Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی روز چهارشنبه مجلس طرح استفساریه بند (ز)تبصره (۱) قانون بودجه ۱۴۰۰ کل کشور را تصویب کردند.

در این استفساریه آمده است؛ با توجه به مفاد بند (ز) تبصره(۱) قانون بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور آیا وزارت نفت مکلف است در شش ماهه نخست سال نسبت به اختصاص منابع مربوط به تامین ماده اولیه قیر(وی بی) به پالایشگاه‌ها از محل عواید حاصل از جزء(۲) بند(ب) این تبصره به نسبت وصول آن، اقدام کند؟ پاسخ: بلی، وزارت نفت می‌تواند در شش ماهه نخست سال هم نسبت به اختصاص منابع مربوط به تامین ماده اولیه قیر(وی بی) به پالایشگاه ها از محل عواید حاصل از جزء(۲) بند(ب) این تبصره به نسبت وصول آن، اقدام کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه جلسه، محمدمهدی مفتح، سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در توضیح این استفساریه، گفت: در قانون بودجه ۱۴۰۰ موضوع تامین مواد اولیه قیر برای مصارفی نظیر راه های روستایی در مجلس مطرح و به این شکل تصویب شد که از درآمد مازاد نفت مطابق با بند (ز)تبصره (۱) قانون بودجه ۱۴۰۰ کل کشور قیر مذکور، تامین شود؛ به این معنا که مبلغ یکصد و پنجاه هزار میلیارد (۱۵۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال از محل جزء (۲) بند (ب) این تبصره مواد اولیه قیر وی.بی (وکیوم باتوم)، نفت خام را به صورت ماهانه در اختیار پالایشگاه‌ها و پتروشیمی‌ها قرار دهد و مقادیر مصرف را هم کاملا مشخص کرده است.

وی ادامه داد: براساس این ماده باید از مازاد درآمد نفتی این کار انجام شود و طبیعتا وزارت نفت به عنوان مجری باید تمام درآمد حاصل از فروش نفت خود را در طول سال تامین کند و سپس نسبت به تامین مواد اولیه قیر اقدام کند که بسیار زمان بر بوده و عملا در نیمه دوم سال امکان عملیاتی شدن مصارف مشخص شده به دلیل بارندگی و سردی هوا وجود ندارد.

مفتح تصریح کرد: لذا کمیسیون این موضوع را این چنین مطرح می کند که کل درآمد نفت در طول ۱۲ ماه را به ۱۲ قسمت تقسیم کرده و هر ماه هنگامی که درآمد حاصل از فروش نفت تامین شد، درآمدهای بعد از آن به عنوان مازاد بر بودجه تلقی شده و می توانیم قیر موردنیاز را تامین کنیم.

پس از تصویب این طرح، محمدباقر قالیباف تاکید کرد که دولت در تنظیم آیین نامه آن دقت لازم را به خرج دهد تا این کار قبل از سرد شدن هوا پیش برود.

کد خبر 5247590 زهرا علیدادی

منبع: مهر

کلیدواژه: مجلس وزارت نفت قیر رایگان کمیسیون برنامه بودجه مجلس شورای اسلامی سیدابراهیم رئیسی هیئت دولت انتخابات 1400 محمد باقر قالیباف اسحاق جهانگیری دولت سیزدهم آیت الله خامنه ای جمهوری اسلامی ایران صحن مجلس ویروس کرونا برجام ایالات متحده امریکا واکسن کرونا قانون بودجه وزارت نفت اولیه قیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۰۲۲۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۱۰۰ هزار میلیارد تومان برای تجهیز منابع در سال ۱۴۰۲

به گزارش خبرگزاری مهر، داوود منظور در صفحه خود در فضای مجازی آماری نوشت: سال ۱۴۰۲ به لحاظ بودجه‌ای و تأمین مالی دستگاه‌های اجرایی به خوبی پشت سر گذاشته شد، به طوری که در مجموع ۲,۱۰۰ هزار میلیارد تومان تجهیز منابع انجام شد که نسبت به سال ۱۴۰۱ رشدی نزدیک به ۳۸ درصد را تجربه کرده است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه افزود: تخصیص اعتبارات هزینه‌ای به میزان ۱,۶۲۰ هزار میلیارد تومان انجام شد که نسبت به سال ۱۴۰۱ رشد ۴۳ درصدی داشته است. تخصیص اعتبارات طرح‌های تملک دارایی‌های ثابت با ۲۰ درصد رشد به ۳۰۳ هزار میلیارد تومان رسید.

وی تصریح کرد: درآمدهای پایدار دولت شامل درآمدهای مالیاتی، گمرکی و سود سهام شرکت‌های دولتی ۵۷ درصد رشد داشت و واگذاری دارایی‌های سرمایه‌ای شامل صادرات نفت و گاز با رشد ۱۷ درصدی همراه بود.

کد خبر 6064822

دیگر خبرها

  • بودجه مورد نیاز گروه‌ها و دستگاه‌های فرهنگی استان بوشهر تامین شود
  • ۲۱۰۰ هزار میلیارد تومان برای تجهیز منابع در سال ۱۴۰۲
  • لزوم پیگیری جدی و نگاه همه‌جانبه در تامین اعتبارات
  • اختصاص ۱۰۰ همت تسهیلات قرض الحسنه با هدف حمایت از تولید
  • بازدید رئیس کل دیوان محاسبات از سازمان برنامه و بودجه و خزانه داری 
  • رییسی وزارت نفت را مکلف به ارائه برنامه خود جهت تحقق شعار کرد
  • لاجوردی: فرهنگ اولین قربانی در تخصیص بودجه است
  • بلیت موزه‌ ها برای چه کسانی رایگان و نیم‌بهاست؟
  • بلیت موزه‌ها برای چه کسانی رایگان و نیم‌بهاست؟
  • دانشگاه‌های دولتی و رشته‌های اشتغال‌آفرین در اولویت دریافت بودجه