Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-16@16:14:38 GMT

تولید روزانه ۳۰ تن مرغ در شاهرود

تاریخ انتشار: ۹ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۴۰۵۱۶۰

تولید روزانه ۳۰ تن مرغ در شاهرود

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، علی اصغر حجی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شاهرود در نشست ستاد تنظیم بازار شهرستان شاهرود افزود: در فروردین امسال مرغداری‌های این شهرستان ۳۳۶ هزار قطعه جوجه برای پرورش تحویل گرفتند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شاهرود با بیان اینکه اردیبهشت ماه ۴۵۲ هزار قطعه جوجه ریزی و خردادماه این روند به ۶۷۴ هزار قطعه افزایش داشت، ادامه داد: روزانه در این شهرستان ۲۱ تن مرغ برای مصرف توزیع می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او بابیان اینکه توزیع مرغ در مردادماه افزایش خواهد یافت تاکید کرد: توزیع مرغ روزانه در مردادماه به طور متوسط ۵۰تن پیش بینی می‌شود.

به گفته او ، در سامانه متمرکز جوجه ریزی باید تناسب رعایت شود و برخی مرغداری‌های این شهرستان باتوجه به مشکلات سامانه نتوانسته اند الزامات را به سرانجام برسانند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شاهرود ادامه داد: با رفع این مساله توان جوجه ریزی مرغداری‌های شهرستان به یک میلیون تن افزایش خواهد داشت.

او گفت: ظرفیت جوجه ریزی این شهرستان برای تولید ۲ میلیون تن مرغ در سال کفایت می‌کند، اما مشکلات موجود موجب شده از ۵۰ درصد آن استفاده کنیم.

رییس اداره دامپزشکی شاهرود هم در این راستا گفت: این اداره بر اساس اعلام نیاز به مرغ در این شهرستان روزانه به صورت میانگین مجوز ۲۰ تن کشتار را برای کشتارگاه‌ها صادر می‌کند.

مجتبی گلی افزود: مازاد نیاز شهرستان شاهرود و میامی می‌تواند قطعه بندی و در اختیار مصرف کننده در بازار قرار گیرد.

رییس اداره صمت شاهرود هم در این نشست گفت: با توجه به افزایش مصرف شکر مردم در این فصل سال برای پخت شیرینی و تهیه شربت‌ها و انواع مربا، نوسان‌هایی در بازار چند روز اخیر رخ داد که با برنامه ریزی‌های انجام شده برای توزیع شکر دولتی در بازار تا شهریور ماه توزیع شکر متوازن‌تر خواهد شد.

امیر بشیری با بیان اینکه قیمت شکر دولتی هشت هزار و ۷۰۰ تومان و صنعتی و صنفی ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان است تاکید کرد: کمبود شکر وجود ندارد و براساس سهمیه‌های اعلامی جذب و توزیع مدون آن انجام می‌شود.

او با اشاره به اینکه در ابتدای خردادماه امسال کمبود ناچیزی در تامین روغن نباتی وجود داشت، افزود: قیمت این کالا در بازار با توزیع، نظارت و پیگیری‌ها به قیمت واقعی آن نزدیک است.

بشیری با اشاره به اینکه ۵۰ تن روغن در این شهرستان در خردادماه توزیع شد، تاکید کرد: در بخش بیارجمندو مرکزی این شهرستان پنج تن روغن لادن و در اواسط خردادنیز در بخش بسطام۱۰تن روغن تخصیص یافت.

اوقیمت تخم مرغ دولتی را ۱۶ هزار و ۸۰۰ تومان اعلام کرد و افزود:در این راستا مردم می‌توانند تخلفات گرانفروشی و کم فروشی را با سامانه تلفنی ۱۲۴ صمت در میان بگذارند.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت شاهرود گفت: برنج‌های هندی، تایلندی و پاکستانی بیش از نیاز مردم در فروشگاه‌ها وجود دارد و باتوجه به ذائقه مردم برای کنترل قیمت و نوسان بازار این امر انجام شده است.

