Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز با ۱۶۶ رای موافق، ۴۱ رای مخالف و ۱۰ رای ممتنع از مجموع ۲۳۰ نماینده حاضر در جلسه، کلیات طرح اصلاح موادی از قانون تاسیس و اداره مراکز و مدارس آموزشی و پرورشی غیردولتی را به تصویب رساندند.

ضمن اینکه این طرح بر اساس تصمیم هیئت رییسه مجلس شورای اسلامی دو شوری شد و مجدداً جزییات آن در کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی مورد رسیدگی قرار می‌گیرد تا ابهامات و اشکالات نمایندگان به این طرح نیز مرتفع شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

موسوی لارگانی: حقوق معلمان مدارس غیرانتفاعی ناچیز است

حجت‌الاسلام سید ناصر موسوی‌لارگانی درباره این طرح، گفت: مشکل مدارس غیرانتفاعی، مسائلی نیست که در این طرح آمده است و ما باید به دنبال حل مشکلات اصلی معلمان این مدارس باشیم.

وی بیان کرد: متاسفانه برخی از معلمان مدارس غیرانتفاعی پس از چندین سال تدریس در حد یک میلیون تومان حقوق دریافت می‌کنند.

نماینده فلاورجان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در حالی که مدیران و موسسان مدارس غیرانتفاعی، شهریه‌های کلانی از والدین دریافت می‌کنند اما حقوق معلمان در این مدارس بسیار کم است.

زاهدی: آموزش در مدارس طبیعت ارتباط با بیگانگان را ترویج می‌دهد

در ادامه جلسه، محمد مهدی زاهدی درباره طرح مذکور، گفت: سال گذشته مقام معظم رهبری مطالبه‌ای داشتند مبنی بر اینکه باید مهدکودک‌ها زیر نظر آموزش و پرورش اداره شوند. لذا باید قانون تاسیس و نحوه اداره این مدارس را تغییر دهیم.

وی افزود: متأسفانه گاهی اوقات از عنوان مدارس سوء استفاده سیاسی شده و خیانت‌های بزرگی به کشور می‌شود که یکی از این سوء استفاده‌ها مربوط به موضوع مدارس طبیعت است که آموزش‌های صورت گرفته در آن برخلاف منافع ملی بوده و ارتباط با بیگانگان را ترویج می‌کند که در این طرح باید این مسئله اصلاح شود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: متأسفانه از معلیمن مدارس غیرانتفاعی بیگاری می‌کشند در حالی که شهریه ۴۰ میلیون تومانی از اولیا دریافت می‌شود.

زاهدی تاکید کرد: وزارت آموزش و پرورش تاکنون نتوانسته سامانه‌ای را برای دریافت شهریه از والدین در مدارس غیرانتفاعی راه‌اندازی کن اما در طرح اصلاح قانون تاسیس و نحوه اداره مدارس غیرانتفاعی این وزارتخانه مکلف به راه‌اندازی سامانه مذکور شده است.

منادی سپیدان: معلمان مدارس غیرانتفاعی عملا استثمار می‌شوند

در ادامه، علیرضا منادی سپیدان، رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در دفاع از کلیات این طرح، گفت: مجلس یازدهم در حوزه آموزش گام های خوبی برداشته است.

وی بیان کرد: متاسفانه تعداد قابل توجهی از معلمان مدارس غیرانتفاعی عملا استثمار می شوند. مدارسی داریم که به معلم چک می‌دهند و می‌گویند ۳ میلیون بگیر و ۲ میلیون را باید به ما برگردانی. این قانون در جهت بهبود حقوق معلمان مدارس غیر انتفاعی گام خوبی برداشته است‌.

رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در این طرح سامانه ای دیده شده است تا مشخص شود مدارس غیرانتفاعی چقدر پول می گیرند و در کجا صرف می شود. 

پربیننده ترین زمان مراسم تحلیف رییس جمهور منتخب تغییر کرد طرح الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیرمنقول اصلاح شد نحوه جذب معلمان حق التدریس تغییر می کند؟ برنامه مجلس برای تعیین تکلیف گروه های غیررسمی آموزش و پرورش جزییات برگزاری مراسم تحلیف رییس جمهور منتخب

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: مدارس غیر دولتی معلمان مدارس غیرانتفاعی مجلس شورای اسلامی کمیسیون آموزش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۹۰۲۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محمودزاده: حقوق معلمان مدارس غیردولتی افزایش می‌یابد

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، احمد محمودزاده، رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی ضمن اعلام ابلاغ آئین‌نامه جدید مدارس غیردولتی گفت: طبق این آئین‌نامه تکلیف رتبه‌بندی مدارس، شهریه دریافتی، ساعات تدریس معلمان، پوشش بیمه‌ای و همچنین نحوه برخورد با مدارسی که شهریه اضافی دریافت می‌کنند مشخص شده است.

محمودزاده با اشاره به نرخ مصوب شهریه در سامانه مدارس غیردولتی و هیأت امنایی افزود: رقم بالاترین شهریه‌ها با احتساب فوق برنامه ۶۵ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است که با ابلاغ آئین نامه جدید مدارس غیردولتی، تکلیف مدارس متخلف که شهریه بالاتر دریافت می‌کنند مشخص شده است.

وی ادامه داد: مدارسی که بیشتر از شهریه اعلامی دریافت کنند، با توجه به اجازه‌ای که داده شده، شهریه از حساب آن مدرسه برداشت و در اختیار خانواده‌هایی که از آنها شهریه اضافی دریافت شده، قرار می‌گیرد.

محمودزاده با استناد به آئین نامه جدید از کاهش ساعت کاری این معلمان و افزایش حقوق آنها خبر داد و اظهار کرد: قرار شده معلمان مدارس غیردولتی مقطع ابتدایی با ۲۵ ساعت تدریس به صورت تمام وقت در نظر گرفته و بیمه هم شوند.

محمودزاده در ادامه با بیان اینکه در آئین‌نامه مذکور بحث رتبه‌بندی مدارس برای ثبت‌نام و تعیین شهریه مشخص شده است گفت: مدارس غیردولتی بین رتبه‌های یک تا پنج متناسب با امکانات، فضا، تجهیزات، نیروی انسانی و کیفیت بخشی آموزشی و پرورشی دسته‌بندی می‌شوند که خانواده‌ها می‌توانند رتبه‌ها را در سامانه مشاهده کنند؛ البته مدارس در تابلو‌های خود نیز رتبه‌شان را نصب خواهند کرد.

به گفته محمودزاده، رتبه هر مدرسه در تعیین شهریه آن مدرسه اثرگذار است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • شهریه جدید مدارس غیردولتی اعلام شد
  • محمودزاده: حقوق معلمان مدارس غیردولتی افزایش می‌یابد
  • خبر خوب برای معلمان مدارس غیردولتی ؛ ساعت کاری کم با حقوق زیاد
  • نگاه حداد عادل به مدارس غیرانتفاعی؛ حسابتان از نظام را جدا ندانید | برای این نظام نیرو تربیت کنیم
  • چرا معطلی تصویب لایحه اصلاح قانون مالیات های مستقیم در مجلس به ضرر کشور است؟
  • شهریه مدارس غیر دولتی مشخص شد + فیلم
  • ابلاغ آیین‌نامه جدید مدارس غیردولتی؛ شهریه ۶۵ میلیون تومانی
  • حقوق معلمان مدارس غیردولتی افزایش یافت/ ساعت کاری کم شد
  • افزایش حقوق معلمان مدارس غیردولتی به کجا رسید؟
  • تکلیف «شهریه» و «حقوق و بیمه» معلمان مدارس غیردولتی مشخص شد