Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در بیشکک، «عزیز بیک مادماراف» معاون وزیر امور خارجه قرقیزستان در راس هیئتی جهت دیدار با همتایان خود وارد مینسک پایتخت بلاروس شد.

در اولین دیدار سیاسی خود وی با «الکساندر گوریانوف» معاون اول وزیر خارجه بلاروس دیدار و گفت و گو کرد.

در این گفت و گو چشم انداز همکاری دوجانبه قرقیزستان و بلاروس در زمینه‌های سیاسی ، تجاری ، اقتصادی ، فرهنگی و انسانی ، مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و بر گسترش چارچوب تعامل و همکاری در چارچوب سازمان‌های بین المللی و منطقه‌ای مانند کشورهای همسود و اوراسیا و سازمان پیمان امنیت جمعی و سازمان همکاری‌های شانگهای تاکید کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علاوه بر این، طرفین برنامه‌ای برای ارتباطات سیاسی در بالاترین سطح برای سال جاری ترسیم و برنامه ریزی کردند که جلسه بعدی کمیسیون بین دولتی قرقیز و بلاروس در زمینه همکاری‌های اقتصادی برگزار کنند.

 به دنبال این گفت و گوها، برنامه همکاری بین وزارت امور خارجه قرقیزستان و وزارت امور خارجه بلاروس برای سال‌های 2021-2022 امضا شد.

 در این سفر معاون وزیر امور خارجه قرقیزستان با «ولادیمیر ماکی» وزیر امور خارجه بلاروس نیز ملاقات کرد.

مادماروف تعهد خود را برای تقویت و گسترش روابط دوستانه و مورد اعتماد با بلاروس ابراز و از وی از طرف «روسلان قزاق بایف» وزیر امور خارجه قرقیزستان، برای سفر رسمی به قرقیزستان دعوت کرد.

 در این بازدید مادماروف با «ولادیمیر اولاخوویچ» رئیس اتاق بازرگانی و صنایع بلاروس نیز دیدار کرد.

در این دیدار طرفین در مورد گسترش و تقویت بیشتر همکاری‌های تجاری و اقتصادی بین قرقیزستان و بلاروس بحث و تبادل نظر کردند.

معاون وزیر قرقیزستان بر ایجاد شرایط مطلوب در کشورش برای سرمایه گذاران  تاکید کرد.

طرفین به اهمیت گسترش بیشتر همکاری‌های سرمایه گذاری بین دو کشور از جمله افزایش تعداد سرمایه گذاری‌های مشترک در قرقیزستان توجه کردند.

طرف بلاروسی برای برگزاری یک گردهمایی تجاری قرقیز-بلاروس در قرقیزستان در سال 2021 دعوت شد.

انتهای پیام/ح

منبع: فارس

کلیدواژه: قرقیزستان بلاروس وزیر خارجه امور خارجه قرقیزستان وزیر امور خارجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۰۶۷۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش همکاری‌های امنیتی و ضد تروریسم محور دیدار مقامات ایران و پاکستان

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ از اسلام آباد، «دکتر رضا امیری مقدم» سفیر جمهوری اسلامی ایران در پاکستان در جریان دیدار با «خواجه آصف» وزیر دفاع این کشور در خصوص موضوعات مورد علاقه دوجانبه بویژه همکاری‌های امنیتی میان دو کشور همسایه به رایزنی پرداخت.
طرفین در این دیدار که در آستانه سفر «آیت الله رئیسی» رئیس جمهور کشورمان به پاکستان انجام شد، بر ضرورت استفاده از توانمندی بالای دو کشور برای همکاری در عرصه دفاعی و امنیتی با هدف کمک هرچه بیشتر به صلح منطقه‌ای و تامین امنیت مرز‌های مشترک تاکید کردند.
«خواجه محمد آصف» وزیر دفاع پاکستان در این دیدار با ابراز خرسندی از پیوند‌های ناگسستنی ایران و پاکستان بویژه روابط تاریخی و برادرانه دو کشور، خواستار فعال سازی بیشتر کمیسیون مشترک مرزی برای مدیریت بهتر مرز‌های دو کشور همسایه شد.
امیری مقدم سفیر کشورمان در این دیدار با تمجید از توان دفاعی پاکستان گفت دو کشور ظرفیت‌های بالقوه برای همکاری‌های بیشتر در زمینه همکاری‌های دفاعی و انرژی دارند.
طرفین با ابراز اطمینان از سطح موجود همکاری‌های دوجانبه متعهد شدند آن را در زمینه‌های منافع مشترک، دفاعی، امنیتی، مقابله با تروریسم و ارتباطات اقتصادی منطقه‌ای ادامه دهند.
دو طرف همچنین در خصوص تحولات امنیتی مهم منطقه بویژه وضعیت فلسطین و جنگ غزه نیز بحث و تبادل نظر کردند.
«خواجه محمد آصف» وزیر دفاع پاکستان اخیرا در واکنش به عملیات «وعده صادق» توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران، حملات پهپادی و موشکی ایران به رژیم صهیونسیتی را حق مشروع ایران برای دفاع از خود دانست و اظهار داشت: آمادگی نظامی ایران به قدری بالاست که هرگونه اقدام و ماجراجویی بیشتر توسط اسرائیل به ضرر صهیونیست‌ها تمام خواهد شد

دیگر خبرها

  • دیدار نخست‌وزیر قطر و وزیر خارجه ترکیه
  • افزایش همکاری‌های امنیتی و ضد تروریسم محور دیدار مقامات ایران و پاکستان
  • دیدار سفیر جمهوری اسلامی ایران‌ در ترکیه با وزیر امور خارجه
  • سفر کامرون به سرزمین‌های اشغالی با محوریت جنگ غزه و کاهش تنش‌ها
  • ریاض و اسلام آباد در مسیر توسعه روابط همه جانبه
  • تأکید بر وجه مسامحه‌ناپذیری امنیت ملی و منافع ایران
  • تأکید رییس‌جمهور چین بر توسعه روابط پکن و برلین
  • تاکید وزیران خارجه ایران و مالزی درمورد تقویت همکاری دو کشور در عرصه‌های مختلف
  • تاکید وزیران خارجه ایران و مالزی بر تقویت همکاری‌ دو کشور در عرصه‌های مختلف
  • تأکید وزیران خارجه ایران و عربستان بر رایزنی‌ها