Web Analytics Made Easy - Statcounter

دستورالعمل اجرایی آیین‌نامه ایجاد بازار بهینه‌سازی انرژی و محیط زیست، به عنوان آخرین حلقه عملیاتی شدن طرح بازار توسط معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در شورای عالی انرژی مطرح شد و به تصویب رسید.

این دستورالعمل که در راستای عملیاتی شدن پروژه ایجاد بازار بهینه‌سازی انرژی و محیط‌زیست و تعیین مقررات حاکم بر آن طراحی شده، به همت ستاد توسعه فناوری‌های حوزه آب و انرژی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و با همکاری نمایندگان تمامی سازمان‌ها و نهادهای ذی‌نفع تهیه و تدوین شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آیین‌نامه بازار بهینه‌سازی مصرف انرژی و محیط‌زیست، با در نظر گرفتن مصرف انرژی در صنایع و بخش‌های مختلف کشور، به دنبال ایجاد بازار بهینه‌سازی انرژی است تا بر اساس صرفه جویی که هر یک از بخش‌ها در میزان مصرف انرژی انجام می‌دهند، گواهینامه صرفه جویی انرژی برای آن‌ها صادر کند. به نحوی که بتوانند آن را در بازار بهینه سازی و در چارچوب قوانین و مقررات حاکم بر بازار بورس انرژی ایران داد و ستد کرد.

دستورالعمل اجرایی بازار با هدف تسهیل ورود بخش خصوصی و شرکت‌های خدمات انرژی و همچنین تأمین مالی پروژه‌های بهینه‌سازی انرژی و محیط‌زیست در حوزه‌های مختلف تهیه شده است و گردش کار آیین نامه بازار را از مراحل ابتدایی (ثبت درخواست متقاضی) تا فروش گواهی صرفه جویی انرژی و نحوه تعامل بین ذی‌نفعان و مجریان آن را مشخص می‌کند.

تشکیل کارگروهی متشکل از نمایندگان نهادهای فنی و تخصصی بازار به‌منظور معرفی پروژه‌ها و راهکارهای بهینه‌سازی انرژی به تفکیک بخش‌های مختلف و با هدف تسریع در اجرای پروژه‌های بهینه‌سازی، از جمله برنامه‌های این دستورالعمل است.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، تصویب دستورالعمل اجرایی آیین‌نامه ایجاد بازار بهینه‌سازی مصرف انرژی و محیط‌زیست در شورای عالی انرژی کشور، آخرین مرحله از تصویب مراحل قانونی طرح بازار است و انتظار می‌رود به‌زودی بازار بهینه‌سازی انرژی و محیط زیست در بورس انرژی عملیاتی شود.

این دستورالعمل موجب توسعه زیست بوم بهینه‌سازی مصرف انرژی می شود و صرفه‌جویی و رونق بازار شرکت خدمات انرژی را در پی خواهد داشت.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: بازار بهینه سازی انرژی و محیط بهینه سازی انرژی و محیط زیست مصرف انرژی آیین نامه صرفه جویی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۰۷۶۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح جامع مدیریت دریاچه نمک قم در دوره پنج ساله

مدیرکل محیط زیست استان قم گفت: با تصویب برنامه جامع در ستاد ملی تالاب‌ها، بهبود وضعیت دریاچه نمک در دستور کار جدی قرار گرفته است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، محمدحسین بازگیر اظهار داشت: با توجه به موقعیت جغرافیایی و تنوع اقلیمی استان قم در مرکز کشور، تهدیدات و فرصت های زیست محیطی در این خطه وجود دارد که نیازمند توجه هرچه بیشتر است. 

وی دریاچه نمک قم را یکی از تالاب‌ها و زیستگاههای ارزشمند در مرکز کشور دانست و افزود: متأسفانه به دلیل قطع حقابه ها و خشکسالی گسترده، اکوسیستم این منطقه به شدت شکننده شده است، اما خوشبختانه در حال حاضر با تصویب برنامه جامع در ستاد ملی تالاب‌ها، بهبود وضعیت دریاچه در دستور کار جدی قرار گرفته است. 

 مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم گفت: بر همین اساس مقرر شده است پروژه‌های اولویت دار طرح جامع مدیریت دریاچه نمک در یک کارگروه تخصصی با مسئولیت استاندار قم و عضویت استانداران حوضه آبخیز و دستگاه های مسئول، در یک دوره زمانی پنج ساله به اجرا گذاشته شود.

وی همچنین معضل پسماندها به ویژه رهاسازی پسماندهای صنعتی در مراتع و اراضی و حاشیه جاده‌ها را مورد توجه قرار داد و عنوان کرد: بر اساس قانون، متولی و مسؤول مدیریت پسماندهای عادی، صنعتی، کشاورزی، پزشکی و ویژه کاملا مشخص و تعیین شده است و امیدواریم به زودی با تصویب طرح جامع مدیریت پسماند در استان قم، گام‌های مثبت و مؤثری در جهت رفع این مشکل زیست محیطی برداشته شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بهینه‌سازی مصرف انرژی، از مهم‌ترین راهبردهای صنعت پتروشیمی در سال ۱۴۰۳
  • بهینه‌سازی مصرف انرژی، مهم‌ترین راهبرد صنعت پتروشیمی در سال ۱۴۰۳
  • اجرای مصوبه کاهش مصرف پلاستیک در قزوین
  • مصوبه کاهش مصرف پلاستیک اجرایی شد
  • پاک‌سازی پارک جنگلی و دوشنبه بازار فیض آباد از زباله‌های پلاستیکی
  • اجرای طرح جامع مدیریت دریاچه نمک قم در دوره پنج ساله
  • رسالت دانشجویان در راستای اجرای اهداف برنامه‌های زمین پاک
  • هوای زمین را داشته باشیم
  • ابلاغ دستورالعمل نحوه تدوین مقررات محیط کسب‌وکار
  • کنسرسیوم مراکز علمی و پژوهشی در حوزه محیط‌زیست تشکیل می‌شود