Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، جعفر رودری چهارشنبه شب در نشست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان کرمان افزود: تاکنون ۶۴۶ پروژه اقتصاد مقاومتی در استان کرمان مصوب و نهایی شده که از این میزان ۱۹۹ پروژه مصوب و پیشنهاد دستگاه های اجرایی است.

وی اظهار داشت: ۱۹۷ پروژه نیز در ۲۳ شهرستان کرمان توسط فرمانداری ها پیشنهاد شده و ضرورت دارد که فرمانداران پروژه های پیشران اقتصادی خود را معرفی کنند که در این زمینه ۲ شهرستان معرفی نداشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیر ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان کرمان ادامه داد: همچنین ۲۱۳ پروژه اقتصاد مقاومتی توسط معین های اقتصادی استان کرمان تعریف شده است.

وی تصریح کرد: براساس برنامه ریزی امسال پیش بینی جذب ۲۰ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری ریالی و ۸۳۵ میلیون دلار منابع ارزی برای سرمایه گذاری در سرفصل های اقتصاد مقاومتی استان کرمان در خصوص اجرای این پروژه‌ها می شود که بایستی این اعتبار جذب شود.

رودری گفت: سال گذشته در این حوزه ۱۸ هزار میلیارد تومان جذب سرمایه گذاری داشتیم. 

وی خاطرنشان کرد: در حوزه اشتغالزایی هم نزدیک به ۱۲ هزار فرصت جدید شغلی را از محل طرح های اقتصاد مقاومتی در استان پیش بینی کردیم.

رودری بیان داشت: طرح‌های معین های توسعه باید تعیین تکلیف شود زیرا برخی از آنها باوجود پیگیری‌ها، برنامه خود را برای سال ۱۴۰۰ ندادند و از این دست می‌توان به بنیاد مستضعفان، شرکت‌های گل گهر، جهان فولاد، جهاد نصر و مس سرچشمه اشاره کرد.

وی عنوان کرد: سازمان صمت استان کرمان، جهاد کشاورزی شمال و جنوب بیشترین پروژه اقتصاد مقاومتی را در حوزه پروژه‌های بین دستگاهی دارند.

به گفته رودری سیاست‌گذاری سند آمایش استان کرمان بر حوزه‌های صنعت و معدن و خدمات قرار گرفته و در این زمینه عمده این برنامه‌ها محقق شده، صمت استان کرمان ۷۱.۲ درصد از رشد پروژه های دستگاه‌ها را دارد اما در حوزه خدمات جای توسعه بیشتری وجود دارد.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان اضافه کرد: صمت شمال استان رتبه نخست کرمان و پارک علم و فناوری جایگاه دوم را در اشتغالزایی دارد و رویکرد استان در این جهت اصلاح ساختار می شود.

پیگیری برای دریافت برش استانی طرح‌های ملی 

وی با اشاره به پیگیری دریافت برش استانی پروژه های ملی توسط دستگاه‌ها گفت: به عنوان پیشنهاد، استاندار طی نامه ای به وزیر نیرو این سیاست را پیگیری می کند.

رودری یادآور شد: در این راستا وزارت اقتصاد و دارایی، بهداشت و درمان و تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان، منابع طبیعی شمال و جنوب درحال پیگیری امور هستند و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اعلام کرده برش استانی نداریم و اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات، معاون فناوری رییس جمهوری و بانک مرکزی تعیین تکلیف نشدند. 

دستگاه‌های اجرایی پروژه های نیپا را ویژه ببینند

وی اضافه کرد: پروژه های نیپا (نظام یکپارچه پیشبرد و پایش اقتصاد مقاومتی) را دستگاه های اجرایی به صورت ویژه ببینند زیرا عملکرد استان در این بخش سنجیده می شود.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان بیان داشت: در این زمینه می‌توان به چهار پروژه کارخانه فراوری گلشن ارای ارم، کارخانه استحصال دارو از مواد مخدر، تولید سبزی و صیفی جیرفت و عمارت شترگلوی ماهان اشاره کرد که اجرای این طرح‌ها بایستی پیگیری شوند.

