Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضائیه به ارائه گزارشی از بررسی طرح تسری فوق‌العاده خاص به کارکنان اداری قوه قضائیه پرداخت. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، «امین حسین رحیمی»، معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضائیه نیز به ارائه گزارشی از بررسی طرح تسری فوق‌العاده خاص به کارکنان اداری قوه قضائیه پرداخت و گفت: با توجه به مطالبه عمومی کارکنان اداری قوه قضائیه که در سفرهای استانی و مراجعات حضوری صورت می‌گرفت، ریاست قوه قضائیه دستور پیگیری طرح تسری فوق‌العاده خاص به کارکنان اداری قوه قضاییه را صادر کرده و در اولین جلسه شورای مشورتی سال 1400 به ما تاکید شد که هرکاری می‌توانیم برای ارتقای سطح معیشتی کارکنان دستگاه قضا انجام دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه قوه قضائیه 9/2 درصد بودجه عمومی را در اختیار دارد و دولت هیچگونه بودجه جدیدی برای هیچ کاری به دستگاه قضایی نمی‌دهد، گفت: پس از مشورت با معاون مالی و پشتیبانی قوه قضائیه  و بررسی موضوع، مشخص شد که در صورت تصویب، دستگاه قضا مشکلی برای تامین مالی این طرح ندارد.

معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضائیه با اشاره به تهیه متن طرح تسری فوق العاده خاص به کارکنان اداری قوه قضائیه با همکاری حجت‌الاسلام مصدق، اظهار کرد: این طرح از طریق نمایندگان به دست هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی رسید و سپس به کمیسیون اجتماعی مجلس ارجاع شد.

معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضائیه با بیان اینکه دریافتی 50 درصد از کارکنان اداری قوه قضائیه در سال 99 کمتر از سه میلیون بود، گفت: 30 درصد از این 50 درصد کمتر از 2 میلیون تومان دریافتی داشتند. به همین جهت، آیت‌الله رئیسی شخصا به این موضوع ورود کرده و اولین جلسه شورای مشورتی سال 1400 را به این امر اختصاص داده و به معاونت‌های مربوطه تاکید شد که هر کاری می‌توانید برای ارتقاء سطح معیشت و درآمد کارکنان اداری قوه قضائیه انجام دهید و وضعیت کنونی به هیچ وجه قابل قبول نیست.

رحیمی با بیان اینکه یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های آیت‌الله رئیسی در طول مدت ریاست دستگاه قضا، ارتقاء سطح معیشتی کارکنان قوه قضائیه بوده است، گفت: مطمئن هستم که رئیس جدید قوه قضائیه نیز ریل گذاری آیت‌الله رئیسی برای ارتقاء سطح معیشتی کارکنان دستگاه قضا را دنبال خواهد کرد.

معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضائیه در پایان از روسای کل دادگستری استان‌ها خواست که نمایندگان استان خود را نسبت به مقوله ضرورت افزایش سطح معیشتی کارکنان دستگاه قضا توجیه و قانع کنند.

دادستان کل کشور: راهبرد تحولی قوه قضائیه دچار توقف نخواهد شدرسیدگی به 200 هزار پرونده مانده معوقه در دوران تحول قضایی/جلوگیری از بیکاری 25 هزار نفرگزارش رئیسی از دوره تحول قوه قضائیه در محضر رهبر انقلاب

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ۸ ۴۲ درصد ۳ ۴۶ درصد معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضائیه قوه قضائیه دستگاه قضا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۸۳۰۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نماینده مجلس: از فراجا برای اجرای طرح نور حمایت می‌کنیم

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس گفت: طرح نوری که در فراجا در حال اجرا است طرح مناسبی است و از آن حمایت می‌کنیم.

به گزارش فارس، حسینعلی حاجی دلیگانی عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اجرای طرح عفاف و حجاب گفت: حجاب و عفاف موضوعی دینی و ارزشی است که در تاریخ و تمدن کشورمان وجود داشته است. وقتی تاریخ را نگاه می‌کنیم در همه دوران‌ها حجاب را به‌عنوان یک ارزش همه قبول داشتند و آن را رعایت کردند.

وی افزود: طرح نوری که در فراجا در حال اجرا است طرح مناسبی است و از آن حمایت می‌کنیم.

حاجی دلیگانی ادامه داد: البته از سایر دستگاه‌ها می‌خواهیم به تکالیف و وظایفشان در حوزه حجاب وعفاف که در قانون آمده عمل کنند.

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس خاطرنشان کرد: بیش از ۳۰ دستگاه ازجمله آموزش‌وپرورش، وزارت علوم، وزارت بهداشت و دیگر دستگاه‌ها وظایفی برای اجرای قانون حجاب و عفاف دارند.

وی در پایان گفت: دستگاه‌ها باید شرایطی را فراهم کنند که بانوان و دختران ما همه بتوانند در یک فضای همراه با امنیت و با رعایت آنچه که شرع مقدس آمده زندگی خوبی داشته باشند.

دیگر خبرها

  • جزئیات تبدیل وضعیت کارکنان شرکتی به قرارداد کار معین در سال ۱۴۰۳
  • تصویب تشکیل استان تهران شرقی
  • بیش از ۳۲ هزار نفر کارمند در نظام اداری ایلام اشتغال دارند
  • تصویب استان تهران شرقی در کمیسیون سیاسی دولت
  • طی مدتی که معاون اول قوه قضاییه بودم، ارتباطات خوبی را با مجلس و دولت برقرار کردیم
  • معاون پارلمانی رئیس‌جمهور: دولت آماده تعامل با مجلس جدید است/ امیدواریم برخی لوایح در همین مجلس تصویب شوند
  • تبدیل وضعیت کارکنان شرکتی به قرارداد کار معین در سال ۱۴۰۳
  • نماینده مجلس: از فراجا برای اجرای طرح نور حمایت می‌کنیم
  • مخالفت مجلس با ارسال گزارش گرانی و کمبود دارو به قوه قضائیه
  • تقدیر اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس از پلیس در موضوع عفاف و حجاب