Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-24@12:03:07 GMT

تغییر ساعت اداری نیمی از فارس

تاریخ انتشار: ۱۱ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۴۱۴۴۳۹

تغییر ساعت اداری نیمی از فارس

ایسنا/فارس معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری فارس اعلام کرد که با هدف مدیریت مصرف انرژی برق در بخش اداری و خدماتی، ساعات کاری در نیمی از شهرستان‌های فارس، از شنبه تغییر می‌کند.

عبدالرضا قاسم پور گفت: کاهش نزولات آسمانی و افزایش قابل ملاحظه دمای هوا و گرمای زودرس و ... که بر مصرف برق تاثیر گذاشته و منجر به افزایش بی سابقه عدد پیک مصرف برق نسبت به مدت مشابه سال قبل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قاسمپور خاطرنشان کرد: با استفاده از اختیار هیئت وزیران و مصوبه مربوطه و درخواست شرکت های برق منطقه‌ای و توزیع برق استان و شیراز و گزارش اداره کل هواشناسی از وضعیت دمای شهرستان‌ها و تاکید استاندار درباره مدیریت مصرف برق برای جلوگیری از ایجاد خاموشی در شبکه برای بخش های مسکونی و کمک به بخش صنعت و تولید، ساعت کاری ادارات دستگاه‌های اجرایی بانکها شهرداری ها و سایر موسسات دولتی از روز شنبه ۱۲تیر در ۱۹ شهرستان فارس، تغییر خواهد کرد.

او با بیان اینکه تغییر ساعت اداری، تا پایان تیرماه، تداوم خواهد داشت، شهرستان‌های مشمول این دستورالعمل را لار، لامرد، مهر،گراش، خنج، فسا، داراب، جهرم، زرین دشت کازرون، ممسنی، رستم، نیریز، بختگان، فراشبند، قیر و کارزین، اوز، کوهچنار و خفر اعلام کرد.

معاون استانداری فارس خاطرنشان کرد که براساس این تغییر ساعت کاری، زمان شروع به کار دوایر دولتی در شهرستان‌های یاد شده طی روزهای شنبه تا چهارشنبه ۶ و ۳۰ دقیقه تا ۱۳ و ۳۰ دقیقه و در روزهای پنجشنبه ۶ و ۳۰ دقیقه تا ۱۲ و ۳۰ دقیقه خواهد بود.

قاسمپور با بیان اینکه این تغییر به معنای کاهش ساعت کاری نیست و تنها یک ساعت جا به جایی انجام شده است، گفت: این تغییر ساعت کاری صرفا در ۱۹ شهرستان ذکر شده از مجموع ۳۶ شهرستان استان که دمای هوای بالاتری دارند اعمال می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: بیمارستان‌ها مراکز درمانی امدادی و بهداشتی، بخش‌های عملیاتی و دارای نوبت کاری اورزانس آتش‌نشانی و خدمات امداد جاده‌ای و مراکز انتظامی طبق روال قبل ارائه خدمت خواهند کرد.

قاسم پور بیان کرد: گشت ها و اکیپ های اداری برای ارزیابی و نظارت بر عملکرد ادارات فعال کرده ایم و کارشناسان فرمانداری ها و ادارات توزیع برق سر زده از ادارات بازدید و عملکرد هفتگی آنها را بررسی می‌کنند.

معاون استاندار فارس تاکید کرد: با ادارات متخلفی که مدیریت مصرف برق و صرفه جویی نداشته باشند برابر ضوابط و مقررات برخورد خواهد شد.

وی افزود: در مصوبه هیئت وزیران تاکید شده است که ادارات باید ۵۰درصد سال گذشته مصرف برق را کاهش دهند و دمای محیط در زمان فعالیت ادارات ۲۵ درجه سانتی گراد و در ساعات تعطیلی سیستم سرمایشی و روشنایی غیر ضروری خاموش باشد.

