Web Analytics Made Easy - Statcounter

 

سبزپوشی بورس در دومین روز هفته

در حالی که روز گذشته، شاخص کل بورس اوراق بهادار با افزایش ۲۰ هزار و ۷۲۸ واحدی معادل ۱.۷۱ درصد به یک میلیون و ۲۳۳ هزار و ۷۸۳ واحد رسید، امروز و در زمان انتشار این پیمانه، نماگر کل بورس با رشد 4345 واحدی همراه شده است. /جزئیات بیشتر از بازار امروز

پیشنهاد کارشناسان به سهامداران

عرفان هودی کارشناس بازار سرمایه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه روند صعودی شاخص بورس در بازار می تواند ادامه‌دار باشد یا خیر، گفت: این مهم در صورت تداوم روند مثبت معاملات بازار و سبزپوشی شاخص بورس تا پایان هفته جاری، قابل پیش‌بینی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هودی با بیان اینکه  اکنون نزدیک به ۱۶۰ نماد در بازار در صف فروش قرار دارند که رقم بالایی نیست و به نظر نمی رسد که بیشتر از ٣٠٠ میلیارد تومان باشند، افزود: بهترین راه برای بهبود وضعیت بازار، کمک صندوق های توسعه و تثبیت بازار سرمایه به این نمادها است که در این صورت نقدشوندگی به بازار برمی‌گردد. اگر صف فروش سهام کوچک بازار با سیاست‌های درست جمع آوری شوند، در این زمان می‌توان پیش بینی کرد که روند بازار تا ٢ یا سه ماه آینده مثبت خواهد بود و سهامداران تا زمان انتصاب وزیر اقتصاد جدید و مشخص شدن موضع گیری ها نسبت به بازار سرمایه می‌توانند نسبت به معاملات این بازار امیدوار باشند. همیشه پیشنهاد کارشناسان به سهامداران، سرمایه گذاری با دید بلندمدت در بورس بوده است، بارها اعلام شده است که در صورت وجود نگاه بلندمدت به بورس این بازار بهترین محل  برای سرمایه‌گذاری خواهد بود. سهامداری که در بازار سرمایه سرمایه گذاری نکند باید به سمت بازارهای موازی پیش برود که در آخر ملزم به پرداخت مالیات خواهد بود، این موضوع باعث شده است تا سهامداران به طور حتم ‌سرمایه‌های خود را وارد بورس کنند. سهامداران باید با دید بلندمدت در سهام شرکت‌های بزرگ اقدام به سرمایه‌گذاری در بورس کنند، اما در صورتی که به دنبال سرمایه بدون ریسک در بورس هستند بهتر است از طریق صندوق‌های سرمایه‌گذاری وارد این بازار شوند.

ارزش سهام عدالت چقدر شد؟

در پایان معاملات دیروز بازار سهام، ارزش سهام عدالت به ۷ میلیون و ۷۸۵ هزار و ۸۱۲ تومان رسید که نسبت به روز معاملاتی گذشته ۱.۶ درصد معادل ۱۲۷ هزار و ۷۱۵ تومان افزایش داشت. با احتساب این موضوع، ارزش ۶۰ درصد قابل فروش سبد ۵۳۲ هزار تومانی سهام عدالت به ۴ میلیون و ۶۷۱ هزار و ۴۸۷ تومان رسیده است.

احراز هویت ۱۰۰ هزار سهامدار در سامانه سجام تازه‌‎ترین آمارهای منتشر شده از سوی شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه نشان می‌دهد که در خرداد ماه سال جاری ۱۰۱ هزار و ۱۶۵ احراز هویت در سامانه (سجام) انجام شده است. درجا زدن قیمت ها خودرو در بازار

