Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کمیسیون اجتماعی و محیط زیست شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: وقتی برای جاری شدن آب در بستر زاینده‌رود و پاسخ به مطالبه حقابه‌داران اصفهان سخن گفته شود، آن را غیرعقلانی می‌دانند؛ اگر این مطالبه مردم غیرعقلانی است، آیا برداشت‌های بالادست عقلانی است؟

به گزارش خبرنگار ایمنا، کوروش محمدی امروز (یکشنبه) در یکصد و هفتاد و ششمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با تقدیر از حضور ارزشمند شهروندان مسئول اصفهان در عرصه انتخابات ۱۴۰۰، تلاش مجدانه فرمانداری و سایر دستگاه‌های مربوط برای اجرای کم‌نظیر فرایند انتخابات و تبریک به افراد منتخب شورای ششم، اظهار کرد: اعتماد افتخارآفرین بخشی از شهروندان اصفهان به‌ویژه ساکنان مناطق کم‌تر برخوردار به بنده باعث افتخار بوده و امیدوارم با وظیفه شناسی خود بتوانم این اقدام را پاس بدارم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اصفهان شهر زیبای خدا رفته رفته به شهر دردها تبدیل شده و مردم این شهر در برابر این دردها صبوری می‌کنند اما مسئولانی وجود دارند که نسبت به آن بی‌تفاوت و بی‌تدبیر هستند.

رئیس کمیسیون اجتماعی و محیط زیست شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: درد خشکی زاینده رود قرار است چه زمانی پایان یافته و مشکلات آن حل شود؟ باید تناقض‌گویی آشکار مسئولان حوضه آبریز زاینده‌رود پایان یافته و به گفتار صادقانه‌ای در برابر مردم برسند.

وی ادامه داد: آب زاینده‌رود برای کشاورزی در مناطق بالادست رودخانه و تأمین آب شهرها و استان‌های دیگر پمپاژ می‌شود اما وقتی برای جاری شدن آب در بستر زاینده‌رود و پاسخ به مطالبه حقابه‌داران اصفهان سخن گفته شود، آن را غیرعقلانی می‌دانند؛ اگر این مطالبه مردم غیرعقلانی است، آیا برداشت‌های بالادست عقلانی است؟

محمدی با اشاره به مطالعات مربوط به آلودگی هوای اصفهان، اظهار کرد: چه زمانی قرار است حوزه برنامه‌ریزی استان از داده‌های به‌دست آمده در این مطالعات استفاده کند؟ آیا مدیریت شهری زمانی که صنایع و سایر دستگاه‌ها را در کنار خود ندارد، می‌تواند به تنهایی فعالیت کند؟ وقتی صدور مجوزها برای بعضی صنایع کوچک بدون هماهنگی مدیریت شهری ادامه پیدا کند، می‌توان با آلودگی مقابله کرد؟

وی با تاکید بر اینکه حاشیه‌نشینی اصفهان درحال گسترش است، ادامه داد: باور و اراده برای کمک به رفع حاشیه‌نشینی در اصفهان دیده نمی‌شود؛ قرار بود دستگاه‌های دیگر ورود کرده و شهرداری نیز با اجرای طرح‌ها و پروژه‌های محرک توسعه همکاری کند اما دفاتر تسهیلگری در این مناطق به دلیل بی‌توجهی‌ها روبه تعطیلی می‌روند.

رئیس کمیسیون اجتماعی و محیط زیست شورای اسلامی شهر اصفهان خاطرنشان کرد: افتخار مدیریت شهری ایجاد دفاتر تسهیلگری است اما صرفاً به‌خاطر اینکه برای رفع مشکلات حاشیه‌نشینی در شهر باوری وجود ندارد، این دفاتر دچار مشکلات حقوقی شده‌اند لذا از شهردار اصفهان درخواست می‌کنم هرچه سریع‌تر مشکلات این دفاتر را رفع کرده و اجازه تعطیلی سه دفتر تسهیلگری که در شرف تعطیلی هستند را ندهد.

وی با بیان اینکه پدیده کودکان کار یکی از دردهای اصفهان است، ادامه داد: شایسته است که اعضای شورای ششم برای مباحث حوزه اجتماعی همت کرده و ریل‌گذاری‌ها و کارگروه‌هایی که در دوره پنجم شکل گرفت را ادامه دهند

محمدی با اشاره به دستور شهردار اصفهان برای تعطیلی پارک وحش صفه و تبدیل آن به نقاهتگاه پس از دو سال پیگیری کمیسیون اجتماعی و محیط زیست شورا، خاطرنشان کرد: این اقدام قابل تقدیر است بنابراین از هیئت رئیسه شورا می‌خواهم که در اولین جلسه تلفیق، این اقدام مطرح و بدین سبب شورای شهر از دستور شهردار حمایت کند تا پس از پایان این دوره به فراموشی سپرده نشود.

کد خبر 503463

منبع: ایمنا

کلیدواژه: کوروش محمدی شورای شهر اصفهان حاشیه نشینی دفاتر تسهیلگری زاینده رود حقابه داران آلودگی هوا پارك وحش صفه شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق کمیسیون اجتماعی و محیط زیست شورای اسلامی شهر اصفهان زاینده رود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۶۹۷۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رنجش اهالی شهرک زاینده رود اصفهان از جاری شدن فاضلاب در سطح معابر + فیلم

شبکه فاضلاب شهری در کوچه مشتاق سوم واقع در شهرک زاینده رود شهرستان اصفهان مدتی است انجام شده است، اما این شبکه به ساختمان‌های مسکونی در این کوچه داده نشده و این موضوع موجب شده تا فاضلاب برخی از خانه‌ها در معابر جاری شود. بوی نامطبوع ناشی از آب فاضلاب ساکنان را رنج می‌دهد.

شهروند خبرنگار ما با ارسال فیلم از مسئولان درخواست رسیدگی کرد.

منبع: شهروند خبرنگار - اصفهان

بیشتر بخوانید:

گلایه ساکنان محله عباسی تبریز از وضعیت نامناسب جوی فاضلاب + فیلم و تصاویر

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید

 

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • رنجش اهالی شهرک زاینده رود اصفهان از جاری شدن فاضلاب در سطح معابر + فیلم
  • بهادری جهرمی: بخشی از حقابه ایران از هیرمند دریافت شده/ نظر دولت درباره تعطیلی آخر هفته
  • حمایت دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی از طرح‌های فرهنگی
  • حمایت شورای عالی انقلاب فرهنگی از طرح‌های فرهنگی در کشور
  • حقوق شهر اصفهان در بازگشایی‌های زاینده‌رود محقق نشده است
  • (ویدئو) مدیریت «پت و مت» در زاینده‌رود؟!
  • تعمیر شکستگی خط انتقال آب زاینده رود به کاشان
  • ابلاغ آیین‌نامه شورای ارزشیابی هنرمندان صنایع‌دستی، هنر‌های سنتی و میراث‌داران تمدنی
  • تقدیر از عملکرد نیروهای مسلح به‌ویژه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در صحن شورای شهر اصفهان
  • آیین‌نامه شورای ارزشیابی هنرمندان صنایع‌دستی، هنر‌های سنتی و میراث­‌داران تمدنی