Web Analytics Made Easy - Statcounter

 

 

افزایش قیمت بلیط هواپیما غیرقانونی است

تورج دهقانی زنگنه رئیس سازمان هواپیمایی کشور، با اشاره به افزایش قیمت بلیط هواپیما در روزهای اخیر؛ گفت: افزایش قیمت بلیط هواپیما غیر قانونی و بدون هماهنگی با سازمان هواپیمایی کشور بوده است. وی با بیان اینکه حدود 7 ماه گذشته در شورای عالی هواپیمایی افزایش قیمت 10 درصدی بلیط هواپیما تصویب شده و افزایش بیشتر از آن غیر قانونی است، ادامه داد: دولت بر اساس قانون برنامه پنجم و ششم توسعه نقشی در افزایش قیمت بلیط هواپیما‌ ندارد اما هر کجا که به مردم ظلم شود، سازمان هواپیمایی کشوری ورود پیدا کرده و با متخلفان قاطعانه برخورد خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دهقانی زنگنه تصریح کرد: اخیراً نرخ بلیط برخی از شرکت های هواپیمایی افزایش پیدا کرده است که هم وزیر راه و شهرسازی و هم بنده از جانب سازمان هواپیمایی تذکر جدی به این شرکت‌‌ها دادیم که برخی از شرکت‌ها هم قیمت ها را به حالت اولیه برگرداندند. اما هنوز دو شرکت هواپیمایی که یکی از آنها هم دولتی است هنوز نرخ بلیط‌های خود را کاهش نداده است. اگر شرکت‌ها به تذکرات ما در خصوص کاهش قیمت بلیط هواپیما توجه نکنند به سازمان تعزیرات معرفی خواهند شد. در حال حاضر شرکت ها در شرایط بسیار سختی قرار دارند، وضعیت گرانی ارز و کاهش فعالیت ایرلاین‌ها در شرایط کرونایی مشکلات زیادی را برای آنها ایجاد کرده است، از طرفی باید توجه داشته باشیم که شرکت‌های هواپیمایی در چنین شرایطی تمامی نیروهای خودشان را حفظ کرده و حقوق آنها را به موقع پرداخت کردند. لذا باید تدبیری داشته باشیم تا نه ایرلاین‌ها متضرر شوند و نه مردم تحت فشار قرار گیرند.

دلار کماکان می تازد ارزش دلار برای چهارمین روز متوالی صعود کرد. شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای جهانی را اندازه می‌گیرد، در معاملات امروز با ۰.۱۶ درصد افزایش نسبت به روز گذشته در سطح ۹۲.۵۷۸ واحد بسته شد. نرخ برابری هر فرانک سوئیس نیز معادل ۱.۰۷۹ دلار اعلام شد. (نرخ های فوق بر حسب ساعت پایانی معاملات بازارهای ارزی نیویورک محاسبه شده است.)   بازار ارز در هفته ای که گذشت

فعالان بازار ارز در هفته ای که گذشت شاهد رشد شاخص ارزی تا مرز بیست و پنج هزار تومان بودند. بر این اساس بهای دلار آمریکا در شش روز فعالیت بازار، با افزایش بیش از 1100 تومانی به رقم 24979 تومان رسید. یورو دیگر ارز بازار نیز در این مدت با رشد 1626 تومانی به رقم 29805 تومان رسید.

نشست اوپک پلاس به امروز موکول شد

برگزاری هجدهمین نشست وزیران نفت و انرژی تولیدکنندگان عضو و غیرعضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) موسوم به ائتلاف اوپک پلاس به‌دلیل بی‌نتیجه ماندن مذاکرات در نشست کمیته وزارتی، به امروز (جمعه، ۱۱ خردادماه) موکول شد. بر اساس این گزارش، یکصد و هشتاد و یکمین نشست سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) دیروز (پنجشنبه، دهم تیرماه) برگزار شد و قرار بود ساعاتی پس از پایان این نشست، نشست اوپک پلاس برگزار شود که به دلیل بی‌نتیجه ماندن مذاکرات در نشست کمیته وزارتی کشورهای عضو غیرعضو اوپک، برگزاری این نشست به امروز موکول شده است.

