Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-20@16:32:43 GMT

اشتغالزایی برای ۲۰۰۰ مددجو در ۶۹ کارگاه گیلان

تاریخ انتشار: ۷ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۳۸۴۷۰۶

اشتغالزایی برای ۲۰۰۰ مددجو در ۶۹ کارگاه گیلان

ایسنا/گیلان مدیرکل زندان های گیلان، یکی از دغدغه های ریاست سازمان زندان ها را ایجاد اشتغال و سرکشی از خانواده های زندانیان بیان کرد و افزود: به یاری خداوند تعداد ۲۰۰۰ نفر مددجو در ۶۹ کارگاه مشغول به فعالیت هستند.

رضا محمدی اصل در بازدید سرزده از زندان مرکزی و کانون اصلاح و تربیت رشت، ضمن دیدار با خانواده های زندانیان، حفظ کرامت مددجویان و خانواده های آنان را سرلوحه امور زندانبانی دانست و اظهار کرد: انسجام، وحدت و یکدلی رمز موفقیت برای اجرایی شدن برنامه های تدوین شده سازمان زندان ها و رسیدن به قله برنامه های اصلاحی و تربیتی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی یکی از دغدغه های ریاست سازمان زندان ها را ایجاد اشتغال و سرکشی از خانواده های زندانیان بیان کرد و افزود: به یاری خداوند تعداد ۲۰۰۰ نفر مددجو در ۶۹ کارگاه مشغول به فعالیت هستند و با دریافت دستمزد از این مسیر، حتی در دوران تحمل کیفر هزینه های خانواده های خود را تامین می کنند.

مدیرکل زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی گیلان، با اشاره به وضعیت این ۶۹ کارگاه، خاطرنشان کرد: با کمک دیگر نهادها توانستیم بخش مرغداری را در زندان ها با شش سوله فعال و بیش از ۱۲ هزار قطعه مرغ در هر دوره به بازار عرضه کنیم. درآمد به دست آمده نیز مستقیم به زندانی تعلق می گیرد که این روش می تواند آرامش زندانی و خانواده او را در زمان تحمل حبس فراهم کند.

محمدی اصل، با بیان اینکه اکثر مددجویان بدون هیچ مهارتی در زندانها پذیرش می شوند و تحت آموزش قرار می گیرند، گفت: ۱۰ در قالی در زندان ها داریم که مددجویان با بافتن فرش های ابریشمی می توانند خرج خانواده های خود را تامین کنند.

وی اضافه کرد: در مجتمع کشت و صنعت رشت نیز که حدود ۳۰ هکتار مساحت دارد و بالغ بر ۱۵ هکتار آن استخر ماهیان گرمابی است، مددجوبان مشغول به کار هستند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی سازمان زندان ها ۶۹ کارگاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۸۴۷۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معافیت ۱.۵ میلیون خانوار مددجو از پرداخت قبوض آب، برق و گاز

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: سال گذشته ۱.۵ میلیون مددجو از پرداخت هزینه قبوض آب و برق و گاز معاف شدند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی کمیته امداد امام خمینی (ره)، حسین خدرویسی اظهار کرد: در سال ۱۴۰۲ ،۴۰۰ هزار خانوار از معافیت پرداخت قبض آب برخوردار و حدود ۴۳۵ هزار خانوار نیز از معافیت قبوض برق بهره‌مند شدند.

وی افزود: بر اساس این گزارش، ۶۳۰ هزار خانوار تحت حمایت نیز مشمول معافیت پرداخت هزینه گاز و در مجموع سال گذشته حدود ۱.۵ میلیون خانوار مددجو از پرداخت هزینه قبوض آب و برق و گاز معاف شدند.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: ارزش ریالی معافیت‌های مددجویان از مددجو از پرداخت هزینه قبوض آب و برق و گاز بیش از یک هزار میلیارد تومان برآورده شده است.

کد خبر 746221

دیگر خبرها

  • معافیت ۱.۵ میلیون خانوار مددجو از پرداخت قبوض آب، برق و گاز
  • معافیت مددجویان از پرداخت قبوض آب، برق و گاز
  • تحقق بیش از ۸۰ درصد از برنامه‌های اشتغال تبصره ۱۸ مددجویان
  • سقف‌های مهربانی، سرپناه مددجویان کمیته امداد لرستان
  • دستان پر مهر خیران قفل گشای آزادی
  • پرداخت ۷۳ درصد تسهیلات اشتغالزایی مددجویان در اردبیل
  • کارگاه آموزشی مبانی محیط زیست درمدارس رشت
  • توانمندسازی مددجویان کمیته امداد در سه محور اشتغال، مسکن و فرهنگی
  • پرداخت بیش از ۹۹۲ میلیارد تومان کمک معیشتی به مددجویان گلستانی در سال ۱۴۰۲
  • تخصیص ۵۵۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی در اردستان