Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، خبر برگزاری آزمون استخدامی ارگان‌های دولتی همواره موضوع بسیار مهمی در کشور تلقی می‌شود که همواره با استقبال قشر تحصیل‌کرده مواجه می‌شود که زمان زیادی را به امید این آزمون‌ها سپری می‌کنند.

سازمان آموزش و پرورش یکی از ارگان‌های دولتی است که به دلیل بازنشستگی معلمان سالانه از طریق همین آزمون‌های استخدامی نیرو جذب می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با تأسیس دانشگاه فرهنگیان و پیرو اساسنامه این دانشگاه، نیروهای آموزش و پرورش باید از این مرکز تأمین شود اما به دلیل اینکه در برخی از مواقع معلمان فارغ‌التحصیل از این دانشگاه کفاف نیاز کلاس‌های درس را نمی‌دهد، آموزش و پرورش از طریق آزمون استخدامی نیروهای لازم را جذب می‌کند.

در حال حاضر آموزش و پرورش به دلیل گستردگی خدماتی که ارائه می‌دهد از نیروهای مختلفی چون، حق‌التدریسی‌ها، معلمان پیش‌دبستانی، طلاب، نهضتی‌ها و نیروهای مدارس غیرانتفاعی استفاده می‌کند.

امسال با توجه به بازنشستگی عده زیادی از معلمان، آموزش و پرورش نهضتی‌ها، طلاب(طرح امین)، نیروهای خدماتی را با برگزاری آزمون‌های داخلی جذب کرده است اما در این بین نام و نشانی از معلمان مدارس غیرانتفاعی وجود ندارد.

در این بین نیروهای با سابقه و کارآزموده مدارس‌غیرانتفاعی نادیده گرفته شده‌اند، این افراد معتقدند با سابقه بالایی که در زمینه تدریس و گذراندن دوره‌های مختلف آموزشی و همچنین گزینش آموزش و پرورش دارند می‌توانند جایگزین بسیاری مناسبی برای نیروهای بازنشسته باشند و اینکه آموزش و پرورش می‌تواند با استفاده از سنوات خدماتشان و سابقه‌های آموزشی، آن‌ها را از اول‌مهرماه در مدارس به کار گیرد.

خبرنگار این رسانه برای آگاهی از چند و چون این موضوع پای صحبت‌های مریم جوادی معلم با سابقه یکی از مدارس غیرانتفاعی شهرکرد نشسته است.

معلمان مدارس غیرانتفاعی حقوق ناچیز 300 تا 800 هزار تومان می‌گیرند

این معلم با بیان اینکه آموزش و پرورش مدام از کلاس‌ها و مدارس غیرانتفاعی بازرسی می‌کند و تمام معلمان را سالانه گزینش می‌کند، گفت: برای ما دوره‌های آموزشی مختلف برگزار می‌کند اما موقع استخدام یا مزایای دیگر می‌شود به ما می‌گویند ما هیچ‌گونه تعهدی نسبت به شما نداریم.

 مریم جوادی با تأکید بر اینکه معلمان مدارس غیرانتفاعی حقوق ناچیز 300 تا 800 هزار تومان می‌گیرند ادامه داد: امسال آموزش‌ و پرورش نیروهای نهضت، خدماتی، طرح امین را از طریق آزمون‌های داخلی جذب کردند اما هیچ فکری برای نیروهای غیرانتفاعی نشده است.

معلمان غیرانتفاعی بیمه ندارند

وی با بیان اینکه همواره معلمان مدارس غیرانتفاعی بهترین عملکرد را در بین معلمان کشور داشته‌اند و دانش‌آموزانی با بار علمی بالا تحویل جامعه دانشگاهی داده‌اند، افزود: معلمان مدارس غیرانتفاعی حقوق بسیار پایینی دریافت می‌کنند و بیمه هم ندارند.