افزایش قیمت نفت در بازارهای جهانی

دیروز، قیمت نفت خام برنت در بازارهای جهانی بیش از 2 دلار افزایش یافت و هر بشکه از این نوع نفت به قیمت 76 دلار و 63 سنت معامله می شود. رویترز نوشت: احتمال افزایش تقاضای نفت، کاهش ذخایر نفت آمریکا و احتمال افزایش عرضه نفت اوپک در ماه های آتی به افزایش بیش از دو دلاری قیمت نفت در بازارهای جهانی کمک کرد.

ایران برای خرید گندم در مناقصه بین المللی شرکت کرد

به نقل از «هلنیس شیپینگ» تاجران اروپایی اعلام کرده اند که ایران برای خرید 60 هزار تن گندم نانوایی در مناقصه بین المللی شرکت کرده است. محموله هایی که طرف های ایرانی به دنبال خرید هستند برای ماههای اگوست و سپتامبر است. آخرین مهلت پیشنهاد قیمت برای این مناقصه روز گذشته چهارشنبه 30 ژوئن بود. بر اساس این گزارش، حجم مناقصه ای که ایران شرکت کرده به صورت اسمی است و این کشور می تواند بیش از تناژ قید شده نیز خریداری کند. به گزارش فارس، محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور اعلام کرد: امسال خرید تضمینی گندم به 5 میلیون تن می رسد که سال گذشته 8 میلیون تن خریداری شده بود و دولت تصمیم گرفته مابه التفاوت این رقم را وارد کند. سال گذشته هم دولت حدود سه میلیون تن گندم وارد کرده بود و برخی کارشناسان پیش بینی می کنند که امسال دولت حداقل باید 5 میلیون تن گندم وارد کند تا نیاز کشور تامین شود.

ایران بالاترین رشد تولید فولاد خام را ثبت کرد وزیر صمت گفت: ایران در سال ۲۰۲۰ بالاترین رشد تولید فولاد خام را با عدد ۱۳.۳ درصد در جهان ثبت کرده است.   نمادهای پُرتراکنش بورس کدامند؟

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات هفته‌ای که گذشت (چهارشنبه، نهم تیر ‌ماه) با ۴۳ هزار واحد افزایش، به عدد یک‌میلیون و ۲۵۶ هزار واحد رسید و ۳.۵ درصد رشد داشت. بر این اساس، شاخص کل در پایان روز چهارشنبه هفته گذشته (دوم تیرماه) در حالی با رقم یک میلیون و ۲۱۳ هزار واحد به معاملات پایان داد که این رقم دیروز (چهارشنبه، نهم تیر ماه) به یک‌میلیون و ۲۵۶ هزار واحد رسید. شاخص کل (هم‌وزن) در پایان هفته گذشته ۳۷۶ هزار و ۸۷۳ واحد بود که در هفته جاری این عدد به ۳۸۴ هزار و ۱۸۱ واحد و شاخص قیمت (هم‌وزن) از ۲۴۱ هزار و ۷۰۸ واحد به عدد ۲۴۶ هزار و پنج واحد رسید. در پنج روز معاملاتی این هفته بورس، نمادهای شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا)، گروه مدیریت ارزش سرمایه صندوق بازنشستگی کشوری (ومدیر)، صنعت غذایی کورش (غکورش)، پالایش نفت اصفهان (شپنا)، ایران‌خودرو (خودرو)، سایپا (خساپا)، گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو (خگستر) و گروه دارویی برکت (برکت) در گروه نمادهای پُرتراکنش قرار داشتند.

