Web Analytics Made Easy - Statcounter

خوابگاه موقوفه حسین ناصر اسلامی دانشگاه صنعتی امیر کبیر، با حضور دکتر غفاری، سرپرست سازمان امور دانشجویان و معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم، با ظرفیت اسکان ۴۰۰ دانشجو افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از اداره کل روابط عمومی وزارت علوم به نقل از سازمان امور دانشجویان، دکتر غلامرضا غفاری در این آیین افتتاح گفت: اهتمام خیّرین به ساخت خوابگاه‌های دانشجویی افزایش یافته است و با کمک خیّرین شاهد توسعه امکانات رفاهی دانشگاه‌ها هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در ابتدا باید از کمک‌های دکتر حسین ناصر اسلامی، خیر و واقف خوابگاه دانشجویی تشکر کنیم که مسیر ناهموار را طی کردند تا مسیر تحصیل دانشجویان هموار شود.

دکتر غفاری ادامه داد: امروزه تاثیر کمک خیرین در امر دانشگاه‌ها و خوابگاه‌های دانشجویی توسعه پیدا کرده و واقعیت امر این است که شاهد حضور خیرین برای توسعه امکانات رفاهی در دانشگاه‌های کشور هستیم و همین امر موقعیت تازه‌ای را برای دانشجویان فراهم می‌کند تا بهتر بتوانند به تحصیل خود ادامه دهند.

در ادامه، حسین ناصر اسلامی، نیکوکار و واقف خوابگاه دانشجویی گفت: من خوشحال هستم که امروز در دانشگاه صنعتی امیرکبیر ایده را به محصول تبدیل می‌کنم و با توجه به اینکه من در سال ۱۳۳۴ به آلمان رفتم، اما تمام همتم این بود که برای کشورم بتوانم کاری مفید انجام دهم و امروز با توجه به پس اندازی که طی این سال‌ها داشته ام، تصمیم گرفتم که در کشور ایران خوابگاهی برای دانشجویان محروم آماده کنم تا دانشجویان بتوانند با امکانات رفاهی به تحصیل خود ادامه دهند.

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر نیز در این مراسم اظهار داشت: با افتتاح خوابگاه پسرانه موقوفه در این دانشگاه ظرفیت خوابگاه‌های دانشجویی ۳۰ درصد افزایش یافته است.

دکتر سید احمد معتمدی در مراسم افتتاح خوابگاه موقوفه دکتر حسین ناصرالاسلامی در دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: خوابگاه با ارزشی در اختیار دانشگاه قرار گرفته است.

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: دانشجویان با استعداد از مناطق محروم در این دانشگاه تحصیل می کنند و یکی از برنامه‌های راهبردی دانشگاه افزایش امکانات رفاهی برای دانشجویان است.

وی ادامه داد: امروزه با کمک خیرین امکانات رفاهی دانشگاهی افزایش یافته و تاکنون چهار خوابگاه از سوی خیرین برای دانشجویان صنعتی امیرکبیر ساخته شده است، دو خوابگاه مربوط به سال‌های گذشته بوده و یک خوابگاه با کمک خیرین بازسازی شده و چهارمین خوابگاه امروز افتتاح شده است.

دکتر معتمدی گفت: با توجه به حمایت‌های خیرین هم اکنون خوابگاه رتبه ۴ و ۵ در دانشگاه صنعتی امیرکبیر وجود ندارد و همه خوابگاه‌های این دانشگاه در رتبه‌های ۱ تا ۳ قرار دارند.

وی با بیان اینکه با افتتاح این خوابگاه موقوفه ۳۰ درصد ظرفیت خوابگاه دانشجویی دانشگاه صنعتی امیرکبیر افزایش یافته است گفت: این خوابگاه با کیفیت خوبی ساخته شده و نزدیک دانشگاه است و امکانات حمل و نقل عمومی برای دانشجویان فراهم شده است امیدواریم با کمک خیرین ساخت خوابگاه‌های دانشجویی توسعه پیدا کند.

در پایان این نشست، لوح قدردانی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از خدمات نیکوکار و خیّر آموزش عالی، دکتر حسین ناصر اسلامی توسط دکتر غفاری به وی اهدا شد.