این معلم با بیان اینکه هر وقت برای حقوق، بیمه و مزایا به مدیران مدارس غیرانتفاعی اعتراض می‌کنیم به ما می‌گویند نیرو زیاد است شما می‌توانید نیایید، اضافه کرد: همه این مدیران موقع به‌کارگیری نیرو از آن‌ها چک و سفته دریافت می‌کنند و به این‌ شیوه حق اعتراض را از معلم می‌گیرند.

قرارداد ما سفید است

وی عنوان کرد: قراردادهای ما سفید است و ما برگه‌های سفید را امضا می‌کنیم و بعدا این برگه‌ها توسط کارفرما تکمیل می‌شود و من که 14 سال سابقه خدمت دارم تاکنون این قراردادها را ندیده‌ام.

جوادی گفت: در سامانه مشارکت آموزش و پرورش برای ما حقوق سه تا چهار میلیون ثبت شده است این واقعا خنده‌دار است ما تا به عمرمان این حقوق را دریافت نکرده‌ایم آیا نظارت در این سامانه امکان‌پذیر نیست.

وی با بیان اینکه نصف بیشتر دانش‌آموزان کشور در مدارس غیرانتفاعی تحصیل می‌کنند اما هیچ‌گونه خدمات و مزایایی برای معلمان این مراکز در نظر گرفته نشده است، افزود: چرا آموزش و پرورش برای ما مدام دوره آموزشی آن هم با هزینه‌های بالا برگزاری می‌کند اما برای استخدام و بیمه ما هیچ تعهدی ندارد.

آزمون تیرماه برای  فارغ‌التحصیلان دانشگاه فرهنگیان است

این معلم توضیح داد: قرار است در تیرماه یک آزمون استخدامی برگزار شود اما چه فایده بسیاری از معلمان مدارس غیرانتفاعی با بیش از 10 سال سابقه به دلیل نداشتن شرایط سنی و عدم نیاز رشته‌های تحصیلی‌شان نمی‌توانند در این آزمون شرکت کنند.

وی گفت: سؤالاتی که در این آزمون مطرح می‌شود برای کتب درسی است که ما 10 تا 15 سال پیش آن‌ها را خوانده‌ایم و اکنون فراموش کرده‌ایم و مشخصا این آزمون هیچ نفعی برای ما ندارد و این آزمون صرفا برای فارغ‌التحصیلان دانشگاه فرهنگیان است.

در ادامه با زهرا رضایی یکی دیگر از معلمان مدارس غیرانتفاعی استان گفت‌وگو می‌کنیم.

معلمان با سابقه مدارس غیرانتفاعی، جایگزین مناسبی برای معلمان بازنشسته

وی با اشاره به اینکه چرا بچه‌های همین مسئولان در مدارس غیرانتفاعی تحصیل می‌کنند؛ اگر مدارس ما خوب است، اگر معلم این مراکز توانایی علمی بالایی دارند پس چرا این‌گونه با ما رفتار می‌کنند، ادامه داد: پس چرا دولت نمی‌تواند حداقل بخشی از بیمه ما را تقبل کند و بر پرداخت حقوق‌ها نظارت کند و با کارفرماهای ما همکاری بیشتر کند.

وی افزود: معلمان با سابقه مدارس غیرانتفاعی می‌توانند جایگزین مناسبی برای معلمان بازنشسته فعلی در آموزش و پرورش باشند زیرا تجربه و آموزش‌های لازم را دارند.

این معلم اضافه کرد: تعدادی از فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های سراسری و آزاد کشور بر روی مدارک تحصیلی‌شان عنوان سیستم معلم می‌خورد این افراد حتی نمی‌توانند در دیگر نهادهای دولتی استخدام شوند پس چرا مسئولان فکری برای این موضوع نمی‌کنند.

