Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری سوریه (سانا)، یک منبع رسمی در وزارت امور خارجه سوریه تجاوز آشکار آمریکا به منطقه مرزی سوریه و عراق را محکوم کرد و آن را نقض آشکار سرزمین های سوریه و عراق برشمرد.

وی به سانا گفت: این تجاوز که به دستور فرماندهان عالیرتبه آمریکایی صورت گرفت، بار دیگر بی تدبیری سیاست های واشنگتن  و لزوم خروج نیروهای متجاوز این کشور از سوریه در پاسخ به خواسته های ملت و نهادهای قانونی آن را ثابت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مقام سوری افزود: این گونه تجاوزها بر شدت انفجار اوضاع در منطقه می افزاید و آنچه را ما در سوریه بارها گفته و تکرار کردیم که حضور نظامی آمریکا در منطقه در جهت خدمت به اهداف صهیونیستی و نیروهای تجزیه طلب و نیز در تعارض با منافع ملت های منطقه است، ثابت می کند.

وی تاکید کرد که دولت آمریکا باید به حاکمیت کشور و ملت سوریه و عراق احترام بگذارد و هرچه سریع تر این گونه تجاوزات به استقلال دو کشو را متوقف کند.

جنگنده های آمریکایی شب گذشته سه نقطه استقرار نیروهای الحشد در منطقه القائم واقع در داخل مرزهای عراق را هدف قرار دادند.

 به دنبال این تجاوز چهار نیروی عراقی به شهادت رسیدند که تحت فرماندهی ستاد عملیات مشترک در حال انجام وظیفه جهت پیشگیری از نفوذ عناصر داعش از سوریه به عراق بسر می بردند.

بر خلاف ادعاهای آمریکا نقاط هدف قرار گرفته در بردارنده هیچ گونه انبار تسلیحاتی و یا موارد مشابه آن نبوده است.

311311

کد خبر 1530166

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: سوریه عراق ایالات متحده آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۸۶۱۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مأموریت‌های مستشاران ایرانی در سوریه ادامه دارد

یک مسئول محور مقاومت از ادامه مأموریت و وظایف مستشاران ایرای در سوریه خبر داد و تأکید کرد با حمله رژیم صهیونیستی به سفارت ایران در دمشق، این مأموریت‌ها متوقف نخواهد شد.

به گزارش ایسنا، شبکه خبری المیادین به نقل از این مسئول محور مقاومت گزارش داد: مستشاران ایرانی همچنان طبق وظایف توافق شده با دمشق، هر جا که لازم است در سوریه به طور عادی مأموریت خود را انجام می دهند و هیچ گونه عقب نشینی (در پی حمله رژیم صهیونیستی به سفارت ایران در دمشق) صورت نگرفته است.

منبع مذکور افزود: اساسا هیچ نیروی ایرانی در سوریه وجود ندارد، بلکه مستشاران نظامی به صورت قانونی و با توافق و هماهنگی دولت سوریه در این کشور حضور دارند.

وی گفت: آنچه در رسانه‌های بین المللی و سایت‌های عربی درباره تخلیه منطقه جنوب سوریه توسط ایرانیان و کاهش تعداد نیروها منتشر می شود، صحت ندارد.

در پی حمله هوایی رژیم صهیونیستی به سفارت ایران در دمشق که در تاریخ سیزدهم فروردین ماه صورت گرفت، هفت نفر از جمله سردار سرتیپ پاسدار محمدرضا زاهدی و سردار سرتیپ پاسدار محمدهادی حاجی رحیمی به شهادت رسیدند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مأموریت‌های مستشاران ایرانی در سوریه ادامه دارد
  • هشدار پنتاگون به عراق درباره ادامه حملات علیه نیروهای آمریکا
  • رویترز: حمله به نیروهای آمریکایی در عراق و سوریه
  • نیروهای آمریکایی در عراق و سوریه هدف حمله قرار گرفتند
  • حمله پهپادی به نظامیان آمریکایی در پایگاه عین الاسد
  • حمله پهپادی به نظامیان آمریکایی در پایگاه «عین الاسد» عراق
  • فوری؛ حزب‌الله عراق از آغاز مجدد حملات به نیروهای آمریکایی خبر داد + اولین تصاویر | حمله با ۵ موشک
  • حمله مقاومت عراق به پایگاه آمریکا در شمال شرق سوریه
  • حمله مقاومت عراق به پایگاه آمریکا در دیرالزور سوریه
  • عملیات خود را علیه نیروهای آمریکایی از سر می‌گیریم