Web Analytics Made Easy - Statcounter

امیر حسین شریفی تهیه کننده سریال های «روزهای بی قراری»، «مرد نقره ای»، «هشت بهشت» و فیلم های «شب دهم»، «آوازهای سرزمین من»، «آشوبگران» در گفت‌وگو با خبرنگار برنا، با اشاره به اینکه صدا و سیما بودجه آنچنانی ندارند. اگر هم بودجه داشته باشد برای افراد خاص، مثل مدیرانی است که تهیه کننده شده اند و معتقد است مردم ایران قصه پسند هستند، ولی تولیدات صدا وسیما جذاب نیستند و قصه سریال ها مثل گذشته جذاب نیستند که مخاطبان بیننده سریال های شبکه های ماهواره ای شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امروزه رسانه ها در تلاش هستند برنامه های پر مخاطب بسازند و این هدف زمانی تحقق می یابد که سیاستگذاران و برنامه سازان، با سلیقه مخاطبان خود آشنا باشند. در این شرایط، طبیعی است مردم از تولیدات تلویزیون به عنوان رسانه ملی برای برآورده شدن خواسته هایشان توقعاتی داشته باشند و برای رسیدن به راه های ترغیب آنها برای دیدن تولیدات صدا و سیما بهانه‌ای برای گفت‌وگوی خبرگزاری برنا با عده ای از برنامه سازان تلویزیون بود. در ادامه گفت‌وگوی خبرنگار برنا با امیر حسین شریفی تهیه کننده سینما و تلویزیون را می خوانید:

به نظر شما مخاطب از تلویزیون چه توقعی دارد؟

مخاطب توقع دارد تلویزیون، فیلم و سریال های ارزشمند و حاوی پیام های مفید، سرگرم کننده و جذاب تولید کند. از این رسانه اخبار واقعی را بشنوند، ولی توقعات مردم در تلویزیون به هیچ عنوان برآورده نمی شود چون تولیدات صدا و سیما مانند گذشته جذاب نیست. فیلم و سریال هایی که الان ساخته می شوند همه بدون مفهوم هستند. یعنی قصه ای ندارند که مخاطب را جذب کند. در گذشته زمان پخش سریال های تلویزیون، خیابان ها خلوت می شد..

برنامه سازها چطور می توانند مردم را به دیدن تولیدات تلویزیون ترغیب کنند؟

مردم ایران قصه پسند هستند باید برنامه هایی برای آنها ساخته شود که قصه خوبی داشته باشد و با آن همذات پنداری کنند. دیگر قصه هایی که با دیدن چند قسمت از آن مخاطب، آخر داستان را حدس بزند برای مردم تکراری شده است.

وقتی در رسانه ملی آثار جذابی تولید نمی شود مردم به سمت دیدن فیلم و سریال های شبکه های خارج از ایران مانند «جم تی وی» ترکیه که ضد اخلاقی و مبتذل است جذب می شوند. وقتی این شبکه ها داستان را تا حدود 400 قسمت طولانی می کنند و با جذابیت ها و اتفاقاتی که در قصه هایشان می افتد بیننده را جذب می  کند.

در صورتی که سریال سازی برای صدا و سیما حدود 10 تا 15 قسمت است. البته بارها گفته اند می خواهیم سریال های 400 قسمتی بسازیم، ولی هنوز کاری انجام نداده اند.

به نظرم برای جذب مخاطب باید فیلم های خوب و جذاب ساخته شود، ولی متاسفانه در این زمینه با مشکل روبرو هستیم چون برای بیننده بسیار ناراحت کننده است که برنامه های دلخواه خود را با روشن کردن تلویزیون نمی بیند و همین باعث می شود تولیدات کانال های خارجی را نگاه کند.

در تلویزیون باید در ساخت برنامه ها از فرهنگ بومی اسلامی استفاده شود و مخاطبان هم جذب شبکه های خارجی می شوند. حتی فیلمسازان کشور هم در فیلم ها زندگی های مجلل را تبلیغ می کنند تا از این تبلیغ به پول برسند. که معتقد هستم این پول حرام است.

در واقع در تلویزیون خبری از برنامه سازی نیست. صدا و سیما بودجه آنچنانی ندارند. اگر هم بودجه داشته باشند برای افراد خاص، مثل مدیرانی است که تهیه کننده شده اند. با توجه به اینکه سریال «روزهای بی قراری» آخرین اثری است که ساخته ام و حدود دو سال پیش از تلویزیون پخش شده است، ولی تلویزیون پول ندارد و از صدا و سیما طلب دارم چون هنوز پول من را پرداخت نکرده اند.

