Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی معاون اول رییس جمهوری، اسحاق جهانگیری روز دوشنبه در سومین جلسه ستاد ملی زن و خانواده که به ریاست وی برگزار شد، از موضوع زنان و خانواده به عنوان یکی از مهم ترین و حساس ترین مسایل کشور یاد کرد و گفت: آنچه کشور ما را نسبت به سایر کشورها متمایز می کند توجه به کانون خانواده است که خوشبختانه همواره مستحکم بوده و باید با برنامه ریزی ها و تدوین قوانین لازم از کانون مهم خانواده حراست شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون اول رییس جمهوری با ابراز خرسندی از این که لایحه منع خشونت علیه زنان در دولت به تصویب رسیده و به مجلس شورای اسلامی ارسال شده است، خاطرنشان کرد: ستاد ملی زن و خانواده باید با مطالبه گری از دستگاه های اجرایی، تغییرات مثبتی در جهت بهبود وضعیت زنان و کاهش خشونت علیه آنان ایجاد کند.

جهانگیری با یادآوری افزایش میزان وام ازدواج طی سال های اخیر افزود: در سالهای گذشته مبلغ تسهیلات ازدواج برای هر نفر سه میلیون تومان بود ولی با پیگیری های انجام شده در سال های اخیر، امروز زوج های جوان مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات ازدواج دریافت می کنند.

وی ادامه داد: شاید تصور می شد که وقتی مبلغ تسهیلات ازدواج افزایش پیدا کند، تعداد تسهیلات اعطایی کاهش پیدا خواهد کرد اما گزارش ها نشان می دهد که تعداد قابل توجهی تسهیلات ازدواج به زوج های جوان پرداخت شده است.

معاون اول رییس جمهوری تصریح کرد: اگر ستاد ملی زن و خانواده مصوبات و موضوعات مربوطه را از دستگاه های اجرایی پیگیری کند، دستگاه ها خود را به پیگیری مسایل خانواده مکلف می دانند و از سوی دیگر این فرصت برای آنها فراهم می شود که در زمان تدوین بودجه سالانه، منابع لازم برای اجرای مصوبات مربوط به زنان و خانواده را از سازمان برنامه و بودجه مطالبه کنند.

جهانگیری با اشاره به مصوبه شورای عالی اداری مبنی بر افزایش ۳۰ درصدی تعداد مدیران زن در دستگاه های اجرایی تا پایان برنامه ششم، گفت: خوشبختانه پس از اجرای این مصوبه شاهد اتفاقات مثبت در این زمینه بودیم به گونه ای که دستگاه های اجرایی تلاش می کردند در انتصاب موضوع زنان به عنوان مدیران و معاونین عملکرد بهتری از یکدیگر داشته باشند.

معاون اول رییس جمهوری با اشاره به موضوع مطرح شده در جلسه مبنی بر تأمین مسکن زنان سرپرست خانوار اظهار داشت: باید تلاش کنیم میزان کمک ها و تسهیلات برای تأمین مسکن زنان سرپرست خانوار هر چه بیشتر شود تا تعداد افراد تحت پوشش این طرح افزایش یافته و به عدالت اجتماعی نزدیک تر شود.

در این جلسه که وزرای آموزش و پرورش، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، علوم، تحقیقات و فناوری، دادگستری و معاون حقوقی رییس جمهور نیز حضور داشتند، معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده گزارشی از پیشرفت اجرای مصوبات دو نشست قبلی ستاد ملی زن و خانواده ارائه کرد.

در این نشست همچنین تقسیم کار ملی دستگاه ها در موضوع ترویج، توسعه و نهادینه سازی سیاست های خانواده محور مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و مقرر شد ظرف یک هفته و پس از ارائه نظرات دستگاه های مرتبط به دبیرخانه ستاد، این موضوع نهایی و تصویب شود.

در ادامه این جلسه موضوع بسته حمایتی کمک به تأمین مسکن زنان سرپرست خانوار دهک های یک تا شش درآمدی مطرح شد و پس از ارائه توضیحات معاون وزیر راه و شهرسازی، این موضوع به تصویب رسید.

