Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-03-19@03:41:10 GMT

تعداد رای احمدی‌نژاد در انتخابات ۱۴۰۰مشخص شد

تاریخ انتشار: ۸ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۳۹۵۶۲۳

تعداد رای احمدی‌نژاد در انتخابات ۱۴۰۰مشخص شد

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی می‌گوید حضور محمود احمدی‌نژاد در مجموعه مجمع تشخیص مصلحت نظام نشان از تحمل نظام دارد.

به گزارش اعتمادآنلاین، محمود احمدی‌نژاد، رئیس‌جمهور اسبق بعد از اعلام نتایج بررسی صلاحیت کاندیدا‌های انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰ توسط شورای نگهبان گفت که نه در این انتخابات فردی را تایید و نه در آن شرکت می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فارغ از سوابق سیاسی و مواضع او کمتر از دو دهه پیش از این موضع‌گیری، تحریم انتخابات توسط عضو تشخیص مصلحت نظام از بازی‌های نغز سیاست در ایران است.

با این وجود حمیدرضا ترقی، عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی معتقد است که حضور محمود احمدی‌نژاد در مجمع تشخیص مصلحت نظام نشان از استحکام نظام است و وی در این مجموعه نماینده همان ۲ میلیون و ۷۰۰ رای‌ای است که در این دوره با نام وی به صندوق ریخته شده و البته در بین آرای باطله بوده است.

ترقی در این باره گفت: وجود این نوع عناصر با این نوع موضع‌گیری‌ها در کشور، به خصوص حضور آن‌ها در مجموعه‌ای همچون مجمع تشخیص مصلحت نظام، نشان‌دهنده استحکام نظام است. این که کسانی با این نوع مواضع در درون نظام هستند و نمی‌توانند تزلزلی برای نظام ایجاد کرده و آن را به چالش بکشند، اقتدار و استحکام نظام را می‌رساند چرا که این افراد هضم در نظام هستند.

ترقی با بیان این که نظام این افراد را در درون خود بدون هیچ مشکلی تحمل و هضم می‌کند، گفت: طبیعی است که وقتی نظام افرادی شبیه ایشان را تحمل کرده است، تحمل ایشان نیز برایش سخت نیست.

ترقی در ادامه با اشاره به میزان آرای ریخته شده به صندوق در انتخابات ۱۴۰۰ با نام محمود احمدی‌نژاد، گفت: حدود ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار رای با نام محمود احمدی‌نژاد در انتخابات اخیر به صندوق ریخته شد که البته با توجه به‌عدم وجود ایشان به عنوان کاندیدا، به عنوان آرای باطله منظور شد.

وی ادامه داد: این میزان آرا نشان داد که در کل کشور طرفداران ایشان چه تعداد هستند و علی‌رغم این همه سر و صدا و داد و فریاد ایشان، ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر در یک جمعیت بالغ بر ۸۰ میلیون نفری طرفدار ایشان هستند که البته حتی در این حالت هم از آرای آقای همتی بیشتر بود. از سه میلیون و ۷۰۰ هزار آرای باطله در انتخابات اخیر، دو میلیون و هفتصد هزار رای به ایشان داده شده که نشان از پایگاه مردمی کل طرفداران ایشان است و البته این میزان رای نیز عموما به خاطر عملکرد دولت نخست احمدی‌نژاد است نه این که دنباله‌رو مواضع فعلی ایشان باشند.

ترقی خاطرنشان کرد: این وزن برای خود ایشان نیز تعیین‌کننده است تا بداند با این میزان طرفدار نباید ادعا‌های زیادی داشته باشد. حضور ایشان و رای و نظرشان در بین یک مجموعه ۴۰ نفری در مجمع تشخیص مصلحت نظام چندان اثرگذار نیست که نگرانی درباره وضعیت و مواضع ایشان وجود داشته باشد. آقای احمدی‌نژاد در همان مجموعه هم همان ۲ و میلیون و ۷۰۰ هزار نفر را نمایندگی کرده و دیدگاه‌های آن‌ها را در مجموعه مجمع تشخیص منتقل می‌کند.

