Web Analytics Made Easy - Statcounter


ژان کلود ون دام بازیگر ، فیلمنامه نویس و تهیه کننده آمریکایی الاصل بلژیکی است. وی قبل از شروع بازیگری ، بدنساز مشهور ، کاراته کا و کیک بوکسر بود. مشهورترین فیلم های وی عبارتند از: "ورزش خونین" ، "اعتصاب مضاعف" ، "سرباز جهانی" ، "هدف سخت" ، "گشت زمان" است

 ژان کلود ون دام بیوگرافی ژان کلود ون دام

او متولد 18 اکتبر 1960 در بلژیک.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 نام اصلی  وی ژان کلود کامیل فرانسوا ون وارنبر است. پدر من به عنوان حسابدار کار می کرد و صاحب یک گل فروشی بود. وقتی پسرش ده ساله بود ، او را در مدرسه کاراته ثبت نام کرد. و ژان کلود در شانزده سالگی وارد تیم ملی کاراته بلژیک شده بود و بعداً قهرمان اروپا شد. اما جدا از هنرهای رزمی مانند کیک بوکسینگ ، موی تای ، کونگ فو و تکواندو ، ون دام در اوایل جوانی به تحصیل باله کلاسیک پرداخت. همچنین در اوج موفقیت سالن ورزشی خود را به نام "سالن ورزشی کالیفرنیا" افتتاح کرد.

در سال 1981 ، ژان کلود پس از جدا شدن از همسرش و فروش این باشگاه ، در آرزوی بازیگر شدن به کالیفرنیا رفت. اما همه چیز خیلی خوب پیش نمی رفت ، علاوه بر این ، ون دام واقعاً انگلیسی بلد نبود ، بنابراین در ابتدا او به عنوان راننده ، دروازه بان ، کارگر ساختمانی کار می کرد و هنرهای رزمی را آموزش می داد. در آن دوره ، او تصمیم گرفت برای دومین بار ازدواج کند. در سال 1984 ، سرانجام ون دام در فیلم هایی مانند موناکو برای همیشه (1984) و Break Dance (1984) قسمتهای کمی را بازی کرد. سپس او نام خود را از ژان کلود ون وارنبرگ به  ژان کلود ون دام تغییر داد ، که به یاد دوست فقید خود انتخاب کرد. اولین نقش کامل این بازیگر در سال 1986 کار او در فیلم "عقب نشینی نکن و تسلیم نشو" (1986) بود ، جایی که او در آن بازیگر اصلی ، مبارز روسی ایوان بازی کرد. اما واقعاً موفقیت دو سال بعد حاصل شد ، پس از اکران فیلم "Bloodsport" (1988). در همان سال ، فیلم های اکشن عقاب سیاه (1988) ، سایبورگ (1988) و کیک بوکسر (1988) اکران شدند. دو مورد اخیر از نظر تجاری بسیار موفق بودند.

فیلم ژان کلود ون دام

فیلم های ژان کلود ون دام

فعالیت بازیگری او به سرعت در حال پیشرفت بود ، در مدت کوتاهی چندین فیلم با مشارکت او مانند "AWOL" (1990) و "سفارش به مرگ" (1990) منتشر شد. اما گام بعدی محبوبیت ، بازی در فیلم "تأثیر مضاعف" (1991) بود. پس از اکران فیلم اکشن "سرباز جهانی" (1992) ، اوج حرفه بازیگری ژان کلود ون دام آغاز شده بود و به دنبال آن چندین فیلم موفق با مشارکت وی از جمله "هیچ کجا اجرا نمی شود" (1993) ، "هدف سخت" (1993) ، "زمان گشت" (1994) ، "مرگ ناگهانی" (1995) ، "حداکثر خطر" و برای فیلم "در جستجوی ماجراجویی" (1996) ، او همچنین روی فیلمنامه کار کرد و به عنوان کارگردان بازی کرد . اما به زودی برای ون دام یک مرحله از مشکلات مربوط به مواد مخدر ، الکل و پلیس به وجود آمد ، زندگی شخصی نیز به خوبی پیش نرفت. همه اینها نمی تواند روی کار بازیگری تأثیر بگذارد.

ژان کلود ون دام و همسر و فرزندانش

در سال های بعدی ، فیلم های با مشارکت او کمتر منتشر می شدند ، از جمله نقش در فیلم های "کلنی" ، (1997) ، "انفجار" (1998) ، "لژیونر" (1999) ، "سرباز جهانی 2: بازگشت" "(1999) ، Inferno (1999) ، Replicant (2001) ، سراشیبی (2002) ، در جهنم (2003) ، تا زمان مرگ (2004). اما پس از بهبود بازیگر از مشکلات دارویی ، برای سومین بار ازدواج کرد و بازگشت به صفحه نمایش را آغاز کرد. بنابراین ، در سال 2008 تصویر "Zh.K.VD" منتشر شد (2008) ، که بسیاری آن را بهترین کار در حرفه ون دام می دانند و سپس قسمت سوم "سرباز جهانی" (2010) منتشر شد و یک سال بعد ون دام صدای شخصیت کارتون "کونگ فو پاندا 2" را صدا زد (2011) ) به دنبال آن نقش در چندین فیلم اکشن رده B به وجود آمد و سپس ون دام در فیلم "The Expendables 2" (2012) که در آن نقش آنتاگونیست اصلی را بازی می کرد به اکران بزرگ بازگشت. تا سال 2016 ،

در سال 2016 ، ژان کلود به صداپیشگی فیلم انیمیشن Kung Fu Panda 3 (2016) بازگشت ، یکی از نقش های اصلی را در بازسازی Kickboxer (2016) و دنباله بعدی آن بازی کرد و همچنین در مجموعه تلویزیونی Jean بازی کرد -کلود وانگ جانسون ”(2016-2017) ، که در آن ون دام کار حرفه ای خود را مسخره کرد. با این حال ، این سریال ناموفق بود و پس از فصل اول لغو شد.

