Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-16@21:53:26 GMT

تولید شیر انسان خارج از بدن

تاریخ انتشار: ۸ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۳۹۳۵۲۶

دانشمندان برای اولین بار در دنیا موفق به تولید شیر انسان خارج از بدن شده‌اند. این فرمول جدید عاری از سموم محیطی، مواد حساسیت‌زای غذایی و دارو‌ها است. خبرگزاری میزان _ ایسنا به نقل از آی‌ای نوشت: شیردهی برای بسیاری از بانوان ممکن است شرایطی پیچیده باشد. با این حال، آکادمی اطفال آمریکا (AAP) توصیه می‌کند نوزادان حداقل ۶ ماه اول عمر خود را فقط از شیر مادر تغذیه کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته گفتن این توصیه آسان‌تر از انجام آن است، زیرا شیردهی به نوزاد با مشکلاتی همراه است.   زنانی که نمی‌توانند شیردهی کنند، به شیر گاو روی می‌آورند. با این حال، این نوع شیر فاقد آنتی بادی یا پادتن موجود در شیر مادر است و همچنین تولید آن موجب تولید گاز‌های گلخانه‌ای می‌شود.   اکنون شرکت "BIOMILQ" اعلام کرده است که اولین شیر انسانی کشت سلولی شده در جهان را خارج از بدن مادر تولید کرده که یک جایگزین سالم و سازگار با محیط زیست برای شیر خشک است.   به گفته دکتر "جنیفر اسمیلوویتز" محقق شیر و مشاور فنی شرکت "BIOMILQ"، شیر انسان از نظر ترکیب و ساختار بسیار پیچیده است و شبیه‌سازی و تولید آن در خارج از بدن مادر نزدیک به غیرممکن است.   اما شرکت "BIOMILQ" در مدت ۱۱ ماه موفق به بازسازی شیر مادر شد. این شرکت از حمایت "بیل گیتس" برخوردار بود که توانست ۳.۵ میلیون دلار بودجه برای آن جمع‌آوری کند.   "میشل اِگِر" بنیان‌گذار و رئیس "BIOMILQ" و "لیلا استریکلند" دیگر بنیان‌گذار این شرکت اکنون امیدوارند که این شیر جدید بتواند به کاهش ردپای کربن از بازار جهانی شیر خشک کمک کند.   "استریکلند" که برای شیردهی به فرزندان خود نیز دچار مشکل بوده است، در مورد این محصول جدید می‌گوید: فرضیه اصلی ما همیشه این بوده است که شیر مادر فراتر از مجموع مواد آن است و همه اجزای آن به عنوان یک سیستم پویا با هم کار می‌کنند. جدیدترین کار ما نشان می‌دهد که بسیاری از پیچیدگی‌های شیر را می‌توان با تکرار رابطه پیچیده بین سلول‌های تولید کننده آن و شرایطی که در طول شیردهی در داخل بدن تجربه می‌کنند، تکرار کرد.   این شرکت تضمین می‌کند که محصولش دارای مشخصات مغذی بودن است و با انواع و نسبت‌های مورد انتظار پروتئین‌ها، کربوهیدرات‌های پیچیده، اسید‌های چرب و سایر چربی‌های فعال که به وفور در شیر مادر وجود دارند، مطابقت دارد. در نتیجه این محصول جدید دارای مجموعه‌ای جامع از پروتئین‌های شیر انسان است که نه تنها نوزادان را تغذیه می‌کند، بلکه از آن‌ها محافظت می‌کند.   این شرکت تأکید می‌کند که این ترکیب جدید دقیقاً همانند شیر مادر نیست، اما فاقد سموم محیطی، مواد حساسیت‌زای غذایی و دارو‌های تجویزی برای مادر است که اغلب در شیر مادر شناسایی می‌شوند. این خبر خوبی است، زیرا هدف این محصول این نیست که به طور کامل جایگزین شیردهی شود، بلکه گزینه دیگری برای تغذیه تکمیلی مناسب نوزاد ارائه می‌دهد. بیشتر بخوانید: هر ۲۷ میلیون سال یک انقراض جمعی اتفاق می‌افتد انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود. برچسب ها: فناوری شیر مادر

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: فناوری شیر مادر خارج از بدن شیر انسان شیر مادر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۹۳۵۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزییات اولین حراج سکه در سال جدید / فروش ۷۲۱۸ قطعه سکه در دهمین حراج مرکز مبادله ایران

مرکز مبادله ایران اعلام کرد: دهمین حراج سکه طلا در روز دوشنبه ۲۷ فروردین ماه ۱۴۰۳ برگزار شد و از مجموع ۱۳ هزار و ۳۰۲ قطعه ربع سکه ثبت سفارش شده توسط ۴۵۹۹ شرکت کننده، ۴۶۷۵ قطعه با میانگین قیمت ۱۴ میلیون و ۱۱۶ هزار تومان به متقاضیان تخصیص داده شد.
 
همچنین، از مجموع ۵۳۱۶ قطعه نیم سکه ثبت سفارش شده از سوی ۲۲۰۰ شرکت کننده، ۱۰۱۶ قطعه با میانگین قیمت ۲۳ میلیون و ۶۴۴ هزار تومان تخصیص داده شد.
 
در حراج سکه تمام نیز ۳۵۴۴ شرکت کننده، ۱۰ هزار و ۷۶۸ قطعه سکه را ثبت سفارش کردند که ۱۵۲۷ قطعه با میانگین قیمت ۴۱ میلیون و ۶۸ هزار تومان تخصیص داده شد. بدیهی است، در بین متقاضیان افرادی بالاتر و افرادی پایین‌تر از این قیمت ها، قیمت پیشنهادی اعلام کرده و به آنها تخصیص داده شده است.
 
تاکنون و در مجموع ۱۰ حراج برگزار شده جمعا ۱۱۷ هزار و ۷۴۲ قطعه انواع سکه طلا به متقاضیان حراج تخصیص داده شده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

tags # قیمت طلا ، قیمت سکه سایر اخبار غذای ویژه انسان‌های اولیه چه بود و چه مزه‌ای داشت؟ | دستور پخت یک غذای مخصوص نئاندرتال‌ها! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟! انسان‌های نخستین چگونه صحبت می‌کردند؟

دیگر خبرها

  • روز جهانی صدا ۱۴۰۳ + شعار و پوستر World Voice Day 2024
  • شترگاوپلنگ به بازار خودروی ایران رسید | نیسان ترا ۲.۹ میلیارد تومان
  • جزییات اولین حراج سکه در سال جدید / فروش ۷۲۱۸ قطعه سکه در دهمین حراج مرکز مبادله ایران
  • حمایت از تاسیس شرکت دانش بنیان توسط ایرانیان خارج از کشور
  • بیش از ۹۰۰ هزار تن هندوانه خارج از فصل در سیستان و بلوچستان تولید شد
  • (ویدئو) افزایش قیمت خودروهای ثبت‌نامی گران‌فروشی است
  • تعداد پیکان در هر استان چقدر است؟ | خراسانی‌ها هم اول و هم آخر!
  • عکس عجیبی که مادر تتلو از او منتشر کرد
  • منشا بخشی از مشکلات تولید خارج از وزارت صنعت است
  • اقامت لوکس گردشگران فضایی در جو خارج از زمین