برچسب‌ها مجلس شورای اسلامی اسحاق جهانگیری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی اسحاق جهانگیری مجلس شورای اسلامی اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری ستاد ملی زن و خانواده دستگاه های اجرایی تسهیلات ازدواج دستگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۸۵۲۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرهنگسازی و ترویج کتابخوانی میان کودکان ضروری است

 غلامعلی حیدری در نشست با معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اظهار داشت: برخی آمار حکایت از آن دارد که سرانه مطالعه و فرهنگ کتاب و کتابخوانی در بین خانواده‌های ایرانی بالا نیست و باید این فرهنگ از سنین کودکی نهادینه شود.

وی گفت: بی‌توجهی و کمرنگ شدن حوزه مطالعه و تالیف کتاب کودک یکی از مهمترین دغدغه‌های مسوولان فرهنگی است که باید با ترویج کتابخوانی در خانواده‌ها، فرهنگ کتابخوانی را از سنین کودکی نهادینه کرد.

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بهترین مکان برای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی است و باید ارتباط بین خانواده‌ها و کانون تقویت شود.

وی با اشاره به برنامه‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برای گروه‌های سنی مختلف و همچنین پیوند بین خانواده و کانون اظهار داشت: باید برای افزایش ارتباط بین کودکان و نوجوانان با مراکز فرهنگی کانون از تمام ظرفیت‌ها و فناوری روز برای تهیه تولیدات و محصولات فرهنگی استفاده شود.

استاندار چهارمحال وبختیاری با اشاره به محرومیت‌های تاریخی که در این استان وجود دارد، گفت: مردم استان با بصیرت و بیداری بدون توجه به این محرومیت‌ها همیشه پای نظام و انقلاب هستند و باید برای پاسداشت از تلاش مردم همه مدیران و دولت‌مردان از تمام توان خود برای توسعه و آبادانی استان استفاده شود.

بیشتر بخوانید

آغاز دوازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی در چهارمحال و بختیاری

وی با اشاره به حضور پرشور مردم چهارمحال و بختیاری در آیین استقبال از رییس‌جمهور در دور دوم سفر هیات دولت به استان و حضور ۵۲ درصدی مردم در پای صندوق‌های رای افزود: مردم با بصیرت استان به خصوص عشایر غیور قبل از پیروزی انقلاب اسلامی درتاریخ ۱۹ بهمن ماه ساال ۵۷ نیز به تهران رفتندو با امام راحل بیعت کردند.

حیدری با اشاره به نقش تاریخی بزرگ‌مردان و شیر زنانی از جمله علی‌مردان خان و سردار بی‌بی‌مریم گفت: قبل از انقلاب این افراد در مقابل رژیم شاهنشاهی و انگلیسی ایستادگی کردند و این امر باعث شده بود که رضاخان اجازه ندهد که رفاهیات وارد استان شود.

وی به ظرفیت‌های خوب استان از جمله گردشگری، تالاب‌ها و چشمه‌سار‌ها اشاره کرد و اضافه کرد: در دولت سیزدهم برای توسعه استان گام‌های بزرگی برداشته شد و زیرساخت‌های توسعه استان فراهم شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • فرهنگسازی و ترویج کتابخوانی میان کودکان ضروری است
  • پیام تسلیت سید مهدی شجاعی برای درگذشت معاون امور زنان و خانواده در دولت اصلاحات
  • تسلیت محسنی اژه ای در پی درگذشت زهرا شجاعی
  • پرداخت ۳۱ میلیارد ریال تسهیلات حمایتی به طرح‌های ملی جوانان در استان اردبیل
  • جزییات وام ازدواج ۱۴۰۳؛ پرداخت فقط با یک ضامن!
  • زهرا شجاعی که بود و علت درگذشت او چه بود؟
  • زهرا شجاعی درگذشت
  • ابلاغ قانون پرداخت تسهیلات ازدواج و فرزند در سال ۱۴۰۳
  • قانون وام ازدواج ، فرزندآوری و مسکن ابلاغ شد
  • ابلاغ قانون پرداخت تسهیلات ازدواج به شبکه بانکی/ تخلفات وام ازدواج را گزارش دهید