در حال حاضر ، ون دام همچنان به طور فعال در فیلم های گروه B بازی می کند.

آثار مشهور ژان کلود ون دام

تهیه کننده

1996در جستجوی ماجرا

بازیگر

2021Minions: Gruvitation

2019ما جوان می میریم

2018لوکاس

2018آبهای سیاه

2018کیک بوکسر برمی گردد

2017همه آنها را تمام کنید

2016کیک بوکسر: قصاص

2013به جنگل خوش آمدید

2013حرارت

2013دشمنان قسم خورده

2012شش گلوله

2012سرباز جهانی 4: روز داوری

2012Expendables 2

2012رزفسکی علیه ناپلئون

2011چشم اژدها

2011بازی های قاتل

2011کونگ فو پاندا 2

2009سرباز جهانی 3: تولد دوباره

2008تکلیف ویژه

2008Zh.K.V.D.

2007تا مرگ

2004بیداری مرگ

2003در جهنم

2001راز سفارش

2001همانند کننده

1999جهنم

1999سرباز جهانی 2: بازگشت

منبع: ساعت24

کلیدواژه: سئوی سایت ژان کلود ون دام ژان کلود ون دام سرباز جهانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۹۸۷۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شمسایی: حریف ما ژاپن را حذف کرد

به گزارش "ورزش سه"، وحید شمسایی در نشست خبری پیش از بازی تیم ملی فوتسال ایران در مرحله یک چهارم نهایی جام ملت‌های آسیا مقابل قرقیزستان گفت: من به‌عنوان بازیکن و مربی روبه‌روی قرقیزستان حضور داشتم، اما به خاطر تفکری که مربی جدید این تیم اضافه کرده، این تیم تغییرات اساسی داشته و مطمئنا ما بازی سخت و پرهیجانی مقابل آنها خواهیم داشت.

او با بیان اینکه قرقیزستان تیم خوب و فیزیکی است، ابراز کرد تیمی که ژاپن را حذف کرده، حتماً قابل احترام است. از بازیکنانم راضی هستم و تمام تلاشمان را می‌کنیم تا بهترین عملکردمان را داشته باشیم. شعار اصلی تیم ما این است به شکلی بجنگیم که شرمنده خودمان نباشیم.

سرمربی تیم ملی فوتسال ایران در خصوص کنار رفتن ژاپن از جام ملت‌های آسیا و جام جهانی گفت: از حذف تیم ژاپن ناراحتم؛ آنها جام جهانی را از دست دادند و نمایش سایر تیم‌ها هم نشان داد که در این مسابقات هیچ مسابقه آسانی وجود ندارد؛ کافی است به سایر بازی‌ها نگاه کنید و پیشرفت فوتسال را در آسیا ببینید.

شمسایی یادآور شد: مهم‌ترین بخش جام ملت‌های امسال موضوع انتخابی جام جهانی است؛ همین موضوع موجب می‌شود تمام تیم‌ها بدون توجه به نام رقیبان بجنگند و نتایج غیرمنتظره رخ بدهد.

او در پاسخ به این سوال که مصدومیت حسین طیبی چه تاثیری روی عملکرد تیم ایران داشته، گفت: حسین بازیکن بزرگی است و ما دوست داشتیم اینجا کنارمان باشد، اما در ورزش حرفه‌ای پذیرفته‌ایم که مصدومیت و اتفاقات غیرمنتظره وجود دارد. ما در دو سال گذشته تغییراتی ایجاد کردیم و جوان‌ها را به تیم اضافه شدند. خوشحال هستم که علی‌اصغر حسن‌زاده که یک رهبر واقعی است، در کنار محمدرضا سنگ‌سفیدی به خوبی نظم تیمی را حفظ می‌کنند و جوان‌ترها در کنار آنها یاد می‌گیرند.

دیگر خبرها

  • ازبکستان 2 - 1 ویتنام، چهارمین سهمیه جام جهانی
  • حسن زاده: برای هدف بزرگ‌تری از صعود به جام جهانی بازی می کنیم
  • حسن زاده: هدف‌ بزرگ‌تری از صعود به جام جهانی داریم
  • برای هدفی بزرگ‌تر از صعود به جام جهانی بازی می کنیم
  • خلاصه بازی فوتسال ایران ۶ - ۱ قرقیزستان؛ ایران به جام جهانی فوتسال رفت + ویدئو
  • پوتین با هوش مصنوعی بازیگر فیلم زندگینامه خودش شد (+عکس)
  • واکنش بازیکنان و سرمربی ژاپن به حذف تلخ از جام ملت ها
  • تاریخ ولادت امام رضا (ع) ۱۴۰۳ + زندگینامه و احادیث
  • شمسایی: حریف ما ژاپن را حذف کرد
  • انتشار زندگینامه فرمانده گردان تبوک در «خواب‌های زنگ‌دار»