Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-16@18:25:24 GMT

۳ گردشگر در منطقه "آب ملخ" سمیرم ناپدید شدند

تاریخ انتشار: ۱۰ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۴۱۱۵۳۳

رییس جمعیت هلال احمر سمیرم روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با تایید این خبر اظهار داشت: گروه‌های امداد و نجات این جمعیت در حال جست و جو در محل برای یافتن اثری از این سه تن هستند.

سیدنورمحمد موسوی تصریح کرد: گروه های امدادی هلال احمر که به تمام تجهیزات مورد نیاز مجهزند تمام تلاش خود را برای یافتن ناپدیدشدگان بکار گرفته اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته وی، چند حادثه دیگر نیز در سال جاری به همین شکل رخ داد که در آخرین مورد، یک نوجوان غیربومی سالم پیدا شد و نجات پیدا کرد.

رییس هلال احمر سمیرم با بیان اینکه در پنج سال گذشته ۴۰ نفر در این محل به داخل رودخانه افتاده‌اند، ادامه داد: گردشگران موارد ایمنی را رعایت نمی کنند و به علائم هشداردهنده توجه ندارند.

موسوی اظهار داشت: هر سال شاهد حضور گردشگران زیادی در این منطقه هستیم که گاهی دچار حادثه می شوند و گاهی نیز بر اثر همان حوادث سقوط می کنند که حتی در مواردی اجساد آنها نیز پیدا نمی شود.

به گزارش ایرنا، آب ملخ یکی از آبشارهای دوطبقه ایران است که چشمه جوشان و پرآب بالای این آبشار طبیعی، زیبای و چشم انداز بی مانندی دارد.

خروشان بودن آب این رودخانه و اینکه آب در پیچ و خم دره و سنگ‌ها بر روی هم موج می‌زند دو دلیل نامگذاری این منطقه  به نام آب ملخ است.

آب ملخ با وجود چشمه و تختی به نام تخت سلیمان در ۶۷ کیلومتری جنوب سمیرم، بخش پادنا واقع شده و هر سال بویژه در این فصل پذیرای مسافران و گردشگران است.

شهرستان کوهستانی و معتدل سمیرم در جنوب استان اصفهان، شمال یاسوج، شرق اقلید و آباده استان فارس و غرب لُردگان استان چهارمحال و بختیاری واقع شده است.

 پیشینه تاریخی، بافت عشایری، روستایی و شهری به همراه مواهب طبیعی از قبیل جنگل، کوهستان، پوشش گیاهی، روان آب های همیشه جاری و نیز تنوع جانوری در اقلیم کوهستانی و سردسیر دنا و زاگرس، سمیرم را بعنوان یکی از مناطق پر ظرفیت گردشگری و بوم‌گردی در استان اصفهان زبانزد کرده است.

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: آب ملخ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۱۱۵۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نجات فرد گمشده در کوه های آخ تنگ آباده

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز فارس، رئیس جمعیت هلال احمر آباده گفت: با اعلام مرکز کنترل و هماهنگی عملیات هلال احمر  مبنی بر گم شدن فردی در کوهستان های آخ تنگ خسروشیرین، تیم پایگاه کلوان با آمبولانس به منطقه اعزام شدند.
علی سعادتمند افزود: نجاتگران با تلاش چهار ساعته ، پس از دریافت اطلاعات از همراهان فرد و ۲ ساعت کوهپیمایی،  فرد گمشده  راکه مردی ۵۲ ساله بود،  پیدا و وی را به کوهپایه کوه منتقل کردند.

دیگر خبرها

  • ۶۷۵ هزار گردشگر نوروزی از خدمات دریایی استان بوشهر استفاده کردند
  • فعالیت دائمی ۲ پایگاه هلال احمر مازندران
  • فعالیت دو پایگاه هلال احمر مازندران شبانه روزی شد
  • نجات فرد گمشده در کوه های آخ تنگ آباده
  • استفاده بیش از ۴۵ هزار شهروند و گردشگر از «اصفهان من» در نوروز ۱۴۰۳
  • سال گذشته ۶ میلیون گردشگر خارجی به ایران آمدند
  • جسد پیرمرد هرسینی در آب‌های کرمانشاه کشف شد
  • افزایش جذب گردشگر در گرو تأمین زیرساخت‌های مناسب
  • بازدید ۱۴۰۰ گردشگر خارجی از دره ستارگان قشم
  • کاشان میزبان ۴۸۰ هزار گردشگر در تعطیلات عید فطر