Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام حبیب‌رضا ارزانی، رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه مسجد و هیأت خبرگزاری فارس با اشاره به برنامه‌های تابستانی این کانون‌ها در اوقات فراغت نوجوانان و دانش‌آموزان اظهار داشت: تابستان امسال طرح مسجد ـ مدرسه در ایام اوقات فراغت دانش‌آموزان اجرایی خواهد شد که با حضور وزیر آموزش و پرورش و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با هدف تعالی فرهنگی، دینی و علمی دانش‌آموزان افتتاح شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برنامه‌هایی در ۱۲ رواق به دانش‌آموزان

وی افزود: در این طرح بناست بچه‌های مسجد و دانش‌آموزان با حضور در فضای مجازی از برنامه‌های کانون‌ها در ۱۲ رواق اعم از رود، فیلم، نقاشی، کتابخوانی و ... استفاده کنند. همچنین در این برنامه امتیازاتی نیز به افراد ارائه می‌شود تا در نهایت مورد تقدیر قرار گیرند.

هم‌افزایی سامانه‌های شاد و بچه‌های مسجد

ارزانی با اشاره به اینکه این برنامه با محوریت ۲۶ هزار کانون فرهنگی مساجد برگزار می‌شود، گفت: بناست سامانه شاد آموزش و پرورش و سامانه بچه‌های مسجد کانون‌ها باهم مرتبط شود و دانش‌آموزان با مراجعه به هریک بتوانند در این طرح شرکت کنند.

دانش‌آموزان ۴۵۰ مدرسه حضوری اردو می‌روند

رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد ادامه داد: در بُعد دوم این طرح نیز بناست در شهرهای سفید کشور ۱۵۰ کانون قوی انتخاب شوند و در اطراف خود ۳ مدرسه را در قالب این طرح به صورت حضوری پوشش دهند. در مجموع دانش‌آموزان این ۴۵۰ مدرسه به صورت آزمایشی در این طرح شرکت خواهند کرد.

مشارکت فعال در طرح قرآنی ۱۴۵۵

وی ادامه داد: امسال کانون‌های مساجد در طرح قرآنی ۱۴۵۵ حضور فعال و گسترده‌تری دارد و بناست مسابقات این طرح در ۷ رشته توسط کانون‌ها برگزار شود. در قالب این طرح ۱۰ آیه انتخاب شده است که هر نهاد قرآنی باید برروی آن برنامه‌ریزی کند. در این راستا این ۱۰ آیه در سامانه بچه‌های مسجد قرار گرفته تا تولیدات سرود، فیلم کوتاه و ... کانون‌ها براین اساس باشد.

ارزانی افزود: برای بازه زمانی پاییز و زمستان نیز بناست ۱۰ آیه‌ دیگر انتخاب شود تا تولیدات فرهنگی و هنری کانون‌ها بر این اساس باشد.

برگزاری مرحله کشوری مسابقات قرآنی مدهامتان در تابستان

رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد با اشاره به دیگر برنامه‌های تابستانی کانون‌ها افزود: برگزاری مرحله کشوری مسابقات قرآنی مدهامتان، برگزاری طرح سفیران اجتماعی یاری‌گران زندگی با همکاری وزارت کشور، برگزاری طرح هرمادر یک مربی قرآنی، شنبه‌های کتاب، مسابقات کتابخوانی و سه‌شنبه‌های تکریم از دیگر برنامه‌های ما در تابستان خواهد بود.

وی با اشاره به برگزاری دوره‌های آموزشی برای کانون‌های استانی گفت: در سال ۹۸ کار رصد و شناسایی توانایی کانون‌ها، سال ۹۹ انتظام بخشی و مقوله بندی فعالیت‌ها انجام گرفت و در سال ۱۴۰۰ برروی توانمندسازی برنامه‌ریزی داریم که بناست تا پایان سال با حضور در استان‌ها دوره‌های آموزشی برای کانون‌های استانی برگزار کنیم.

ارزانی در پایان خاطرنشان کرد: در این دوره‌های کانون‌ها به عنوان رواق‌های تخصصی معرفی و فعال شوند. در هراستان در هر رواق ۶ کانون انتخاب می‌شود تا به عنوان الگوهای ما در استان فعال شوند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: آموزش و پرورش ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد مسابقات مدهامتان بچه های مسجد دانش آموزان کانون ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۸۷۳۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع گوشت میان خانواده‌های کم برخوردار مازندران

احسان آهنگر مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی مازندران ازتوزیع ۱۰۰۰ بسته گوشت میان خانواده‌های کم برخوردار استان خبر داد و گفت: این بسته‌های گوشت قربانی مشارکتی ماه شوال به همت موسسه و کانون فرهنگی هنری حضرت خدیجه کبری سلام الله علیها قم وبا همکاری برنامه تلویزیونی سمت خدا شبکه ۳ سیما توسط ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد مازندران جهت کمک به نیازمندان آبرومند و مسجدی فراهم شد.

او افزود: نیازمندان از قبل به همت مدیران مسئول کانون‌های فرهنگی هنری مساجد مازندران شناسایی شده اند وبسته‌ها در جامعه هدف، اعضای کمیته امداد امام، بهزیستی و زنان بی سر پرست یا بد سرپرست یا قشر آسیب پذیر جامعه تفسیم می‌گردد

آهنگر گفت: از زمانیکه کرونا آغاز شده در این طرح خیرین محترم در اول هرماه قمری بسته‌های گوشت را آماده کرده ودر اختیار نیازمندان آبرومندقرار می‌گیرد وهربسته آن ۱.۵ کیلوگرم است که جمعا ۱.۵ تن می باشد و ارزش تقریبی آن حدود ۷۵۰تا ۸۰۰ میلیون تومان است..

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • عضویت ۱۰۶ هزار نوجوان در کانون‌های فرهنگی مساجد آذربایجان‌غربی
  • تحول در رویدادها و برنامه‌های کانون‌های مساجد
  • اجرای طرح "مسجد، پایگاه قرآنی" در ۱۰۲ کانون فرهنگی هنری همدان
  • استفاده از ظرفیت‌های مردمی در برگزاری برنامه‌های دهه کرامت
  • توزیع گوشت میان خانواده‌های کم برخوردار مازندران
  • عضویت 106 هزار نوجوان در کانون های فرهنگی مساجد آذربایجان‌غربی
  • توزیع هزار بسته گوشت قربانی در استان قزوین 
  •  توزیع  هزار بسته گوشت قربانی در استان قزوین 
  • تقویت گروه‌های سرود بچه‌های مسجد در استان اردبیل
  • برگزاری جشنواره سرود آوای مسجد در میناب