در هفته‌ای که گذشت مخابرات، چند رشته‌ای صنعتی، محصولات چرمی، استخراج سایر معادن، دارویی، حمل و نقل انبار داری و ارتباطات، استخراج کانه‌های فلزی، محصولات کاغذی، شیمیایی، عرضه برق، گاز، بخار و آب گرم، خودرو و قطعات، واسطه‌گری‌های مالی و پولی، فرآورده های نفتی، پیمانکاری صنعتی، استخراج زغال سنگ، فنی و مهندسی، فعالیت‌های کمکی به‌جز نهادهای مالی واسط، بیمه و بازنشستگی، سایر حمل و نقل، سایر واسطه گری های مالی، کانی غیرفلزی، فلزات اساسی، ماشین‌آلات و تجهیزات، رایانه، سرمایه‌گذاری‌ها، سیمان، آهک و گچ، بانک‌ها و موسسات اعتباری، قند وشکر، استخراج نفت، گاز جز اکتشافات و محصولات کامپیوتری، الکترونیکی و نوری جزو صنایع مثبت بازار بودند. همچنین محصولات فلزی، چاپ، کاشی و سرامیک، فعالیت مهندسی، تجزیه، تحلیل و آزمایش، وسایل ارتباطی، محصولات چوبی، صنایع غذایی به‌ جز قند وشکر، منسوجات، زراعت و خدمات وابسته، اطلاعات و ارتباطات، دستگاه‌های برقی، خرده فروشی، انبوه‌سازی املاک و مستغلات، لاستیک و پلاستیک، هتل و رستوران و فعالیت های سرگرمی و خلاقانه از جمله صنایعی بودند که بازدهی منفی را در بازار ثبت کردند.

گرانی جهانی گاز رکورد زد

قیمت محموله های گاز طبیعی مایع (LNG) که به آسیا تحویل داده می‌شوند، هفته جاری به بالای ۱۳ دلار به ازای هر میلیون واحد حرارتی بریتیش (mmBtu) صعود کرد که بالاترین رکورد قیمت برای این وقت از سال از سال ۲۰۱۳ تاکنون به شمار می رود. قیمت عمده فروشی هلند و قیمت گاز طبیعی آمریکا هم به بالاترین رکورد چند سال اخیر صعود کرده است. آمار رفینیتیو آیکان نشان داد محموله های ژوئن به مقصد ژاپن ۱۸ درصد نسبت به ماه پیش افزایش یافته و به ۶.۰۱ میلیون تن رسیده که بالاترین میزان در سه ماه گذشته است. نیروگاه‌های ژاپنی در تلاشند تا از تامین برق کافی در برابر تابستان داغ و در آستانه بازیهای المپیک ۲۰۲۰ توکیو که ۲۳ ژوئیه آغاز می شود، اطمینان حاصل کنند. طبق آمار، چین حدود ۶.۴ میلیون تن LNG در ژوئن وارد کرد که در مقایسه با ماه مه کاهش داشت اما حدود ۲۶ درصد بالاتر از مدت مشابه سال گذشته بود.

یک معامله گر LNG مقیم سنگاپور گفت: ما شاهد خرید زیادی از سوی کسانی هستیم که مهیای زمستان می شوند. قیمت بالای محموله های تک هم تاثیری روی خریداران نداشته است اگر چه این گرانی به معنای ضرر آنهاست چرا که قیمت عمده فروشی داخلی چین در حال حاضر پایینتر از قیمت محموله های تک LNG است. یک معامله گر مقیم چین گفت: خرید قوی از سوی چین بر مبنای دلایل امنیت انرژی بوده است زیرا چینی ها می خواهند از تکرار زمستان گذشته که در پی کمبود تامین گاز، قیمت محموله‌های تک به بالای ۳۰ دلار به ازای هر واحد mmBtu صعود کردند، اجتناب کنند. قیمت پایه گاز اروپا هم تحت تاثیر قیمت بالای محموله های تک LNG در بازار آسیا افزایش یافت و قیمت ماه آتی در هاب تی تی اف هلند صبح پنجشنبه به رکورد ۳۶.۲۵ یورو به ازای هر مگاوات ساعت صعود کرد. هنگامی که قیمت محموله های تک LNG در آسیا گران می شود، فروش محموله ها به این منطقه برای صادرکنندگان جذابتر شده و به کمبود محموله های LNG برای اروپا منجر می شود.