بررسی وضعیت بازار خودرو نشان می‌دهد، قیمت‌ها نسبت به یک هفته پیش با فراز و نشیب‌هایی در برخی خودروها همراه است. هرچند قیمت برخی خودروها نیز تغییری نداشته و ثابت مانده است. هر دستگاه سمند LX مدل 1400 معادل 199 میلیون تومان، پژو 405 مدل جی ال ایکس 200 میلیون تومان و پژو ۲۰۶ تیپ ۵ ساده 258 میلیون تومان معامله شد که نسبت به شنبه هفته گذشته تغییری نداشته است. همچنین هر دستگاه پژو پارس ساده مدل 1400 معادل 236 میلیون تومان معامله شد که نسبت به هفته گذشته 2 میلیون تومان افت قیمت داشته است. در مورد قیمت پژو ۲۰۶ تیپ ۲ ساده نیز باید به افزایش قیمت یک میلیون تومانی اشاره کنیم، به طوری که این خودرو با قیمت 211 میلیون تومان به مشتریان عرضه می‌شود. پژو ۲۰۶ صندوقدار با افت 3 میلیون تومانی نسبت به هفته پیش با قیمت 260 میلیون تومان و پژو ۲۰۷ اتوماتیک با کاهش 5 میلیون تومانی با قیمت 385 میلیون تومان به مشتریان عرضه می‌شود. همچنین هر دستگاه پژو ۲۰۷ دنده‌ای رینگ فولادی با رشد قیمت یک میلیون تومانی به قیمت 292 میلیون تومان خرید و فروش می شود.

در عین حال، رنو تندر90 مدل E2 معادل 335 میلیون تومان، رنو تندر پلاس اتوماتیک 450 میلیون تومان و رانا پلاس 222 میلیون تومان به متقاضیان عرضه می‌شود که تغییر قیمتی نسبت به ابتدای هفته گذشته نداشته‌اند. در مورد دنا معمولی رینگ فولادی نیز باید به رشد قیمت 5 میلیون تومانی این خودرو و عرضه آن به قیمت 284 میلیون تومانی آن اشاره کنیم. قیمت دنا پلاس دنده‌ای توربو 360 میلیون تومان و هایما s7 توربو 660 میلیون تومان است که تغییری نسبت به هفته گذشته نداشته است. در عین حال قیمت هر دستگاه سایپا ۱۱۱ در بازار با رشد یک میلیون تومانی به 134 میلیون تومان، سایپا ۱۳۱ با رشد 2 میلیون تومانی به 121 میلیون تومان و سایپا ۱۳۲ با افت 2 میلیون تومانی به 118 میلیون تومان رسیده است. در همین حال، ساینا با افت 3 میلیون تومانی معادل 143 میلیون تومان، تیبا رینگ فولادی بدون تغییر معادل 129 میلیون تومان، تیبا ۲ رینگ فولادی با افت یک میلیون تومانی معادل 137 میلیون تومان، کوییک دنده‌ای با کاهش 3 میلیون تومانی معادل 150 میلیون تومان، سراتو ۲۰۰۰ آپشنال بدون تغییر 790 میلیون تومان و ام وی ام 315 هاچ بک بدون تغییر معادل 265 میلیون تومان در بازار به مشتریان عرضه می‌شود.

آخرین مهلت ارایه اظهارنامه مالیاتی اشخاص حقیقی معاون سازمان امور مالیاتی کشور گفت: اشخاص حقیقی (صاحبان مشاغل) جهت ارائه اظهارنامه مالیاتی عملکرد سال ۱۳۹۹ و ارسال فرم تبصره ماده ۱۰۰ قانون مالیات های مستقیم فقط تا ۱۵ تیرماه فرصت دارند. روز آرام دلار در بازار جهانی ارزش دلار در معاملات خارجی کم نوسان بود. شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای جهانی را اندازه می‌گیرد، در معاملات امروز با ۰.۰۷ درصد کاهش نسبت به روز گذشته در سطح ۹۱.۷۹۷ واحد بسته شد. نرخ برابری هر فرانک سوئیس نیز معادل ۱.۰۸۹ دلار اعلام شد. (نرخ های فوق بر حسب ساعت پایانی معاملات بازارهای ارزی نیویورک محاسبه شده است.)   لیر ترکیه هر روز کم ارزش تر از دیروز!

