Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-19@21:43:17 GMT

خروج هرگونه محموله کاه و کلش از کرمانشاه ممنوع شد

تاریخ انتشار: ۸ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۳۸۷۸۷۵

خروج هرگونه محموله کاه و کلش از کرمانشاه ممنوع شد

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، شهرام کرمی امروز در جمع اصحاب رسانه، با بیان اینکه امسال یکی از کم بارش ترین سال های یک دهه اخیر است، اظهار کرد: با توجه به شیوه زندگی، کوچ نشینی، دامپروری و نوع معیشت بخشی از جمعیت استان که تحت تاثیر شرایط اقلیمی بوده، کاهش بارندگی ها پیامدهایی منفی را برای زندگی آنها به همراه داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: کمبود بارندگی ها به شدت میزان پوشش گیاهی و مرتعی مناطق استقرار این جمعیت را کاهش داده تا جایی که طبق آمارها حداقل ۱۲۰ هزار تن تولید علوفه در مراتع و زیر اشکوب جنگل های استان کاهش پیدا کرده که در نهایت می‌تواند به از بین رفتن دامداری در و افزایش بی رویه قیمت دام در استان نیز منتهی شود.

دادستان کرمانشاه افزود: در این راستا حسب گزارش‌های واصله کاه و کلش در سطح استان با قیمت های نامتعارف خریداری شده و به استان خارج می شود که این موضوع موجبات بروز مشکلات متعددی را برای دامداران به همراه داشته است.

وی تاکید کرد: بنابراین، تعدادی از افراد غیر بومی از استان های دیگر با استفاده از دستگاههای مخصوص و ادوات پیشرفته کاه و کلش پس چر مزارع کشاورزی استان را در سطح گسترده و با قیمت های نامتعارف خریداری برداشت و ضمن بسته بندی به مقاصد خارج از استان و گاها خارج از کشور منتقل می کنند.

کرمی گفت: این مسئله باعث شده تا دامپروران استان جهت تعلیف دام‌های خود با کمبود علوفه مواجه شوند و از سوی دیگر این اقدام بالا رفتن قیمت کاه و کاهش تولیدات دامی و افزایش قیمت این محصول و در نهایت نارضایتی عشایر و دامداران استان را به دنبال داشته است.این در حالی است که کرمانشاه به عنوان یکی از قطب های کشاورزی و دامپروری در سطح کشور بشمار می رود.

وی متذکر شد: با توجه به موارد گفته شده و با توجه به شیوع و همه‌گیری بیماری کرونا که منجر به کاهش نیرو در بخش کشاورزی و دامداری و همچنین تغییرات در سیاست‌های صادراتی بسیاری از کشورهای جهان شده و این موضوع در کوتاه مدت منجر به برنامه ریزی و هشدار بسیاری از کشورهای منطقه در زمینه ی امنیت غذایی شده و از سوی دیگر با در نظرگرفتن وضعیت کنونی قیمت ارز که منجر به ارزش چند برابری قیمت محصولات مختلف کشاورزی در کشورهای همسایه شده، احتمال قاچاق آن را توسط دلالان و افراد سودجو چند برابر می‌کند.

دادستان کرمانشاه اعلام کرد: بنابراین بنا به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم حمایت از عشایر به ویژه در مناطق محروم و دستورات رئیس قوه قضائیه مبنی بر لزوم حمایت قرار قانونی از عشایر و همچنین به به منظور صیانت از حقوق عمومی مقرر است تا پایان تابستان سال جاری فرماندهی پلیس راه استان از هرگونه خروج محموله‌های کاه و کلش به خارج از استان جلوگیری کند.

وی افزود: همچنین فرماندهی انتظامی استان به پاسگاه‌های استان ابلاغ کند که اقدامات پیشگیرانه لازم را اجرایی کنند.

کرمی اضافه کرد: ضمناً تعاونی های عشایری به همراه یازده شرکت تعاونی عشایر آمادگی دارند تا نسبت به خرید و ذخیره سازی کاه و کلش مکشوفه با قیمت‌های مصوب اقدام و آن را در اختیار عشایر قرار دهند.

