Web Analytics Made Easy - Statcounter

در تعمیر اجاق‌گاز باید حتماً به نکات ایمنی توجه کرده و آن‌ها را رعایت کنید، پیشنهاد می‌کنیم تعمیر این وسیله حساس را به تعمیرکار متخصص و ماهر بسپارید.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ اجاق‌گاز یکی از پرکاربردترین و مهم‌ترین لوازم‌خانگی محسوب می‌شود، یک اختلال کوچک در اجاق‌گاز می‌تواند خطرساز بوده و فرایند پخت‌وپز در خانه را به‌طورکلی مختل کند، تعمیر اجاق گاز به دلیل پرخطر بودن و حساسیت این وسیله به تعمیرکار ماهر و متخصص نیاز دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

انواع اجاق‌گاز

امروزه اجاق‌گاز، در کارخانه‌ها در سه دسته رومیزی (روکار)، صفحه‌ای (توکار) و مبله تولید می‌شود.

تعمیر اجاق‌گاز

اختلالی کوچک در کارکرد اجاق‌گاز، علاوه بر اینکه می‌تواند خطرناک و دردسرساز باشد، می‌تواند پخت‌وپز غذای روزانه را مختل کند، با توجه به اینکه این وسیله به‌صورت مستقیم به گاز شهری وصل می‌شود، باید به‌ محض مشاهده ایراد و اختلال در اجاق‌گاز برای تعمیر آن اقدام کنید، در تعمیر اجاق‌گاز باید حتماً به نکات ایمنی توجه کرده و آن‌ها را رعایت کنید، پیشنهاد می‌کنیم تعمیر این وسیله حساس را به تعمیرکار متخصص و ماهر بسپارید.

برای تعمیر اجاق گاز به این سایت مراجعه کنید : drachar.com

انواع ایرادات رایج در اجاق‌گازها

1. روشن نشدن شعله اجاق‌گاز

 زمانی که محل ایجاد شعله در اجاق‌گاز توسط وسیله‌ای مسدود شده باشد یا دوده گرفته باشد احتمالاً جرقه زده می‌شود ولی اجاق‌گاز روشن نمی‌شود، برای رفع این ایراد، شعله را به‌وسیله برس غبارروبی کنید تا پس از رفع انسداد به‌راحتی روشن شود.

2. جرقه نزدن اجاق‌گاز

 زمانی که سیم‌ها یا کلید جرقه دچار قطعی شوند یا ترانس جرقه خراب شود، هیچ جرقه‌ای در گاز زده نمی‌شود، برای رفع این مورد باید از عدم قطعی در سیم و کلید جرقه مطمئن شوید و ترانس جرقه و چینی جرقه را بررسی و تعمیر کرده و در صورت نیاز آن‌ها را تعویض کنید.

3. عدم کار کردن فندک

محل شعله را که ممکن است چربی بگیرد تمیز کرده و از سالم بودن اجزای فندک اجاق‌گاز مطمئن شوید.

4. عدم یکدست بودن شعله

شعله‌های عادی اجاق‌گاز باید همگی در رنگ آبی روشن و در ارتفاع 20 میلی‌متر بسوزند، وجود ایراد در گاز ورودی منطقه مسکونی می‌تواند علت یکدست نبودن شعله اجاق‌گاز باشد، در صورت مشاهده پراکندگی بین شعله‌ها یا رنگ متفاوت در شعله‌ها، مشعل شعله را به‌خوبی با مواد شوینده مناسب تمیز کنید، عدم قرارگیری سر شعله‌ها در جای مناسب خودشان از دیگر علل پراکندگی شعله‌ها هستند.

5. عدم پخت یکنواخت اجاق‌گاز

زمانی که گرمای اجاق‌گاز به دلیل ایراد در چفت‌وبست اجاق از بین برود این اتفاق در اجاق‌گاز پیش می‌آید، نصب اشتباه یا تهویه ناکافی از دیگر علت‌های عدم پخت یکنواخت در اجاق‌گاز هستند.

6. گرم و سوزنده بودن بی‌نهایت شعله اجاق‌گاز

معمولاً زمانی که قطعه ترموستات اجاق‌گاز می‌شکند، این اتفاق رخ می‌دهد، برای رفع این ایراد ترموستات باید توسط تعمیرکار متخصص تعمیر و در صورت نیاز تعویض شود.

