Web Analytics Made Easy - Statcounter

قهرمان المپیک و کشتی جهان گفت: ترکیب تیم ملی کشتی آزاد برای المپیک تلفیقی از نفرات باتجربه و جوانان تازه وارد است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علیرضا رضایی مربی تیم کشتی آزاد ناشنوایان و قهرمان کشتی درباره وضعیت تیم ملی کشتی آزاد اظهار داشت: اسامی تیم ملی اعلام شد که تلفیقی از نفرات باتجربه و جوانان تازه وارد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فکر می‌کنم با توجه به روندی که طی کردند با شرایط مطلوبی وارد مسابقه می‌شوند. ما رقیبان سنتی خود را داریم و هر یک از کشتی گیران در وزن خود مدعی هستند. حسن یزدانی نسبت به بقیه نفرات شانس بیشتری را دارد. محمدحسین محمدیان در ۹۷ کیلو، مصطفی حسین خانی هم در وزن ۷۴ کیلو جهش خوبی را داشته و مصمم تر از گذشته شده است. امیرحسین زارع هم جوان تازه واردی است که بسیار باانگیزه است‌. در مسابقات المپیک همه چیز غیرقابل پیش بینی است ولی بچه ها به لحاظ شرایط جسمی و روحی خوب هستند.

سرمربی تیم کشتی آزاد ناشنوایان درباره شرایط مسابقات المپیک افزود: ما همیشه از نظر مسائل روحی و روانی ضربه خوردیم. در حال حاضر با توجه به زمان اندک باقی مانده به مسابقات، ما شاید چند درصدی بتوانیم شرایط جسمی را تغییر دهیم اما آن چیزی که نفرات ما را در سکوها جا به جا می‌کند، شرایط روحی است چه بسا باید از این بابت به تعالی برسند که کار آسانی هم نیست. آنالیز و تفکیک نفرات هم از عوامل مهم دیگر در این رقابت ها به شمار می‌رود.

قهرمان کشتی که با رادیو ورزش گفتگو می کرد، هم از شرایط تیم ملی کشتی آزاد ناشنوایان برای اعزام به ترکیه گفت: این مسابقات که بسیار حائز اهمیت است به صورت آزاد و فرنگی برگزار خواهد شد و گزینشی برای المپیک ناشنوایان است. حدودا یک سالی است که مسابقات به تعویق افتاده است. میزبان و چند کشور دیگر از جمله روسیه و هند هم جزء تیم های مدعی هستند. کشتی گیران بیش از ۶ ماه است که اردوهای خود را پشت سر گذاشتند و هفتمین اردوی آن ها که متصل به اعزام می‌باشد هم رو به اتمام است. این مسابقات در رده جوانان و بزرگسالان برپا می‌شود که کشتی گیران فرنگی ۱۰ تیر ماه و آزادکاران ۱۴ تیر اعزام می‌شوند. تیم کشتی آزاد دوز اول واکسن را دریافت و فرنگی کاران هم امروز واکسن می‌زنند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: کشتی گیران کشتی آزاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۷۸۵۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشتی آزاد ایران در یک قدمی دو‌ سهمیه المپیک

به گزارش "ورزش سه"، رقابت های کشتی آزاد گزینشی المپیک در قاره آسیا از صبح امروز در شهر بیشکک قرقیزستان در حال برگزاری است.

در پایان مسابقات نوبت صبح یونس امامی و امیرعلی آذرپیرا در اوزان 74 و 97 کیلوگرم به مرحله نیمه نهایی راه یافتند و احمد محمدنژاد جوان در 57 كيلو حذف شد.

*در وزن 57 کیلوگرم احمد محمدنژاد جوان در دور اول با نتیجه 10 بر صفر آیال بلولیوبسکی کشتی گیر روسی الاصل تاجیکستان را از پیش رو برداشت. وی در دور بعد و در مرحله یک چهارم نهایی مقابل مونخ باتخویاگ از مغلوستان با نتیجه 14 بر 3 شکست خورد و کسب سهمیه المپیک را از دست داد.

*در وزن 74 کیلوگرم یونس امامی پس از استراحت در دور اول، در دور دوم با نتیجه 15 بر 4 بیونگ مین گنگ از کره جنوبی را مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله به مصاف نورکجا کایپانوف دارنده مدال نقره جهان از قزاقستان می رود.

*در وزن 97 کیلوگرم امیرعلی آذرپیرا پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم با نتیجه 9 بر 1 از سد آرش یوشیدا از ژاپن گذشت و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله با گانخویاگ گانباتار از مغولستان کشتی می گیرد.

مسابقات نیمه نهایی اوزان فوق از ساعت 15:30 امروز برگزار می شود و در صورت صعود هر كدام از كشتى گيران به فينال، سهميه المپيک ۲۰۲۴ پاریس به دست خواهد آمد.

دیگر خبرها

  • کشتی آزاد ایران در یک قدمی دو‌ سهمیه المپیک
  • مریوان ، مسابقات بین المللی کشتی جوانان جام شاهد یادواره شهدای غزه
  • پیام نماینده ولی فقیه در خوزستان برای افتخارآفرینی کشتی گیران خوزستان در مسابقات آسیا
  • حضور مربی کشتی آزاد چهارمحال و بختیاری در دوره آموزشی سرمربیان پایه کشتی کشور
  • بازگشت پادشاه به تیم ملی آزاد از اردوی بعدی
  • کشتی‌گیران المپیکی در پاریس هم می‌درخشند؟
  • قدردانی کشتی‌گیران تیم ملی از رهبر انقلاب
  • استارت خوب کشتی ایران در سال المپیک؛ پیش‌درآمدی برای پاریس
  • احتمال تعویق اردوی کشتی آزاد درصورت تکمیل سهمیه‌ها در بیشکک
  • یک مدال نقره و یک برنز سهم کشتی گیران فارسی در مسابقات آسیایی