود ۷۰ نفر است، گفت: با توجه به پیشینه مذهبی زنجان، این تعداد زیبنده این استان نیست و بایستی کاهش یابد.

بنیادی ادامه داد: در حال حاضر  زندانی سیاسی و امنیتی در استان زنجان نداریم.

سرپرست اداره‌کل امور زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان زنجان در مورد انتقال زندان زنجان به خارج از شهر، گفت: طبق قانون باید زندان بیرون از شهر مستقر شود و در مرکز استان زنجان باید بازداشتگاه عمومی، کانون اصلاح و تربیت و اردوگاه برای جرائم موادمخدر داشته باشیم به همین دلیل برای انتقال زندان زنجان نیز اقدامات خوبی از سوی مدیران قبلی انجام شده و موضوع تفاهم‌نامه انتقال زندان‌ها به خارج از شهر آماده است.

او با اشاره به اینکه در زندان مرکزی، زندان ابهر و زندان خدابنده شورای حل اختلاف تشکیل شده است، افزود: ورودی پرونده‌ها به این شورا‌ها ۳۳۸ پرونده بوده که ۱۷۴ مورد به صلح و سازش منجر و مختومه شده و ۱۶۴ فقره نیز به نتیجه‌ای نرسیده است.

بنیادی ادامه داد: صلح و سازش در زندان‌ها از اولویت سازمان زندان‌ها است و تسریع فرآیندها، حفظ کرامت انسانی و جلوگیری از شیوع ویروس کرونا از مزایای آن به‌شمار می‌رود.

او اقدامات روان‌شناختی و روان‌درمانی را از رویکرد‌های اداره‌کل امور زندان‌ها برشمرد و گفت: در این اداره مرکز خدمات اجتماعی فعالیت می‌کند که هدف آن تکمیل چرخه اصلاح و حرفه‌آموزی است.

سرپرست اداره‌کل امور زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان زنجان افزود: در سه ماه نخست امسال ۷۴۵ نفر در ۲۶ رشته آموزشی ثبت‌نام کردند و از مهمترین این رشته‌ها می‌توان به کشاورزی، دامپروری، پرورش گل، پرورش ماهی، سیم‌کشی ساختمان، عیب‌یابی خودرو، کفاشی، نانوایی سنتی و قلم‌زنی روی مس اشاره کرد و این مرکز وام خوداشتغالی به آموزش‌دیدگان اعطا می‌کند و زندانیان می‌توانند برای خود درآمد داشته باشند.

او ادامه داد: در حال حاضر۷۲۷ خانواده تحت پوشش مرکز اجتماعی قرار دارند و  توانمندسازی خانواده زندانیان نیز در دستور کار است.

سرپرست اداره‌کل امور زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان زنجان به راه‌اندازی دادرسی الکترونیکی اشاره کرد و گفت: بیش از ۸۰ درصد اعزام مراجع قضایی زندان‌های استان زنجان از طریق دادرسی الکترونیکی انجام شده و ۱۳۱ نفر هم‌اکنون از طریق پابند الکترونیکی تحت نظارت هستند که جرائم معین امکان استفاده از پابند دارند و محدوده تردد آن‌ها نیز مشخص شده است.

انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: زندان ها زندانیان سیاسی تربیتی استان زنجان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۶۵۵۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گلایه رئیس‌ دادگستری زنجان از وضعیت بد نگهداری اموال دولتی

رئیس‌کل دادگستری استان زنجان با انتقاد از وضعیت بد نگهداری برخی اموال بیت‌المال گفت: مدیران دستگاه‌ها در حفظ حقوق بیت‌المال به وظیفه قانونی خود عمل کنند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زنجان، حجت‌الاسلام علی فرجی‌ برحق در نخستین جلسه شورای حفظ حقوق بیت‌المال و صیانت از حقوق عامه استان زنجان در سال جدید ضمن تقدیر از زحمات اعضای این شورا، اظهار داشت: فلسفه جلسات این شورا بر مبنای بررسی عملکرد بیرونی دستگاه‌ها است، به نظر می‌رسد برخی مشکلات در خود دستگاه‌ها در حوزه حفظ حقوق بیت المال وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه بنده در بازدید از چند مجموعه مشاهده کردم در حوزه حفظ حقوق بیت‌المال و اموال دولتی تضییع شده بنابراین مدیران بایستی در حفظ اموال دولتی به وظیفه قانونی خود عمل کنند.

رئیس‌کل دادگستری استان زنجان با بیان اینکه بی توجهی در حفظ اموال دولتی مورد پذیرش نیست، افزود :مدیرانی که در این حوزه به وظیفه قانونی خود عمل نکنند باید پاسخگو باشند.

وی بیان کرد: شورای حفظ حقوق بیت المال در سال 1403 جلسات و اقدامات خود را با ارائه برنامه‌های منسجم همراه با راهکار و اقدامات پیشگیرانه در امور اراضی ملی و رفع تصرف آن‌ها تنظیم کند.

فرجی برحق با اشاره به اینکه بخش قابل توجهی از مردم استان در بخش کشاورزی فعالیت دارند، تاکید کرد: در بخش مدیریت آب‌های زیرزمینی بویژه چاه‌های کشاورزی صرفاً اقدامات سلبی موثر نیست، بلکه انجام اقدامات و کارهای کارشناسی در این حوزه می‌تواند ضمن حفظ آب‌های زیرزمینی مشکل تأمین آب کشاورزان را برطرف خواهد کرد.

وی تصریح کرد: یکی از اقدامات موثر در حفظ و مدیریت آب‌های زیر زمینی و چاه‌های کشاورزی نصب کنتور است، بنابراین می‌شود با پرداخت تسهیلات بانکی کم بهره برای خرید کنتور آب چاه‌ها توسط کشاورزان در این بخش هم موفق عمل کرد.

در ابتدای جلسه اعضای شورا با ارائه گزارش اقدامات حوزه خود به بیان برنامه ها در سال جاری پرداختند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • گلایه رئیس‌ دادگستری زنجان از وضعیت بد نگهداری اموال دولتی
  • قصاص یک زن و ۲ مرد در زندان
  • آزادی ۲ زندانی جرایم غیرعمد به همت اهالی رسانه
  • مسئولان در قبال بیت‌المال باید پاسخگو باشند
  • سینما باید مسیر درست جامعه را نشان دهد
  • شگرد عجیب کلاهبرداری مرد زندانی
  • ارسال پیامک واریز اشتباهی شگرد کلاهبرداری مرد زندانی
  • هدیه تولد، آزادی زندانی در جهرم
  • اعمال ارفاق قانونی برای ۲۱ زندانی واجدشرایط در باوی
  • آزادی ۲۵۰ زندانی در آذربایجان غربی تا آخر اردیبهشت