Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،  ایرج حریرچی معاون کل وزارت بهداشت  در دیدار با نماینده لی فقیه در سیستان و بلوچستان با اشاره به خصوصیت‌های اقلیمی و اجتماعی منطقه و آمار پایین مبتلایان در نسبت به سایر استان‌ها در هفده ماه گذشته، وضعیت کنونی سیستان‌وبلوچستان را نگران کننده توصیف کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: ویروس دلتا  قدرت سرایت بیشتری دارد و جوانان را بیشتر درگیر می‌کند و، چون روند ابتلا در سیستان‌وبلوچستان در گذشته کم بوده، نسبت به سایر استان‌ها ایمنی اکتسابی در آن وجود ندارد.

معاون کل وزارت بهداشت  با اشاره به اینکه میزان بیستری در سیستان‌وبلوچستان به متوسط کشوری رسیده، بیان کرد: امکانات فعلی استان کفاف نیاز‌های دو تا سه هفته‌ای را می‌دهد، اما اگر این وضع ادامه پیدا کند ممکن است دچار مشکل شویم.

وی اظهارداشت: وزیر بهداشت دستور داده که همه درخواست‌های سیستان‌وبلوچستان اجابت شود و همچنین امکان فعال سازی یک سوم از بیمارستان ۳۲۰ تختخوابی زاهدان در معرض افتتاح را برای بیماران کرونایی داریم.

حریرچی  میزان رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در سیستان و بلوچستان را حتی در شرایط اوج گیری کنونی، حداقل ۴۰ درصد کمتر نسبت به متوسط کشوری عنوان کرد و افزود: میزان متوسط استفاده از ماسک در اماکن عمومی در کشور ۷۸ درصد و در استان ۴۸ درصد بوده و میزان رعایت فاصله گذاری اجتماعی در کشور به ۷۵ درصد رسیده که در این استان ۴۹ درصد است.

وی نقش‌آفرینی حداکثری علما و نهاد‌های فرهنگی برای پیشگیری و ترغیب مردم به استفاده از واکسن را در سیستان و بلوچستان خواستار شد.

همچنین سیدمحمد هاشمی شهری رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان نیز میزان استقبال جمعیت‌های هدف نسبت به واکسیناسیون را پایین توصیف کرد و از رایزنی با سپاه و بسیج برای تخصیص مکان‌های مناسب جهت واکسیناسیون عمومی خبر داد.

رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی نیز گفت: در در نامه‌ای از رییس جمهور  خواهان بسته شدن مرز‌ها شده‌ایم.

حسینعلی شهریاری با بیان اینکه عده‌ای در فضای مجازی باعث تنش در جامعه می‌شوند، افزود: قرار شده تست‌ها را افزایش دهند، آزمایشگاه‌ها ۲ و سه شیفته شوند و مراکز غربالگری نیز گسترش پیدا کند.

انتهای پیام/س

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کرونای هندی کرونا در ایران سیستان وبلوچستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۱۱۶۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراجعه بیش از ۴۶ هزار ناوگان سنگین به مراکز معاینه فنی سیستان وبلوچستان

معاون حمل‌ونقل اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان از مراجعه ۴۶ هزار و هفت دستگاه ناوگان سنگین به مراکز معاینه فنی استان در سال ۱۴۰۲ خبر داد که این میزان، افزایش ۱۲ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن نشان می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سیستان و بلوچستان و به نقل از روابط عمومی اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان، تیمور باقری اظهار کرد: در سال ۱۴۰۲، تعداد ۴۶ هزار و هفت دستگاه ناوگان سنگین به مراکز معاینه فنی استان مراجعه کردند.

وی با اشاره به اینکه در راستای ارتقای ایمنی در تردد جاده‌ای، حفظ محیط زیست، کاهش ترافیک ناشی از نقص فنی خودرو در جاده‌ها همه وسایل نقلیه سنگین ملزم به داشتن برگه معاینه فنی خودرو هستند، گفت: از این تعداد معاینه فنی صورت گرفته، ۳۰ هزار و ۵۵۵ مورد قبولی مرتبه اول، هفت هزار و ۴۲۱ مورد قبولی پس از اصلاح عیب و هشت هزار و ۳۱ دستگاه نیز در تست‌های مربوطه رد شدند.

معاون حمل‌ونقل اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان با بیان اینکه در حال حاضر در شمال استان، تعداد پنج مرکز معاینه فنی فعال هستند که محل فعالیت آن‌ها در شهرستان‌های زابل، زاهدان (۲ مرکز)، خاش و سراوان است، افزود: در این مراکز علاوه بر بازدیدهای ظاهری شامل کیفیت آج لاستیک‌ها، شیشه‌ها و آینه‌ها، چراغ‌ها، موارد ایمنی داخل خودرو، آزمون‌های مکانیزه شامل تست ترمز، لغزش جانبی چرخ‌ها، تست آلاینده‌ها، و تست نور نیز انجام می‌شود.

وی با قدردانی از تلاش‌های شبانه‌روزی رانندگان سخت‌کوش از آنان خواست با مراجعه به موقع به مراکز معاینه فنی از سلامت خودروی خود مطلع شوند و می‌توانند کمک مؤثری به استان در راستای کاهش و جلوگیری از آلودگی هوا داشته باشند.

کد خبر 747093

دیگر خبرها

  • خزعلی: دوره موشک تمام نشده وقتی زبان وتو می‌شود
  • مراجعه بیش از ۴۶ هزار ناوگان سنگین به مراکز معاینه فنی سیستان وبلوچستان
  • وضعیت قرمز بازار گوشت
  • سود فروش میوه برای فروشنده چقدر است؟
  • سود فروش میوه و تره‌بار حداکثر ۳۰ درصد نسبت به فاکتور خرید است
  • پیش‌بینی وقوع سیلاب در ۱۵ استان؛ وضعیت قرمز در کرمان و یزد
  • پیش‌ بینی وقوع سیلاب در ۱۵ استان کشور / وضعیت قرمز در کرمان و یزد
  • پیش‌ ذبینی وقوع سیلاب در ۱۵ استان کشور / وضعیت قرمز در کرمان و یزد
  • پیش‌بینی وقوع سیلاب در ۱۵ استان کشور؛ وضعیت قرمز در کرمان و یزد
  • سیستان و بلوچستان فراموش شده