Web Analytics Made Easy - Statcounter

اصلاح طلبان بجای پیشگویی درباره آینده، بهتر است که درباره وضعیت حال سخن بگویند. اینکه نتیجه تکرارهای خاتمی به کجا رسید؟ چرا در دولت اصلاح طلبان از دلار ۳ هزارتومانی رسیدیم به دلار ۲۴ هزارتومانی؟

سرویس سیاست مشرق - روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌ استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با   «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

******

** اصلاح طلبان در انتخابات با «شکست مفتضحانه» مواجه شدند

«حسین انصاری راد» فعال سیاسی اصلاح طلب و نماینده مجلس ششم در مصاحبه با روزنامه آرمان گفت: «آقای روحانی در طول هشت سال ریاست‌جمهوری خود به وعده‌ها و شعارهایی که به مردم داده بود عمل نکرد... روحانی از بسیاری از وعده‌هایی که به مردم داده بود عدول کرد... مردم از اصلاح‌طلبان اسمی و رسمی مأیوس شده‌اند. این یأس و ناامیدی نیز در انتخابات اخیر به خوبی مشهود بود. در این انتخابات به‌رغم اینکه آقای خاتمی تلاش خود را برای به صحنه کشاندن مردم کردند اما در نهایت اصلاح‌طلبان با یک شکست مفتضحانه مواجه شدند».

انصاری راد در ادامه گفت: «امروز کشور با یک بن‌بست مدیریتی مواجه شده که هم سیاست داخلی را تضعیف کرده و هم سیاست خارجی را. این بن‌بست نیز در حوزه‌های مختلف فرهنگی، اخلاقی و اقتصادی قابل‌مشاهده است. به همین دلیل مدیریت آینده کشور باید با یک مدیریت قوی و متکی به مردم از این بن‌بست عبور کند».

جریان اصلاحات در انتخابات ۱۴۰۰ با شکست سنگینی روبرو شد. رای حدود دو میلیون و چهارصد هزار نفری در انتخابات ریاست جمهوری و باخت ۲۱ بر صفر در انتخابات شورای شهر ششم تهران بیش از پیش عیار ادعاهای فعالین اصلاح طلب درباره پایگاه اجتماعی این جریان سیاسی را آشکار کرد.

«عباس عبدی»  فعال سیاسی اصلاح طلب در روزهای گذشته در مطلبی نوشته بود: «اصلاح‌طلبان را چه می‌شود؟ خیلی خلاصه. در سطح نظری، عدول از اصول اساسی اصلاح‌طلبی و نداشتن راهبرد است... در سطح تشکیلاتی تبدیل شدن به جمع‌های نسبتا بسته، پیر، خسته و ناتوان و در سطح عملی، آلوده شدن به جریان فرصت‌طلبی و باری به هر جهت و از این ستون تا آن ستون فرج است و بالاخره در سطح فردی، غلبه کارگزاری و کارپردازی و در یک کلام تکنیسینی سیاسی بر مفهوم واقعی و متعهدانه سیاست است».

همچنین  «محمدعلی وکیلی» نماینده عضو فراکسیون امید در مجلس دهم در روزهای گذشته گفته بود: «ما اگر از پشت عزای جمهوریت بیرون بیاییم واقعیت‌های زیادی منتظرند تا با ما حریف شوند. همه ظرفیت ما خرج همتی شد، سقف رای او مشخص شد. حتی دست به دامان تعصبات قومیتی به عریان ترین شکل برای همتی شدیم اما عیار اقبالمان عریان شد. دیدیم که چگونه تشت اقبالمان فرو افتاده است. ادباری که به لیست جمهور شد (با همه اعتباری که به پایش خرج شد)، نشان داد که ما صاحبِ مجلسِ عزایِ جمهوریت نیستیم!  تعارف را کنار بگذاریم».

با اینکه خاتمی و بهزاد نبوی و تاجزاده و کروبی و حزب کارگزاران و روزنامه ها و سایت های اصلاح طلب همگی پشت همتی ایستادند و تبلیغات سنگینی را اجرا کردند، اما در نهایت نامزد مورد حمایت اصلاح طلبان تنها حدود دو میلیون و چهارصد هزار رای کسب کرد.