قاسمپور با تاکید براینکه ادارات باید دارای مولدهای برق اضطراری باشند، گفت: در بخش صنعت راهکارهایی پیشبینی شده و برق مصرفی این بخش در حال کاهش است و صنایع بزرگ از ۱۵ خرداد تا پایان مرداد ماه این کاهش را انجام خواهند داد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی تغییر ساعت ادارات استان فارس شهرستان ها تغییر ساعت ۳۰ دقیقه ساعت کاری مصرف برق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۱۴۴۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرب العجل فرماندار شمیرانات برای تثبیت سند مالکیت ادارات شهرستان

به گزارش خبرنگار مهر، مجتبی ذاکریان عصر یکشنبه در جلسه شورای اداری شمیرانات که در سالن اجتماعات این فرمانداری برگزار شد، با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه انتخابات مجلس شورای اسلامی که در اسفندماه سال ۱۴۰۲ برگزار شد اظهار کرد: اقدامات ستاد انتخابات در فرمانداری شمیرانات قابل تقدیر است و توانستیم مؤلفه‌های مورد تاکید مقام معظم رهبری را تحقق ببخشیم.

ذاکریان با اشاره به توزیع اقلام اساسی در ایام نوروز و ماه مبارک رمضان گفت: خوشبختانه با برنامه ریزی های صورت گرفته این اقدام بدون کوچک‌ترین تنشی در شمیرانات انجام شد.

وی در ادامه آغاز هفته فرهنگی شمیرانات خبر داد و افزود: شمیرانات طی سال گذشته در این حوزه جز شهرستان‌های پیشرو بود، امسال نیز همه عوامل باید پای کار باشند و ظرفیت‌ها و پتانسیل‌ها به خوبی معرفی شود.

فرماندار شمیرانات در خصوص کاهش مصرف آب و برق در ادارات شهرستان نیز عنوان کرد: در این زمینه باید اقدام جدی صورت بگیرد و نسبت به سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ کاهش مصرف را باید رقم بزنیم تا فشار مضاعف به بخش انرژی کشور تحمیل نشود.

ذاکریان با اشاره به محورهای سخنرانی مقام معظم رهبری در دیدار با مسؤولان کارگزاران نظام گفت: خودسازی مسؤولان، فعالیت در حوزه‌های اقتصادی به منظور «جهش تولید و مشارکت مردم»، حوزه عفاف و حجاب از محورهای بیانات ایشان بود که باید در همه این حوزه‌ها در شهرستان فعال باشیم.

وی به اقدامات مسؤولان شمیرانات در روستاهای این شهرستان اشاره و بیان کرد: تحقق اهداف نیازمند سازمان دهی است تا برنامه‌ها به درستی و در زمان مشخص اجرایی شوند.

فرماندار شمیرانات با تاکید بر ضرورت تثبیت مالکیت ادارات این شهرستان عنوان کرد: ضروری است که طی یک ضرب العجل با همکاری اداره ثبت ادارات شمیرانات نسبت به تک برگ کردن اسناد اقدام کنند.

کد خبر 6084898

دیگر خبرها

  • بررسی مشکلات بخش امامزاده حسن شهرستان فلارد
  • راهنمای خرید پارتیشن اداری و کاربرد های آن
  • کارمندان دولت حتما بخوانند/ ساعت کاری ادارات از این تاریخ تغییر می‌کند؟
  • نشست شورای اداری چرام با دستورکار یادواره شهدای این شهرستان
  • لایروبی بیش از نیمی از انهار کشاورزی شهرستان رشت
  • آمادگی دستگاه‌ های اجرایی استان سمنان در مدیریت بحران هشدار نارنجی
  • آمادگی دستگاه‌های اجرایی استان سمنان در مدیریت بحران هشدار نارنجی
  • ۵۰درصد مالیات‌ ها را این افراد پرداخت می‌ کنند!
  • ضرب العجل فرماندار شمیرانات برای تثبیت سند مالکیت ادارات شهرستان
  • تاسیس دفتر راه و شهرسازی بردسکن خراسان‌رضوی