سرپرست معاونت برنامه ریزی و توسعه فرمانداری ویژه شهرستان شاهرودنیز گفت: نظارت بر بازار و برنامه ریزی مدون و نیاز سنجی آن مستمر رصد و پیگیری می‌شود.

محمد رضا صادقی افزود: در بحث تامین و تولید کالای اساسی بازار این شهرستان مشکلی وجود ندارد و باید نظارت‌ها با جدیت بیشتر به سرانجام برسد.

شهرستان شاهرود بیش از هشت هزار واحد صنفی دارای پروانه دارد. این واحد‌ها زیرمجموعه ۳۵ اتحادیه به فعالیت می‌پردازند.

بر اساس آمارگیری سال ۹۵ شهرستان شهرود بیش از ۲۲۰ هزار تن جمعیت و ۵۳ هزار کیلومتر مربع مساحت دارد.

انتهای پیام / ن 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جهاد کشاورزی توزیع مرغ شهرستان شاهرود جوجه ریزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۰۵۱۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بودجه ۱۴۰۳ دانشگاه‌ها؛ توزیع اعتبارات مبتنی بر عملکرد

به گزارش گروه پژوهش خبرگزاری علم و فناوری آنا، به نقل از وابط عمومی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، اولین نشست تخصصی گروه آموزش‌عالی، تحقیقات و فناوری با عنوان «بودجه سال ۱۴۰۳ دانشگاه‌ها؛ توزیع اعتبار دانشگاه‌ها مبتنی بر عملکرد» برگزار شد. 

در این نشست مصطفی دین‌محمدی، عضو هیئت علمی دانشگاه زنجان، با اشاره به نوع و چالش‌های بودجه‌ریزی و دانشگاه‌ها، الگویی برای بودجه ریزی عملکرد دانشگاه‌ها را مطرح کرد. 

وی گفت: هدف از طراحی و توسعه مدل تعیین و توزیع بودجه عمومی دانشگاه‌ها مبتنی بر عملکرد، مطالبه از دانشگاه نسبت به عملکرد و توجه به خروجی به‌جای الگوی هزینه‌های تاریخی و افزایشی است. 

عضو هیئت علمی دانشگاه زنجان ادامه‌داد: همچنین با الگوی جدید می‌توان توزیع منابع محدود را با ملاحظه عدالت توزیعی و کارایی به دانشگاه‌ها اختصاص داد

وی در ادامه به لزوم استفاده همزمان از مدل‌های پایه و مبتنی بر عملکرد در بودجه ریزی دانشگاه‌ها اشاره و اظهار کرد: یک الگوی کلی در این زمینه تدوین شده که مراحل اجرایی مدل‌های پایه و مبتنی بر عملکرد در آن توضیح داده‌شده‌است. 

گفتنی است، در پایان نیز مشارکت کنندگان در نشست به ارائه نظرات و سؤالات خود در خصوص الگوی ارائه شده و مباحث مطرح شده در جلسه پرداختند. /

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برنامه ریزی برای راه اندازی بازار میوه و تره‌بار و ایجاد میدان عرضه دام در فیروزکوه
  • کمبودی در تولید و توزیع روغن نباتی وجود ندارد
  • پتانسیل صادرات بیش از ۶۰۰ هزارتن مرغ در کشور وجود دارد
  • بودجه ۱۴۰۳ دانشگاه‌ها؛ توزیع اعتبارات مبتنی بر عملکرد
  • توزیع بیش از ۶۰۰ تن کالای اساسی تنظیم بازار در شهرستان کازرون طی سالی که گذشت
  • آخرین وضعیت بازار شیرخشک در کشور
  • بخش خصوصی ۸۰۰ میلیارد ریال برای ساخت واحدهای مرغداری در فنوج سرمایه گذاری کرد
  • تعزیرات، متمرکز بر حذف کالای قاچاق از بازار است
  • توزیع روزانه پیاز در میدان مرکزی به ۳۵۰ تن رسید
  • تأمین و توزیع ۵ هزار تن کود شیمیایی در فامنین