طیف اصلاح طلب در انتخابات ۱۴۰۰ با شکست سنگینی مواجه شد. چرا که این جریان سیاسی نه کارنامه قابل قبولی برای عرضه داشت و نه برنامه ای کاربردی ارائه کرد. اصلاح طلبان بارها ثابت کرده اند که با مشکلات و دغدغه های قاطبه مردم، بیگانه و غریبه هستند.

اصلاح طلبان حداقل در ۸ سال اخیر با قصور و تقصیرهای خود، سفره مردم را کوچک کرده و خسارت های بزرگی به معیشت اقشار مختلف جامعه تحمیل کردند.

**دولت رئیسی امتداد دولت احمدی نژاد است!؟

روزنامه شرق در مطلبی با عنوان «رئیسی با کدام کابینه می آید؟» نوشت: «آیا دولت ابراهیم رئیسی امتداد دولت نخست احمدی‌نژاد خواهد بود؟ دولت نخست احمدی‌نژاد پر از گزینه‌های اصولگرایی خالصی بود که در دولت دومش از قطار دولت پیاده شدند؛ آیا دولت نخست رئیسی هم با اصولگرایان شاخص پُر خواهد شد؟ برای قضاوت درباره کارویژه دولت ابراهیم رئیسی که ادعای فراجناحی‌بودن دارد، باید منتظر چینش کابینه بود».

این روزنامه اصلاح طلب در ادامه نوشت: «حضور یاران سابق احمدی‌نژاد در اطراف رئیسی، به‌ویژه در ستادهای او نیز این گمانه را تقویت می‌کرد که شاهد بازگشت کابینه رئیس دولت نهم و دهم باشیم؛ به‌خصوص که علی نیکزاد با حکم رئیسی، رئیس ستاد انتخاباتی‌اش شده بود. نام دو نفر از وزرای نفت احمدی‌نژاد نیز بین نامزدهای وزارت نفت دولت آتی به چشم می‌خورد».

روزنامه شرق در ادامه تصریح کرد: «برخی از جریان‌های سیاسی این قصد را دنبال می‌کنند که بگویند تداوم احمدی‌نژاد یعنی دولت رئیسی. باید صبر کرد تا ترکیب دولت بعد از معرفی به مجلس مشخص شود تا بتوان درباره آن قضاوت داشت».

آقای رئیسی در هفته های گذشته در نشست خبری با رسانه ها گفت: «همانطور که بارها گفتم مستقل به میدان آمدم و برای تشکیل دولت خود را در مقابل خدا مسئول می‌دانم و در مقابل ملت وامدار خواهم بود و برای تشکیل دولت به انقلابی بودن، کار آمد بودن و و فساد ستیزی توجه خواهم داشت».

وی در ادامه تاکید کرد: «توصیه من به رسانه‌ها این است که گمانه زنی نکنید. سامانه‌ای در اختیار شما و مردم قرار می‌هیم که در آن شاخص‌هایی که مد نظر ما برای انتخاب مسئولان هست را اعلام می‌کنیم تا مردم هر کسی را که فکر می‌کنند به عنوان یک مدیر می‌تواند خدمتگذار باشد معرفی کنند و حتما پیشنهادات خود را در باره افراد مختلف ارائه دهند و برنامه دولت مردمی شایسته سالاری خواهد بود».

با اینحال رسانه های اصلاح طلب در شرایطی که هنوز دولت رئیسی مستقر نشده است، در پی حاشیه سازی برای دولت جدید هستند.

سید ابراهیم رئیسی ۱۴۰۰ با محمود احمدی نژاد ۸۴ تفاوت های زیادی دارد. یکی از این تفاوت ها در مناظره های انتخاباتی مشخص شد. با اینکه رقبای انتخاباتی آقای رئیسی، وی را آماج توهین و تخریب قرار دادند، اما او با رعایت اخلاق و ادب، با متانت و گذشت برخورد کرد و همین مسئله تحسین افکارعمومی را در پی داشت.

