Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - نقددینه - رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه، نظام رتبه‌بندی معلمان از فروردین 1400 اجرا می‌شود،‌ از افزایش 400 میلیارد تومانی اعتبار حمایت از معلولان، خبر داد.
به گزارش خبرگزاری آریا ، محمدباقر نوبخت، رییس سازمان برنامه و بودجه کشور، گفت: لایحه رتبه‌بندی معلمان به محض تصویب در مجلس از ابتدای فروردین‌ماه اجرا می‌شود و اعتبارات آن نیز در بودجه سال 1400 دیده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


فرهنگیان مانند همه کارمندان و کارکنان دولت مشمول فوق‌العاده حقوق می‌شوند، اما با توجه به مسئولیتی که دارند، باید برای آنها رتبه‌بندی نیز در نظر گرفته شود. پس از تصویب نظام رتبه بندی در مجلس، از ابتدای سال اجرایی می‌شود.
وی افزود، با مصوبه مجلس، نظام رتبه بندی از فروردین ماه سال جاری اجرایی می شود و اعتبارات آن نیز در نظر گرفته شده است.در سال 98 ، نظام رتبه‌بندی را با اعتبار 2 هزار و 200 میلیارد تومان اجرا کردیم سال گذشته این رقم به 8 هزار میلیارد تومان افزایش یافت.تعدادی از فرهنگیان جوان اعلام کردند که از فوق العاده 21 درصد سقف قانونی استفاده نمی‌کنند؛ در جلسه با فرهنگیان توافق کردیم که تمامی فرهنگیان باید از این سقف قانونی استفاده کنند.
افزایش 400 میلیارد تومانی اعتبار حمایت از معلولان
رییس سازمان برنامه و بودجه کشور، در مورد تسری قانون فوق‌العاده ویژه کارکنان سازمان زندان‌ها گفت: این قانون در سازمان زندان‌ها اجرایی شده است. گویا در احتساب برخی ضرایب ایراداتی وجود دارد که امور کارگزینی سازمان زندان‌ها متولی آن است. سازمان برنامه و بودجه اعتبار لازم را تامین کرده است.
وی افزود: در گفت وگو با رئیس سازمان دامپزشکی موضوع تسری قانون فوق‌العاده را مطرح کرده و شیوه نامه اجرایی این کار تنظیم شده است، در مورد همسان‌سازی حقوق اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها مراتب رضایت‌مندی اعضای هیات علمی از اجرای قانون به سازمان برنامه و بودجه منعکس شده است. البته اعضای غیرهیات علمی نیز مطالباتی دارند که در صورت ارتباط با سازمان، حتما پیگیری خواهیم کرد.
نوبخت گفت: در اجرای قانون حمایت از معلولان در سال گذشته 1300 میلیارد تومان تخصیص داده شده بود که در سال جاری به هزار و 700 میلیارد تومان افزایش یافت. همچنین، ماهانه 105 میلیارد تومان به صورت یارانه پرداخت می‌شد که به 140 میلیارد تومان افزایش یافته است.
-->

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: سازمان برنامه و بودجه حمایت از معلولان نظام رتبه بندی میلیارد تومان فوق العاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۰۱۴۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش حقوق معلمان مدارس غیردولتی به کجا رسید؟

️رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش ضمن اعلام ابلاغ آئین‌نامه جدید مدارس غیردولتی گفت: طبق این آئین‌نامه تکلیف رتبه‌بندی مدارس، شهریه دریافتی، ساعات تدریس معلمان، پوشش بیمه‌ای و نحوه برخورد با مدارسی که شهریه اضافی دریافت می‌کنند، مشخص شده است.

‌به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از وزارت آموزش و پرورش، احمد محمودزاده با اشاره به نرخ مصوب شهریه در سامانه مدارس غیردولتی و هیئت امنایی اظهار کرد: رقم بالاترین شهریه‌ها با احتساب فوق برنامه ۶۵ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است که با ابلاغ آئین‌نامه جدید مدارس غیردولتی، تکلیف مدارس متخلف که شهریه بالاتر دریافت می‌کنند، مشخص شده است.

وی افزود: مدارسی که بیشتر از شهریه اعلامی دریافت کنند، با توجه به اجازه‌ای که داده شده، شهریه از حساب آن مدرسه برداشت و در اختیار خانواده‌هایی که از آنها شهریه اضافی دریافت شده، قرار می‌گیرد.

معاون وزیر آموزش و پرورش با استناد به آئین‌نامه جدید از کاهش ساعت کاری معلمان مدارس غیردولتی و افزایش حقوق آنها خبر داد و تصریح کرد: قرار شده معلمان مدارس غیردولتی مقطع ابتدایی با ۲۵ ساعت تدریس به صورت تمام وقت در نظر گرفته و بیمه هم شوند.

محمودزاده گفت: حقوق این دسته از معلمان نزدیک نصف نسبت به وضعیت موجود افزایش می‌یابد.

وی با بیان اینکه در آئین‌نامه مذکور بحث رتبه‌بندی مدارس برای ثبت‌نام و تعیین شهریه مشخص شده است، خاطرنشان کرد: مدارس غیردولتی بین رتبه‌های یک تا پنج متناسب با امکانات، فضا، تجهیزات، نیروی انسانی و کیفیت بخشی آموزشی و پرورشی دسته‌بندی می‌شوند که خانواده‌ها می‌توانند رتبه‌ها را در سامانه مشاهده کنند؛ البته مدارس در تابلوهای خود نیز رتبه‌شان را نصب خواهند کرد، همچنین لازم است بدانیم رتبه هر مدرسه در تعیین شهریه آن مدرسه اثرگذار است.

کد خبر 746537

دیگر خبرها

  • نارضایتی معلمان شاغل و بازنشسته از افزایش حقوق رتبه‌بندی
  • بلبشو در ارقام افزایش حقوق رتبه‌بندی معلمان شاغل و بازنشسته!
  • حمایت ۴ میلیارد تومانی بخش صنعتی از پژوهشگران امیرکبیر
  • افزایش حقوق معلمان مدارس غیردولتی به کجا رسید؟
  • ۳۰ دانشگاه برتر رتبه بندی ملی ISC مورد حمایت ویژه قرار می‌گیرند
  • ۳۰ دانشگاه برتر رتبه‌بندی ملی ISC مورد حمایت ویژه قرار می گیرند
  • ۳۰ دانشگاه برتر در رتبه‌بندی ملی ISC مورد حمایت ویژه قرار می‌گیرند
  • ۳۰ دانشگاه برتر در رتبه بندی ملی ISC مورد حمایت ویژه می‌شوند
  • حمایت از دسترس‌پذیری معلولان به خدمات گردشگری/ پیشنهاد تجمیع تعطیلات
  • حمایت از دسترس‌پذیری معلولان به خدمات گردشگری