Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،انتشار خبر دریافت واکسن ایرانی کرونا توسط مقام معظم رهبری در روزهای گذشته، موجی از شادابی و امید در میان ایرانیان داخل و خارج از کشور ایجاد کرد. موفقیت ایران در ورود به جمع 6 کشور تولیدکننده واکسن کرونا در جهان و اعتماد رهبر انقلاب به دانشمندان جوان ایرانی، غرور ملی را در وجود ایرانیان وطن‌دوست بیش از پیش تقویت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در روزهای پس از آن تزریق خاص، در میان انبوه پیام‌های تحسین و تقدیر مبادله شده در فضای مجازی، یک نکته هم حسابی جلب‌توجه می‌کرد. سیل صلوات و ختم قرآن و صدقه و نذرِ قربانی بود که به نیت سلامتی حضرت آقا به راه افتاد تا به قول عاشقان باصفا، «وجود نازنین رهبر، از اندک تبی هم مصون بماند». دیدار رسمی رهبر انقلاب با رییس و اعضای قوه قضاییه، 3 روز بعد از تزریق واکسن کرونا و انتشار تصاویر این دیدار، همان خبر خوشی بود که خیال همه را بابت سلامت رهبری و سربلندی واکسن ایرانی کرونا راحتِ راحت کرد.

اما اینها به این معنی نیست که واکسن ایرانی، عوارض ندارد! خوب که حال‌وهوای فضای مجازی و جریان خبررسانی رسانه‌های معاند در روزهای پس از تزریق واکسن توسط مقام معظم رهبری را بررسی کنید، می‌بینید حرکت رهبر انقلاب در اعلام رسمی ورود ایران به جمع معدود کشورهای تولیدکننده واکسن کرونا و حمایت از واکسن بومی محققان جوانان ایرانی، ضربه‌های مغزی نه‌چندان ملایم و فشارهای عصبی شدیدی به بدخواهان جمهوری اسلامی و تحقیرکنندگانِ مردم ایران وارد کرده و این دستاورد بزرگ ایران اسلامی، آن‌ها را از خشم به سرحد جنون و مهمل‌گویی رسانده‌است. حالا و بعد از فروکش کردن نسبی این سم‌پاشی‌ها، خالی از لطف نیست واکنش‌های متفاوت کاربران فضای مجازی نسبت به تزریق واکسن توسط رهبر انقلاب را با هم مرور کنیم.

از کجا معلوم...؟

انکار، اولین واکنش فردی است که گوشه رینگ گرفتار شده و راه فراری ندارد. رسانه‌های معاند و بدخواهان جمهوری اسلامی ایران هم که با انتشار خبر دریافت واکسن ایرانی کرونا توسط رهبر انقلاب شوکه شده‌بودند، در اولین واکنش از سر استیصال، کل ماجرا را زیر سئوال برده و مورد تردید قرار دادند. یکی از مجریان شبکه بی‌بی‌سی فارسی، ازجمله این افراد بود که توییت زد: «چند درصد مردم واقعاً باور می‌کنند که خامنه‌ای تا حالا واکسن نزده و الان هم نسخه ساخت داخل را زده؟» البته این اظهارنظرهای هیجانی و بی‌پایه، خیلی زود جواب‌های بجا و درخوری گرفت. مثل توییت کاربری که در پاسخ این تویتت آقای مجری نوشت: «چند درصد مردم واقعاً باور می‌کنند که بریتانیا از روی دلسوزی برای مردم ایران، داره به کارمندهای بی‌بی‌سی [فارسی] حقوق میده؟!»

«پلیور»، کشف بزرگ ضدانقلاب برای افشاگری علیه واکسن ایرانی!

کمی که گذشت، ماجرا شکل دیگری به خود گرفت. حالا باید با دقت در جزییات، دستاویزی پیدا می‌شد برای مانور دادن و مچ‌گیری کردن. و بالاخره فسفر سوزاندن کارکنان شبکه منوتو کار خودش را کرد و آنها موفق به کشف یک گاف بزرگ در فرآیند تزریق واکسن رهبر انقلاب شدند! حساب کاربری این شبکه در تشریح این اکتشاف و برای اثبات این نکته که تزریق واکسن رهبری چند ماه قبل و با واکسن خارجی انجام شده و چیزی به نام تزریق واکسن ایرانی وجود نداشته!، نوشت: «در پی انتشار خبر واکسینه شدن علی خامنه‌ای در 4 تیرماه سال جاری، تصویر پزشک وی هنگام تزریق واکسن کرونا موردتوجه کاربران شبکه‌های اجتماعی قرار گرفته‌است که به نظر می‌رسد در فصل تابستان، زیر روپوش پزشکی، پیراهن و پلیور زمستانی به تن دارد.»