ارزش لیر بار دیگر به کمترین سطح تاریخ خود رسید. به نقل از بلومبرگ، نگرانی از وضعیت روابط ترکیه و آمریکا، کماکان یکی از اصلی ترین نگرانی های معامله گران بازارهای ارز در این کشور است. رجب طیب اردوغان- رییس جمهور ترکیه- با وجود دیدار با جو بایدن گفته ترکیه کماکان مصمم به تکمیل خرید سامانه دفاع موشکی اس ۴۰۰ از روسیه است که به یکی از مهم ترین مناقشات واشنگتن- آنکارا تبدیل شده و آمریکا نیز به همین دلیل تحریم هایی علیه ترکیه اعمال کرده است. تصمیم بانک مرکزی ترکیه به حفظ سیاست پولی فعلی با واکنش منفی بازار مواجه شده است. طبق اعلام بانک مرکزی، تا زمانی که نرخ تورم به میزان قابل توجهی کاهش پیدا نکند رویکرد بانک مرکزی انقباضی باقی می ماند و این مساله در شرایطی که اقتصاد با کرونا دست و پنجه نرم می کند به معنای باقی ماندن رشد اقتصادی در سطح ضعیف خواهد بود.  

تغییرات جدید در کادر مدیریتی بانک مرکزی ترکیه با واکنش منفی معامله گران بازارهای مالی مواجه شده است. رجب طیب اردوغان- رییس جمهور این کشور- در حکمی، اغوزان اوزباس- قائم مقام بانک مرکزی را برکنار کرد. نگرانی از اعمال نظر در سیاست های بانک مرکزی همچنین باعث شد تا شاخص اطمینان به اقتصاد ترکیه در هفته پایانی ماه می با ۱.۳ واحد کاهش به ۹۲.۶ واحد برسد که پایین ترین ثبت شده این شاخص از آگوست سال قبل بوده است. مسائل اخیر باعث شد تا لیر که هفته گذشته به پایین ترین سطح سه هفته اخیر خود رسیده بود، بار دیگر روندی نزولی را تجربه کند و به کمترین نرخ برابری تاریخ معاصر خود برسد تا جایی که نرخ برابری دلار در کانال ۸.۷ لیر تثبیت شود. در آخرین دور از معاملات ارزی استانبول، هر دلار با ۰.۱۸ درصد افزایش به ۸.۷۵۲ لیر رسید. در برابر دیگر ارزهای مهم، نرخ برابری هر یورو معادل ۱۰.۴۴۳ لیر و هر پوند معادل ۱۲.۱۴۸  لیر اعلام شد.

چه تعداد خانه خالی به سازمان مالیاتی معرفی شد؟ وزیر راه و شهرسازی در جمع خبرنگاران درباره مالیات بر خانه‌های خالی گفت: یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحد خالی را در اختیار سازمان امور مالیاتی قرار دادیم تا آنها بر اساس قانون برای این واحدها گواهی مالیاتی صادر کنند. مالیات عایدی سرمایه شامل بسیاری از اقشار مردم نخواهد شد