وی با اشاره به پروژه های جهش تولید گفت: تعیین زنجیره تولید توسط صمت تعریف شده و مشکل این بخش این است که سابقه کار در ۲ حوزه دریافت نمی‌شود لذا باید کار مکمل در این بخش انجام دهیم و فعالیت کنونی ما منفرد است.

۱۷۴ هزار خانوار کرمان زیر خط فقر هستند

وی با بیان اینکه فقر در صورت پیگیری می‌تواند کمک بسیاری برای استان کرمان باشد افزود: برخی دستگاه‌ها در این حوزه همکاری مناسبی داشتند و در صورتی که در اجرا در دستور کار عملیاتی قرار گیرد، بهبود فضای کسب و کار بخشی گسترده از مسائل استان را می‌تواند رفع کند. 

این مسئول تصریح کرد: ۱۷۴ هزار خانوار استان کرمان مشمول کمک حمایتی و زیر خط فقر هستند و ۶۳ هزار نفر جزو سه دهک پایین نیستند اما حمایت می‌شوند که اگر این افراد کارآمد و اصلاح شوند می‌تواند بسیاری از این حوزه را پوشش دهند.

رودری با بیان اینکه میزان ۱۱۰ هزار خانوار را نیز باید تحت پوشش حمایتی بیاوریم گفت: اکنون ۱۵۳ هزار نفر تحت پوشش دستگاه های حمایتی استان کرمان هستند.

وی تاکید کرد: سالانه ۲ هزار میلیارد تومان هزینه برای مسکن، معیشت، مهارت آموزی و سایر موارد این افراد هزینه می کنیم که برای هدف‌گذاری یکساله اگر ۳۰ درصد این افراد را تحت پوشش بیاوریم، به ۳۸۲ میلیارد تومان نیاز است که با کمک معین ها می‌توانیم این اعتبار را هزینه کنیم.

برچسب‌ها کرمان اقتصاد مقاومتی سرمایه گذاری استانداری کرمان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرمان اقتصاد مقاومتی سرمایه گذاری کرمان اقتصاد مقاومتی سرمایه گذاری استانداری کرمان اقتصاد مقاومتی میلیارد تومان سرمایه گذاری استان کرمان دستگاه ها پروژه ها طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۰۹۳۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین وضعیت پیشرفت پروژه فیبرنوری بوشهر بررسی شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمدخوانساری، رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران، با انتشار پستی در ویراستی نوشت:

«طی ماموریتی یک روزه، تهران را به مقصد بوشهر ترک  تا به عنوان معین پروژه فیبر نوری استان بوشهر، آخرین وضعیت پیشرفت پروژه را مورد نظارت و بررسی قرار دهد. 

معاون وزیر ارتباطات در این سفر، علاوه بر انجام بازدیدهای میدانی، با مدیران ارشد استانی نیز دیدار خواهد داشت.»

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پیشرفت فیزیکی ۸۶ درصدی تصفیه خانه شرقی بندرانزلی
  • مصوبات سفر رییس جمهوری در حوزه بنیاد شهید ایلام ۱۰۰ درصد اجرا شد
  • مادر کارفرین وبا نگاهی اقتصاد نگر
  • پیشرفت فیزیکی مطلوب قطعه ۶ آزادراه تبریز- ارومیه/کاهش بار ترافیکی
  • پیشرفت‌های چشمگیر ایران در منطقه و جهان با کاربست های فناوری
  • آخرین وضعیت پیشرفت پروژه فیبرنوری بوشهر بررسی شد
  • بیش از ۸۰ درصد واحدهای زلزله زده درخوی بازسازی شد
  • صنعتگران مهم‌ترین رکن تحقق اقتصاد مقاومتی در کشور هستند
  • لزوم اتمام پروژه های بالای ۸۰ درصد پیشرفت در گیلان
  • پروژه های آبخیزداری قدرت تخریب سیلاب در جنوب کرمان را کاهش داد