Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی دهقان روز یکشنبه همزمان با آغاز توزیع کارت های ورود به جلسه کنکور ، در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : برای حفظ سلامتی شرکت کنندگان در آزمون کنکور سراسری، تدابیر ویژه‌ای اتخاذ شده است تا این داوطلبان با اطمینان خاطر بیشتری در حوزه‌های امتحانی حاضر شوند.

آزمون سراسری ورودی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی امسال در پنج گروه آزمایشی علوم انسانی، ریاضی فیزیک، علوم تجربی، هنر و زبان های خارجی از صبح روز چهارشنبه ۹ تیر ماه همزمان با سراسر کشور در مازندران نیز برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق اعلام سازمان سنجش ، داوطلبان می‌توانند از امروز تا روز سه‌شنبه با مراجعه با آدرس اینترنتی سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org ، نسبت به دریافت کارت ورود به جلسه اقدام کنند.

دهقان با بیان اینکه حفظ سلامتی دانش‌آموزان شرکت کننده در کنکور سراسری امسال با توجه به شرایط کرونایی حاکم بر استان در اولویت است ، اظهار داشـت : نمایندگان وزارت بهداشت با هدف اجرای دقیق پروتکل‌های بهداشتی از چند روز قبل از تمام حوزه‌های امتحانی بازید کردند و در روز برگزاری آزمون نیز کارشناسان بهداشتی در تمام حوزه‌ها به صورت مستمر حضور دارند.

وی با ا علام این که صندلی ها در حوزه های امتحانی با فاصله ۱/۸۰ تا ۲ متری چینش شده است ، افزود : تمامی حوزه‌های امتحانی از تهویه مناسب برخوردارند و نظارت و بازدیدهای مستمر از مکان برگزاری آزمون هم به عمل می آید تا داوطلبان در فضایی امن و راحت آزمونشان را پشت سر بگذارند.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش مازندران در عین حال بر ضرورت همکاری داوطلبان و خانواده هایشان با دست اندرکاران برگزاری آزمون از جمله رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی تاکید کرد و اظهار داشـت : خانواده‌های دانش‌آموزان و دیگر افراد همراه نیز باید در روز برگزاری آزمون از تجمع مقابل حوزه‌های امتحانی خودداری کنند تا سلامت خود و دیگران را با خطر مواجه نکنند.

دهقان از داوطلبان خواست از همراه داشتن ماشین حساب، تلفن همراه، ساعت، انگشتر و دستبند هوشمند هنگام ورود به حوزه امتحانی خودداری کنند و هشدار داد : همراه داشتن این وسایل هنگام برگزاری آزمون تخلف محسوب می شود و با فرد متخلف برابر قانون برخورد خواهد شد .

وی همچنین به داوطلبان توصیه کرد تا در روز برگزاری آزمون ، کپی کارت شرکت در جلسه ، کارت ملی و یا شناسنامه عکس دار به همراه داشته باشند.

حدود ۵۰ هزار کنکوری

دهقان همچنین شمار داوطلبان کنکور سراسری سال جاری در مازندران را ۴۹ هزار و ۹۱۱ نفر اعلام کرد و گفت که ۳۰ هزار و ۸۹۳ نفر از این تعداد را بانوان تشکیل می دهند.

وی توضیح داد : بیشترین جمعیت داوطلبان آزمون سراسری در مازندران با ۲۰ هزار و ۸۷ نفر مربوط به گروه آزمایشی علوم تجربی است و پس از آن هم گروه آزمایشی علوم انسانی با ۱۱ هزار و ۹۷۳ نفر قرار دارد.

دهقان آمار داوطلبان گروه آزمایشی ریاضی را پنج هزار و ۹۶۰ نفر اعلام کرد و افزود : در گروه آزمایشی هنر چهار هزار و ۴۰۰ نفر و در گروه آزمایشی زبان های خارجی نیز هفت هزار و ۴۹۱ داوطلب مازندرانی حضور دارند.

