Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، علیرضا کاکاوند مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه با اشاره به تاکیدات استاندار مبنی بر برنامه ریزی برای جلوگیری از قطع آب شرب در استان، گفت : در نشستی که جمعه همین هفته (چهارم تیر) با حضور استاندار برگزار شد، قرار شد در قالب یک طرح ضربتی برای جلوگیری از قطع آب شرب مشترکین خانگی شهر کرمانشاه هفت حلقه چاه آب جدید اضافه شود که در سه روز گذشته سه حلقه چاه آب اضافه شده و امروز این تعداد به چهار حلقه رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با بیان اینکه تا پایان تیر ماه قطعا این هفت حلقه چاه جدید به شبکه توزیع آب شهر کرمانشاه اضافه خواهد شد، گفت : با اضافه شدن این چاه‌های جدید ۲۰۱ لیتر بر ثانیه به تولید آب شهر اضافه خواهد شد و اوضاع شهر از نظر تامین آب بهتر می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه اشاره‌ای هم به موضوع تامین آب شرب شهر کرمانشاه از سد گاوشان داشت و افزود: اجرای این طرح از طریق شرکت آب منطقه‌ای در دست اقدام بوده و قرار است تا پایان تیرماه به صورت اضطرار تصفیه خانه "عُمرمِل" وارد مدار شود که اگر این اتفاق بیافتد مشکل تامین آب شرب شهر کرمانشاه حل خواهد شد.

او از کمبود مخازن به عنوان یکی از مشکلات استان برای تامین آب شرب یاد کرد و افزود: هم اکنون تقریبا با نصف ظرفیت از نظر حجم مخازن در حال مدیریت آب شهر هستیم و در حالیکه باید ۲۵۰ هزار مترمکعب مخزن داشته باشیم، فقط ۱۲۹ هزار مترمکعب مخزن داریم که تا زمانی که این کمبود‌ها مرتفع نشود مشکل قطع آب شبانه در شهر کرمانشاه حل نخواهد شد.

کاکاوند با بیان اینکه تقریبا در تمامی محلات قطعی شبانه آب را داریم، گفت: البته به منظور جلوگیری از هوا گرفتن لوله‌ها و قطع کامل آب، مخازن را کامل نمی‌بندیم که همین مسئله سبب شده برخی از محلات ۲۴ ساعته آبشان پایدار باشد و در هیچ ساعتی قطعی آب نداشته باشند که این موضوع باعث گلایه مندی ساکنان دیگر مناطق شده است.

او ادامه داد: تا زمانی که کمبود‌های مرتبط با مخازن آب در کرمانشاه رفع نشود، قطعی آب شبانه گریزناپذیر است.

کاکاوند با بیان اینکه هم اکنون بجز تعدادی از محلات شهر کرمانشاه که از دو مخزن جمهوری و فردوسی تغذیه می‌شوند، قطعی آب روزانه در دیگر محلات نداریم، گفت: در محلات نقلیه، صابونی، قسمتی از خیام، خیابان شهید اشرفی، دلگشا، محدوده پارکینگ شهرداری تا چهارراه جوانشیر هر روز از ساعت ۱۴ تا ۱۶ و حداکثر تا ساعت ۱۷ قطعی آب داریم.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه از امسال به عنوان یک سال خاص و استثنایی از نظر بارندگی‌ها یاد کرد و گفت: بر اساس آمار‌های موجود خشکسالی رخ داده دراستان در ۵۰ سال گذشته بی سابقه بوده است.

او افزود: امروز سراب روانسر که جزو سراب‌های خروشان استان است تقریبا در حال خشک شدن است و دبی سراب قنبر از ۳۰۰ لیتر در ثانیه به حدود ۹۰ لیتر در ثانیه رسیده و این یعنی اوضاع اصلا خوب نیست.

کاکاوند با اشاره به خشک و کم آب شدن برخی از چاه‌های آب در استان به دلیل خشکسالی حادث شده، گفت: حدود سه لیتر در ثانیه میانگین افت آبدهی چاه‌های آب را داشته ایم.

او با بیان اینکه ناقوس مرگ آب در استان به دلیل خشکسالی و کم توجهی مردم استان به هشدار برای صرفه جویی در مصرف آب به صدا درآمده، گفت: هم اکنون سرانه مصرف آب در استان ۲۲۵ لیتر برای هر نفر در شبانه روز است که این میزان در کشور ۱۷۰ لیتر بوده و از نظر استاندارد‌های جهانی باید زیر ۱۵۰ لیتر باشد.