سطح پایین ذخایر، اختلالات مربوط به تعمیرات تابستانی و قیمت بالای کربن هم تقاضا برای خرید گاز طبیعی را تشدید کرده‌اند. در همین حال عرضه گاز روسیه به اروپا ۱۵ تا ۲۰ درصد در مقایسه با سطح سال ۲۰۱۹ کاهش پیدا کرده و وضعیت مربوط به کاهش ذخایر این منطقه را تشدید کرده است. بر اساس گزارش رویترز، در آمریکا، بهای معاملات گاز طبیعی در هاب هنری در لوییزیانا هفته جاری به بالاترین حد ۳۰ ماه اخیر صعود کرد که تحت تاثیر پیش بینی تقاضای بالاتر برای برق به دلیل داغی هوا در دو هفته آینده، رشد صادرات و سطح کمتر از حد معمول گاز در ذخایر برای این وقت از سال بود.

آپارتمان‌های پرطرفدار در بازار ملک پایتخت فعالان و واسطه‌گران بازار مسکن در مناطق نیمه جنوبی تهران همچون مناطق 17 و 19 با اشاره به آخرین تحولات معاملاتی بازار طی چند هفته گذشته، از فعالیت گروه جدیدی از متقاضیان خبر می‌دهند. به گفته آنها از آنجاکه همچنان بخش عمده قیمت‌های پیشنهادی در این مناطق از سوی مالکان در شرایط ثبات نسبی نسبت به ابتدای سال قرار دارد از این رو بخشی از متقاضیان مصرفی که تا پایان سال گذشته به دلیل رشد مداوم قیمت‌ها از بازار عقب‌نشینی کرده بودند اکنون در بازار حاضر شده‌اند.   آنها عنوان می‌کنند بخش عمده این گروه از خریداران را متقاضیان تبدیل به احسن تشکیل می‌دهند. آن‌طور که فعالان بازار مسکن از پروسه جست‌و‌جو و خرید ملک از سوی این گروه خبر می‌دهند در حال حاضر بخش عمده این متقاضیان به دنبال خرید آپارتمان‌های قیمت مناسب وبا عمربنای بین 5 تا 10 سال هستند. جالب آنکه عمده این خریداران به دلیل آنکه قیمت‌های پیشنهادی مربوط به آپارتمان‌های نوساز عمدتا با میانگین قیمت منطقه مورد جست‌و‌جوی آنها متفاوت است کمتر به خرید این گروه سنی از املاک مسکونی تمایل نشان می‌دهند. درواقع بخش عمده خریدو فروش‌های ملک انجام شده طی چندماه گذشته در این مناطق مربوط به آپارتمان‌های مسکونی با قیمتی کمتر از میانگین قیمت شهر تهران بوده است. در این میان آمار رسمی بانک مرکزی نیز این گفته مشاوران املاک را تایید می‌کند. بررسی این مرجع رسمی از آخرین تحولات بازار مسکن شهر تهران حاکی از آن است که بیش از 60 درصد معاملات خرید و فروش ثبت شده در بنگاه‌های املاک طی یک ماه گذشته مربوط به آپارتمان‌های با قیمت کمتر از میانگین قیمتی شهر تهران بوده است. /دنیای اقتصاد      

 

منبع: تابناک

کلیدواژه: طالبان انتخابات 1400 کرونای دلتا محسنی اژه ای دلار آمریکا بورس بیت کوین طالبان انتخابات 1400 کرونای دلتا محسنی اژه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۱۳۹۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جدیدترین قیمت رمزارزها در جهان: ۷ فروردين

ایتنا - بیت‌کوین با افزایش چهار درصدی به مرز ۷۰هزار دلار رسید.
بیت‌کوین در روز دوشنبه در بحبوحه رشد گسترده در بازار کریپتو چهار درصد افزایش یافت. ارز دیجیتال به ۷۰هزار دلار رسید که نشان‌دهنده تجدید حیات قابل توجه، نزدیک به بالاترین میزان خود است.

به گزارش ایتنا از ایسنا، این دستاورد بیت‌کوین، دوره ۱۰روزه پایین‌تر از این قیمت را به پایان رساند؛ بیت‌کوین در هفته گذشته ۳.۲۷ درصد رشد کرد. این افزایش تنها به بیت‌کوین محدود نشد، سولانا و آوالانچ نیز ۹ درصد سود ثبت کردند.