در مجموع تفاوت های زیادی میان این دو وجود دارد، اما بخشی از بدنه اصلاحات عادت دارد که به مردم دهن کجی کند. برای همین این طیف از هم اکنون و در شرایطی که هنوز دولت جدید تشکیل و مستقر نشده است، دلسردکردن مردم و ایجاد ناامیدی و یاس در جامعه، در دستور کار بخشی از رسانه های اصلاح طلب قرار گرفته است.

اصلاح طلبان بجای پیشگویی درباره آینده، بهتر است که درباره وضعیت حال سخن بگویند. اینکه نتیجه تکرارهای خاتمی به کجا رسید؟ چرا در دولت اصلاح طلبان از دلار ۳ هزارتومانی رسیدیم به دلار ۲۴ هزارتومانی؟ چرا دولت اصلاح طلبان در هشت سال اخیر حتی یک واحد مسکن اجتماعی برای مردم نساخت؟

چرا در دولت اصلاح طلبان با فساد ۱۵ هزارمیلیارد تومانی صندوق ذخیره فرهنگیان مواجه شدیم؟ چرا دولت اصلاح طلبان با تصمیم غلط و غیرکارشناسی حذف کارت سوخت، حدود ۱۵۰ هزارمیلیارد تومان خسارت به کشور تحمیل کرد؟

اکنون وقت پیشگویی نیست، بلکه در حال حاضر در زنگ حساب دولتِ اصلاح طلبان هستیم، اما فعالین و رسانه های این طیف اصرار دارند که با حاشیه سازی از پاسخگویی درباره عملکرد خود طفره بروند.

** ترفند تکراری حامیان FATF برای جا انداختن لوایح خسارت بار

روزنامه همشهری در مطلبی با عنوان «۶ میلیارد دلار آزاد شده در حبس FATF» نوشت: «انتظار آن است که پرونده دو لایحه‌ای در ارتباط با خارج شدن ایران از لیست سیاه مالی دنیا موسوم به FATF در مجمع تشخیص مصلحت نظام بسته شود؛ زیرا خارج نشدن از لیست سیاه، راه برای نقل و انتقال مالی و پولی را سخت، پرهزینه و پیچیده می‌سازد. تازه‌ترین شاهد از آنچه تحریم‌ها و قرار گرفتن در لیست سیاه FATF به بار آورده، از زبان یک مقام ارشد بانک مرکزی بیان شده که می‌گوید: پول‌های ایران در دادگاه‌های اروپایی آزاد شده اما هم به‌دلیل تحریم‌ها و هم به‌دلیل اجرا نشدن توصیه‌های FATF نمی‌توانیم این پول‌ها را جابه‌جا کنیم».

ارگان رسانه ای شهرداری تهران در ادامه نوشت: «امیرحسین طیبی‌فرد، معاون حقوقی و امور مجلس بانک مرکزی... درباره سرنوشت ۶میلیارد دلار ایران در بانک مرکزی ایتالیا می‌گوید: در زمان صدور دستور توقیف اموال به مبلغ ۶میلیارد دلار در ایتالیا، چنین مبلغی در حساب‌های بانک مرکزی در ایتالیا وجود نداشت ولی تأیید همین رأی در دادگاه‌های بالاتر می‌توانست منجر به اخراج بانک مرکزی از فعالیت‌های پولی در اروپا و عدم‌امکان برقراری روابط کارگزاری بانکی در آن قاره باشد که بسیار زیانبار و خطرناک بود. او می‌گوید: هم‌اکنون این وجوه آزاد شده و در توقیف نیستند، اما به‌دلیل تحریم‌ها و اجرانشدن توصیه‌های FATF و به تبع، نداشتن روابط کارگزاری بانکی، این مبالغ فعلاً قابلیت انتقال به کشور را ندارند».

همان طیفی که در سال ۹۴ مدعی بود که هر روز تاخیر در اجرای برجام، ۴۰۰ میلیارد تومان خسارت به کشور تحمیل می کند، حالا مدعی شده است که FATF نمی گذارد که پول های آزاد شده ایران، به کشور بازگردد.