7. دود کردن اجاق‌گاز

این اتفاق دلایل متفاوتی دارد، آلودگی و وجود ذرات چربی و مواد غذایی در سطح گاز یکی از دلایل دود کردن اجاق‌گاز است، استفاده از روغن‌های صنعتی به‌عنوان لایهٔ محافظتی در تولید اجاق‌گازها می‌تواند یکی از علل دود و بوی نامطبوع باشد، برای جلوگیری از این اتفاق پس از خریداری اجاق‌گاز جدید، قبل از استفاده آن را با شوینده‌های مناسب بشویید.

8. استشمام بوی گاز در محدوده اجاق‌گاز

برای رفع این مسئله شلنگ گاز را به‌دقت بررسی کنید تا دچار پارگی و نشتی نشده باشد و توجه کنید که شلنگ در جای خودش قرارگرفته باشد و از جایش خارج نشده باشد، در صورت مشاهده پارگی یا نشتی در شلنگ آن را تعویض کنید.

9. خاموش شدن فر اجاق‌گاز

این اتفاق می‌تواند برای هرکس پیش آید، ممکن است شما هم هنگام آشپزی با این مسئله مواجه شوید که فر اجاق‌گازتان بلافاصله پس از روشن شدن خاموش شود، این اتفاق معمولاً 6 دلیل دارد:

*خراب شدن ترموستات: از اصلی‌ترین علت‌های خاموش شدن فر اجاق‌گاز، خرابی در ترموستات است، ترموستات قطعه‌ای در فر است که از داغ شدن بیش‌ازحد فر و آسیب دیدن شعله و بدنه دستگاه جلوگیری می‌کند، برای تعویض این قطعه از تعمیرکار متخصص اجاق‌گاز استفاده کنید.

*مسدود شدن پیلوت: پیلوت قطعه‌ای اصلی در فر اجاق‌گاز است، ارتفاع شعله در پیلوت باید 6 متر یا بیشتر باشد تا خاموش نشود، گرفتگی سوراخ‌های این قطعه از علل خاموش شدن فر هستند که باید آن‌ها را بررسی و تمیز کنید، درصورتی‌که با تمیز کردن پیلوت این مشکل رفع نشد، پیلوت فر باید توسط تعمیرکار تخصصی گاز تعویض شود.

*بروز مشکل در ترموکوپل: وجود خراب در قطعه ترموکوپل فر اجاق‌گاز از دیگر دلایل خاموش شدن فر می‌باشد، این قطعه کنترل دما و ثابت نگه‌داشتن دما را بر عهده دارد، زمانی که فندک شعله سرد باشد و فر خاموش شود ایراد از ترموکوپل است که برای رفع ایراد باید این قطعه تعویض شود.

*عدم گازرسانی کامل به مشعل‌ها: گرفتگی سوراخ‌های مشعل فر اجاق‌گاز با چربی‌ها، رسوبات و ... از دیگر دلایل خاموش شدن ناگهانی فر می‌باشد، برای رفع این مشکل باید گرفتگی‌های مشعل را رفع کنید.

*بروز ایراد در تایمر فر اجاق‌گاز: تایمر قطعه‌ای از فر اجاق‌گاز است که بین اجزای گاز و فر هماهنگی ایجاد می‌کند، زمانی که تایمر دچار خرابی و ایراد شود و در هماهنگی اجزا دستور اشتباه صادر کند می‌تواند این اتاق بیفتد و فر خاموش شود، برای رفع این مسئله باید تایمر را تعمیر و در صورت نیاز تعویض کرد.

*تهویه نامناسب و داغ کردن فر: زمانی که فر در صورت نبود اکسیژن و هوای کافی بیش‌ازحد داغ می‌شود، ترموستات به‌طور اتوماتیک فرمان خاموشی دستگاه را می‌دهد، برای جلوگیری از خاموش شدن فر همیشه از جریان هوا و وجود اکسیژن در فر مطمئن شوید.