وی عنوان کرد: باید سازوکاری برای مشکلات مدارس غیرانتفاعی کشور اندیشیده شود چرا که بسیاری از فارغ‌التحصیلان همین دانشگاه‌های سراسری به دلیل نیاز مادی که دارند با حقوق پایین و مزایای نداشته مجبور به کار در این مراکز می‌شوند.

بسیاری از معلمان مدارس غیرانتفاعی مشکل معیشتی دارند

رضایی با بیان اینکه مسئولان در پشت میزهای خود نشسته‌اند و خبر از درد مردم ندارند چرا که وضعیت معیشت ما اجازه انتخاب به ما نمی‌دهد و ما مجبور هستیم به امید روزهای بهتر در این مدارس کار کنیم، گفت: دولت باید از مدیران مراکز غیرانتفاعی به عنوان یک کارآفرین حمایت کند تا آن‌ها هم بتوانند امکانات بیشتری در اختیار نیروهایشان بگذارند.

در ادامه به سراغ مدیرکل آموزش و پرورش استان به عنوان متولی اصلی آموزش دانش‌آموزان رفتیم:

هیچ مصوبه‌ای برای استخدام معلمان مدارس غیرانتفاعی نداریم

فرحناز قائدامینی با بیان اینکه تا این لحظه هیچ دولت هیچ مصوبه‌ای برای استخدام معلمان مدارس غیرانتفاعی ندارد، گفت: با توجه به برگزاری دوره‌های آموزشی و توانمندسازی این معلمان در آینده این امکان فراهم خواهد شد.

حقوق معلمان مدارس غیرانتفاعی باید براساس حقوق اداره‌کار باشد

وی ادامه داد: حقوق معلمان مدارس غیرانتفاعی باید براساس حقوق اداره‌کار باشد و در صورت تخلف کارفرما معلمان باید به هیأت نظارت اعتراض کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش افزود: معلمان در صورت نبود شرایط لازم نباید قرارداد استخدام را امضاء کنند چرا که آموزش و پرورش هیچ‌گونه تعهدی در این خصوص ندارد.

وی در خصوص مدارکی که بر روی آن‌ها سیستم معلم ثبت شده است، اضافه کرد: پذیرفته‌شدگان کنکور در هنگام انتخاب رشته دانشگاه باید به این موضوع دقت کنند و همچنین آگاه باشند که از این به بعد نیروهای آموزش و پرورش تنها از طریق دانشگاه فرهنگیان تأمین خواهد شد.

نیروهای آموزش و پرورش ساماندهی می‌شنود

حجت‌الاسلام امیرقلی جعفری نماینده شهرستان بروجن در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه یکی از سرمایه‌گذاری‌های پایه‌ای کشور در آموزش‌وپرورش است که مسئول تربیت نسل آینده می‌باشد، گت: علی‌القاعده نظام آموزشی هر کشوری براساس اعتقادات و مبانی فرهنگ همان سرزمین است.

وی ادامه داد: در حال حاضر چند نوع نیرو در آموزش و پرورش از قبیل نهضتی‌ها، حق‌التدریسی‌‌ها، پیش‌دبستانی‌ها و غیرانتفاعی‌ها داریم که سازوکار مشخصی باید برایشان اندیشیده شود.

جعفری با بیان اینکه دولت در قبال نیروهای مدارس غیرانتفاعی هیچ تعهدی ندارد اما باید سیاستی برای سامان دادن به این معلمان تدوین شود، افزود: این موضوعات در کمیسیون آموزش مجلس مطرح شده و در حال پیگیری است چرا که باید این بهم‌ریختگی در قراردادهای نیروهای آموزش و پرورش سامان داده شود.

تا جایی که امکان دارد باید مشکل این معلمان حل شود

وی با اشاره به اینکه صحبت‌های این معلمان هم منطقی است چون آموزش و پرورش با کمبود شدید نیرو مواجه است و می‌تواند از معلمان با تجربه مدارس غیرانتفاعی استفاده کند، توضیح داد: تا جایی که امکان دارد باید مشکلات تمام معلمانی که در نظام آموزشی کشور خدمت می‌کنند حل شود.

