Web Analytics Made Easy - Statcounter

رحیمی گفت: استان آذربایجان شرقی با دارا بودن حدود ۴۲ واحد تولید فولادی، یکی از قطب‌های تولید فولاد در کشور است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، «کریم رحیمی» امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در تبریز، با بیان این‌که استان آذربایجان شرقی با دارا بودن حدود ۴۲ واحد تولید فولادی، یکی از قطب‌های تولید فولاد در کشور است، اظهار داشت: ۲۴ درصد واحدهای فولادی کشور در این استان فعالیت می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس انجمن تولید کنندگان فولاد آذربایجان شرقی با بیان این‌که فولاد، بالاترین نرخ ارزآوری را برای استان دارد، گفت: گردش مالی صنعت فولاد آذربایجان شرقی، ۳۰ هزار میلیارد تومان بوده و برای بیش از شش هزار نفر زمینه اشتغالزایی فراهم‌کرده است.

رحیمی با اشاره به مشکلات و مسائل موجود در صنعت فولاد، افزود: مهمترین معضل این صنعت، تامین مواد اولیه برای واحدهای نوردی، بحث قیمت گذاری دستوری که از سوی بورس اعمال می‌شود و از سویی نیز قیمت ارزش پایه صادراتی است. 

وی با بیان این‌که فولاد به دو قسمت صنایع بالادستی و صنایع پایین دستی تقسیم می‌شود، افزود: صنایع بالادستی شامل معادن، سنگ آهن، کنسانتره، شمس و ... است، همچنین صنایع پایین دستی که عمدتا بخش خصوصی بوده و نیاز به صنایع بالادستی و بخش نوردی کشور دارد، اما حاشیه سودی که برای این زنجیره اعمال شده عادلانه نیست.

رحیمی افزود: درحال حاضر سنگ آهن برای فولاد سازانی که دولتی هستند، با نصف قیمت جهانی عرضه می‌شود و این فرآورده که به عنوان مواد اولیه محصولات فرآوری مطرح است، با نرخ جهانی و حتی بیشتر از نرخ جهانی به بخش خصوصی تحویل می‌شود وحتی کفاف هزینه‌های حمل مواد اولیه به واحدهای تولیدی را نمی‌دهد.

رئیس انجمن تولید کنندگان فولاد آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: سال قبل بورس کالا تنها مهندسی عرضه را بر عهده داشت ولی امسال مهندسی قیمت نیز اضافه شده و این موضوع برای واحدهای تولیدی به معضل تبدیل شده است

پایان پیام/699

منبع: شبستان

کلیدواژه: صنعت فولاد رحیمی آذربایجان شرقی تولید فولاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۰۱۶۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار سیلابی شدن رودخانه‌ ها در آذربایجان‌شرقی

امیدفر گفت: بر اساس آخرین نقشه‌های پیش یابی هواشناسی فعالیت سامانه بارشی موجب افزایش ابر، بارش باران و وزش باد ملایم تا متوسط در استان آذربایجان شرقی می‌شود.

وی با اشاره به تشدید فعالیت سامانه بارشی در اثر شرایط فصلی و محلی اظهار کرد: بر این اساس احتمال آبگرفتگی معابر و جاری شدن رواناب، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها وجود دارد.

رئیس اداره پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: تا روز جمعه جوی پایدار در استان حاکم بوده و دمای هوای استان به صورت نسبی افزایش می‌یابد.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • برگزاری یکی از مهم‌ترین رویدادهای صنعت فولادکشور در دانشگاه تهران
  • واگذاری واحدهای شهرک صنعتی چاراویماق به سرمایه گذاران
  • ثبت بالاترین میزان تولید فولاد ایران در سال ۱۴۰۲
  • تولید ۱۳۴ هزار و ۶۵۶ تن انواع محصولات فولادی
  • ضرورت تسهیل فرایند صادرات برای جهش تولید
  • اختصاص ۳۰ درصد از مالیات واحدهای تولیدی به عمران گناباد
  • اعلام برنامه‌های روز ملی گندم و نان در استان آذربایجان شرقی
  • اعلام برنامه های روز ملی گندم و نان در آذربایجان شرقی
  • هشدار سیلابی شدن رودخانه‌ ها در آذربایجان‌شرقی
  • وعده مهم قهرمان سابق لیگ به هواداران خودی