Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- معاون حقوقی و امور مجلس کمیته امداد از رسیدگی به 2355 پرونده مددجویان در محاکم قضایی با همکاری وکلای نیکوکار در سال 99 خبر داد و گفت: مددجویان کمیته امداد از پرداخت هزینه ثبت خدمات دفاتر الکترونیک قضایی و ثبت ازدواج و طلاق معاف شدند.
به گزارش خبرگزاری آریا، آقای جعفر صباغیان در نشست خبری با تبریک هفته قوه قضاییه به تشریح اقدامات کمیته امداد در حوزه حقوقی برای حمایت از مددجویان پرداخت و افزود: در سال 99 در کل کشور 611 میز حقوقی برای ارائه خدمات حقوقی و قضایی به مددجویان ایجاد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه هدف نهایی از ارائه خدمات حقوقی به مددجویان کمیته امداد، توانمندسازی و خروج خانواده‌ها از حمایت این نهاد است، ادامه داد: طی یک سال گذشته موارد زیادی از احقاق حقوق مددجویان و رسیدن آنان به توانمندی مالی ثبت شده که منجر به خروج آنان از حمایت کمیته امداد شده است.
معاون حقوقی و امور مجلس کمیته امداد به همکاری وکلای نیکوکاری با این نهاد اشاره کرد و گفت: 1790 وکیل نیکوکار در راستای تفاهم‌نامه‌های این نهاد با کانون وکلای دادگستری و مرکز امور وکلا و مشاوران قوه قضاییه با کمیته امداد همکاری دارند و در سال گذشته 2355 پرونده مددجویان را در مراجع قضایی پیگیری کردند.
صباغیان خاطرنشان کرد: پرونده‌های مربوط به طلاق، مهریه و نفقه بیشترین موارد مراجعه مددجویان به محاکم قضایی را تشکیل می‌دهد.

معافیت مددجویان کمیته امداد از پرداخت هزینه ثبت ازدواج و طلاق
وی به ضرورت ارائه آموزش‌های حقوقی به مددجویان پرداخت و افزود: در سال 99 بیش از 32 هزار نفر از مددجویان کمیته امداد از آموزش‌های حقوقی برخوردار شدند.
معاون حقوقی و امور مجلس کمیته امداد با اشاره به تاکیدات رئیس قوه قضاییه در مورد تسهیل خدمات قضایی به اقشار محروم جامعه، خاطرنشان کرد: طی تفاهم‌نامه با کانون دفاتر خدمات الکترونیک قضایی، هزینه ثبت خدمات در دفاتر خدمات الکترونیک قضایی برای مددجویان کمیته امداد رایگان است.
صباغیان اظهار کرد: همچنین با تفاهم‌نامه با سازمان ثبت اسناد، هزینه ثبت ازدواج و طلاق برای خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد در دفاتر ثبت ازدواج و طلاق دریافت نخواهد شد. در مورد هزینه‌های حق‌الوکاله پرونده‌های قضایی نیز با استفاده از ظرفیت وکلای نیکوکار، مددجویان از پرداخت هزینه معاف هستند.
وی استفاده از توان فارغ‌التحصیلان تحت حمایت برای ارائه خدمات حقوقی به مددجویان را یکی از برنامه‌های کمیته امداد دانست و گفت: در همین راستا شورای اندیشه‌ورز تنقیه قوانین را تشکیل داده‌ایم.

افزایش 67 درصدی مستمری مددجویان در بودجه سال 1400
معاون حقوقی و امور مجلس کمیته امداد به اقدامات این نهاد در حوزه امور مجلس پرداخت و افزود: دغدغه کمیته امداد در این زمینه تدوین قانون بودجه 1400 در راستای محرومیت‌زدایی بود که در همین جهت شاهد تصویب بودجه 10 هزار میلیارد تومانی برای اشتغال مددجویان کمیته امداد بودیم. همچنین تصویب سه هزار میلیارد تومان برای مسکن مددجویان روستایی در مجلس شورای اسلامی، از دیگر نتایج پیگیری‌های کمیته امداد است.
صباغیان به تفاهم‌نامه پنج‌جانبه برای ساخت 50 هزار واحد مسکونی برای نیازمندان اشاره کرد و گفت: در قانون بودجه 1400 معافیت مددجویان از پرداخت هزینه انشعابات آب، برق و گاز به تصویب رسید و مددجویان این نهاد از پرداخت بهای مصرفی آب، برق و گاز ماهانه در چارچوب الگوی مصرف معاف شدند.
وی از اختصاص 20 درصد مالیات بر خانه‌های خالی برای تامین مسکن مددجویان کمیته امداد و بهزیستی خبر داد و افزود: با پیگیری‌های انجام شده، 11 هزار و 500 میلیارد تومان به مستمری مددجویان اختصاص یافت و مستمری این اقشار 67 درصد رشد پیدا کرد.