بیت‌کوین پس از رسیدن به بالاترین سطح روزانه خود، با ۳.۹۹ درصد افزایش به ۶۹هزار و۸۵۹ دلار در ساعت ۱۲:۰۰ عصر به وقت شرقی رسید. اتریوم در همان زمان با جهش ۳.۶۱ درصدی به ۳۵۸۲ دلار رسید.

مجموع ارزش بازار جهانی ارزهای دیجیتال در حال حاضر ۲.۶۷ تریلیون دلار برآورد می‌شود که این رقم نسبت به روز قبل  ۴.۳۹ درصد بیشتر شده است. در حال حاضر ۵۲.۰۰ درصد کل بازار ارزهای دیجیتال در اختیار بیت‌کوین است که ۰.۲۴ درصد افزایش روزانه را ثبت کرده است.

حجم کل بازار ارزهای دیجیتال در ۲۴ ساعت گذشته ۱۱۲.۶۸میلیارد دلار است که ۴۹.۶۳ درصد افزایش داشته است. حجم کل در امور مالی غیر متمرکز در حال حاضر ۱۰.۹۶ میلیارد دلار است که  ۹.۷۳ درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار ارزهای دیجیتال  بوده و حجم تمام سکه‌های پایدار اکنون ۹۹.۹۴ میلیارد دلار است که ۸۸.۷۰ درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار ارزهای دیجیتال را تشکیل می‌دهد.

به‌روزرسانی قیمت ارزهای دیجیتالی
این رده حاوی تغییرات قیمتی ۱۰ ارز دیجیتالی بزرگ از نظر ارزش بازار است.
۱- بیت‌کوین
قیمت: ۷۰ هزار و ۵۹۸.۵۲دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۴.۵۸ درصد افزایش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۸.۰۰ درصد افزایش
۲- اتریوم
قیمت: ۳۶۳۳.۹۵ دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۴.۲۹ درصد افزایش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۷.۴۲ درصد افزایش
۳- تتر
قیمت: ۱.۰۰ دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۱ درصد افزایش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۰۰ درصد افزایش
۴- بایننس کوین
قیمت: ۵۹۱.۵۵ دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۱.۳۵ درصد افزایش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر:  ۱۲.۰۹ درصد افزایش
۵-  سولانا
قیمت: ۱۹۴.۰۸ دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۴.۷۷ درصد افزایش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۳.۷۲ درصد افزایش
۶-  ریپل
قیمت: ۶۴۶۴ دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۱.۹۹ درصد افزایش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر ۶.۵۳ درصد افزایش
۷- یو اس دی کوین
قیمت: ۱.۰۰ دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۱ درصد کاهش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۰۲ درصد کاهش
۸- دوج کوین
قیمت: ۰.۱۷۹۵ دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته ۳.۲۹ درصد افزایش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۳۴.۶۰ درصد افزایش
۹-  کاردانو
قیمت: ۰.۶۷۰۷دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۳.۱۲ درصد افزایش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر:  ۶.۷۴ درصد افزایش
۱۰ – آوالانچ
قیمت: ۵۸.۴۴ دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته:  ۳.۴۲ درصد افزایش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۸۴ درصد کاهش

دیگر خبرها

  • جدیدترین قیمت رمزارزها در جهان: ۹ فروردين
  • سقوط بیت‌کوین
  • سیگنال عجیب دلار به قیمت مسکن/ قیمت‌ جدید خانه‌های پایتخت را ببینید (+ جدول)
  • سیگنال عجیب دلار به قیمت مسکن/ قیمت‌ جدید خانه‌های پایتخت را ببینید + جدول
  • بازار رمزارز‌ها / صعود دوباره بیت‌کوین به ۷۰ هزار دلار
  • فوری؛ خرید و فروش مسکن متوقف شد/ ترکش دلار ۶۰ هزار تومانی، بازار مسکن را فلج کرد
  • توفان بورس و ابهام در بازار ارز / در خرید دلار و سکه احتیاط کنید!
  • جدیدترین قیمت رمزارزها در جهان: ۷ فروردين
  • قیمت نفت کماکان صعودی ماند
  • صعود دوباره بیت‌کوین به ۷۰ هزار دلار