او با اشاره به افزایشی بودن میزان مصرف آب در استان، ادامه داد: در حالی که در اردیبهشت ماه سرانه مصرف آب در استان ۲۲۳ لیتر به ازای هر نفر در شبانه روز بود، این آمار در خرداد ماه به ۲۲۵ لیتر رسیده است که این فاجعه است.

او ادامه داد: برای گذر از خشکسالی تنها راه چاره صرفه‌جویی در مصرف آب است، موضوعی که در استان خیلی به آن توجه نمی‌شود.

کاکاوند گفت: تنها خواهشی که از مردم استان دارم این است که در مصرف آب صرفه جویی کنند. نمی‌گویم آب مصرف نکنید، اما بی انصافی است که دراین شرایط بحرانی، با آب شرب کوچه و خیابان و حیاط منازل خود را بشوییم یا با آب شرب چمن‌های شهر را آب بدهیم و یا در کارواش‌های غیرمجاز از آب شرب استفاده شود .

انتهای پیام/د

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محیط زیست آب و فاضلاب آب شرب آبرسانی شهر کرمانشاه آب در استان مصرف آب صرفه جویی تامین آب قطعی آب شرکت آب آب شرب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۸۲۳۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تأمین آب آشامیدنی قشم با یارانه میلیاری/ صرفه‌جویی کنید

مدیرعامل شرکت آب، برق و تاسیسات سازمان منطقه آزاد قشم با تاکید بر صرفه‌جویی در مصرف آب، گفت: تولید آب شرب در این جزیره توسط دستگاه‌های آب‌شیرین‌کن است که هزینه‌های میلیاردی به دنبال دارد. - اخبار استانها -

شهرام داوری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار تسنیم در قشم اظهار داشت: در حال حاضر برای تولید هر مترمکعب آب در جزیره قشم باید 25 هزار تومان پرداخت کرد که 17 هزار تومان آن توسط سازمان منطقه آزاد قشم پرداخت می‌شود.

وی با بیان اینکه در این شرایط تولید آب بسیار گران است و باید در مصرف آن صرفه‌جویی کرد، تصریح کرد: برای تامین آب شرب جزیره، سازمان منطقه آزاد قشم رقمی در حدود 224 میلیارد تومان یارانه پرداخت می‌کند.

مدیرعامل شرکت آب، برق و تاسیسات سازمان منطقه آزاد قشم با اشاره به طرحهای آبرسانی اجرا شده در جهت افزایش تولید آب در قشم، خاطرنشان کرد: از ابتدای امسال میزان تولید آب در این منطقه از 23 به 27 هزار مترمکعب افزایش یافته است.

داوری قدیمی بودن لوله‌های انتقال آب در برخی از مناطق قشم به ویژه در بافت قدیم را از جمله مشکلات حال حاضر آبرسانی در این جزیره عنوان کرد و گفت: نوسازی این خطوط انتقال از برنامه‌های مهم این شرکت است که امیدواریم بتوانیم در سالجاری بخش قابل توجهی از آن را انجام دهیم.

انتهای پیام/7558

دیگر خبرها

  • تأمین آب آشامیدنی قشم با یارانه میلیاری/ صرفه‌جویی کنید
  • برگزاری رویداد فن‌آب برای صرفه‌جویی مصرف آب در صنایع نساجی
  • در مصرف برق صرفه جویی کنید خودرو جایزه ببرید
  • گران‌ترین پاداش صرفه جویی در مصرف برق مشخص شد | ۴۷ میلیون جایزه برای مشترکان خانگی
  • با صرفه جویی در مصرف برق، خودرو جایزه بگیرید
  • کنتورهای هوشمند موجب صرفه جویی برق شدند
  • جایزه خودرو برای صرفه‌جویی کنندگان در مصرف برق خانگی
  • صرفه جویی ۱۲۰۰ مترمکعبی مصرف آب در دانشگاه بیرجند
  • صرفه جویی ارزی ۳۷ میلیون دلاری با بومی سازی کود سیاه
  • صرفه‌جویی ۲۵۰ مگاواتی برق در شیراز با نصب کنتور‌های هوشمند