منبع: فرارو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۹۵۶۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سال خوب قاب جادو

  از پخش سرزمین مادری که بالاخره بعد از سال‌ها طلسم آن شکسته شد، تا بازگشت بسیاری از چهره‌ها به تلویزیون و همراهی رسانه‌ملی در انتخابات مجلس. همه اینها بهانه‌ای بود برای همراهی رسانه‌ملی با مخاطبان. در گزارش پیش‌رو به برخی از اتفاقاتی که در سال گذشته افتاد، اشاره و آن را مرور کرده‌ایم. 
 
بازگشت سرزمین مادری
از جمله اتفاقات خاصی که در سال ۱۴۰۲ رخ داد، این بود که بالاخره سرزمین مادری بعد از گره‌هایی که در مسیر خود دیده بود، به پخش رسید. این مجموعه به کارگردانی کمال تبریزی، سال‌ها برای پخش به تعویق افتاده بود. سرزمین مادری که در سه فصل روی آنتن می‌رود، حالا به پایان فصل دوم خود رسیده است. این مجموعه به بررسی تاریخ سیاسی ــ اجتماعی ایران از سال ۱۳۲۰ تا پیروزی انقلاب اسلامی ۱۳۵۷ ایران در بستر زندگی فردی به نام رهی می‌پردازد. بازیگران در این سه فصل تغییراتی داشته و یک قصه کلی به کمک بسیاری از چهره‌های سینما و تلویزیون روایت شده است. در فصل اول سریال، کودکی رهی که شخصیت اصلی سریال است به تصویر کشیده می‌شود که نقش او را علی شادمان بازی می‌کند. قصه فصل اول بیشتر متمرکز بر زندگی رهی است که بعد از بمباران دهکده محل سکونت‌شان توسط نیروهای متفقین، از زیر آوار بیرون کشیده شده و پس از چند روز مراقبت توسط مادرش راهی تهران می‌شود. سال‌ها بعد او در یک خانواده توده‌ای بزرگ می‌شود، اما بر اثر به وقوع پیوستن ماجراهایی او به یک خانواده درباری سپرده می‌شود. زندگی او باز هم دستخوش تغییرات می‌شود و او هر بار برای پیدا کردن هویت خود، به آب‌وآتش می‌زند. وارد شدن او به زندگی اوس‌حسین، مسیر زندگی‌اش را تا پایان فصل دوم تغییر می‌دهد. 
 
یک چهره پرکار
از جمله چهره‌های پرکار امسال هم می‌توان به محمود پاک‌نیت اشاره کرد. او در بسیاری از مجموعه‌های امسال که به آنتن رسید، حضور داشت. آثاری همچون گیل‌دخت، آتش و باد،تب و تاب، سنجرخان و رستگاری از جمله کارهایی است که یا بخشی از آن در سال۱۴۰۲ روی آنتن رفته بود یا به‌طورکلی پخش آن دراین سال انجام شد. مخاطبان تلویزیون، پاک‌نیت را با اثر روزی روزگاری به خاطر می‌آورند. او با این مجموعه به شهرت رسید و با مجموعه‌های پس از باران و پشت کوه‌های بلند این محبوبیت را حفظ کرد. او در سریال یوسف پیامبر در نقش یعقوب پیامبر ایفای نقش کرد و بعد از آن هم با بازی در مجموعه‌های مختلف، توانست توانمندی خود را در این حوزه به نمایش بگذارد. پاک‌نیت در سالی که گذشت یکی از پرکارترین چهره‌های تلویزیونی بود.
 