طرفداران همکاری گسترده ایران و FATF به شدت تلاش دارند این پیام را به جامعه منتقل کنند که در صورت تصویب لوایح الحاق ایران به کنوانسیون‌های پالرمو و CFT، روابط بانکی ایران با کشورهای خارجی بهبود پیدا می‌کند. اما کارشناسان منتقد اجرای دستورات FATF معتقدند همکاری ایران با این نهاد بین‌الدولی هیچ سود مشخصی برای ایران نخواهد داشت و هرچه ایران بیشتر به مطالبات این نهاد سیاسی پاسخ بدهد، بیشتر در باتلاق تحریم‌های اقتصادی فرو می‌رود.

برخلاف فضاسازی رسانه های اصلاح طلب، عامل اصلی محدودیتهای بانکی و تجاری کشور در تبادلات بین المللی تحریم‌های ثانویه است نه  FATF

آمریکا با استفاده از FATF در پی هوشمندسازی و نقطه زن کردن تحریم ها در جنگ اقتصادی علیه جمهوری اسلامی ایران است.

ایران اکنون ۳۹ بند از ۴۱ بند دستورات FATF را اجرا کرده و این همکاری یکطرفه، به هیچ عنوان موجب تسهیل روابط بانکی نشده است. نکته قابل توجه اینجاست که FATF اعلام کرده که حتی اگر ایران هر ۴۱ دستور این سازمان را هم اجرا کند، تضمینی برای تسهیل امور بانکی وجود ندارد.

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا ویژه های مشرق بهزاد نبوی مجلس دهم حزب کارگزاران سید محمد خاتمی کروبی روزنامه اصلاح طلب مجلس انتخابات ریاست جمهوری لیست سیاه FATF محمد علی وکیلی شهرداری تهران دولت رئیسی برجام سیدابراهیم رئیسی اصلاح طلبان روحانی ویژه های مشرق دولت محمدعلی وکیلی اصولگرایان ویژه های مشرق علی نیکزاد اصلاح طلب فراکسیون امید ابراهیم رییسی احمدی نژاد مجلس ششم اروپا حسین انصاری راد دولت احمدی نژاد عباس عبدی مجمع تشخیص مصلحت نظام سید ابراهیم رئیسی احمدی نژاد دولت نهم و دهم بانک مرکزی صندوق ذخیره فرهنگیان لیست سیاه دولت اصلاح طلبان اصلاح طلبان اصلاح طلب اصلاح طلب دولت رئیسی بانک مرکزی احمدی نژاد رسانه ها مواجه شد آزاد شده تحریم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۰۸۲۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گروکشی ی اطلاعاتی سابق درباره حجاب و تنبیه صهیونیست‌ها/ اصلاح طلبان رادیکال: مقابله با بی‌حجابی را تعطیل کنید!

اصلاح طلبان رادیکال می کوشند تا کشور را دچار بحران تعریف کرده و عدم حضور خود در حاکمیت را دلیل وجود این شرایط تعریف کنند!

سرویس سیاست مشرق- در میان انبوهی از گزارش‌ها و تیترهای خبری، در یک بسته کامل با نام «ویژه‌های مشرق» شما را در جریان مسائل مهم و اثرگذار از نگاه روزنامه‌های کشور قرار می‌دهیم.

در این ویژه‌نامه، نگاهی به آخرین مواضع جناح‌های سیاسی و تحولات مهم داخلی، خارجی، اوضاع اقتصادی و اجتماعی کشور انداخته می‌شود که مخاطبان بامطالعه آن به رهیافت‌های مهم، نکات و تأملات از سیر وقایع اثرگذار دست خواهند یافت، در این بخش با ما همراه باشید

************

روزنامه‌های امروز شنبه ۲۵ فروردین در حالی چاپ و منتشر شد کهبیانات رهبر معظم انقلاب در خطبه نماز عیدفطر درباره رژیم خبیث صهیونیستی و تنبیه دشمن،پاسخ به این سوال که ایا افزایش مبلغ جریمه بازدارنده است؟ و بررسی پاسخ ایران به جنایت صهیونیست‌ها در صفحات نخست روزنامه‌های امروز برجسته شده است.

