Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-25@23:44:41 GMT

جرم70درصد زندانیان موادمخدر است

تاریخ انتشار: ۶ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۳۷۳۵۹۵

رئیس سازمان زندان‌ها گفت: ۴۴ درصد از محکومان به‌طور مستقیم و ۲۶ درصد نیز غیرمستقیم مربوط به جرائم مواد مخدر هستند و این یعنی ۷۰ درصد آمار زندانیان کشور. ناطقان: محمدمهدی حاج‌ محمدی رئیس سازمان زندان‌ها صبح امروز و در ششمین روز هفته قوه قضائیه از «دادسرا و دادگاه انقلاب تهران» بازدید کرد.

رئیس سازمان زندان‌ها در حاشیه این بازدید پنج ساعته گفت: حضور قضات در زندان‌ها را در فرآیند اصلاح و تربیت مددجویان امری ضروری می‌دانم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چه بسا لازم است همکاران قضایی ما با حضور در زندان‌ها، همانند یک پزشک، روند درمانی محکومان و نتیجه تاثیرات نسخه درمانی را بررسی کنند.

وی افزود: چنین سرکشی‌ها و بازدیدهای مستقیمی می‌تواند درمواقع لزوم موجبات تجدیدنظر در احکام صادره را فراهم سازد.

حاج‌ محمدی تأکید کرد: ۴۴ درصد از محکومان به‌طور مستقیم و ۲۶ درصد نیز غیرمستقیم مربوط به جرائم مواد مخدر هستند و این یعنی ۷۰ درصد آمار زندانیان کشور؛ در بسیاری از این پرونده‌ها می‌توان از مجازات جایگزین حبس استفاده کرد و حتما زندان مکان و درمان مناسبی برای معتادین نیست.

گفتنی است؛ محمدمهدی حاج‌محمدی، رئیس سازمان زندان‌ها با حضور در دادسرا و دادگاه انقلاب تهران از بخش‌های مختلف این مرکز ازجمله شعب دادگاه، دادسرا، اجرای احکام، تجدیدنظر، شعب اصل ۴۹ و مجموعه اداری آن بازدید کرد و با قضات و کارکنان قضایی و اداری به گفتگو نشست.

در این سرکشی سعید عمرانی، معاون قضایی دادستان کل کشور نیز حضور داشت.
منبع: مشرق برچسب ها: جرم ، زندانیان ، مواد مخدر

منبع: ناطقان

کلیدواژه: جرم زندانیان مواد مخدر رئیس سازمان زندان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۷۳۵۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمک ۱۷۰ میلیون تومانی نیرو‌های یگان حفاظت زندان‌های فارس به جشن گلریزان

امیر طهماسبی گفت: با فرهنگ‌سازی لازم و جلب مشارکت پرسنل کادر و وظیفه جمعی یگان حفاظت زندان‌های تابعه استان در ماه مبارک رمضان پیرامون کمک به جشن‌های گلریزان در مرکز استان و شهرستان و همچنین مشارکت در پویش سهم من ۴۰، برابر اعلام یگان‌های تابعه، بیش از ۱۷۰ میلیون تومان کمک توسط این نیرو‌ها جهت آزادی زندانیان جرائم غیر عمد، جمع‌آوری و به حساب ستاد دیه استان واریز شده است.

از ابتدای سال جاری تاکنون چندین نوبت برنامه‌های جمع‌آوری و آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد در قالب پویش‌های سهم من ۴۰، نذر رهایی بسیج و همچنین جشن گلریزان در استان فارس برگزار شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • آزادی ۷ زندانی جرائم غیرعمد در استان سمنان
  • کمک ۴۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومانی خیرین برای آزادی زندانیان غیر عمد در فارس
  • طلسم پروژه انتقال زندان زرند به خارج از شهر شكست/قول تخصيص بودجه
  • رهاورد ۱۶ جشن گلریزان ستاد دیه استان فارس اعلام شد
  • ضرورت انتقال زندان به خارج از شهر زرند
  • کمک ۱۷۰ میلیون تومانی نیرو‌های یگان حفاظت زندان‌های فارس به جشن گلریزان
  • نقش پررنگ سینما در آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد
  • (ویدئو) غافلگیری زندانیان هنگام فرار از تونل حفر شده در زندان
  • هدیه تولد، آزادی زندانی در جهرم
  • آزادی ۲۵۰ زندانی در آذربایجان غربی تا آخر اردیبهشت