Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون دانشجویی دانشگاه تهران گفت: ترم مهرماه در دانشگاه تهران به صورت ترکیبی (حضوری و مجازی) برگزار می شود اما کلاس ها قطعا برای دانشجویان مقطع کارشناسی مجازی است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سعید حبیبا در رابطه با وضعیت خوابگاه ها برای ترم جدید تحصیلی گفت: در جلسه اخیری که میان هیات رئیسه و شورای صنفی و برخی دانشجویان برگزار شد، این سوال مطرح شد که آیا دانشجویان در مهرماه به صورت حضوری در دانشگاه حاضر خواهند شد یا خیر؟

  وی افزود: حضوری شدن دانشگاه ها بستگی به ستاد کرونا و روند واکسیناسیون دانشجویان دارد؛ ما در جلسه ای که ۲ هفته گذشته در وزارت بهداشت داشتیم، سخنگوی ستاد اعلام کرد تا پایان شهریورماه حدود ۲ میلیون نفر از اعضای هیات علمی، دانشجویان و کارمندان را واکسینه خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
به نظر می رسد با توجه به آماده شدن واکسن ایرانی واکسینه شدن این ۲ میلیون نفر دور از ذهن نباشد.   معاون دانشجویی دانشگاه تهران با اشاره به اینکه براساس وعده ستاد کرونا تا پایان پاییز همه دانشجویان سراسر کشور واکسینه خواهند شد، گفت: ترم مهرماه در دانشگاه تهران به صورت ترکیبی (حضوری و مجازی) خواهد بود؛ قطعا کلاس ها برای دانشجویان مقطع کارشناسی مجازی و برای دانشجویان ارشد و دکتری به صورت حضوری برگزار خواهد شد.   وی تصریح کرد: در غیر این صورت اولویت حضور با آن دسته از دانشجویان تحصیلات تکمیلی است که برای انجام پایان نامه و رساله خود نیاز به حضور فیزیکی در دانشگاه را دارند.   معاون دانشجویی دانشگاه تهران همچنین درباره ارائه خوابگاه به دانشجویان کارشناسی گفت: تا این زمان ستاد کرونا اجازه اسکان دانشجویان دوره کارشناسی را نداده است ولی ما آمادگی داریم که دانشجویان کارشناسی که دارای دروس عملی و کارورزی در داخل آزمایشگاه های دانشگاه هستند را با برنامه ریزی اداره کل آموزش دانشگاه به صورت دوره های کوتاه مدت فشرده، حداکثر یک هفته، پذیرش کنیم ولی مثل سابق به کارآموزی که دانشجویان باید دوره خود را در مراکز بیرون دانشگاه بگذرانند، خوابگاه تعلق نمی گیرد.   حبیبا در ادامه با اشاره به افزایش قیمت مواد اولیه غذای دانشجویان گفت: در جلسه ای که اخیرا با معاونان دانشجویی دانشگاه های منطقه یک داشتیم، نگرانی مشترک دانشگاه ها قیمت غذاهای دانشجویی و تورم کنونی در جامعه بود.   معاون دانشجویی دانشگاه تهران خاطرنشان کرد: در همین راستا مکاتباتی با صندوق رفاه دانشجویی و سازمان‌ امور دانشجویان داشتیم و در خواست خود مبنی بر افزایش بودجه های لازم برای تغذیه و تعمیرات خوابگاه ها را اعلام کردیم. در همین زمینه قرار است پیگیری های لازم توسط سازمان امور دانشجویان با سازمان برنامه و بودجه انجام شود. خواسته مشخص دانشگاه های منطقه یک، افزایش مبلغ وام های دانشجویی مانند وام شهریه است تا در وضعیت کنونی دانشجویان با مشکلات کمتری رو به رو شوند.   وی اضافه کرد: اگر واکسیناسیون انجام شود ظرفیت حضور دانشجویان در خوابگاه به حالت سابق باز خواهد گشت و در هر اتاق ۳ یا ۴ نفر اسکان خواهند داشت؛ در حال حاضر در هر اتاق یک یا دو نفر حضور دارند.   دانشگاه تهران، دانشگاه شهید بهشتی، دانشگاه الزهرا، دانشگاه صنعتی شریف، دانشگاه علامه طباطبایی، دانشگاه صنعتی خواجه نصیر الدین طوسی، دانشگاه تربیت مدرس، دانشگاه صنعتی امیرکبیر، دانشگاه علم و صنعت، دانشگاه هنر، دانشگاه خوارزمی، دانشگاه پیام نور، دانشگاه فنی و حرفه ای، دانشگاه جامع علمی کاربردی دانشگاه های منطقه یک کشور به شمار می روند.     انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: معاون دانشجویی دانشگاه تهران برای دانشجویان دانشگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۸۸۶۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دشمن با سیاه‌نمایی به دنبال جهت‌دهی باور و اندیشه دانشجویان و جوانان است