با وجود آنکه ۱۲ روز از جنایت صهیونیست‌هابه ساختمان کنسولگری ایران در سفارت ایران در دمشق می‌گذرد، موضوع پاسخ احتمالی تهران به تل‌آویو بحث داغ این‌روزهاست و در این راستا محافل کارشناسی و رسانه‌ای داخلی، منطقه‌ای و بین‌المللی به بررسی سناریوهای متفاوت نحوه حمله ایران، واکنش متقابل اسرائیل و به دنبال آن آینده خاورمیانه پرداخته‌اند.

روزنامه شرق در گزارش اول امروز خود درباره مدل مواجه و پاسخ تهران به جنایت رژیم صهیونیستی نوشته است:

در حالی گزارش‌های رسانه‌ای، برخی اقدامات و موضع‌گیری‌ها در روزهای گذشته، احتمال وقوع حمله تهران را قوی‌تر کرده است که هم‌زمان واشنگتن هم دست به تحرکاتی برای خودداری تهران از حق پاسخ‌گویی خود زده است. دراین‌باره متیو میلر، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، روز پنجشنبه به وقت محلی در جمع خبرنگاران در واشنگتن و در آستانه واکنش احتمالی ایران به اسرائیل در حمله به کنسولگری خود در دمشق سوریه اعلام کرد که آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا، در حال رایزنی با شرکا و متحدان واشنگتن است تا با ایران «برای تشدیدنشدن تنش» گفت‌وگو کنند. خبرگزاری رویترز نیز گزارش داد که آمریکا از طریق کشورهای عربی از ایران خواسته تا تنش‌ها با اسرائیل کاهش یابد.

روزنامه هم‌میهن نیز به بررسی واکنش‌ها و پیام‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی پس از سخنرانی رهبر انقلاب پرداخته و در گزارشی خبری می‌نویسد:

پاسخ به اسرائیل به امری حیثیتی برای ایران در منطقه و جهان تبدیل شده است که عدول از آن به این راحتی هم [ممکن] نیست. در این زمان حساس و محدود، ابتدا سطح و شکل پاسخ ایران بسیار مهم است که تعیین‌کننده نوع رفتار طرف یا طرف‌های مقابل خواهد بود. با این حال، ناگفته هم نماند که صرف نوع حمله مستقیم از خاک ایران به اسرائیل ولو اینکه تلفات و خسارت چندانی هم بر جای نگذارد، یک نوع تابوشکنی است و دلالت‌های خاص خود را دارد و باید دید که نوع مواجهه اسرائیل و آمریکا با آن به‌ویژه در این شرایط به چه شکلی خواهد بود؟

در بخش دیگری از این گزارش آمده است:

آیا به نوعی با آن کنار خواهند آمد و با برخی اعمال خرابکارانه در داخل در صرافت جبران می‌افتند یا سطحی از واکنش مستقیم را نشان خواهند داد که ممکن است به کنش و واکنش‌های دوسویه تبدیل شود و همین خطر وقوع جنگ را افزایش می‌دهد.

اما سیاسی‌ترین تحلیل درباره تنبیه صهیونیست‌ها را روزنامه اعتماد منتشر کرده است، علی ربیعی وزیر و مشاور دولت روحانی در یادداشتی عجیب و سراسر تعارض به گروکشی میان پاسخ به دشمن و مسائل سیاست داخلی پرداخته و نوشته است:

این روزها همراه با بحران‌های منطقه‌ای، تداوم تحریم، تهدید حاکم شدن ترامپیست‌ها و جسارت یافتن جدید رژیم اسراییل، نهادهای حاکمیتی خود هر روز با ایجاد یک تنش جدید، به‌طور مداوم با اظهارنظرها، تهدیدهای لفظی و مصوبات پرتنش اجتماعی، جامعه را متشنج می‌کنند. نگاه کنید به ماجرای پارک قیطریه، سیزده به در، تهدید و تحدید کسب و کارها به خصوص در فضای مجازی و مباحث پیرامون حوزه فرهنگ و جامعه هنری. صدا و سیما در کلان خط مشی‌ای برای وحدت‌سازی و جامعیت بخشی ندارد، بلکه اتفاقا بعضا یک پای دوقطبی‌سازی هم می‌شود!

