Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، هر چند در ماه‌های گذشته میزان فعالیت شهروندان ایرانی در حوزه رمزارزها افزایش یافته اما جز تعدادی استخراج کننده مجاز رمزارز، عملا این حوزه چه در رابطه با استخراج و چه در رابطه با خرید و فروش با یک خلا قانونی بزرگ مواجه است و این موضوع از سوی فعالان بخش خصوصی بارها مورد بحث و گمانه زنی قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در نشست قبلی کمیسیون اقتصادی اتاق بازرگانی ایران از نبود قانون و مقررات لازم در این حوزه به عنوان یک چالش جدی یاد شد و حالا در جدیدترین نشست این کمیسیون اعضا از تدوین یک آیین نامه در حوزه رمزارز و اقتصاد هوشمند سخن گفته‌اند که پس از نهایی شدن برای تصویب به نهادهای قانون گذار ارسال خواهد شد.

در ابتدای نشست، علی شمس اردکانی درباره اخبار روز حوزه انرژی، اقتصاد کلان و رمز ارزها گفت: با توجه به آنچه در نشست‌های قبلی گفته‌شده، لازم است بخش خصوصی در این مدت نگاه جامع و عمیقی نسبت به ویژگی‌های رمز ارزها پیدا کند و پس از شناسایی کارکردهای این حوزه، نشست‌های لازم برای بیان خواسته‌های خود با مسئولان و سیاست‌گذاران داشته باشد. بخش خصوصی معتقد است، ممکن است سیاست‌گذار به دلیل تعجیل یا عدم شناخت در این حوزه به شیوه نادرستی تصمیم‌گیری کند. بنابراین باید در شناساندن بسترهای این صنعت تلاش کنیم.

شمس اردکانی در ادامه بر زمان‌بندی تعیین‌شده برای تهیه سند رمز ارزها تأکید کرد. با توجه به ناشناخته بودن وجوه موضوع رمزارزها و مشکلات تصمیم‌گیری ناشی از این ناشناختگی، تهیه لایحه می‌تواند شروعی برای حرکت باشد.

وی گفت: رمز ارزها به مساله روز در اقتصاد ایران بدل شده است. همه درباره آن حرف می‌زنند و اغلب هم طوری حرف می‌زنند که انگار سال‌ها متخصص آن بوده‌اند. انبوهی اخبار و اطلاعات و آمار درباره رمز ارزها در ایران منتشر می‌شود که بخش عمده‌ای از آن‌ها اشتباه یا نادرست است.

عمادالدین سخایی، مدیرکل بازارهای مالی-بازرگانی وزارت اقتصادی و دارایی گفت: ناشناختگی این پدیده باعث شده که پیرامون آن جو نامناسبی برقرار شود بنابراین در ابتدا باید شناخت کافی از موضوع داده شود و البته همزمان بخش خصوصی و دولتی روی موضوع کارکرده‌اند تا این شناخت ایجاد شود.

او با ارائه گزارشی با عنوان راهبردهای پیشنهادی در مواجهه با حیطه‌های مختلف موجودیت‌های رمزنگار شده (رمز ارزها)  درباره موضوع توضیح داد. رمز ارز (Cryptocurrency) نوعی پول دیجیتال هستند اما هر پول دیجیتالی لزوماً رمز ارز نیست. رمز ارزها آن نوعی از پول دیجیتال هستند که پردازش و ذخیره‌سازی آن‌ها با استفاده از الگوریتم‌های رمزنگاری (Cryptography) انجام‌شده و به همین دلیل سطح امنیت بالاتری دارند. اگر پول دیجیتال قرار باشد به‌صورت عمومی منتشر شود حتماً باید از جعل آن جلوگیری کرد. همان‌طور که با روش‌هایی از جعل اسکناس جلوگیری می‌شود رمزنگاری هم جعل پول دیجیتال را دشوار می‌کند. هم‌اکنون هزاران رمز ارز در دنیا وجود دارد اما معروف‌ترین رمز ارز دنیا بیت‌کوین است که بیشترین سهم را در بازار رمز ارزها دارد.

او ادامه داد: عنوان رمز ارز در گروهی ذهنیتی ایجاد کرده که موضوع را به‌عنوان ارز در نظر بگیرند، درحالی‌که واژه «رمز ارز» کاربری آن را به‌درستی توضیح نمی‌دهد لذا در اینجا از واژه موجودیت‌های رمزنگاری‌شده استفاده‌شده است. در ابتدا باید سطوح مواجهه تعیین شود، سطح حکمرانی (ممنوعیت، پذیرش مشروط، پذیرش کامل)، سطح تنظیم گری (مشاهده و ارزیابی، آزمون و یادگیری، تسهیل‌کننده‌های نوآوری و یا اصلاح یا ایجاد قوانین جدید)، سطح سیاست‌گذاری (مالیات ستانی، ...) و براساس آن بحث باز شود. همچنین تعیین شود که از حاکمیت چه خواسته‌ای طلب می‌شود و در چه سطحی انتظار واکنش وجود دارد.