گسترش رویکرد عدالت‌گستری 
تاکنون بارها روی مسأله عدالت‌گستری و هویت‌محوری تاکید شده ورئیس رسانه‌ملی آن را درراس هدف‌گذاری‌های تلویزیون و رادیو قرار داده است.می‌توان گفت این مسأله به‌صورت برجسته‌تری در سال جاری خودش را نشان داده است. پخش سریال‌هایی مانند سوران وسنجرخان،تنهانمونه‌ای ازتوجه به قهرمانانی است که تاکنون خیلی به آن توجه نشده بودوحالا تلویزیون برای عدالت‌گستری و معرفی زیبایی‌ها و قهرمانان استان‌های مختلف، سراغ آن رفته است. جبلی تاکنون بارها تاکید کرده که در دوره جدید مبنای تحول رسانه‌ملی، بر اساس دو اصل هویت‌محوری و عدالت‌گستری است که به گذشته و آینده نگاه دارد.
 
بازگشت چهره‌ها
یکی از اتفاقات جدید و خبرهای خوشی که در شب یلدا مطرح شد، بازگشت جناب‌خان بود. او در یک گفت‌وگوی تلفنی عنوان کرد که با برنامه جام آرزوها به تلویزیون بازمی‌گردد. جام آرزوها به تهیه‌کنندگی مشترک پژمان ماندگاری و ابوالفضل اکبری، روی آنتن رفت تا شروعی برای یک پویش گسترده در محقق‌کردن آرزوی کودکان ایران باشد.  محمدرضا گلزار نیز از سوپراستارهای سینماست که پایش از عالم موسیقی به تصویر باز شد.او در گروه شناخته‌شده موسیقی آریان نوازنده گیتار بود و با پیشنهاد یک سینماگر در فیلم‌های سینمایی ایفای نقش کرد و به‌مرور در میان مخاطبان شناخته و معروف شد. این بازیگر از چند سال پیش پا در عرصه اجرا هم گذاشته‌ که نخستین‌بار کارش را با برنامه «برنده‌باش» در شبکه سه سیما آغاز کرد. او همچنین در یکی از پلتفرم‌ها به اجرای یک مسابقه مشغول شد و در سال۱۴۰۲ هم اجرای مسابقه پانتولیگ را در دست داشت. یکی دیگر از برنامه‌هایی که در یک سالی که پشت سر گذاشتیم به پخش رسید، برمودا با اجرای کامران نجف‌زاده بود. این برنامه در شبکه نسیم پخش شد و توانست مخاطبان را به سمت خود بکشاند. نجف‌زاده که برای بسیاری خبرنگاری با لحنی متفاوت شناخته می‌شود و محوبیت دارد، مدتی از عالم تصویر دور بود و حالا با این برنامه به قاب سیما بازگشته است. از دیگر برنامه‌های سرگرم‌کننده تلویزیون که با حضور چهره‌های عرصه‌های مختلف روی آنتن رفت، فصل جدید «بسته پیشنهادی» با اجرای مژده لواسانی بود. این برنامه هر هفته پنجشنبه و جمعه‌شب از شبکه دوی سیما پخش ‌شد. بسته پیشنهادی، یک برنامه ترکیبی شبانه است که دومین فصل آن از چهارشنبه‌شب، ۱۳ دی‌ماه همزمان با روز مادر روی آنتن شبکه رفت و همان‌طور که اشاره شد، به‌صورت روتین، دو روز در هفته پخش شد. «شکوفا» هم از برنامه‌های تلویزیونی بود که درسال۱۴۰۲ با اجرای امین زندگانی پخش شد.هدف از برگزاری مسابقه تلویزیونی شکوفا آشنایی مردم با حوزه دانش‌بنیان‌ها بود. حضور امین زندگانی به‌عنوان میزبان این برنامه از ویژگی‌های جذب مخاطبان بود. همچنین ویژگی‌ها و تفاوت‌های این برنامه با سایر برنامه‌هایی از این دست در شبکه‌های دیگر، در کنار شکل و سرعت برنامه سبب جذابیت برای مخاطب می‌شد. در ادامه بازگشت چهره‌ها به تلویزیون، برنامه کودک‌شو هم به ملیکا شریفی‌نیا سپرده شد. اجرای برنامه«کودک‌شو» تاکنون دردست چهره‌های مختلفی بوده که هرکدام برای اجرا مدل مخصوص خودرا داشته‌اند؛ از اجرای این برنامه با حمید گودرزی تا فصل‌هایی که با اجرای پژمان بازغی آماده و روانه آنتن شد. کودک‌شو در سالی که گذشت برای اولین‌بار سراغ یک مجری زن رفته تا فصل جدیدی از برنامه‌سازی خود را بیازماید. کودک‌شو در فصل جدید خود با اجرای ملیکا شریفی‌نیا روی آنتن رفت.
 
