Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون فرهنگی و سرپرست سازمان امور دانشجویان وزارت علوم گفت: سعید قلی بیگلو که بر اثر خودکشی جان خود را از دست داده یک پژوهشگر پسا دکتری است و دانشجو شناخته نمی‌شود، بخش‌های دانشجویی دانشگاه مسئولیتی در قبال پژوهشگران پسا دکتری ندارند.

به گزارش ایمنا، در پی خودکشی سعید قلی بیگلو پژوهشگر پسا دکتری دانشگاه فردوسی مشهد، محمدرضا غفاری معاون فرهنگی، اجتماعی وزارت علوم و سرپرست سازمان امور دانشجویان با تاکید بر اینکه بخش‌های دانشجویی دانشگاه فردوسی هیچ مسئولیتی در قبال پژوهشگران پسا دکتری ندارد به ایسنا گفت: فردی که متأسفانه بر اثر خودکشی جان خود را از دست داد، یک پژوهشگر دوره پسا دکتری دانشگاه فردوسی مشهد بود که در قالب تفاهم نامه‌ای با یکی از اعضای هیئت علمی دانشگاه فعالیت پژوهشی انجام می‌داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنابراین ایشان دانشجو نبوده بلکه یک پژوهشگر پسا دکتری است و بخش‌های دانشجویی دانشگاه مسئولیتی در قبال او و همچنین سایر پژوهشگران پسادکتری ندارد.

رئیس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم خاطرنشان کرد: بر اساس آئین نامه‌ای که در وزارت علوم وجود دارد پژوهشگران پسادکتری می‌توانند در قالب چهارچوبی طرح‌های پژوهشی را با اساتیدی در دانشگاه‌ها انجام بدهند و برای خود فعالیت‌های پژوهشی تعریف کنند. بنابراین ما در دوره پسا دکتری دانشجو نداریم و دوره دانشجویی این افراد به اتمام رسیده است.

غفاری تاکید کرد: در بحث دکتر سعید قلی بیگلو دانشگاه فردوسی مساعدت لازم را با وی انجام داده و خوابگاهی در اختیار این پژوهشگر قرار داده است و بر اساس گزارشی که دریافت کردم وقتی او در محیط دانشگاه حضور داشته و دانشگاه متوجه شرایط نامساعد او می‌شود از طریق دفتر مشاوره و مددکاری ایشان را به بیمارستان منتقل کرده و بخش‌های مربوطه در بیمارستان بررسی‌های حرفه‌ای و تخصصی خود را انجام داده و در نهایت به این نتیجه می‌ رسند که مشکلی متوجه او نیست.

معاون فرهنگی وزارت علوم گفت: به طور کلی دانشگاه‌ها اگر با مواردی این چنینی مواجه شدند برای اینکه خطری ایجاد نشود باید رسیدگی و پیگیری‌های حرفه‌ای و تخصصی خود را انجام بدهند تا شاهد بروز چنین اتفاقاتی در محیط‌های دانشگاهی نباشیم.

سرپرست سازمان امور دانشجویان وزارت علوم در پایان با تاکید بر اینکه علت خودکشی دکتر سعید قلی بیگلو هنوز مشخص نیست گفت: این موضوع نیازمند بررسی‌های تخصصی است و دانشگاه فردوسی مشهد پیگیر این موضوع می‌باشد.

روز یکشنبه خبری منتشر شد مبنی بر اینکه دکتر سعید قلی بیگلو پژوهشگر پسادکتری دانشگاه فردوسی مشهد در یکی از خوابگاه‌های این دانشگاه به دلیل خودکشی جان خود را از دست داده است.

منبع: ایسنا

کد خبر 503958

منبع: ایمنا

کلیدواژه: خودکشی یک پژوهشگر دانشگاه فردوسی مشهد پژوهشگران پسا دکتری شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق سازمان امور دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد سعید قلی بیگلو پژوهشگران پسا پژوهشگر پسا یک پژوهشگر وزارت علوم پسا دکتری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۹۳۵۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۵ اردیبهشت؛ آخرین مهلت اعلام نیاز‌ها در سامانه وزارت علوم

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، رضا نقی زاده گفت: با توجه به برنامه تحولی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از ۱۵ اسفند سال گذشته تا ۱۵ اردیبهشت امسال فراخوانی را برای کلیه واحد‌های صنعتی، شرکت‌های دانش بنیان و دستگاه‌های اجرایی اعلام کردیم که نیاز‌های علمی و فناوری خود را در سامانه نظام ایده‌ها و نیاز‌های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به آدرس parsa.nan.ac بارگذاری کنند.

وی افزود: بر اساس این اعلام نیاز‌ها دانشگاه‌ها نسبت به پذیرش دانشجویان استعداد درخشان در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا بصورت استاد محوری اقدام خواهند کرد.

مدیرکل دفتر برنامه ریزی آموزش عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به اینکه سال گذشته یک هزار و ۴۹۴ استاد دانشگاه موضوع پایان نامه و رساله خود را در سامانه نظام ایده‌ها و نیاز‌های وزارت علوم انتخاب کرده اند، گفت: از این تعداد حدود ۶۰۰ دانشجوی استعداد درخشان در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا بصورت استاد محوری پذیرش شده‌اند.

وی از واحد‌های صنعتی و شرکت‌های دانش بنیان درخواست کرد که در مهلت مقرر نیاز‌های خود را در سامانه نظام ایده‌ها و نیاز‌های وزارت علوم اعلام کنند تا بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده دانشگاه‌ها بتوانند دانشجویان استعداد درخشان را در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا پذیرش کنند.

نقی زاده گفت: مکاتباتی را با معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری و همچنین صندوق نوآوری و شکوفایی انجام داده ایم تا از شرکت‌های دانش بنیانی که در این فرآیند مشارکت می‌کنند حمایت شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مجوز پذیرش دانشجو در مقطع دکتری رشته پرستاری در زاهدان گرفته شد
  • افزایش ظرفیت دانشجویان دندانپزشکی در مشهد نیازمند تامین زیرساخت است
  • بانوی سبزواری به هفت بیمار نیازمند عضو جان بخشید
  • دانشجوی گنابادی پژوهشگر برجسته کمیته تحقیقات وزارت بهداشت شد
  • درخشش دانشجوی پزشکی دانشگاه علوم پزشکی گناباد
  • ۱۵ اردیبهشت؛ آخرین مهلت اعلام نیاز‌ها در سامانه وزارت علوم
  • اجرای بیش از دو هزارو ۷۰۰ ماموریت اورژانس ۱۱۵ مشهد در ایام عید سعید فطر
  • خراسان رضوی صاحب ۶ رتبه برتر اهدای عضو در کشور
  • ۶ رتبه برتر اهدای عضو در کشور به خراسان رضوی تعلق گرفت
  • واگذاری مدیریت غذای دانشجویی به وزارت علوم