Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-25@07:14:14 GMT

سالن‌ مطالعه کتابخانه‌های عمومی بازگشایی شد

تاریخ انتشار: ۶ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۳۷۱۳۴۱

سالن‌ مطالعه کتابخانه‌های عمومی بازگشایی شد

حیدری با اشاره به بازگشایی سالن‌ مطالعه کتابخانه‌های عمومی در مناطق زرد و نارنجی در استان ایلام، گفت: فعالیت کتابخانه های عمومی استان ایلام در مناطق نارنجی، زرد و آبی به ترتیب با ۳۰ ، ۴۰ و ۵۰ درصد ظرفیت خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان ایلام در گفت و گو با خبرنگاران، اظهار کرد: بازگشایی سالن مطالعه کتابخانه های عمومی استان بر اساس شیوه‌نامه‌های ابلاغی ستاد مبارزه با کرونا و نهاد عمومی کتابخانه های عمومی کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

«سمیه حیدری»  یادآور شد: بر این اساس کتابخانه های عمومی استان ایلام در مناطق نارنجی، زرد و آبی به ترتیب با ۳۰ ، ۴۰ و ۵۰ درصد ظرفیت، فعالیت خود را از روز شنبه، پنجم تیر آغاز کرده‌اند و هم‌اکنون در حال ارائه خدمت هستند.

 

وی با بیان اینکه هم‌اکنون شهرستان‌های استان ایلام از نظر سطح هشدار به استثنای مهران که در وضعیت قرمز قرار دارد بقیه شهرستان‌ها در وضعیت نارنجی و زرد هستند،  تصریح کرد: تمامی سالن‌های مطالعه موجود در کتابخانه استان ایلام به استثناء مهران که در وضعیت قرمز قرار دارد، آماده ارائه خدمات حضوری به مراجعه‌کنندگان است.


مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان ایلام  با تاکید بر رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی از جمله استفاده از ماسک، فاصله‌گذاری اجتماعی و جلوگیری از تجمع افراد در بخش‌های مختلف کتابخانه شامل لابی، راهروهای مخازن، مقابل میز امانت و محوطه کتابخانه و تهویه مناسب سالن‌ها ، گفت: برای اجرای برنامه‌های فرهنگی در کتابخانه‌ها همچنان اولویت بر بهره‌گیری از فضای مجازی است.


حیدری با بیان اینکه فعالیت کتابخانه‌های سیار و پیشخوان کتاب و پیک ایلام نیز کماکان ادامه دارد، تصریح کرد: فعالیت فرهنگی کتابخانه‌ها در فضای مجازی همچنان در حال انجام است.

 

 

پایان پیام/92

منبع: شبستان

کلیدواژه: کتابخانه ها بازگشایی کرونا ایلام کتابخانه های عمومی استان ایلام کتابخانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۷۱۳۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش شاخص‌های کتابخانه‌ای در ۲ سال گذشته

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صداوسیما، آقای محمدرضا هراتی درباره دستاورد‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور افزود: همه کتابخانه‌های عمومی کشور بخش جداگانه کودک و نوجوان دارند و برای گروه‌های خاص نیز برنامه ریزی شده است. در حال تجهیز بخش‌های سالمندان، نابینایان و مادران در کتابخانه‌های عمومی کشور هستیم.

بیش از ۳ هزار و هشتصد کتابخانه عمومی در کشور وجود دارد که حدود ۱۲ میلیون نفر در آن عضویت دارند.

همچنین افزایش ۵۰ درصدی کتابخانه‌های سیار به ویژه در روستا‌ها و نقاط کم برخوردار از دیگر دستاورد‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در ۲ سال گذشته است.

در حال حاضر ایران از لحاظ توسعه شبکه کتابخانه‌ای در بین کشور‌های برتر منطقه قرار دارد.

سیدحسین قریشی گزارش می‌دهد:

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ماموستا رستمی: فضای کتابخوانی در استان کردستان تقویت شود
  • رشد ۳ برابری فعالیت‌های فرهنگی در کردستان
  • توسعه کتابخانه‌های سیار در دستورکاراست/ایجادزنگ کتابخوانی درمدارس
  • چالشی به نام سرانه مطالعه در ایلام/ کتاب همچنان مغفول است
  • رتقای سرانه مطالعه از مهم‌ترین راهکار‌های کاهش آسیب‌های اجتماعی
  • افزایش شاخص‌های کتابخانه‌ای در ۲ سال گذشته
  • ترویج فرهنگ مطالعه رسالت همگانی است
  • لزوم اجرای برنامه های فرهنگی با محوریت کتاب و کتابخوانی
  • بازگشایی سالن هیئت تیراندازی در کرمان
  • ترویج فرهنگ کتابخوانی نیاز امروز جامعه است