۲۰۰ کانال انتخاباتی
سالی که گذشت، آزمون سختی برای رسانه‌ملی بود تا در برگزاری انتخابات مجلس، همراه مردم و مسئولان باشد. از جمله کارهای برجسته‌ای که سازمان صداوسیما برای اولین‌بار در چنین بازه زمانی انجام داد، راه‌اندازی ۲۰۰ کانال انتخاباتی بود. کما این‌که پیمان جبلی، رئیس رسانه‌ملی هم پیش از این گفته بود: دستاورد بزرگی که در طول سال‌های انتخابات بی‌سابقه است، راه‌اندازی ۲۰۰ کانال تلویزیونی به تعداد حوزه‌های انتخابیه است که در هیچ دوره انتخابات قبلی چنین چیزی را نداشته و اتفاق نیفتاده و منحصربه‌فرد است. تصویب قانون جدید انتخابات مجلس با کمک، پیگیری و مطالبه صداوسیما اتفاق افتاد؛ این قانون مربوط به دوره قبل انتخابات مجلس است که به آن دوره نرسید و برای این دوره هم دچار مشکلاتی بود که با ورود صداوسیما و مطالبه برای تصویب، این قانون در نهایت به تصویب رسید. طبق قانون، سازمان صداوسیما مجاز است از امکاناتش برای تبلیغات بهره ببرد. از طرفی ما می‌توانستیم به بهانه این‌که امکانات، زیرساخت و پول کافی نداریم و بخش فنی‌مان را نمی‌توانیم تنظیم کنیم، بگوییم که نمی‌توانیم تبلیغات داشته باشیم. برای این کار هم مجاز بودیم و هم این‌که کار غیرقانونی انجام نمی‌دادیم، اما در صداوسیما برای خود تکلیف ایجاد کردیم و شانه‌های‌مان را زیر بار مسئولیت بردیم تا کار تبلیغات انتخابات را به پیش ببریم.

دیگر خبرها

  • اٌپارک ۳۵۰ نهال در محوطه پارک جنگلی چیتگر کاشت
  • خاتمی مزدش را گرفت/ شما به تندروها رأی دادید آقای تاجیک نه ما!
  • مردم قهرمان اصلی میدان سیاست در کشور هستند
  • بررسی طرح الزام به ثبت رسمی معاملات امسال کامل نشد/ ادامه بررسی از ۱۵ فروردین
  • فیلم | شوخی عجیب تیموری با آقای جدی می فرمایید | میکس جواد عزتی و احمدی نژاد می شود آقایجدی می فرمایید
  • سال خوب قاب جادو
  • ببینید | شوخی عجیب یوسف تیموری با آقای «جدی میفرمایید» روی آنتن تلویزیون: میکس جواد عزتی و احمدی‌نژاد!
  • قم از پاکیزه‌ترین شهرهای کشور است / اهمیت اتحاد مجموعه‌های مدیریتی در شهر
  • هر اٌپارکی یک درخت
  • شوک درمانی احمدی‌نژاد چه تاثیری بر خانواده‌ها گذاشت؟