Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان جنوبی استاندار خراسان جنوبی گفت: معلم علاوه بر مشغول شدن به آموزش تخصصی،  باید انتقال دهنده فرهنگ ناب ایرانی و اسلامی به نسل جوان باشد.

حمید ملانوری، امروز چهارشنبه ۹ تیر در جلسه کمیته استانی هیئت امنای دانشگاه فرهنگیان اظهار کرد: دانشگاه فرهنگیان یکی از مهم‌ترین مراکز آموزش عالی ما است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، وی ادامه داد: همه افرادی که قرار است روزی در جامعه فعالیت و نقش آفرینی کنند، توسط انسان‌هایی تربیت می‌شوند که خروجی دانشگاه فرهنگیان است.

به گفته وی؛ در اهمیت دانشگاه فرهنگیان همین بس که تربیتِ معلمینی را بر عهده دارد که قرار است جامعه‌ای را تربیت کنند لذا کیفیت‌بخشی به آموزش در دانشگاه‌های فرهنگیان از ضروریات امروز جامعه است.

استاندار به لزوم تأمین فضای مناسب آموزشی برای دانشگاه تأکید کرد و گفت: جهت تأمین فضای آموزشی مناسب برای دانشگاه و موضوعات مرتبط با زمین ۱۰ هکتاری منصوب به دانشگاه فرهنگیان تا ۲ هفته دیگر، جلسه کارشناسی با حضور ادارات کل  راه و شهرسازی، نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس، آموزش و پرورش،  بنیاد مستضعفان و  شهرداری بیرجند برگزار می‌شود تا تصمیم گیری‌های لازم صورت گیرد.

ملانوری تصریح کرد: در خصوص اینکه زمین ۱۰ هکتاری منصوب به دانشگاه فرهنگیان در محدوده یا حریم شهر واقع شده، باید سریعاً تصمیم گیری‌های نهایی صورت پذیرد تا پس از تکمیل ساختمان، تأمین زیرساخت‌ها با مشکل مواجه نشود.

وی یادآور شد: در ارتباط با موضوع پلمپ پروژه نیز باید طبق قانون عمل کرد و نمی شود  از شهرداری  تقاضای خلاف قانون داشت اما تا تعیین تکلیف موضوع، می‌توان از آنها وقت گرفت.

استاندار در خصوص افزایش دانشگاه‌های شهرستانی که طبس اعلام نیاز کرده، گفت: ابتدا باید مرکز استان به عنوان قطب توسعه آموزش فرهنگیان به جایگاه  واقعی خود برسد سپس برای توسعه انشعابات شهرستانی دانشگاه فرهنگیان در سطح استان اقدام شود.

ملانوری درباره پیشنهاد افزایش رشته‌های جدید به دانشگاه نیز گفت: با عنایت به کمبود نیروی انسانی و تجهیزات در صورت تأمین زیرساخت‌های مناسب، با افزودن یک رشته موافقت می‌شود.

ایرج مهدی زاده، رییس دانشگاه فرهنگیان خراسان جنوبی نیز گفت: اضافه شدن سه رشته الهیات، ادبیات و علوم تجربی به سایر رشته‌های دانشگاه جزء پیشنهادات است چراکه با توجه به وجود هیات علمی مجرب در این زمینه امکان افزایش رشته در صورت تایید هیات امنا وجود دارد.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۲۹ نیروی آموزشی در این دانشگاه مورد نیاز است اما با توجه به بازنشسته شدن ۸۰ درصد از نیروی آموزشی تا ۱۴۰۳ شاهد سونامی کمبود نیرو خواهیم بود.

وی افزود: این وضعیت در ارتباط با نیروهای اداری هم صدق می‌کند و تا این مدت شاهد بازنشستگی ۶۰ درصدی نیروهای اداری هم خواهیم بود که اگر الان فکری نشود با مشکلات عدیده‌ای روبه رو خواهیم بود.