محمدمهدی شریعتمدار، رئیس هیات مدیره انجمن صنفی فناوری‌های نوین مالی ایران (فین‌تک) گفت: چون موضوع رمز ارز پویاست، بنابراین تجربه‌ای در مورد قانون گذاری و برخورد با آن وجود ندارد. در دنیا رگلاتوری با دو رویکرد انجام شده است باید در ایران مورد توجه و تجربه رگلاتوری در کشورهایی مثل سنگاپور بررسی شود.

شریعتمدار ادامه داد: از آنجایی که موضوع پویا است، بنابراین تجربه‌ای در مورد قانون گذاری و برخورد با آن وجود ندارد. در ایران به دنبال این هستیم که وضعیت فعلی دچار اختلال نشود. ما موافق بودیم که بازار تا حدی شکل می‌گرفت سپس بحث قانونگذاری مطرح می‌شد و پیشنهاد اول خود نظارتی بود ولی با توجه به شرایط بخش خصوصی صرفاً برای پوشش برخی ریسک‌ها از نهادها خواستیم که وظایفی را به عهده بگیرند.

کد خبر 611065 برچسب‌ها رمزارز ارز دیجیتال بیت‌کوین اتاق بازرگانی ایران

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: رمزارز ارز دیجیتال بیت کوین اتاق بازرگانی ایران پول دیجیتال بخش خصوصی رمز ارزها رمز ارز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۹۶۲۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازتاب آیین روز ارتش ایران در رسانه‌های خارجی/ ترس متحدان اسرائیل از توان موشکی تهران

به گزارش قدس آنلاین رژه ارتش جمهوری اسلامی همزمان با نمایش توان نظامی - دفاعی ایران در رسانه های غربی بازتاب گسترده ای داشت. این مراسم با حضور رییس جمهوری، سرلشکر محمد باقری رئیس ستادکل نیروهای مسلح و دیگر فرماندهان ارشد نظام جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.

در این آیین آیت الله رئیسی و چندی از فرماندهان ارتش سخنرانی کردند که رسانه‌های جهان با انعکاس این مراسم بیشتر به موضوع پاسخ تنبیهی ایران علیه رژیم اسرائیل و بازتاب‌های آن در منطقه پرداختند.

خبرگزاری فرانسه با انعکاس خبر این مراسم نوشت: ایران موفقیت حمله پهپادی و موشکی آخر هفته خود به اسرائیل را همزمان با برگزاری رژه نظامی سالانه در روز چهارشنبه جشن گرفت.

به نوشته این خبرگزاری جمهوری اسلامی اولین اقدام مستقیم خود به اسرائیل را روز شنبه در پاسخ به حمله هوایی اول آوریل به کنسولگری این کشور در دمشق که به طور گسترده اسرائیل متهم شده است، آغاز کرد.

خبرگزاری رسمی فرانسه با انتشار تصاویری از مراسم روز ارتش، به نمایش قدرت موشکی و پهپادهای ایران اشاره کرد و در ادامه مطلب اظهارات مقام های رژیم صهیونیستی را ضمیمه این نمایش کرد. بر اساس این گزارش اسرائیل مدعی شده است که به حمله آخر هفته پاسخ دهد.

در ادامه گزارش خبرگزاری فرانسه به هشدار ایران نیز اشاره شد که روز چهارشنبه هشدار داده است که کوچکترین اقدام تجاوزکارانه توسط اسرائیل با پاسخی شدیدتری روبرو خواهد شد.

خبرگزاری فرانسه به بخشی از سخنان رئیس جمهوری ایران درباره انتقاد از کشورهای همسایه در عادی‌سازی روابط با رژیم اسرائیل پرداخت. آیت الله رئیسی گفت که این کشورها اکنون در مقابل مردم خود تحقیر شده‌اند و این یک شکست استراتژیک برای رژیم اسرائیل است.

در سال ۲۰۲۰، امارات متحده عربی، بحرین و مراکش روابط خود را با اسرائیل به عنوان بخشی از توافقنامه ابراهیم با میانجیگری ایالات متحده عادی کردند که به شدت مورد انتقاد فلسطینیان قرار گرفتند.

در این گزارش نظر برخی از شهروندان ایرانی نیز در واکنش به پاسخ موشکی آورده شد که بسیاری از کشورشان در مقابل پاسخ احتمال اسرائیل حمایت کردند.

به نوشته خبرگزاری فرانسه حسین، وکیل ۵۰ ساله می‌گوید: وقتی صحبت از دفاع از وطن می‌شود، ما حاضریم از هر چیزی بگذریم. کشور ما در حال حاضر با تحریم های اقتصادی مواجه است و بسیاری از مردم در حال مبارزه هستند، اما دفاع از کشور ما قوی تر از هر مانعی است.