اما ذوق‌زدگی عناصر معاند و ضدانقلاب و... در بازنشر این پست، همان و حاضرجوابی کاربران داخلی در ردّ این شائبه با ساده‌ترین استدلال و تبدیل فضای مجازی به عرصه تمسخر بدخواهان، همان.

خانم پرستار پاسخ می‌دهد

فارغ از پاسخ‌های طنزآلود کاربران فضای مجازی، بودند کاربرانی که در مقام کارشناس، با توضیح و استدلال تخصصی به این شبهه سطح پایین پاسخ دادند. «عطیه شاپوری»، پرستار فعال در دوره کرونا، یکی از این افراد بود که در واکنش به شائبه «پولیور» نوشت: «جنس محافظ‌هایی که ما پرستارها و پزشک‌ها به‌عنوان گان روی لباس اصلی تنمون می‌کنیم (شامل شلوار، کلاه و لباس جلوبسته، معمولاً هم به رنگ آبی تیره)، به شکلی است که از نفوذ آب جلوگیری کنه تا اگر بیمار عطسه یا سرفه داشت یا ترشحاتی مثل خون و...، به بدن یا لباس ما برخوردی نداشته باشه.

به آن احمق‌های کودکستان منوتو چطور باید یاد داد که آنچه پزشک پوشیده است، پلیور نیست و لباس آبی یکسره بیمارستان است که روی آن روپوش سفید پوشیده‌اند؟ همه اینها نشان می‌دهد که دشمنان چقدر از اقدام رهبری و بخصوص تولید واکسن ایرانی سوخته‌اند.»

مشکل‌مون فقط واکسن ساختن بود؟!

از جریان‌های سخیف معاند و برانداز خارجی که بگذریم، ماجرای خودحقیرپندارهای داخلی، چیز دیگری است. آن‌ها که خوب می‌دانند مو لای درز تولید واکسن توسط محققان توانمند و کاربلد ایرانی نمی‌رود و تردیدی در اهتمام ویژه و همیشگی رهبر انقلاب در حمایت از دانشمندان ایرانی و تولیدات داخلی وجود ندارد، به‌جای ورود به وادی بیهوده‌گویی‌های آن طرف آبی، از درِ دیگری وارد شدند؛ از همان درِ همیشگیِ «خودتحقیری».

این جماعت با بی‌اعتنایی به موفقیت بزرگ ایران در تولید واکسن کرونا در اوج تحریم‌ها و کسب عنوان ششمین کشور تولیدکننده این واکسن در دنیا، ترجیح دادند به نقاط ضعف کشور در حوزه‌های دیگر – که البته آن هم محصول تفکر غربگرا و ضد ملی برخی مدیران است - بپردازند و اینطور استدلال کنند که؛ «کشوری که چنین کاستی‌هایی دارد را چه به تولید واکسن کرونا!»... یکی از کاربران با همین نگاه تحقیرآمیز نوشت: «ما دسته‌بیل، سنگ پا، بند شلوار، زیپ، خلال دندان و... را وارد می‌کنیم اما واکسن را باید بسازیم.»

