Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری فارس ـ گروه تعلیم و تربیت: این روزها خبرهای متعدد و امیدوارکننده از رونمایی از واکسن‌های کرونای ایرانی و واکسیناسیون عمومی می‌رسد و امیدواری بسیاری وجود دارد که به‌زودی کرونا از نه تنها کشور ما بلکه کشورهای جهان رخت بربندد.

اما هنوز تا رسیدن آن زمان، مدتی حتی کوتاه فاصله است؛ مدتی که باید مردم همچنان مراقبت کنند و حواسشان به رعایت پروتکل‌های بهداشتی باشد؛ در چنین شرایطی قرار است آزمون بزرگ کنکور برگزار شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آزمونی سرنوشت‌ساز که تکلیف ورودی‌های امسال دانشگاه‌ها را مشخص می‌کند و به نوعی، آینده جوانان را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد.

* سازمان سنجش و وزارت علوم زیر بار تعویق کنکور نرفتند

تعداد زیادی از داوطلبان کنکور نسبت به برگزاری این آزمون در شرایط کنونی گلایه‌مند هستند و معتقدند که سازمان سنجش نباید روال برگزاری کنکورها را تغییر می‌داد و همانطور که کنکور سراسری همواره بعد از کنکور کارشناسی ارشد، برگزار می‌شد، اکنون هم باید همان روال رعایت شود.

از سوی دیگر برخی داوطلبان کنکور در یکسال گذشته، عزیزان خود را به دلیل کرونا و یا حوادث دیگر از دست دادند و یا درگیر بیماری کرونا بودند که این موضوع بر روند مطالعه دروس تأثیر داشته است.

اما سازمان سنجش و وزارت علوم زیر بار تعویق کنکور نرفتند؛ منصور غلامی وزیر علوم در این حصوص گفت: «به هیچ عنوان بدون توجیه بهداشتی تعویق آزمون‌ها را قبول نمی‌کنیم. برنامه ما این است تمامی آزمون‌های ملی از جمله آزمون کارشناسی ارشد و کنکور در موعد مقرر برگزار شوند؛ مگر اینکه شرایط بهداشتی به گونه‌ای باشد که مجبور به تعویق این آزمون ها شویم».

وزیر علوم معتقد است که سال گذشته نیز در شرایط اوج شیوع کرونا ویروس، تلاش شد که آزمون‌ها به موقع برگزار شود.

*شرایط برگزاری کنکور امسال نسبت به سال گذشته بسیار بهتر است 

سازمان سنجش هم معتقد است که اگر سال گذشته کنکور سراسری به تعویق افتاد به دلیل شرایط بد کرونایی بوده است ولی امسال شرایط بهتر است. ضمن اینکه سازمان سنجش عنوان کرده است که هیچکدام از داوطلبان کنکور سال گذشته به کرونا مبتلا نشده‌اند.

ابراهیم خدایی رئیس سازمان سنجش هم در خصوص نگرانی خانواده‌ها گفت: «شرایط برگزاری کنکور امسال نسبت به سال گذشته بسیار بهتر است و خانواده‌ها به هیچ عنوان نگران نباشند؛ سال گذشته وضعیت بدتر از امسال بود و چندین بار هم کنکور به تعویق افتاد».

با این اوصاف کنکور سراسری از روز چهارشنبه نهم تیر به مدت 4 روز آغاز می‌شود و  ۶۶۲ هزار و ۱۱۴ داوطلب زن و تعداد ۴۴۹ هزار و ۷۰۴ داوطلب مرد به رقابت می‌پردازند.

* تمهیدات سازمان سنجش برای برگزاری کنکور 1400

سازمان سنجش اعلام کرده است که برای برگزاری کنکور تمهیدات ویژه اندیشیده است.

1- تعداد حوزه‌های امتحانی بیشتر شده است. سال گذشته در 390 شهر کنکور برگزار شد و امسال در 414 شهر کنکور برگزار می‌شود.

2- برگزاری کنکور در فضای باز در صورت امکان

3- بررسی تهویه مناسب و فاصله اجتماعی توسط ناظران وزارت بهداشت روز قبل از برگزاری کنکور

4- تمام حوزه‌های آزمون در هفته جاری ضد عفونی می‌شوند.

5- فاصله صندلی‌ها دو متر خواهد بود.

6- کد ملی داوطلبان کنکور را وزارت بهداشت بررسی می‌کند تا داوطلبان کرونایی مشخص شوند ضمن اینکه شناسایی داوطلبان بر اساس خوداظهاری است.

7- آزمون داوطلبان کرونایی در بیمارستان است.

8- تمام داوطلبان در آزمون برگزاری آزمون ملزم به استفاده از ماسک هستند و عوامل اجرایی لباس‌های مخصوص دارند.

9- ضابطین بهداشتی در هنگام برگزاری آزمون به مراکز سرکِشی می‌‌کنند.