امیر حسین شریفی این روز‌ها را چگونه می گذراند؟

 به دلیل ویروس کرونا کاری در دست ساخت ندارم به دلیل اینکه نمی توانم سلامتی افراد را به خاطر ساخت یک اثر با خطر مواجه کنم و تا مشخص شدن وضعیت این ویروس، کار را متوقف کرده ام. اخیرا کتاب می خوانم و کمتر برنامه های تلویزیون را نگاه می کنم. ترجیح می دهم مطالعه کنم تا اینکه برنامه های تلویزیونی را ببینم. چون تولیداتش برایم جذابیتی ندارد.

در پایان صحبتی دارید؟

مدیران برای سفارش ساخت آثار مناسبتی یک ماه قبل از آن مناسبت به برنامه سازان نگویند سریع یک سریال بسازید. چون ساخت یک اثر تلویزیونی نیازمند برنامه ریزی است.

قصه باید حدود 6 ماه تا یک سال از قبل نوشته شود، بعد از آن خوب خوانده و بررسی شود که سریال ها با قصه های خوبی ساخته شوند و برای مخاطب جذاب باشد. نه اینکه سریال در حال پخش است، ولی قسمت های بعدی آن هنوز در حال مونتاژ یا فیلم برداری است. به نظرم با عجله نمی توان فیلم ساخت. ما باید از خارجی ها یاد بگیریم که با حوصله فیلم بسازیم. چون سریال های آنها با حوصله مونتاژ و آماده پخش می شود.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: رسانه تلویزیون رسانه ملی صدا و سیما برنا سینما و تلویزیون ایران ترکیه پول بودجه ویروس برنامه های تلویزیونی ایران بودجه پول ترکیه تلویزیون رسانه رسانه ملی شبکه های ماهواره ای مردم ایران برنا سینما فیلمنامه تهیه کننده شب دهم امیر حسین شریفی آوازهای سرزمین من جم تی وی روزهای بی قراری مرد نقره ای آشوبگران ویروس کرونا هشت بهشت تهیه کننده صدا و سیما برنامه ها سریال ها شبکه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۷۵۵۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر‌های رسانه بیست و نهم فروردین

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛  مستند «بازی اختاپوس» هر شب ساعت ۲۳ از شبکه یک سیما پخش و ساعت ۱۷ روز بعد نیز تکرار می شود.
این مجموعه ده قسمتی درباره شکل‌گیری رژیم صهیونیستی و عملیات طوفان‌الاقصی است.
مستند «مرزهای مقاومت» تا جمعه ساعت 19:15 از شبکه مستند پخش و ساعت 10 روز بعد بازپخش می شود .
تشکیل رژیم صهیونیستی در سال ۱۹۴۸ و جنگ این رژیم با کشورهای عربی نظیر مصر، لبنان، سوریه و اردن موضوع این مجموعه است.
همچنین فردای روشن هر روز ساعت 12:20 از شبکه تهران پخش می شود. حمایت از کسب و کارها در صنوف مختلف رویکرد این برنامه است.
و نیشدارو شنبه تا سه شنبه هر هفته ساعت ۲۱:۴۵ از رادیو ایران پخش می شود. بررسی کتابها، مجلات و متون ادبی طنز با نگاهی به مسائل سیاسی و اجتماعی روز موضوع این برنامه است.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • اسرائیل حمله ایران را باور نمی‌کرد
  • پربیننده‌ترین برنامه‌های تلویزیون/ از «محفل» تا «زیرخاکی»
  • افزایش مخاطبان رسانه ملی
  • هزینه ۱۰۰ میلیاردی سینما برای تبلیغ در شبکه GEM
  • «کانی مانگا» را از تلویزیون تماشا کنید/ پخش چند فیلم خارجی جدید
  • تبلیغات ۱۰۰ میلیارد تومانی سینمای ایران در شبکه GEM
  • بیش از 100 میلیارد تومان هزینه سینمای ایران برای تبلیغ در شبکه جم
  • فضای‌ مجازی در سیطره برنامه‌های رسانه‌ ملی
  • خبر‌های رسانه بیست و نهم فروردین
  • فضای‌مجازی در سیطره برنامه‌های رسانه‌ملی