Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@06:58:04 GMT

قالیباف: قانون اقدام راهبردی در حال اجرا است

تاریخ انتشار: ۶ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۳۶۶۳۳۶

قالیباف: قانون اقدام راهبردی در حال اجرا است

به گزارش خبرنگار پارلمانی، علیرضا سلیمی در نشست علنی روز یکشنبه در جریان بررسی گزارش کمیسیون قضایی و حقوقی درباره طرح الزام به ثبت معاملات اموال غیرمنقول، با استناد به مواد ۱۹۸ و ۱۹۹ قانون آیین‌نامه داخلی مجلس گفت:  در این دوره از مجلس باب شده که پس از اینکه شورای نگهبان از طرح یا لایحه‌ای ایراد می‌گیرد، کمیسیون تخصصی به جای رفع ایراد، موارد زیادی را به طرح اضافه می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این در حالی است که کمیسیون صرفاً باید ایراد را رفع کرده یا آن را حذف کند.

نماینده مردم محلات و دلیجان با اشاره به اصلاحات انجام گرفته از سوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس در طرح الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیرمنقول به منظور تامین نظر شورای نگهبان تصریح کرد: کمیسیون به منظور تامین نظر شورای نگهبان ماده (۳) این طرح که پیش از این ۶ خط بود را به بیش از ۲۵ خط افزایش داده است در حالی که باید تنها ایراد شورای نگهبان را در چارچوب مورد نظر اصلاح می‌کرد.

سلیمی افزود: شورای نگهبان ماده مذکور را مغایر با اصول (۷۵)، (۸۵) و (۱۳۸) قانون اساسی دانسته که کمیسیون مغایرت با اصول (۸۵) و (۱۳۸) را رفع کرده اما در متن اصلاحی کمیسیون عبارت سامانه الکترونیکی ثبت اسناد آمده است حال باید کمیسیون پاسخ دهد که منظور از این سیستم، سامانه فعلی است یا سامانه‌ای جدید؛ اگر منظور سامانه فعلی است که ایراد اصل (۷۵) برطرف شده است در غیر این صورت این ایراد شورای نگهبان همچنان پابرجاست.

عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی  تصریح کرد: در قانون اقدام راهبردی سه ماه به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی فرصت دادیم که این فرصت یک ماه دیگر نیز تمدید شد، با این حال حدود ۳ روز است که این فرصت نیز به اتمام است، حال خودمان باید از مصوبه مجلس دفاع کنیم. آیا شورای عالی امنیت ملی در این باره تصمیمی گرفته که از آن اطلاع نداریم؟ 

محمد باقر قالیباف در پاسخ به تذکر این نماینده گفت: منظور کمیسیون در متن اصلاحی سامانه موجود است؛ همچنین بر اساس توضیحات ارائه شده متنی اضافه نشده و موضوعات مطرح شده به منظور رفع ابهام و ارائه توضیحات لازم درباره تعرفه‌گذاری در متن اصلاحی آورده شده تا رفع ابهام انجام گرفته و شورای نگهبان قانع شود؛ بنابراین این اخطار وارد نیست.

رییس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: درباره آژانس قبلاً نیز تذکر دادم، الان هم می‌گویم پس از زمان سه ماهه‌ای که گذشت، هیچ چیزی تمدید نشده و پس از آن هیچ کدام از موضوعاتی که در داخل ضبط شده، هیچ‌وقت به آژانس داده نمی‌شود و در اختیار جمهوری اسلامی ایران است، قانون دقیقاً در حال اجرا است.

برچسب‌ها مجلس شورای اسلامی جمهوری اسلامی ایران شورای عالی امنیت ملی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی جمهوری اسلامی ایران شورای عالی امنیت ملی مجلس شورای اسلامی جمهوری اسلامی ایران شورای عالی امنیت ملی شورای نگهبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۶۶۳۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تایید طرح استفساریه قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران درشورای نگهبان

به گزارش خبرگزاری مهر، «هادی طحان نظیف» سخنگوی شورای نگهبان در صفحه شخصی خود در فضای مجازی نوشت: طرح «استفساریه ماده (۵) قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی» در جلسه شورای نگهبان مطرح و مغایر با موازین شرع و قانون اساسی شناخته نشد.

کد خبر 6086430 نفیسه عبدالهی

دیگر خبرها

  • تایید طرح استفساریه قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران درشورای نگهبان
  • قالیباف: کمتر از نیم درصد مردم مشمول قانون مالیات بر سوداگری می‌شوند
  • رای منفی نمایندگان مجلس به ارجاع گزارش دلیل کمبود دارو به قوه قضاییه
  • طرح کنترل و ساماندهی اجاره بهای املاک مسکونی اصلاح شد/ آغاز جلسه علنی مجلس شورای اسلامی
  • طرح مالیات بر سوداگری و سفته بازی در دستور کار مجلس قرار گرفت
  • بررسی دلیل کمبود و گرانی دارو در دستور کار نمایندگان قرار گرفت
  • تحقیق و تفحص از وزارت جهاد کشاورزی در دستورکار امروز مجلس
  • همسان‌ سازی حقوق بازنشستگان از چه زمانی اجرا می‌شود؟
  • آمادگی مجلس برای برخورد با خاطیان موضوع خانه‌های خالی
  • بررسی موضوع ارز توسط مجلس برای سومین هفته متوالی به تعویق افتاد!