Web Analytics Made Easy - Statcounter

از سوی کمیته ساماندهی تحقیقات کووید ۱۹ وزارت بهداشت، فاصله زمانی قابل قبول بین تزریق دو دوز واکسن کووید-۱۹ تشریح شد.

خبرگزاری میزان - بنا بر اعلام پایگاه خبری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، در حال حاضر بسیاری از واکسن‌های ایرانی و خارجی برای واکسیناسیون و کنترل پاندمی کووید ۱۹ مجوز مصرف گرفته اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اکثر واکسن‌های کووید ۱۹ در دو دوز تجویز می‌شوند. فاصله زمانی بین تزریق دو دوز در بیشتر واکسن‌ها بین ۴-۳ هفته می‌باشد، اما شواهد نشان داده است که در برخی از واکسن‌ها مانند آسترازنکا، تأخیر در دوز دوم تا ۱۲ هفته نیز موجب افزایش ایمنی بدن می‌شود.

سازمان جهانی بهداشت اعلام کرده است که اهمیت چندانی ندارد که دوز دوم را چند روز دیرتر و یا زودتر دریافت کرد، اما تزریق آن بسیار مهم است، زیرا در دوز اول آنتی ژن جدید به سیستم ایمنی بدن وارد و پاسخ ایمنی بدن آغاز می‌شود و در نهایت دوز دوم باعث تقویت سیستم ایمنی می‌گردد، به طوری که پاسخ آنتی بادی و همچنین پاسخ سلول T بسیار قوی ایجاد می‌کند که طولانی مدت ادامه می‌یابد.

بیشتر بخوانید:  آیا پیک پنجم آغاز شده است؟

با توجه به مواجهه با عرضه محدود واکسن‌ها و جمعیت مضطرب که منتظر نوبت دوم واکسیناسیون خود هستند سوال‌هایی در خصوص حداکثر فاصله بین دو دوز واکسن و نگرانی تأخیر در تزریق دوز دوم واکسن در کشور وجود دارد که پاسخ آن برای رفع ابهام مردم ضروری است.

هدف از این گزاره برگ، گزارش دقیق فاصله زمانی تزریق دوز‌های مختلف واکسن‌های کووید-۱۹ و هم چنین تاثیرات تأخیر در دوز دوم بر پایه شواهد علمی مبتنی بر مطالعات معتبر و توصیه‌های سازمان جهانی بهداشت در جهت آگاهی بیشتر مردم است.

این گزاره برگ را اینجا مشاهده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: کرونا واکسن کرونا وزرات بهداشت

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: کرونا واکسن کرونا وزرات بهداشت فاصله زمانی واکسن ها کووید ۱۹ تزریق دو دوز دوم دو دوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۶۷۶۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوای تبریز در وضعیت قابل قبول قرار گرفت

هوای کلان‌شهر تبریز در حال حاضر امروز ‌چهارشنبه با قرار گرفتن روی شاخص ۵۳ در وضعیت قابل قبول قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌شرقی، بر اساس اعلام سامانه پایش کیفی هوای کشور امروز _چهارشنبه بیست و نهم فروردین_ بر اساس اندازه‌گیری ذرات معلق با اندازه ۲.۵ میکرون، وضعیت هوا در ایستگاه‌های شهر تبریز شامل باغشمال، آبرسان، هتل مرمر و میدان نماز به ترتیب و به طور میانگین با شاخص‌های ۵۱، ۵۳، ۶۰ و ۳۴ در وضعیت قابل قبول قرار دارد.

وجود صنایع آلاینده در آذربایجان‌شرقی از جمله نیروگاه حرارتی تبریز موجب شده است تا میزان آلایندگی در نقاط شهری و روستایی تبریز بالا باشد که موجب بروز مشکلات بهداشتی و زیست محیطی برای ساکنان شده است.

بر اساس طبقه‌بندی پنج‌گانه صورت گرفته در شاخص کیفیت هوا (AQI) از عدد صفر تا ۵۰ هوا پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوا قابل قبول، ۱۰۱ تا ۱۵۰ هوا ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ هوا ناسالم برای همه گروه‌ها، ۲۰۱ تا ۳۰۰ هوا بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ شرایط کیفی هوا خطرناک است.

کد خبر 745353

دیگر خبرها

  • کیفیت هوای مشهد قابل قبول است
  • هوای تهران در وضعیت قابل قبول قرار دارد
  • کیفیت هوای تهران در وضعیت قابل قبول
  • کیفیت هوای تهران قابل قبول است
  • هوای تبریز در وضعیت قابل قبول قرار گرفت
  • امروز هوای تهران پاک است
  • تداوم هوای قابل قبول در پایتخت
  • ورود داروهای مخدر و آرام‌بخش های بنزودیازپین به عربستان ممنوع است/لزوم تزریق واکسن مننژیت+فیلم
  • هوای پایتخت قابل قبول شد
  • ورود داروهای مخدر و آرامبخش های بنزودیازپین به عربستان ممنوع است/لزوم تزریق واکسن مننژیت+فیلم