مراسم روز ارتش ایران در رسانه‌های هندی نیز بازتاب ویژه ای داشت و این رسانه‌ها نیز به سخنان رئیس جمهوری ایران درباره موفقیت پاسخ موشکی علیه اسرائیل توجه ویژه کردند.

رسانه هندی وان‌ایندیا سخنان آیت الله رئیسی درباره پاسخ موشکی ایران علیه اسرائیل و پاسخ شدیدتر در صورت اقدام تحریک‌آمیز صهیونیست ها را مورد توجه قرار داد و نوشت که جمهوری اسلامی ایران بر پاسخ شدید علیه هر گونه اقدام اسرائیل مصمم و ثابت قدم ایستاده است.

روزنامه واشنگتن تایمز آمریکا نیز ضمن پوشش سخنان آیت الله رئیسی در مراسم روز ارتش به موضوع پاسخ شدیدتر ایران در صورت تکرار اقدام تحریک آمیز از سوی اسرائیل اشاره کرد و نوشت که رئیس جمهوری ایران هشدار داده است که در صورت انجام کوچکترین تهاجم از سوی اسرائیل با شدیدترین پاسخ روبرو خواهند شد.

شبکه الجزیره نیز در سایت خبری خود با پوشش کامل سخنان آیت الله رئیسی و دیگر مقام های نظامی جمهوی اسلامی نوشت: رئیس جمهوری ایران در حالی که نگرانی از تهدید جنگ تمام عیار در خاورمیانه همچنان ادامه دارد، تاکید کرده است که کوچکترین حمله اسرائیل پاسخی عظیم و خشن خواهد داشت.

خبرگزاری آمریکایی ان‌بی‌سی نیز به قطعیت پیام رئیس جمهوری ایران در پاسخ به حملات احتمالی اسرائیل اشاره کرد و نوشت که ایرانی‌ها برای پاسخ شدیدتر مصمم هستند. این درحالی است که ارتش اسرائیل اصرار دارد که به موشک‌های ایران پاسخ دهد ولی اکثر متحدان اسرائیل از این مسئله وحشت دارند که این پاسخ به تنش‌های شدیدتر منجر شود.

خبرنگار این رسانه به صحبت‌های دانیل هاگاری، سخنگوی ارتش اسرائیل اشاره کرد که بعد از بازدید از پایگاه نظامی مورد اصابت قرار گرفته توسط موشک‌های ایران می‌گفت این موشک‌های بالستیک اگر به مناطق مسکنی اصابت می‌کرد فاجعه خطرناکی به دنبال داشتند.

خبرگزاری آسوشیتدپرس نیز در پوشش اخبار مربوط به روز ارتش به حوادث هفته گذشته و پاسخ موشکی ایران علیه اسرائیل اشاره و سخنان تکراری مقامهای صهیونیستی را منعکس کرد که اصرار دارند به پاسخ موشکی ایران واکنش نشان دهند.

این خبرگزاری سخنان مقام های غربی را نیز منعکس کرد که هشدار دادند در صورت واکنش اسرائیل شاهد تنش‌های بیشتری در منطقه خواهیم بود.

مقام های غربی در سخنان خود به توان موشکی ایران اذعان داشتند و اعلام کردند که در صورت واکنش اسرائیل باید منتظر عواقب بدتری در منطقه باشیم.

آسوشیتدپرس در گزارش خود از مراسم روز ارتش سخنان و هشدارهای مقام‌های اروپایی از جمله دیوید کامرون وزیر امور خارجه انگلیس و آنالنا بائربوک همتای آلمانی‌اش درباره واکنش احتمالی اسرائیل را منعکس کرد و نوشت که هم کامرون و هم بائربوک، روز چهارشنبه در سفرهای جداگانه‌ای با هدف رایزنی با مقام های ارشد به اسرائیل رفتند. دو کشور اروپایی که از نزدیک ترین متحدان اسرائیل هستند، خواستار خویشتنداری شده اند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • فعالیت ۷۴۰ گروه جهادی در مناطق مختلف کهگیلویه و بویراحمد
  • «آیین‌نامه پیشگیری و مبارزه با رشوه» اصلاح و بازنویسی شود
  • فعالیت ۷۴۰ گروه جهادی در مناطق مختلف استان
  • آیین‌نامه‌های شورا‌های عالی آموزش و پرورش استان‌ها بازنگری می‌شوند
  • راهنمای بازیابی ارزهای دیجیتال دزدیده شده + راهکارهای افزایش امنیت حساب
  • بازتاب آیین روز ارتش ایران در رسانه‌های خارجی/ ترس متحدان اسرائیل از توان موشکی تهران
  • آخرین وضعیت بازار رمزارزها در جهان
  • نرخ جدید ارزها در مرکز مبادله ایران
  • اخذ موافقت نامه اصولی احداث واحد اتانول سنتزی در پتروشیمی فارابی
  • جدیدترین قیمت رمزارزها در جهان: ۲۹ فروردين