پایان پیام/260

منبع: شبستان

کلیدواژه: خوابگاه افتتاح خوابگاه خوابگاه دانشجویی دانشگاه صنعتی امیرکبیر خوابگاه های دانشجویی حسین ناصر اسلامی برای دانشجویان امکانات رفاهی افزایش یافته کمک خیرین کمک خی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۹۳۵۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احداث اولین خوابگاه متاهلی در دانشگاه شاهد/ در شاخص‌های فرهنگی رتبه برتر را کسب کردیم

رئیس دانشگاه شاهد از احداث اولین خوابگاه متاهلی این دانشگاه با ظرفیت ۳۳ واحد در محوطه دانشگاه شاهد خبر داد.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، احمد چلداوی، رئیس دانشگاه شاهد در نشست خبری تشریح برنامه‌های این دانشگاه گفت: دانشگاه شاهد شامل ده دانشکده است که در حوزه علوم پزشکی و علوم انسانی و علوم پایه است که ۳۸ کارشناسی، ۱۰۰ رشته ارشد هستند.

وی افزود: دانشگاه شاهد در مجموع ۶ هزار دانشجو دارد که در سطوح مختلف تحصیلی مشغول تحصیل هستند.


وی ادامه داد: در حوزه پژوهش بودجه پژوهشی را ده برابر کردیم که پژوهانه اساتید هم ده برابر شد.


چلداوی اضافه کرد: حدودا قرارداد‌های ارتباط با صنعت ما ۱۷ برابر و مبلغ آن هم ۱۴ برابر شد.

وی ادامه داد: هزار متر مربع مرکز نوآوری راه اندازی کردیم، مرکز رشد دانشگاه هم راه اندازی شده است.


وی با اشاره به حوزه فرهنگی گفت: دوره‌های هم اندیش اساتید برگزار می‌شود، اردو‌های راهیان نور و مشهد را داشتیم و در دو شاخص مهم فرهنگی رتبه اول را کسب کردیم.


رئیس دانشگاه شاهد گفت: پذیرش دانشجو در این دانشگاه به صورت غیر متمرکز است و ۴ برابر ظرفیت دانشجو معرفی می‌شود که با برگزاری مصاحبه دانشجویان پذیرش می‌شوند.


وی خاطرنشان کرد: دانشجویان دختر در انتخاب دانشگاه می‌دانند که پوشش برتر را دارد و در دانشگاه شاهد چادر پوشش دانشجویان است.


چلداوی گفت: جمعیت دانشجویی دانشگاه شاهد ۵۰ درصد دختر و ۵۰ درصد را نیز پسران تشکیل می‌دهند.


وی ادامه داد: ۳۴۴ عضو هیات علمی در دانشگاه شاهد داریم که سرانه مقالات بین المللی ۱/۵ به ازای هر استاد است.

چلداوی گفت: خوابگاه متاهلی نداشتیم و در اولین اقدام یک خوابگاه ۳۳ واحدی در مرحله تدوین نقشه است که در محوطه دانشگاه احداث خواهد شد.


وی افزود: دانشگاه شاهد سیاست زده نیست، اما منفعل سیاسی هم نیست در حوادث ۱۴۰۱ تعداد زیادی گردهمایی دانشجویی داشتیم و مناظره‌های سیاسی برگزار کردیم و در دو سال اخیر ۸۹۹ عنوان برنامه تشکل‌ها برگزار کردند.

دیگر خبرها

  • احداث اولین خوابگاه متاهلی در دانشگاه شاهد/ در شاخص‌های فرهنگی رتبه برتر را کسب کردیم
  • بررسی تأثیرپذیری الکترومغناطیسی در تجهیزات مخابراتی
  • تحویل واحد‌های دانشگاه صنعتی امیرکبیر در هشتگر طی دومرحله تا پایان شهریور
  • خوابگاه دانشجویان بین الملل دانشگاه علوم پزشکی مشهد در مرحله تکمیل
  • بررسی تأثیرپذیری الکترومغناطیسی تقویت کننده‌های توان کاربردی در تجهیزات مخابراتی
  • لزوم توجه ویژه مسوولان مرکزی به خوابگاه دانشجویان متاهل
  • نظام تعلیم و تربیت در کشور نیازمند کیفیت‌بخشی است
  • افتتاح سرای دانشجویی دخترانه با ظرفیت ۲۵۰ دانشجو
  • تحویل واحدهای مسکونی دانشگاه صنعتی امیرکبیر تا شهریور سال جاری
  • حمایت ۴ میلیارد تومانی بخش صنعتی از پژوهشگران امیرکبیر