10- با مراکز بهداشتی هر شهر هماهنگ شده است تا دستگاه آمبولانس در مجاورت حوزه امتحانی وجود داشته باشد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: سازمان سنجش كنكور 1400 رئيس سازمان سنجش منصور غلامي وزير علوم تعويق كنكور داوطلبان کنکور برگزاری کنکور سازمان سنجش سال گذشته آزمون ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۷۹۶۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنکوری‌ها مطمئن باشند امنیت آزمون به طور کامل برقرار می‌شود

محمد حسین حاجیلو در همایش ملی تبیین ابعاد اجرایی و حفاظتی نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ که در محل سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران در حال برگزاری است، با بیان اینکه داوطلبان کنکور اطمینان داشته باشند که امنیت آزمون به طور کامل برقرار می شود، گفت: آزمون های سازمان سنجش در چهار دسته شامل سنجش علمی، استخدامی، صلاحیت حرفه ای و آزمون های بین‌المللی قرار دارند و دستورالعمل حفاظتی به عنوان سند بالادستی به تصویب شورای امنیت کشور (شاک) رسیده است. در این سند وظایف دستگاه ها در زمینه های اجرایی، امنیتی، قضایی و انتظامی مشخص شده است.
وی با اشاره به اینکه همه دستگاه ها ملزم هستند بر اساس ابن دستورالعمل حفاظتی در تمام آزمون های کشور هماهنگی لازم را داشته باشند و وظایف گفته شده را اجرا کنند تا امنیت داوطلبان تامین شود، اظهار کرد: نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ در روزهای ۶ و ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ برگزار می شود.
وی افزود:  تاکنون بیش از ۳۰۰۰ نفر در جلسات مختلف آمورشی حفاظت آزمون شرکت کرده اند و موضوع امنیت قبل، حین و بعد از آزمون برای تمام عوامل اجرایی و حفاظتی تبیین شده است.
قائم مقام سازمان سنجش آموزش کشور تاکید کرد: در زمان خروج سوالات از قرنطینه اصلی تا رسیدن بسته های سوالات به مخازن اصلی محل برگزاری آزمون مانند دوی ۴۰۰ متر است و همه عوامل ملزم هستند در هوشیاری کامل قرار داشته باشند. در واقع  برای این بخش سه لایه حفاظتی و یک لایه جدید بعنی لایه چهارم حفاظتی در نظر گرفته شده است که اجرای این لایه های حفاظتی در شهرهای بزرگ تا دورافتاده ترین مراکز آزمون یکسان است.
حاجیلو با بیان اینکه همه عوامل اجرایی و حفاظتی آزمون سراسری باید شناسایی شده باشند و دارای شناسنامه باشند، گفت: هیچ عامل بیرونی خارج از عوامل شناسنامه دار اجازه ورود به مجموعه های حفاظتی را ندارد. مواردی در گذشته دیده شده که محرمانه به مرکز مربوطه اخطار داده شده است.
وی با تاکید بر اجرای اقدامات حفاظتی در زمان برگزاری آزمون افزود: دفترچه غایبان کنکور قطعا باید صد درصد پلمپ شده جمع آوری شود. تجربه نشان داده در زمان برخورد با فرد متقلب همه تمرکز بر پاسخنامه قرار می گیرد اما عوامل هوشیار باشند در هیچ شرایطی دفترچه سوال فرد متقلب از حوزه خارج نشود. پاسخنامه ها نیز همانند دفترچه ها در امنیت کامل ارسال شود.
قائم مقام سازمان سنجش تکریم خانواده های داوطلبان کنکور را یکی از مهمترین وظایف عوامل اجرایی و حفاظتی دانست و گفت: از افراد فرهیخته و مسوولیت پذیر برای تکریم خانواده ها استفاده کنید. خانواده ها در فاصله مناسب از حوزه آزمون پذیرایی شوند. برای این موضوع بودجه ای در اختیار نمایندگان تام الاختیار وزیر علوم در حوزه های آزمون قرار گرفته است.
به گفته قائم مقام سازمان سنجش آموزش کشور، براساس مکاتبات سازمان سنجش آموزش کشور و معاون وزیر کشور در همه استان ها در زمینه برگزاری کنکور باید شورای تامین استان تشکیل شود. رصد فضای مجازی از زمان ثبت نام تا زمان برگزاری کنکور در حال انجام است و این کار با همکاری پلیس فتا در حال انجام است و در شورای تامین نیز این موضوع باید مدنظر قرار گیرد.


 

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • کلاهبرداری با سوالات تقلبی کنکور
  • تشریح اقدامات حفاظتی سازمان سنجش برای برگزاری کنکور
  • کنکور زیر ذره‌بین پلیس فتا از ثبت‌نام تا آزمون
  • کنکوری‌ها مطمئن باشند امنیت آزمون به طور کامل برقرار می‌شود
  • اقدامات حفاظتی سازمان سنجش در نوبت اول کنکور ۱۴۰۳/ ضرورت تکریم خانواده‌های داوطلبان
  • برگزاری آزمون استخدام دبیر با یک میلیون داوطلب
  • هدیه رئیس سازمان سنجش به متقاضیان نوبت دوم کنکور
  • اساسنامه سازمان ملی سنجش پس از نوبت اول کنکور ابلاغ می‌شود
  • عیدی رئیس سازمان سنجش به متقاضیان نوبت دوم کنکور چه بود؟
  • اساسنامه سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور پس از نوبت اول کنکور سراسری ابلاغ می‌شود