گفتنی است، بسیاری از معلمان با گزینش آموزش و پرورش در استان‌های مختلف و با سوابقی تا ۲۰ سال با مدارک کارشناسی و کارشناسی ارشد حتی دکتری مشغول به تدریس در مقاطع مختلف هستند ولی هیچ حمایتی از آموزش و پرورش را دریافت نمی‎‌کنند و باید فکری برای این مشکلات اندیشیده شود و سازوکاری مشخص شود تا این معلمان از حقوق اداره‌کار، مزایا و بیمه برخوردار شوند.

درست است که تعهد استخدامی برای معلمان مدارس غیرانتفاعی وجود ندارد اما باید وضعیت این نیروها ساماندهی شود تا از سوی کارفرما مورد ظلم قرار نگیرند.

انتهای پیام/68024

منبع: فارس

کلیدواژه: مدارس غیرانتفاعی استخدام آموزش و پرورش آزمون استخدامی گزینش زهرا رضایی نماینده شهرستان بروجن در مجلس شورای اسلامی مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری معلمان مدارس غیرانتفاعی نیروهای آموزش و پرورش مدارس غیرانتفاعی دانشگاه فرهنگیان فارغ التحصیلان برای معلمان آزمون ها برای ما ما هیچ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۷۷۴۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای آموزش «حداقل یک رشته ورزشی برای هر دانش آموز» در مدارس

به گزارش خبرنگار مهر، صادق ستاری فرد عصر چهارشنبه در گردهمایی مدیران مدارس شهرستان ارومیه به اولویت‌های معاونت تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: مدرسه محل کشف استعداد دانش آموزان است، برای تحقق این مهم محتوا و کتاب‌های درسی کافی نیست لذا آموزش و مهارت آموزی یک رشته ورزشی برای هر دانش آموز را در دستور کار و اولویت قرار دادیم.

وی گفت: برای سیر تحول در نظام آموزشی کشور، سه بعد نیروی انسانی، برنامه و محتوای مناسب و فضا و تجهیزات کافی باید مدنظر قرار گیرد، برنامه‌های مختلف باید در بخش‌های توانمندسازی معلمان و ایجاد بستر و زیر ساخت لازم برای تحقق این موضوع را هدف گذاری کرده‌ایم.

ستاری فرد ادامه داد: مدرسه اتاق عملیات برای تحقق ساحت‌های ٦ گانه تربیتی مورد اشاره در سند تحول بنیادی است، با کاهش هرچه بیشتر فاصله بین معلم و دانش آموز می‌توانیم در تربیت صحیح و کاهش آسیب‌های اجتماعی را شاهد باشیم.

در ادامه زورخانه دانش آموزی مدرسه شهید مدنی ارومیه با حضور معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش و مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان‌غربی افتتاح شد.

کد خبر 6081541

دیگر خبرها

  • وزیر آموزش و پرورش: دانشگاه فرهنگیان از میان حافظان قرآن دانشجو می‌پذیرد
  • دانشگاه فرهنگیان از میان حافظان قرآن دانشجو می‌پذیرد
  • آغاز اجر‌ای طرح اتصال مدارس خوی به شبکه فیبر نوری 
  • این افراد معلم می‌شوند
  • اجرای آموزش «حداقل یک رشته ورزشی برای هر دانش آموز» در مدارس
  • قاریان و حافظان قرآن بدون آزمون وارد دانشگاه فرهنگیان می شوند
  • استخدام نخبگان قرآنی به عنوان معلم از مهر امسال
  • جزییات مهم درباره گزینش استخدام معلمان
  • میزان افزایش حقوق فرهنگیان و استخدام معلم جدید در ۱۴۰۳
  • نکات مهم درباره گزینش استخدام معلمان