از ماهواره به‌اصطلاح اماراتی تا واکسن کرونای ایرانی

این‌ها همان‌هایی هستند که همیشه از اندک موفقیت واقعی یا کاذب دیگر کشورها، چماقی می‌سازند برای کوبیدن بر سر وطن و هموطنان خودشان. هنوز 6 ماه از پرتاب ماهواره به‌اصطلاح اماراتیِ «اَمَل» از مبدأ ژاپن! به مریخ نگذشته است. همین جماعت در آن مقطع، با تمام توان به بزرگنمایی آن دستاورد کشور امارات و تحقیر ایران پرداختند درحالی‌که بر همه روشن بود امارات تنها کارفرمای آن پروژه و تأمین‌کننده مالی آن است و هیچ سهمی در بخش علمی و تحقیقاتی آن ندارد و هرچه هست، توسط ژاپن و آمریکا انجام شده است. این مدعیان دروغین آنقدر مشغول خودتحقیری بودند که یادشان رفت وقتی در سال 92 ایران با تکیه بر دانش بومی، پروژه فرستادن موجود زنده به فضا را با موفقیت اجرا کرد، با زیر سئوال بردن این موفقیت در رسانه‌هایشان تیتر زدند: «فرستادن میمون به فضا چه سودی برای کشور دارد؟

در آن مقطع، علاوه‌بر آگاهان داخلی، حتی کارشناسان و فعالان رسانه در دیگر کشورها هم وسط میدان آمدند و این دروغ آشکار اماراتی‌ها را برملا کرده و مدافعان خودحقیرپندارشان را به تمسخر گرفتند. وقتی آرش عزیزی، خبرنگار شبکه‌های معاند، فیلم تحسین بی‌بی‌سی از ماهواره امارات را در صفحه‌اش گذاشته و نوشته بود: «مردم ایران می‌پرسند چرا امارات پیشرفت می‌کند و ما در فکر برق هستیم؟»، «ویل مِناکِر»، پادکستر مشهور نیویورکی با کنایه در جوابش نوشت: «اگر ایرانی بودم، می‌پرسیدم چرا دولت ما هم به آمریکا و ژاپن پول نمی‌دهد تا برایمان موشک پرتاب کنند؟!» یک فعال فلسطینی هم گفت: «ژاپنی‌ها حتی اجازه نصب پرچم امارات را روی ماهواره ندادند!»

بهانه‌جویی، کسب و کار من است...

مخلص کلام اینکه، این قوم بهانه‌جو، هرگز در مسیر منطق و انصاف قرار نخواهد گرفت و عکس‌العملش در برابر هر اقدامی از جانب جمهوری اسلامی، زدن ساز مخالف خواهد بود. یکی از کاربران فضای مجازی، این موضوع را به‌خوبی بیان کرده: «*قبل از زدن واکسن: واکسن ایرانی اگه اعتبار داشت، رهبرتون می‌زد! / *بعد از زدن واکسن: میلیون‌ها ایرانی هنوز نزدند، رهبرتون واکسن زد!»

چه کسی گفته واکسن ایرانی عوارض نداره؟!

اما در بررسی تاثیرات یک دارو یا واکسن جدید، فقط تاثیرات منفی و عوارض مشکل‌ساز احتمالی آن موردتوجه قرار نمی‌گیرد. سازگاری محصول جدید با بدن و تاثیرش در درمان بیماری یا مصونیت‌بخشی به فرد در مقابل ویروس هدف، آثار مثبت و مطلوبی است که از استعمال آن دارو یا واکسن انتظار می‌رود. حالا شواهد نشان می‌دهد تاثیرات واکسن کووایران برکت، فراتر از مصونیت‌بخشی جسمی افراد در مقابل ویروس منحوس کرونا بوده. واقعیت این است که این واکسن بومی، امید و شادابی و اعتمادبه‌نفس را یک‌جا به مردم ایران و حتی دوستداران جمهوری اسلامی در گوشه گوشه دنیا تزریق کرده و در مقابل، خار چشم دشمنان ایران اسلامی شده و آنها را خشمگین‌تر از هر زمان دیگری کرده‌است. از شادی و شعف مردم ایران به‌ویژه جوانان بعد از اخذ اجازه مصرف اضطراری واکسن برکت به‌عنوان اولین واکسن ایرانی کرونا و احساس غرورشان بعد از تزریق واکسن رهبر انقلاب هرچه بگوییم کم است.

«چه کسی گفته واکسن ایرانی عوارض نداره؟ به محض اینکه رهبر انقلاب واکسن برکت رو زدن، یکی‌یکی دشمنان ایران از شدت عصبانیت، سکته مغزی و قلبی کردن. عوارض از این بیشتر؟!»/ «واقعاً این واکسن برکت، عجیبه. واکسن رو رهبری زده، براندازها و ضدانقلاب و عقب‌افتاده‌ها دردشون گرفته.»/ «در ظاهر به رهبری واکسن ایرانی کرونا می‌زنند، اما باطن ماجرا آن است که ایشان می‌کوشد یک ملت را در برابر ناامیدی و خودکم‌بینی واکسینه کند.»