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت:معافیت‌ها در مالیات بر عایدی سرمایه به قدری زیاد در نظر گرفته شده که می‌توان گفت اغلب اقشار جامعه حتی به آن نزدیک نمی‌شوند و چه برسد به این که مشمول شوند. جعفر قادری در گفتگو با مهر در خصوص مالیات بر عایدی سرمایه گفت: کشورهای جهان با وضع قوانین مالیاتی همچون قانون مالیات بر عایدی سرمایه مانع از ورود سرمایه به بخش‌های غیر مولد می‌شوند و با چنین قوانینی ضمن رونق بخشی به تولید داخلی، دست دلالان و سوداگران از بازارهای موازی تولید را کوتاه می‌کنند. نماینده مجلس یازدهم ضمن اشاره به مؤثر بودن این ابزار قانونی به منظور کنترل بازارهای غیر مولد اظهار داشت: یکی از پسندیده‌ترین روش‌ها برای توزیع و باز توزیع ثروت در کشور همین ابزار مالیات بر عایدی سرمایه است که در کشور ما به آن توجه جدی نشده است. در حال حاضر بار اصلی مالیاتی در کشور، بر روی دوش تولیدکنندگان است؛ این در حالی است که بیشترین مالیات را باید افرادی بدهند که به ثروت‌های بی‌زحمت و بادآورده دست یافته‌اند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه در پاسخ به این پرسش که آیا اجرای این مالیات باعث تهدید سرمایه‌ها یا کاهش سرمایه‌گذاری می‌شود، گفت: هدف این مالیات، هدایت سرمایه‌های راکد و غیر مولد به سمت تولید و مصرف حقیقی است؛ لذا سرمایه‌های مولد نه تنها تهدید نمی‌شوند، بلکه تشویق و تقویت می‌گردند. در حال حاضر اگر از هر تولیدکننده‌ای بپرسید؛ عدم ثبات در قیمت‌ها را یکی از چالش‌های حوزه‌های تولیدی عنوان می‌کنند؛ در حالی که مالیات بر عایدی سرمایه با کمک به بخش حقیقی اقتصاد و کاهش نوسانات قیمتی، موجب ایجاد ثبات می‌گردد که مهم‌ترین عامل جذب سرمایه و سرمایه‌گذاری در اقتصاد است. دشواری تأمین مالی از بانک‌ها مانع دیگری است که تولید را تحت تأثیر قرار داده است و مالیات بر عایدی سرمایه با هدایت سرمایه‌گذاری‌ها به سمت فعالیت‌های مولد و تسهیل تأمین مالی تولیدکنندگان از بانک‌ها، به رفع مشکل کمبود نقدینگی تولیدکنندگان کمک می‌کند. قادری با بیان اینکه رشد نقدینگی در کشور ما بالاست اما در مقابل تولیدکنندگان از کمبود نقدینگی رنج می‌برند گفت: باید نقدینگی موجود را به سمت فعالیت‌های مولد هدایت کنیم که دو اقدام لازم است. اول آنکه جذابیت فعالیت‌های غیر مولد کاهش یابد اعم از کاهش سود و یا پر ریسک کردن این بازارها و دوم اینکه موانع تولید از مقابل آن برداشته شود.

قیمت بیتکوین نصف می شود؟

بیتکوین که در هفته های اخیر در یک کانال نزولی قرار گرفته هنوز نتوانسته است از بار فشار عرضه خارج شود و مسیر صعودی خود را از سر بگیرد. مدل سنجی صورت گرفته توسط تحلیلگران بانک جی پی مورگان که بزرگ ترین بانک آمریکا است، خبرهای بدتری برای دارندگان بیتکوین دارد: چشم انداز کوتاه مدت بیتکوین بسیار چالش برانگیز است و داده ها استخراج شده از شبکه بیتکوین نشان می دهد احتمالا کماکان قیمت های پایین تری از قیمت فعلی در انتظار بیتکوین خواهد بود. در ماه آوریل قیمت بیتکوین با رسیدن به محدوده ۶۵ هزار دلاری به یک قله تاریخی جدید رسید اما قیمت آن در روزهای اخیر به نصف آن مقدار رسید و اکنون نگرانی ها از ریزش بیشتر آن به ویژه در بین معامله گران محتاط تر شدت گرفته است. قیمت بیتکین پس از آن یک ریزش بسیار شدید را تجربه کرد که چین ممنوعیت و محدودیت های بسیار گسترده ای بر روی فعالیت فعالان ارزهای دیجیتالی در این کشور وضع کرد.  

تحلیلگران جی پی مورگان در بخش دیگر گزارش خود با بیان اینکه بازار ارزهای دیجیتالی مستعد ریزش بیشتری است، از انباشت مقدار قابل توجهی بیتکوین در صرافی ها خبر داده است که در صورت ایجاد یک ترس جدید، می تواند آغازگر یک موج فشار جدید و ریزش سنگین قیمت ها در بازار شود. به عقیده این گزارش، در صورتی که بازار روند احیای خود را آغاز نکند، در سناریو بدبینانه احتمال رسیدن بیتکوین به تراز ۲۰ هزار دلاری و حتی پایین تر از آن در محدوده ۱۵ هزار دلاری وجود دارد. گزارش کاملا منفی جی پی مورگان در خصوص بیتکوین در شرایطی منتشر می شود که تحلیلگران همین بانک در جریان روند پرشتاب صعودی رمزارزها در بهار، از احتمال رسیدن قیمت بیتکوین به رکورد قیمتی ۱۵۰ هزار دلاری خبر داده بودند.  