وی با اعلام این که شمار داوطلبان مازندرانی شرکت کننده در کنکور سراسری امسال در مقایسه با پارسال ۱/۵ درصد کاهش داشته است ، گفت : با تمهیدات صورت گرفته، آزمون امسال در ۹ شهر مازندران شامل نکا، قائمشهر، آمل، نوشهر، تنکابن، کلاردشت، بندپی شرقی، نور و محمودآباد با محوریت آموزش و پرورش در ۱۳۶ حوزه امتحانی برگزار می شود و در سایر شهرها نیز محوریت برگزاری آزمون با دانشگاه‌ها و زیر نظر وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری است.

برابر زمانبندی اعلام شده توسط سازمان سنجش، آزمون کنکور سراسری امسال در گروه آزمایشی هنر صبح روز چهارشنبه هفته جاری، گروه آزمایشی ریاضی و فنی و علوم انسانی روز پنجشنبه، گروه آزمایشی علوم تجربی روز جمعه و گروه آزمایشی زبان‌های خارجی نیز صبح روز شنبه آینده برگزار می‌شود.

برچسب‌ها ساری اداره کل آموزش و پرورش مازندران ایرنا مازندران سازمان سنجش آموزش کشور وزارت آموزش و پرورش کنکور دانش‌آموزان پروندهٔ خبری توصیه هایی به داوطلبان کنکور در روزهای کرونایی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ساری اداره کل آموزش و پرورش مازندران ایرنا ساری اداره کل آموزش و پرورش مازندران ایرنا مازندران سازمان سنجش آموزش کشور وزارت آموزش و پرورش کنکور دانش آموزان گروه آزمایشی علوم حوزه های امتحانی برگزاری آزمون آموزش و پرورش کنکور سراسری سازمان سنجش حوزه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۷۱۰۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز نام‌نویسی جاماندگان در نوبت دوم کنکور سراسری

به گزارش خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، با توجه به درخواست مکرر داوطلبانی‌که تا تاریخ تعیین شده به دلیل تعطیلات عید نوروز موفق به نام‌نویسی در نوبت دوم آزمون کارشناسی ۱۴۰۳ نشدند، برای آخرین بار ترتیبی اتخاذ شده است که از امروز چهارشنبه ۲۹ فروردین تا پنجشنبه ۳۰ فروردین بتوانند نسبت به نام‌نویسی در آزمون مذکور اقدام کنند.

داوطلبان باید ضمن مطالعه دفترچه راهنمای نام‌نویسی و اطلاعیه‌های مذکور که از طریق درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور قابل دسترس است، نسبت به ثبت‌نام در همین درگاه اطلاع‌رسانی اقدام کنند؛ این آخرین فرصت برای متقاضیانی است که موفق به ثبت‌نام در این آزمون نشده‌اند و بدیهی است پس از تاریخ فوق هیچ درخواستی برای ثبت‌نام و یا ویرایش اطلاعات قابل پذیرش نخواهد بود.

به گفته مسئولان سازمان سنجش آموزش کشور، داوطلبانی که قبلاً در این آزمون ثبت‌نام کرده‌اند در این مرحله امکان ویرایش اطلاعات ندارند.

 آزمون نوبت دوم برای داوطلبان در روز‌های پنجشنبه و جمعه ۷ و ۸ تیر ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد و داوطلبان باید توجه کنند که نوبت اول آزمون سراسری ۱۴۰۳ روز‌های پنجشنبه و جمعه ۶ و ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

نادیا عابد

دیگر خبرها

  • کلاهبرداری با سوالات تقلبی کنکور
  • کارت ورود به جلسه کنکور دوشنبه منتشر می شود
  • کنکوری‌ها مطمئن باشند امنیت آزمون به طور کامل برقرار می‌شود
  • هدیه رئیس سازمان سنجش به متقاضیان نوبت دوم کنکور
  • عیدی رئیس سازمان سنجش به متقاضیان نوبت دوم کنکور چه بود؟
  • تقلب سازمان یافته در کنکور سال گذشته رخ نداد/ تجربی پر جمعیت‌ترین گروه آزمایشی در آزمون سراسری است
  • آغاز نام‌نویسی جاماندگان در نوبت دوم کنکور سراسری
  • فرصت دوباره برای نام نویسی کنکور
  • جاماندگان کنکور از امروز ثبت نام کنند
  • آغاز ثبت نام جاماندگان کنکور از امروز