رئیس کمیسیون دانشجویی استان خراسان‌جنوبی گفت: دشمن با سیاه‌نمایی به دنبال جهت‌دهی باور و اندیشه دانشجویان و جوانان است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان‌جنوبی؛ سیدمحمدرضا طالبی، امروز _یکشنبه بیست‌وششم فروردین_ در اولین جلسه کمیسیون دانشجویی استان در سال جاری، اظهار کرد: یکی از بخش‌هایی که دشمن همواره در آن سرمایه‌گذاری کرده حوزه دانشجویی است و در این راستا با استفاده از فضای مجازی و سیاه نمایی، تلاش می‌کند بر ذهن دانشجویان و جوانان تأثیر بگذارد.

وی با تأکید بر اینکه موضوع عفاف و حجاب به عنوان یک واجب شرعی و قانونی است، رعایت آن در محیط‌های دانشگاهی را ضروری خواند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری با بیان اینکه در حوزه مسائل فرهنگی و مقوله عفاف و حجاب اساس کار اقدامات ایجابی است، متذکر شد: در این زمینه مسئولان دانشگاه‌ها باید برنامه‌ها و اقدامات فرهنگی و اقناعی را در دستور کار قرار دهند.

وی تصریح کرد: لازم است در صورت کشف حجاب از سوی برخی افراد در محیط‌های دانشگاهی علاوه بر تذکرات ایجابی، برخورد قانونی صورت گیرد.

طالبی با اشاره به آغاز ترم جدید تحصیلی در دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزشی، خاطرنشان کرد: رؤسای دانشگاه‌ها باید تأمین رفاهیات و رفع مشکلات دانشجویان را در دستور کار خود قرار دهند و با بهترین برنامه‌ریزی ممکن، نسبت به ارائه خدمات دانشجویی به دانشجویان اقدام کنند، چرا که هر یک از دانشجویان، همانند فرزندان ما هستند.

وی در بخشی از سخنانش به دو مرحله‌ای شدن انتخابات در حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف اشاره کرد.

طالبی از رؤسای دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی استان خواست، ضمن رصد و مدیریت مشکلات و مسائل دانشجویان، همانند مرحله اول انتخابات، زمینه افزایش شور و نشاط سیاسی و اجتماعی را در بین دانشجویان و دانشگاهیان مهیا کنند.

کد خبر 744469

دیگر خبرها

  • اخذ مجوز راه‌اندازی کارشناسی ارشد رشته اخلاق پزشکی در دانشگاه علوم پزشکی قم
  • تعطیلی مدارس این شهرها و استان ها فردا سه شنبه ۲۸ فروردین
  • مدارس و دانشگاه‌های ۴ شهرستان جنوبی استان بوشهر غیر حضوری شد
  • ثبت‌نام المپیاد ورزش‌های فناورانه دانشجویی آغاز شد
  • غزه چگونه دانشگاه‌های آمریکا را تغییر می‌دهد؟
  • ثبت نام وام شهریه دانشجویی از چه زمانی آغاز می شود؟/ شرایط اختصاص وام+جزئیات
  • دشمن با سیاه‌نمایی به دنبال جهت‌دهی باور و اندیشه دانشجویان و جوانان است
  • دانشجویان میهمان چه شرایطی باید داشته باشند؟
  • دانشجو و دانشگاه باید دارای هوش و تحلیل سیاسی باشد
  • دانشجویان میهمانی چه شرایطی باید داشته باشند؟