«این همان کشوری بود که حاکمان ملعون آن معتقد بودند قدرت ساخت یک لولهنگ و ابریق را ندارد! ولی جهانیان باید ببینند سایه اسلام و ولایت امر چه عزتی به ایران می‌دهد...»/ «*ایران قبل از انقلاب 57؛ از هر هزار کودک ایرانی 146 نفر به خاطر نبود واکسن‌های ساده‌ای مثل آبله و فلج اطفال می‌مردند. *ایران بعد از انقلاب 57؛ یک سال و نیم پس از شیوع ویروس عجیب کرونا، ایران واکسن آن را ساخته، روی شخص اول کشور تست کرده و مستندات ساختش را در اختیار بقیه قرار می‌دهد.» و... این‌ها فقط گوشه‌ای از عوارضِ به ثمر رسیدن واکسن ایرانی کرونا و اعتماد شخص اول مملکت به آن بر قلب و روح ایرانی‌ها در روزهای گذشته بود.

کاش ما هم چنین رهبری داشتیم...

اما در کنار شادمانی و احساس افتخار مردم ایران، واکنش دوستداران ایران از سایر ملیت‌ها و همینطور ایرانیان دور از وطن هم در این موفقیت در نوع خود بسیار جالب بود. آن‌ها با مقایسه پیشرفت‌های ایران با شرایط کشورهای خود، به تمجید از موفقیت ایران در دستیابی به واکسن کرونا پرداختند. «محمد نبیل»، کاربر عمانی بعد از موفقیت واکسن ایرانی کرونا در اخذ مجوز مصرف اضطراری و ورود ایران به جمع تولیدکنندگان واکسن کرونا، در پستی کنایه‌آمیز نوشت: «آینده از آنِ کسانی است که غذا و دارو تولید می‌کنند. آینده از آنِ کسانی است که به آزمایشگاه‌ها و صنایع اهمیت می‌دهند. آینده از آنِ کسانی نیست که به دیگران وابسته باشند و به بزرگترین برج و بزرگترین ظرف غذا اهمیت دهند.»

نوشته یک کاربر افغانستانی مقیم ایران هم که از دل برآمده بود، حسابی بر دل‌ها نشست. جملات ساده و دلنشین این دختر جوان، تلنگر دوباره‌ای بود برای اینکه قدر داشته‌هایمان را بیشتر بدانیم. او با اشاره به تصویر رهبر انقلاب در حال تزریق واکسن ایرانی کرونا نوشت: «وقتی این صحنه را دیدم، اشک از چشمانم جاری شد. همانجا گفتم حیف که خیلی‌ها در این سرزمین بی‌وفا هستند و قدرتان را نمی‌دانند. این ناشکری را منِ افغانستانیِ متولد و بزرگ‌شده ایران خوب درک می‌کنم. خیلی وقت‌ها به من می‌گویند تو نمی‌دانی. اما می‌گویم خیلی بهتر از یک ایرانی درک می‌کنم مشکلات را چون در ایران خیلی سختی کشیدم اما ماندم و درد را به دشمن نگفتم. از پدر و مادرم آموختم، از مردان سرزمینم که در کنار مردم سرزمینتان در جبهه‌ها جنگیدند. خیلی وقت‌ها می‌گویم اگر ما هم یک رهبر این‌چنین می‌داشتیم، وضعیتمان این نبود. چون مردم سرزمینم مردمان بزرگ و باوفا هستند، فقط سرنوشتشان این است که رهبر واحدی نداشته باشند. آقای خامنه‌ای عزیزم خدا را شاکرم در دنیایی زیسته‌ام که شما هستید. الهی سایه‌تان بر سرمان مستدام و عمرتان طولانی و باعزت باشد.