تصویب 13 پیشنهاد کمیته امداد برای برنامه هفتم توسعه در مجمع تشخیص مصلحت
معاون حقوقی و امور مجلس کمیته امداد با اشاره به آغاز تدوین برنامه هفتم توسعه کشور در دولت و مجلس خاطرنشان کرد: کمیته امداد به عنوان وکیل مدافع کل محرومان جامعه اجازه نخواهد داد در مجموعه کلان کشور قوانینی وضع شود که تولیدکننده فقر باشد. در همین زمینه بر نقش نظارتی کمیته امداد در تدوین قوانین به نفع محرومان تاکید داریم.
صباغیان از تشکیل کارگروه‌های علمی و تخصصی برای برنامه هفتم توسعه کشور در کمیته امداد خبر داد و اضافه کرد: این کارگروه 13 پیشنهاد کارشناسی را به مجمع تشخیص مصلحت ارائه داده که این پیشنهادات با محوریت بیمه همگانی و تامین اجتماعی چند لایه در مجمع به تصویب رسیده و برای منظور شدن در برنامه هفتم توسعه به دولت ابلاغ شده است.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: مددجویان حقوقی و امور مجلس کمیته امداد مددجویان کمیته امداد برنامه هفتم توسعه ثبت ازدواج و طلاق پرداخت هزینه کمیته امداد کمیته امداد تفاهم نامه هزینه ثبت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۸۴۴۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت تسهیلات ۵۵۰میلیاردی به مددجویان اردستان

قائم مقام کمیته امداد اصفهان گفت: سال گذشته ۵۵۰ میلیارد ریال به مددجویان کمیته امداد اردستان تسهیلات پرداخت شده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردستان، نبی‌اله اله‌دادی ظهر امروز در جلسه تکریم و معارفه کمیته امداد اردستان اظهار داشت: ما در کمیته امداد شهرستان اردستان 2 هزار و 400 نفر خانواده تحت حمایت داریم که بالغ بر 4 هزار و 800 نفر بوده و به لطف خدا و توفیقاتی که تاکنون بوده است برای اینکه مددجو تحت حمایت خود بگیریم محدودیتی نداشته‌ایم و هر مددجویی که تحت دهک سه باشد و به ما معرفی کنند با یک تحقیقات محلی او را تحت حمایت خود قرار می‌دهیم.

وی افزود: شاهد بودیم در چند روز گذشته 33 هزار نفر خانواده کشور برای آنان مسکن تهیه شد و سهم استان اصفهان 837 مسکن بود که این برای استان اصفهان بسیار کم است اما در شهرستان اردستان خوب بوده است و هر جایی که مدد جویان زمین داشته باشند و با تفاهمی که با بنیاد مسکن و سپاه و کمیته امداد باشد آماده هستیم تا مسکن احداث کنیم.

قائم مقام کمیته امداد استان اصفهان با بیان اینکه در شهرستان اردستان هنوز 200 خانواده مستاجر مددجو وجود دارد، گفت: ما آمادگی داریم تا در صورت در اختیار قرار دادن زمین برایشان مسکن تهیه کنیم و اولویت امداد بعد از مسائل فرهنگی و اقتصادی و معیشتی اشتغال است تا بتوانیم خانواده‌ها را توانمند کنیم در حالی که اولویت اولمان آموزش است.

وی ابراز داشت: کمیته امداد اردستان در سال گذشته 170 نفر آموزش توانمندسازی داشتند که این آموزش انجام شده است و حدود 108 درصد تحقق داشته که این از آمار تعهدشان بیشتر بوده است و این نشان می‌دهد که در موضوع آموزش بسیار خوب کار کرده‌اند و حدود 550 میلیارد ریال تسهیلات در شهرستان اردستان وارد شده تا بتوانیم خانواده‌ها را برای اشتغال پایدار آماده کنیم که با تمام فرایندهایی که برای دریافت تسهیلات وجود دارد، توانسته‌ایم 90 درصد این تسهیلات را جذب کنیم و امسال کمی سهمیه تسهیلاتمان بیشتر شده است که امید است بتوانیم با همکاری تمام مجموعه‌ها آن را جذب کنیم؛ دغدغه ما فقط موضوع معیشت مددجویان کمیته امداد است تا بتوانیم خدمت بیشتری انجام دهیم و با تمام سازمان‌ها تفاهم‌نامه جهت همکاری داریم.

اعطای 7 هزار میلیارد تومان تسهیلات از محل اعتبار مالیاتی

به گزارش تسنیم؛ در این جلسه محمد جواد شفیعی به عنوان رئیس جدید کمیته امداد اردستان معرفی و از خدمات ابوالقاسم صادقی به عنوان رئیس پیشین کمیته امداد شهرستان اردستان تجلیل شد.

انتهای پیام/802/.

دیگر خبرها

  • حمایت دستگاه قضایی از اجرای طرح عفاف و حجاب در استان
  • تکلیف مددجویان کمیته امداد و بهزیستی با افزایش تعرفه‌های درمانی چه می شود؟
  • تحویل هزار و ۲۵۷ واحد مسکونی به مددجویان آذربایجان شرقی
  • تحویل یک هزار و ۲۵۷ واحد مسکونی به مددجویان آذربایجان شرقی
  • پرداخت ۷۳ درصد تسهیلات اشتغالزایی مددجویان در اردبیل
  • واگذاری ۲۵۷ واحد مسکونی به مددجویان کمیته امداد در سمنان
  • پرداخت ۹۹۲ میلیارد کمک معیشت به مددجویان گلستانی
  • پرداخت تسهیلات ۵۵۰میلیاردی به مددجویان اردستان
  • اختصاص ۳ شعبه ویژه برای رسیدگی به پرونده‌های تولید و سرمایه‌گذاری
  • ثبت نام ۹۸۹ مددجوی کمیته امداد البرز در دوره‌های سوادآموزی