     

 

منبع: تابناک

کلیدواژه: سید ابراهیم رئیسی تصادف اتوبوس سرباز معلم ها واژگونی اتوبوس خبرنگاران محیط زیست انتخابات 1400 بیتکوین سهامداران بورس دلار سید ابراهیم رئیسی تصادف اتوبوس سرباز معلم ها واژگونی اتوبوس خبرنگاران محیط زیست انتخابات 1400

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۶۶۵۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

با مشارکت مردم و رونق بازار سرمایه شعار سال محقق می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، رئیس سازمان قضائی نیروهای مسلح با رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در راستای تحقق شعار سال دیدار و گفت‌وگو کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین پورخاقان، رئیس سازمان قضائی نیروهای مسلح با تأکید بر اهمیت مشارکت مردم در بازار سرمایه، گفت: افزایش مشارکت مردم در بازار سرمایه و رونق آن موجب تحقق شعار سال از سوی مقام معظم رهبری در افزایش تولید با رویکرد مشارکت مردمی می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین پورخاقان، افزود: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند انتخاب شعار سال برای عمل است و دولتمردان باید تسهیل کنند و موانع را از پیش روی سرمایه گذاری بردارند.

وی در ادامه با تأکید بر برخورد با فساد و رانت‌خواری در کشور، گفت: با توجه به اینکه برخی شرکت‌های سرمایه‌گذار در بورس زیرمجموعه نیروهای مسلح هستند، در عین حمایت از سرمایه‌گذاری در این حوزه، هر کجا که فساد اقتصادی در اینگونه شرکت‌ها رخ بدهد و در صلاحیت سازمان قضائی نیروهای مسلح باشد و به ما گزارش شود برخورد قضائی خواهیم کرد و در راستای تحقق شعار سال از هیچ اقدامی فروگذار نمی‌کنیم.

در این دیدار مجید عشقی، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار گزارشی از وضعیت بازار سرمایه، فرصت‌ها و تهدیدات این بازار بیان کرد.

وی درباره تعامل طرفین در حوزه آموزش و آگاه‌سازی، گفت: این آمادگی وجود دارد از ظرفیت‌های این دو سازمان جهت آموزش و تبیین ظرفیت‌های توسعه بازار و نظارت‌های مؤثر هم‌افزا در مقابله با بسترهای فسادزا و تقویت حوزه نظارتی و افزایش اعتماد عمومی در بازار سرمایه استفاده شود.

در این دیدار که مسلم محمدیاران، مدیرکل حفاظت و اطلاعات سازمان قضائی نیروهای مسلح و سید اسماعیل میرعمادی، مدیرکل دفتر مرکزی حراست سازمان بورس و اوراق بهادار کشور حضور داشتند، بر ضرورت تعامل این دو سازمان در پیگیری مطالبات و تسهیل فرایندهای فیمابین تاکید شد.

کد خبر 6083932

دیگر خبرها

  • سقف معافیت مالی؛ داغ همیشگی بر پیشانی بورس!
  • مانع تراشی در مسیر شفافیت بازار مسکن
  • عوامل رشد شاخص بورس روزهای اخیر چه بود؟
  • سکه های حراجی با دلار چند هزار تومان فروخته شدند/ عمیدی: پیام دولت با فروش سکه ها با دلار افزایشی چیست! انتظار سه ماه پر بازده در بازار سرمایه وجود دارد/ دولت مشوق سرمایه گذاری در بازار بورس نیست؟
  • مجمع حکشتی ۱۴۰۳ | سرمایه حکشتی چند درصد افزایش یافت؟
  • با مشارکت مردم و رونق بازار سرمایه شعار سال محقق می‌شود
  • صرفه جویی در بورس انرژی قیمت پیدا می‌کند
  • آقای زنگنه پای ۶۰ میلیون سهامدار در میان است نه تعداد محدودی!
  • رشد چشمگیر بورس در اولین روز اردیبهشت؛ کام سهامداران شیرین شد
  • باخت بورس در راند اول