در روزهای اخیر کنایه‌های سیاسی و سوگیری از آن به بخشی از برنامه‌های دائمی اصلاح‌طلبان بدل شده است، اصلاح طلبان رادیکال ضمن بازنمایی شرایط کشور به عنوان یک سیستم درگیر بحران های متعدد!، مسئولان را به عدم برخورد با بی حجابی ها و ناهنجاری فرهنگی- اجتماعی توصیه می کنند تا بنا بر نظام اندیشگی اصلاح طلبان مبنی بر کرنش، حمایت از پاسخ ایران به جنایت دمشق حاصل شود!

این بخش از اصلاح طلبان با بیان اینکه امروز و در شرایطی که یک بحران خارجی، نظام و جامعه را تهدید می‌کند، نظام تدبیر و حکمرانی عقلایی به ما می‌گوید که ضروری است از تمام ظرفیت‌ها و زیرسیستم‌ها برای ایجاد همدلی، ثبات داخلی، افزایش اعتماد به ساختار سیاسی و ایجاد روحیه حمایت‌گرانه در برابر تهدید خارجی و به‌طور کلی از یک انسجام اجتماعی بزرگ در برابر تهدید بیرونی استفاده شود، می کوشند تا طرح های مقابله با ناهنجاری ها و بی هنجاری ها به عنوان عوامل تنش آفرین و بی ثباتی تعریف و تفسیر کنند.

اصلاح طلبان رادیکال می کوشند تا اولا، کشور را یک سیستم دچار بحران تعریف کرده و عدم حضور خود در حاکمیت را دلیل وجود این شرایط تعریف کنند. در ثانی آنان تلاش دارند تا مساله تعدی رژیم صهیونیستی را یک خطر بزرگ تعریف کرده و ضمن بزرگنمایی نسبت به توان این رژیم به طور ضمنی موضوع حمایت داخلی از پاسخ پشیمان کننده به این رژیم جعلی را منوط به عدم پیگیری طرح های برخورد با مقابله با ناهنجاری اجتماعی و بی حجابی ها نمایند!.

از دیگر سو باید گفت که این بخش از اصلاح طلبان رادیکال خود به نام عقلانیت توصیه هایی کاملا سیاسی، واداده و مبتنی بر دوگانه سازی‌ها را مطرح کرده و از شرایطی برای تولید معارضه با حکمرانی مضایفه نمی کنند.

دیگر خبرها

  • وکیل مدافعان شیطان در تهران!
  • آذربایجان شرقی تنها استانی که در انتخابات اسفند ۱۴۰۲، اصلاح طلبان در آن پیروز شدند
  • مقایسه کارنامه اقتصادی دولت رییسی با دولت‌های اول روحانی و احمدی‌نژاد
  • چرا همه چیز از نظر رادیکال‌ها «سیاه» است؟
  • فعال سیاسی اصولگرا: بهترین زمان برای تغییر و اصلاح دولت سیزدهم است
  • تکرار تجربه ناکام احمدی‌نژاد
  • حجاریان به عنوان سرباز نتانیاهو در ایران اعلام موضع می‌کند / مواضع اخیر حجاریان ترجمه شعار «نه غزه، نه لبنان» است
  • زریبافان: بهترین زمان برای تغییر و اصلاح دولت سیزدهم است /رئیسی نباید زیر بار فشار جریانات سیاسی و فامیلی برود
  • گروکشی ی اطلاعاتی سابق درباره حجاب و تنبیه صهیونیست‌ها/ اصلاح طلبان رادیکال: مقابله با بی‌حجابی را تعطیل کنید!
  • ایمانی: رئیسی شجاعت تغییر کابینه را ندارد