Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه آزاد اسلامی، علی سروری مجد مشاور ریاست و رئیس مرکز حوزه ریاست، روابط عمومی و هماهنگی استان ها، «آیین‌نامه شورای قرآن و عترت استانی دانشگاه آزاد اسلامی» را به رؤسای استانی و واحدهای ویژه دانشگاه آزاد اسلامی ابلاغ کرد.

در آیین‌نامه شورای قرآن و عترت استانی دانشگاه آزاد اسلامی آمده است؛ با توجه به جایگاه مهم و راهبردی آموزه های قرآن کریم و عترت پیامبر اسلام (ص) در توسعه فرهنگ اسلامی و ضرورت هماهنگ سازی و سامان‌دهی فعالیت های قرآنی واحدها و مراکز دانشگاهی، شورای قرآن و عترت استان ها تشکیل و فعالیت می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هدف از تشکیل و فعالیت شورای قرآن و عترت استانی دانشگاه آزاد اسلامی، فراهم آوردن زمینه رشد و توسعه فرهنگ قرآن و عترت در دانشگاه، ایجاد انگیزه در علاقمندان و مشارکت حداکثری دانشگاهیان در فعالیت های مرتبط با قرآن و عترت، هماهنگی و وحدت رویه میان کانون های قرآن و عترت واحدها و مراکز استان و گسترش فعالیت ها و هم افزایی در برگزاری فعالیت های قرآنی به ویژه مسابقات، جشنواره ها، نمایشگاه ها، همایش ها، کارگاه های آموزشی است.

براساس این آیین‌نامه؛ شورای قرآن و عترت استان زیر نظر دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه (اداره فعالیت های قرآن و عترت) در راستای تحقق اهداف و وظایف محوله فعالیت می کند.

همچنین اعضای شورا از رئیس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان به عنوان رئیس شورای قرآن و عترت استان و دبیر هیات امنا به عنوان قائم مقام شورا، نماینده نهاد مرکز (اداره فعالیت های قرآن و عترت) به عنوان عضو ناظر و مسئولان کانون های قرآن و عترت واحدها و مراکز سما (هر واحد یک نماینده) تشکیل می شود.

آیین‌نامه شورای قرآن و عترت استانی دانشگاه آزاد اسلامی که به تفصیل در اختیار واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی قرار گرفته، به موارد دیگری از جمله نحوه انتخاب اعضا، وظایف رئیس یا قائم مقام شورا، وظایف دبیر شورا و... اشاره کرده است.

در این آیین نامه تاکید شده است که با همکاری و همدلی جهت اجرایی شدن آیین‌نامه شورای قرآن و عترت استانی دانشگاه آزاد اسلامی، شاهد فعالیت های قرآنی بیشتری در دانشگاه آزاد اسلامی باشیم.

کد خبر 5246928 مهتاب چابوک

منبع: مهر

کلیدواژه: مقام معظم رهبری مقام معظم رهبری دانشگاه آزاد اسلامی فعالیت های قرآنی کنکور 1400 سازمان سنجش وزارت علوم تحقیقات و فناوری مرکز سنجش آموزش پزشکی دانشگاه های علوم پزشکی آزمون دکتری تخصصی گروه پزشکی توزیع کارت کنکور سازمان امور دانشجویان آزمون دستیاری دانشگاه تهران دانشگاه خوارزمی پیشگیری از اعتیاد آزمون کاردانی به کارشناسی کاردانی نظام جدید فعالیت های قرآن قرآن و عترت فعالیت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۹۳۹۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نتایج آزمون جشنواره سراسری قرآن و عترت (ع) دانشجویان اعلام شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل ازمعاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم؛ آزمون مجازی ۸ رشته از بخش معارفی و ۲ رشته از بخش های نهج البلاغه و صحیفه سجادیه و ۴ رشته حفظ از بخش آوایی ۲۷ و ۲۸ فروردین برگزار شد.

از بین شرکت کنندگان افرادی که بالاترین نمرات را کسب کردند؛ با توجه به ظرفیت پذیرش در مرحله سراسری، به عنوان راه یافتگان به مرحله سراسری شده اند.

گفتنی است تاریخ و نحوه برگزاری آزمون در بخش معارفی و بخش های صحیفه سجادیه و نهج البلاغه مرحله سراسری متعاقبا اعلام خواهد شد.

همچنین، برگزیدگان در رشته های حفظ از بخش آوایی در مرحله سراسری به صورت حضوری و در قالب آزمون شفاهی به رقابت می پردازند.

بر اساس مصوبه شورای سیاست گذاری سی و هشتمین جشنواره قرآن و عترت(ع) دانشجویان کشور، دانشگاه کردستان میزبان مرحله سراسری این جشنواره خواهد بود. شرکت کنندگان برای اطلاع بیشتر به اینجا مراجعه کنند.

کد خبر 6086544

دیگر خبرها

  • برگزاری نشست دبیران کانون‌ خدمت رضوی شهرهای مازندران
  • رشد ۲۰ درصدی ثبت نام قرآن آموزان البرزی در سامانه حمد
  • امضای تفاهم نامه همکاری میان معاونت قرآن و عترت و نهضت سواد آموزی
  • تفاهم نامه میان معاونت قرآن و عترت و نهضت سواد آموزی منعقد شد
  • مسابقات قرآن، عترت و نماز مدارس بیضا
  • نتایج آزمون جشنواره سراسری قرآن و عترت (ع) دانشجویان اعلام شد
  • نتایج آزمون جشنواره سراسری قرآن و عترت دانشجویان کشور اعلام شد
  • روز پرکار دانشگاه آزاد کرمانشاه با امضای ۲ تفاهم‌نامه همکاری
  • آغاز اجرایی سازی آیین نامه پذیرش استعداد‌های برتر ملی دانشگاه فرهنگیان از خرداد ماه
  • تشکیل کنسرسیوم مراکز علمی و پژوهشی در حوزه محیط‌زیست آذر بایجان غربی