10. کار نکردن المنت‌های حرارتی در اجاق‌های برقی

نوعی اجاق‌گاز برقی در بازار وجود دارد که سوخت این اجاق‌گازها به‌جای گاز، برق است گرما و حرارت این اجاق‌گاز از طریق عبور جریان در المنت‌ها تأمین می‌شود، هنگام مشاهده عدم کارکرد یک المنت سایر المنت‌ها را بررسی کنید، ایراد در سیم‌پیچی و قطعی سیم‌ها و خرابی سوکت و پایانه می‌تواند از علل خرابی المنت باشد، پس از بررسی درصورتی‌که فقط یکی از المنت‌ها خراب بود باید توسط تعمیرکار تعویض گردد.

تعمیرگاه معتبر اجاق‌گاز در تهران

مجموعه تعمیر گاز دکتر آچار با بهره‌گیری از تکنسین‌های متخصص و ماهر و سابقهٔ درخشان درزمینهٔ تعمیرات لوازم‌خانگی ازجمله انواع اجاق‌گاز در خدمت مشتریان در همه نقاط شهر تهران می‌باشد، این مرکز در شرق و غرب و جنوب و شمال دارای شعبات مختلف است و با استفاده از تخصص و مهارت‌های به‌روز شدهٔ تعمیرکاران و با استفاده از مجوزهای رسمی اقدام به تعمیرات و تعویض قطعات لوازم‌خانگی می‌کند.

آیا خدمات ارائه‌شده توسط مجموعه دکتر آچار ضمانت و گارانتی دارند؟

بهترین مرکز تعمیرات لوازم‌خانگی دکتر آچار خود را موظف می‌داند که تمامی خدمات را با ارائه گارانتی یک ساله برای مشتریان گرامی انجام دهد، در صورت بروز مجدد مشکل، تکنسین‌های مجموعه بدون دریافت هزینه مجدد به تعمیر لوازم خانگی شما اقدام می‌کنند.

ثبت درخواست تعمیرکار از مجموعه دکترآچار

برای ثبت درخواست تعمیرکار از مجموعه دکتر آچار، مجموعه در 7 روز هفته به صورت 24 ساعته پاسخگوی مشتریان گرامی بوده و می‌توانید از طریق شماره‌های درج شده در صفحه با کارشناسان مجموعه در ارتباط باشید.

 

تعمیر اجاق‌گاز در منزل

مجموعه دکتر آچار به‌منظور جلوگیری از حمل‌ونقل لوازم‌خانگی و صرف هزینه‌های گزاف به تعمیرات لوازم‌خانگی در سریع‌ترین زمان ممکن و ساعات تعیین‌شده توسط مشتری در منزل وی اقدام به تعمیرات لوازم‌خانگی و اجاق‌گاز می‌کند.

هزینه تعمیر اجاق‌گاز

در تعمیر اجاق‌گاز عوامل مختلفی مانند علت خرابی دستگاه، نیاز دستگاه به تعمیر یا به تعویض قطعات و... مؤثرند، تمام هزینه‌های دریافتی در مجموعه دکتر آچار پس از بررسی دستگاه شما توسط متخصص، تحت نظارت مجموعه به مشتری اعلام می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: تعمیرات لوازم خانگی تعمیرکار متخصص تعمیر اجاق گاز اجاق گاز برای رفع فر اجاق گاز اجاق گاز اجاق گاز المنت ها شعله ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۹۶۲۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) نجات دراماتیک راننده خودرو از میان شعله‌های آتش

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • عملکرد وحشتناک ربات شعله افکن
  • لزوم تعمیر پل‌های عابر پیاده مکانیزه معیوب
  • (ویدئو) عبور قطار شعله‌ور از وسط شهر
  • (ویدئو) نجات دراماتیک راننده خودرو از میان شعله‌های آتش
  • حتا تعمیر خودرو در کنار خیابان ممنوع است + جزئیات
  • رادیو ۸۴ ساله شد/ اینجا تهران است، رادیو ایران
  • راه‌اندازی صندوق «ضمانت» تسهیلات اشتغال مددجویان در سال جاری
  • بهترین لوله بازکنی تهران (قیمت لوله بازکنی + تعرفه اتحادیه)
  • بهترین آموزشگاه مهارت‌های فنی با ضمانت بازگشت وجه در صورت نارضایتی
  • کیفیت بخشی به نمرات کتبی نهایی در فارس