Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون امور اسناد سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: حدود ۷۰ درصد از پرونده‌های حقوقی در دستگاه قضائی، مربوط به پرونده‌های ملکی و عمده آن نیز به دلیل معامله با اسناد عادی است، بنابراین توسعه اسناد رسمی باید بسیار جدی گرفته شود.

به گزارش ایمنا، مهدی اقبال در مراسم افتتاح ساختمان کانون سردفتران و دفتریاران استان قم، اظهار کرد: حدود ۷۰ درصد از پرونده‌های حقوقی در دستگاه قضائی، مربوط به پرونده‌های ملکی و عمده آن نیز به دلیل معامله با اسناد عادی است، بنابراین توسعه اسناد رسمی باید بسیار جدی گرفته شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در سه ماهه گذشته بیش از ۵۴ هزار سند در دفاتر اسناد رسمی استان قم به ثبت رسیده است، افزود: در این میان ۳۵ هزار سند مربوط به وکالت بوده و این یک هشدار جدی است و مردم باید به انتقال قطعی اسناد به صورت رسمی در دفاتر توجه کنند.

معاون سازمان ثبت اسناد کشور بر ضرورت تصویب طرح «الزام ثبت رسمی معاملات اموال غیرمنقول» در مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان تأکید کرد و گفت: این طرح آثار مثبت و مؤثر بسیاری برای مردم و نقش مهمی در امنیت قضائی به همراه دارد.

وی با بیان اینکه در سطح کشور نیز از ۱۸ میلیون ثبت سند رسمی، نیمی از آن سند وکالت بوده است، مشکلات حقوقی مردم در انتقال املاک با اسناد عادی را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: نباید تحت تأثیر جوسازی برخی افراد در مخالفت با این طرح قرار بگیریم.

اقبال موضوع ثبت معاملات خودرو در دفاتر اسناد رسمی را نیز مورد توجه قرار داد و گفت: نباید با تفسیر غلط قانون، جلوی این امر گرفته شود و به مردم بگوییم انتقال برگ سبز خودرو برای معاملات کافی است، زیرا این موضوع تبعات و گرفتاری‌های حقوقی بسیاری برای مردم در آینده به دنبال دارد.

وی هزینه دریافت شده بابت معاملات ملک و خودرو در دفاتر اسناد رسمی را در برابر مسؤولیت مدنی و حقوقی سر دفترداران بسیار ناچیز دانست و گفت: بنگاه داران باید به موضوع دلالی خود پرداخته و ثبت اسناد را به سازمان ثبت و دفاتر اسناد رسمی واگذار کنند.

ساختمان کانون سر دفترداران و دفتریاران قم در زمینی به مساحت ۶۴۰ مترمربع و با زیربنای سه هزار و ۲۰۰ مترمربع در شش طبقه و با اعتباری بالغ بر ۱۳ میلیارد تومان احداث شده‌است.

منبع: ایرنا

کد خبر 503424

منبع: ایمنا

کلیدواژه: توسعه سند رسمی معاون سازمان ثبت اسناد کشور امنیت قضائی کانون سردفتران و دفتریاران پرونده های ملکی در دستگاه قضایی تفسیر غلط قانون شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق دفاتر اسناد رسمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۶۶۹۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت ۳۰ پارکینگ جدید در تهران و اخطار سازمان هواپیمایی به دفاتر متخلف

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، بر اساس آخرین خبر‌ها قرار است ۴۰ درصد از سهام پرسپولیس به بانک شهر و سه سهم پانزده درصدی (در مجموع ۴۵ درصد) میان بانک‌های ملت صادرات و تجارت تقسیم شود. استقلال نیز به هلدینگ خلیج فارس واگذار خواهد شد که این هلدینگ باید ۲ هزار میلیارد تومان به دولت بپردازد.

در ادامه دستگیری زنی که با موتور تریاک‌فروشی می‌کرد. 
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر پایتخت گفت: زنی موادفروش به نام سارا که با یک موتورسیکلت برقی اقدام به جابجایی و توزیع مواد مخدر می‌کرد در منزلش دستگیر شد. متهم بسیار ماهرانه ۶ کیلوگرم تریاک را در بدنۀ موتور جاساز کرده بود.

آتش سوزی منزلی در مجیدیه با یک فوتی.

به گفته سخنگوی آتش نشانی تهران، ساعتی پیش براثر حریق منزلی در مجیدیه یک مرد ۶۰ ساله با تایید عوامل اورژانش جان خود را از دست داد. حریق هم اکنون اطفا و محدوده ایمن سازی شده است.

و خبر دیگر اینکه ۳۰ پارکینگ جدید در تهران ساخته می‌شود.

بگفته مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران موقعیت بیش از ۵۰ قطعه زمین، موردمطالعه عارضه‌سنجی ترافیکی قرار گرفته که ۳۰ قطعه آن برای احداث پارکینگ عمومی در پایتخت تایید شده است.
این مطالعات با برداشت اطلاعات محدوده مورد مطالعه، شامل حجم تردد خودرو، میزان عرضه و تقاضای پارکینگ و برآورد ظرفیت مورد نیاز در محدوده مشخص می‌شود.

اخطار سازمان هواپیمایی کشوری به شرکت‌های هواپیمایی آخرین خبر ویژه‌های امشب بود.

سخنگوی سازمان هواپیمایی گفت: سازمان هواپیمایی کشوری به هر یک از شرکت‌های هواپیمایی داخلی و خارجی و عوامل فروش بلیت آنها اخطار می‌دهد، هرگونه اقدام سودجویانه مانند افزایش ناگهانی بهای بلیت، تخصیص نیافتن جا به مسافران دارای بلیت پرواز ابطال شده و فروش ظرفیت موجود در پرواز‌ها به مسافران جدید، به دقت رصد و به هنگام دریافت شکایت از مسافر ضمن تشکیل پرونده، مستندات مربوطه با تعیین وصف مجرمانه آن به دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه ۳۰ (ویژه فرودگاه‌های تهران) ارجاع خواهد شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

دیگر خبرها

  • افتتاح دفتر حمایت از تولید و سرمایه‌گذاری در دادگستری قزوین
  • ساخت ۳۰ پارکینگ جدید در تهران و اخطار سازمان هواپیمایی به دفاتر متخلف
  • کسب رتبه اول دادگستری ایلام در کاهش موجودی پرونده و تکریم ارباب رجوع
  • خدمات دارالترجمه رسمی در تهران
  • اختصاص ۳ شعبه ویژه برای رسیدگی به پرونده‌های تولید و سرمایه‌گذاری
  • افتتاح دفتر حمایت از تولید و سرمایه گذاری در دادگستری قزوین
  • طرح نور نیروی انتظامی درباره حجاب مربوط به لایحه عفاف و حجاب است؟
  • جزییات دوره‌های آموزش تخصصی پذیرفته شدگان آزمون سردفتری سال ۱۴۰۱
  • طرح نظارتی بازار نورزو و رمضان در خراسان شمالی به پایان رسید
  • ثبت معاملات غیرقانونی نهضت ملی مسکن در برخی دفاتر اسناد رسمی