انتهای پیام/پ

منبع: فارس

کلیدواژه: کرمانشاه شیوه زندگی تولید علوفه بخش کشاورزی کاه و کلش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۸۷۸۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام قیمت جدید خدمات پارکینگ‌های کرمانشاه

محمدهادی ارباب رئیس اتحادیه شرکت‌های خدماتی استان کرمانشاه گفت : در شهرستان کرمانشاه در مجموع ۸۱ پارکینگ در حال فعالیت هستند که خودرو‌های سواری را مورد پذیرش قرار داده و ظرفیت آنها بالغ بر ۳ هزار و ۱۲۰ خودرو بوده و مساحت آنها بیش از ۸ هزار مترمربع است.

رئیس اتحادیه شرکت‌های خدماتی استان کرمانشاه عنوان کرد: در شهرستان کرمانشاه پنج پارکینگ طبقاتی در حال فعالیت هستند که ظرفیت آنها ۷۲۰ خودرو بوده و مساحتی بالغ بر ۱۱ هزار مترمربع دارند.

ارباب در خصوص بازرسی‌های نظارتی اتحادیه اذعان کرد: از زمان صدور مجوز فعالیت بازرسی آغاز شده و تا زمان بهره‌برداری به صورت مداوم وجود دارد؛ علاوه بر این اتحادیه به صورت غیرمنتظره و دوره‌ای بازرسی و نظارت از پارکینگ‌ها انجام می‌دهد که در صورت مشاهده تخلف، سریعاً مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی افزود: در صورت نارضایتی و گزارش‌های مردمی، شکایت‌هایی که به اتحادیه ارجاع داده می‌شود، این شکایت‌ها با حضور شخص متشاکی و شاکی به کمیسیون‌های داخلی ارجاع شده و پرونده توسط سه نفر از اعضای هیأت مدیره مورد بررسی قرار می‌گیرد.

رئیس اتحادیه شرکت‌های خدماتی استان کرمانشاه با اشاره به نرخ خدمات پارکینگ‌ها تأکید کرد: اتحادیه شرکت‌های خدماتی برای ارائه خدمات بهتر و قانونی پارکینگ‌های سطح شهر در پایان سال با درخواست اعضای اتحادیه نرخ‌نامه‌ای با تأییدیه اتاق اصناف برای ارائه خدمات پارکینگ‌ها مصوب می‌شود.

اربابی خاطرنشان کرد: متصدیان پارکینگ‌ها موظف هستند که نرخ مصوب خدمات را در معرض دید عموم قرار داده که دچار تخلف نشوند، در غیر این صورت عدم نبود نرخ نامه در پارکینگ‌ها تخلف بوده و اتحادیه با متخلفان برخورد قانونی خواهند کرد.

رئیس اتحادیه شرکت‌های خدماتی استان کرمانشاه در پایان ابراز کرد: طبق سنوات گذشته، هر سال به دلیل افزایش تورم و وضعیت معیشتی و با توجه به افزایش حقوق کارکنان پارکینگ‌ها، سال جدید افزایش نرخ داریم و نرخ جدید طی هفته آینده به متصدیان پارکینگ‌ها ابلاغ می‌شود .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • اعلام قیمت جدید خدمات پارکینگ‌های کرمانشاه
  • بیمه رایگان برای مادران روستایی و عشایر
  • شناسایی و دستگیری عامل ایجاد مزاحمت و هتک حیثیت در فضای مجازی
  • هزینه اضافی به بنگاه ممنوع؛ حق انتخاب با مشتری است سامانه خودنویس یا مشاور املاک؟
  • آغاز کوچ عشایر و ممنوعیت ورود دام به مناطق ییلاقی
  • ورود حیوانات خانگی به داخل مراکز عرضه غذا در کرمانشاه ممنوع است
  • ثبات بازار طلا بعد از نوسانات اخیر
  • خروج سامانه‌های ناپایدار از اصفهان همراه با باد و باران/ دمای هوای استان کاهش می‌یابد
  • نقش چادر‌های عشایری در کاهش تصادفات جاده‌ای
  • تغییر کاربری اراضی حاصلخیز کشاورزی ممنوع است