وی ادامه داد: طبق مصوباتی که از قبل انجام می‌شده بخشی از نیروی انسانی مورد نیاز دانشگاه از افراد واجدالشرایط آموزش و پرورش تامین می‌شود که با توجه به مشکلات آموزش و  پرورش استان در تامین نیرو این محور هم تا قدری با مشکل مواجه شده است.

مهدی‌زاده تصریح کرد: در ارتباط با زمین ۱۰ هکتاری دانشگاه فرهنگیان که پس از سال‌ها محقق شده شهرداری بیرجند برای تغییر کاربری هزار متر چهار میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان از ما خواسته که با توجه به اهمیت ساخت پروژه و احتمال از دست رفتن اعتبارات درخواست تعیین تکلیف داریم.

وی یادآور شد: از ابتدای کلنگ زنی این پروژه تاکنون پنج بار شاهد پلمپ مجموعه بودیم و در حال حاضر برای ایمن سازی بخش قبلی ۱۵ روز از شهرداری مهلت گرفته شده است.

در این نشست مقرر شد در ارتباط با پروژه ۱۰ هکتاری دانشگاه فرهنگیان در جلسه کارشناسی با حضور دستگاه‌های مربوط مشکلات مرتفع و در ارتباط با کمبود نیروی انسانی هم قرار شد به زودی جلسه‌ای با وزیر آموزش و پرورش هماهنگی و برگزار شود.

انتهای پیام 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی و آموزشی دانشگاه فرهنگیان منطقه خراسان جنوبی دانشگاه فرهنگیان ۱۰ هکتاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۰۸۲۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه همکاریهای موسسات آموزش عالی با فرمانداری ارومیه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، در دیدار ریاست و هیئت رئیسه دانشگاه آفاق با ایشان ضمن تبریک سال جدید با اشاره به اینکه،مراکز عالی کشور بستر رشد و توسعه فکری جوانان می باشد، توجه به دانشجویان را یکی از مهم ترین و محوری ترین مباحث و از ارکان پویا و بالنده مسیر توسعه و پیشرفت جامعه دانستند.

وی خاطر نشان کرد: خوشبختانه امروزه به لطف خداوند و تلاش و استمرار مراکز دانشگاهی و آموزشی حتی در روستاها و بخش های ارومیه قشر زیادی از جوانان دارای تحصیلات عالی و دانشگاهی میباشند واین مسیر جز با تلاش های دانشگاه های کشور   هموار نمی شد.

دکتر عماری در خصوص اهمیت و جایگاه دانشگاه در جامعه اظهار داشتند : دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی در جوامع امروزی به عنوان کلیدی ترین نهاد آموزشی در جهت توسعه همه جانبه به شمار می رود چرا که در پرتو آموزش است که انسان ها متحول می شوند. بر پایه نظام آموزشی و تربیتی یک جامعه است که نظم و انضباط اجتماعی حالت نهادی به خود می گیرد و عامه مردم به طرف فرهنگ ترقی و توسعه حرکت می کنند.

در ادامه این دیدار بستر های توسعه همکاری های مشترک دانشگاه آفاق با مجموعه فرمانداری و دستگاه‌های تابعه  مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

دیگر خبرها

  • توسعه همکاریهای موسسات آموزش عالی با فرمانداری ارومیه
  • برگزاری دوره آموزشی تربیتی معراج در فرخ شهر
  • دانشگاه فرهنگیان کرمان با کمبود شدید فضا روبه‌رو است
  • استقرار مراکز آموزشی فنی و حرفه‌ای در جوار مجموعه های صنعتی
  • برگزاری دهه سرآمدی آموزش در دانشگاه اصفهان
  • تقدیر از مقام شامخ معلم و استاد به مناسبت دهه سرآمدی آموزش
  • دهه سرآمدی آموزش در دانشگاه اصفهان برگزار می‌شود
  • ضرورت توجه به افزایش معدل امتحانات نهایی دانش‌آموزان
  • پیگیری راه‌اندازی مقطع ارشد در دانشگاه فرهنگیان خوزستان
  • شورای فرهنگی محیط زیست در همه استان‌ها فعال می‌شود