آیندگان عزیز! ما توانستیم چون «او» سکاندار بود

راست گفته‌اند برای بهتر دیدنِ داشته‌هایتان، از آنها فاصله بگیرید. تماشایِ از راه دورِ داشته‌ها و سرمایه‌ها، در کنار نشاندنِ حس دلتنگی و حسرت بر دل، کمک می‌کند به ارزش واقعی آنها پی ببریم و بیشتر قدرشان را بدانیم. حالِ بسیاری از ایرانیان دور از وطن در مواجهه با مسائل ایران، مصداق همین حس و حال است. توفیق بزرگ ایران در تولید واکسن کرونا با تکیه بر دانش و تخصص محققان و دانشمندان وطن و تزریق داوطلبانه این واکسن بومی توسط رهبری، اتفاقات بزرگ و شیرینی بود که دوباره دل ایرانی‌های وطن‌دوست دور از خانه را هوایی کرد و بعضی‌هایشان را دست به قلم، تا سهم خودشان را در ثبت این رویدادهای باعظمت ادا کنند.

دکتر «مریم»، فوق تخصص گوارش و کبد از دانمارک با انتشار تصویر رهبر انقلاب در حال تزریق واکسن ایرانی کرونا در صفحه خود نوشت: «من نمی‌دونم بعد از رفتنمون از این دنیا چه اتفاقی برای این اکانت‌های مجازیمون خواهد افتاد. از بین میرن یا اینکه می‌مونن و گهگاهی دیده و خونده میشن! به امید از بین نرفتنشون و موندنشون برای آیندگانی که زندگی و تجربیات فعلی ما براشون قسمتی از تاریخ خواهد بود، دوست دارم بنویسم:

#امپراطور ، سید علی الحسینی الخامنه‌ای، که کارآیی دست راست خود رو در ترور نافرجام 6 تیرماه 1360 از دست داده بود، امروز 4 تیرماه 1400، آستین دست چپ خود را به نشانه «اعتماد به علم جوانان وطن» بالا زد و واکسن «وطنی» را دریافت کرد.

آیندگان عزیز! ما جوانانی بودیم که سال‌ها با تحقیر، توی سرمون زده بودن و بهمون می‌گفتن: «لولهنگ هم نمی‌توانید بسازید»، اما ما در سال 1400، ششمین کشور تولیدکننده واکسن کرونا شدیم! این اولین بار در طول تاریخ معاصر ماست که کسی بر مسند بود که ماها رو باور کرد.

آیندگان عزیز! ما توانستیم چون «او» سکاندار بود. آرزو می‌کنم اگر دارید این پیام رو می‌خونید، کسی مانند «او» شهریارتون باشه.»

منبع:فارس

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: واکسن کرونا مقام معظم رهبری رسانه های معاند واکسن ایرانی کرونا رهبر انقلاب جمهوری اسلامی تزریق واکسن تولید واکسن واکسن کرونا فضای مجازی مردم ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۱۰۱۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکسی از رهبر انقلاب در لباس نظامی

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، تصویری از جلسه حضرت آیت‌الله خامنه‌ای و فرماندهان ارتش جمهوری اسلامی ایران در جریان بازدید ایشان از یگان های ارتش و سپاه پس از پایان جنگ در مرداد ۱۳۶۷ منتشر شده است.

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1896393

دیگر خبرها

  • تذکر مهم به برخی مسئولان بخاطر کارهای بی قاعده در حوزه حجاب
  • حادثه اصفهان از خارج از کشور اتفاق افتاده است یا داخل؟
  • عضو دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب: برخی مسئولان به‌دلیل کارهای بی‌قاعده در حوزهٔ حجاب تذکر دریافت کرده‌اند
  • شیوه‌نامه مشارکت مردم برای تحقق تاکیدات رهبر معظم انقلاب تدوین شود
  • توانایی واکسن سازی ایران را جهانی کردیم
  • معرفی پوشش ایرانی-اسلامی به خارج از مرز‌های ایران
  • عکسی از رهبر انقلاب در لباس نظامی
  • ارتش ۸ شهید مدافع حرم را تقدیم انقلاب کرده‌ است
  • علیزاده طباطبایی: امام می‌خواستند ارتش حفظ شود/ آقای روحانی نقش موثری در تصفیه‌ ارتش نداشت/ داخل ارتش سال ۵۸ کاملا به هم ریخته بود
  • انتقال «سوچی» از زندان به حصر خانگی